ik plak dan wel een felrood stickertje aan de onderkantquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:51 schreef ruud.nl het volgende:
Ik zou sproeischuim nemen, dat is ook prima te gebruiken bij elektrische apparaten.
Het poeder uit poederblussers verspreidt zich bij gebruik door het hele huis en tast metaal aan.
Geen idee of er nieuwe blussers in retrolook zijn trouwens, maar die dingen zijn natuurlijk niet voor niks felrood gemaakt.![]()
Maar ze mogen wel ergens in staan (een kast bijvoorbeeld), als er maar bij staat waar hij staat (al vraag ik me af of dat ook moet als hij in een privehuis staat). Dan zou je dus een oud omhulsel neer kunnen zetten waar je de nieuwe blusser (zoals ik in mijn vorige post schreef) uit kunt tillen. Het voordeel van het er uit tillen tov de hoes is dat je dan ook weer de instructies op de blusser kunt lezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:40 schreef mcDavid het volgende:
Zo'n 'oud' model als wat jij aangeeft ga je niet vinden met moderne techniek. Die dingen waren niet meer dan een waterbus met een pompje.
Volgens mij moet een goedgekeurde brandblusser sowieso felrood zijn. En er moeten stickers op met de keuringsdata enzo.
Sja je bent sowieso niet verplicht een brandblusser in huis te hebben dus in principe boeit het geen reet. Maar je wilt iig wel een goedgekeurde blusser, een 'afgekeurde' kan gevaarlijk zijn (het zijn net duikflessen).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:46 schreef maok het volgende:
[..]
Maar ze mogen wel ergens in staan (een kast bijvoorbeeld), als er maar bij staat waar hij staat (al vraag ik me af of dat ook moet als hij in een privehuis staat). Dan zou je dus een oud omhulsel neer kunnen zetten waar je de nieuwe blusser (zoals ik in mijn vorige post schreef) uit kunt tillen. Het voordeel van het er uit tillen tov de hoes is dat je dan ook weer de instructies op de blusser kunt lezen.
schuim mag wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef ivetje het volgende:
Een brandblusser zoals die oude ga je in ieder geval niet vinden. Ze moeten gekeurd zijn etc. dus dat staat er zowiezo op. Mocht je via via aan een schuimblusser (AFFF) kunnen komen moet je dat doen. Zit water en CF-concentraat in ofzo. Mijn vader is brandweerman en we hebben deze via hem gehad. Is de beste die er is, alleen tegenwoordig mag die niet meer gebruikt worden ivm de ozonlaag
van mijn klassieker zou ik heel graag het interieur redden in geval van...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:44 schreef mcDavid het volgende:
Tegen de tijd dat je in de auto een brandblusser nodig hebt, is er sowieso weinig meer te redden.
Lees je wel even héél goed de gebruiksaanwijzing en bedenk je goed dat zo'n ding slechts ongeveer een halve minuut bruikbaar is en daarna simpelweg leeg is. Dit betekent dat je er een beginnend brandje prima mee kunt blussen, maar zodra die omgevallen kaars zowel je bank als de gordijnen (dus: de oorspronkelijke brandhaard + nog iets anders) in de fik heeft gezet: wegwezen en 112 bellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:58 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
van mijn klassieker zou ik heel graag het interieur redden in geval van...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |