abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62808020
Ik betaal nu ¤18 per maand voor maandlezen van Pearle(en krijg 1x in de 2 maanden 250ml all in one), nou vind ik dit eigenlijk wel erg veel voor een stukje plastic .
En nu leveren ze ook geen No Rub vloeistof meer per post dus moet ik mijn all in one omwissellen in de winkel.. is het voordeel van via de post ook gelijk weg (tenminste 1x in de 2 maanden).
Nu keek ik bij Hans Anders en zag dat ze een half jaar pakket voor ¤65 hebben wat ¤11 per maand dus kost, zou me ¤84 per jaar schelen.

Maar vergeet ik iets?
Ik heb doodgewone maandlezen dus niks speciaals ofzo :p.
Iemand enig idee of een controle bij Hans Anders misschien geld kost dit is wel gratis bij Pearle.

Ik heb dacht ik -5 en -4,5 aan mijn ogen btw.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kadooosh op 30-10-2008 12:44:17 ]
pi_62808754
Ik heb al 3 jaar geen bril/lenzen meer (gelaserd )
Daarvoor had ik altijd zachte lenzen via HansAnders, Controles zijn ook gewoon gratis, en ik heb ze altijd prima gedragen
pi_62808755
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:39 schreef Kadooosh het volgende:
Ik betaal nu ¤18 per maand voor maandlezen van Pearle(en krijg 1x in de 2 maanden 250ml all in one), nou vind ik dit eigenlijk wel erg veel voor een stukje plastic .
En nu leveren ze ook geen No Rub vloeistof meer per post dus moet ik mijn all in one omwissellen in de winkel.. is het voordeel van via de post ook gelijk weg (tenminste 1x in de 2 maanden).
Nu keek ik bij Hans Anders en zag dat ze een half jaar pakket voor ¤65 hebben wat ¤11 per maand dus kost, zou me ¤84 per jaar schelen.

Maar vergeet ik iets?
Ik heb doodgewone maandlezen dus niks speciaals ofzo :p.
Iemand enig idee of een controle bij Hans Anders misschien geld kost dit is wel gratis bij Pearle.

Ik heb dacht ik -5 en -4,5 aan mijn ogen btw.
Nope ook gratis, 1x per half jaar is de controle. En als je tussentijds problemen hebt kun je ook gewoon een afspraak maken om langs te komen, welke ook weer gratis is.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_62817665
Online bestellen is nog eens veel goedkoper dan bij zaken als Pearle en Hans Anders! En dan heb je dezelfde lenzen als die je gewend bent van die zaken.
Want die komen allemaal van dezelfde fabrikanten.
iWear daglenzen van Pearle zijn nl. gewoon Focus Dailies van Ciba Vision verpakt als huismerk! En de Easywear maandlenzen van Hans Anders zijn Ciba Vision Focus Monthly/ Visitint lenzen, in een huismerkjasje. Voor die laatste betaal je bijv. maar 35 euro voor een half jaar, excl. vloeistof. Maar vloeistof haal je ook voor 3 euro bij de Albert Heijn/Kruidvat etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 30-10-2008 22:01:52 ]
pi_62823098
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Online bestellen is nog eens veel goedkoper dan bij zaken als Pearle en Hans Anders! En dan heb je dezelfde lenzen als die je gewend bent van die zaken.
Want die komen allemaal van dezelfde fabrikanten.
iWear daglenzen van Pearle zijn nl. gewoon Focus Dailies van Ciba Vision verpakt als huismerk! En de Easywear maandlenzen van Hans Anders zijn Ciba Vision Focus Monthly/ Visitint lenzen, in een huismerkjasje. Voor die laatste betaal je bijv. maar 35 euro voor een half jaar, excl. vloeistof. Maar die haal je ook voor 3 euro bij de Albert Heijn/Kruidvat etc.
Die dingen van de kruidvat zijn het zelfde als van Hans anders?!
Ik dacht dat dat echt troep was, heb het wel een paar x gedragen en opzich geen klachten gehad dacht ik.

Online bestellen doe ik liever niet want ik wil wel elk jaar/half jaar een controle hebben bedoel het zijn toch me ogen
pi_62823282
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Die dingen van de kruidvat zijn het zelfde als van Hans anders?!
Ik dacht dat dat echt troep was, heb het wel een paar x gedragen en opzich geen klachten gehad dacht ik.
Hoho! Ik weet niet waar de lenzen van Kruidvat vandaan komen, ik weet dus niet of die hetzelfde zijn als die van Hans Anders...maar de lenzen die op internet worden verkocht zijn dezelfde als de huismerken van Hans Anders, Pearle, Eyewish en zijn allemaal van Ciba Vision, Bausch en Lomb: goede merken dus.
En er zijn veel webshops: www.lensexpress.nl, www.mylenses.nl, www.lowlens.nl etc.etc.
pi_62828802
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hoho! Ik weet niet waar de lenzen van Kruidvat vandaan komen, ik weet dus niet of die hetzelfde zijn als die van Hans Anders...maar de lenzen die op internet worden verkocht zijn dezelfde als de huismerken van Hans Anders, Pearle, Eyewish en zijn allemaal van Ciba Vision, Bausch en Lomb: goede merken dus.
En er zijn veel webshops: www.lensexpress.nl, www.mylenses.nl, www.lowlens.nl etc.etc.
Oh wacht ik las je post verkeerd je bedoelde dat je lenzenvloeistof gewoon daar kan halen.

Zooo ff snel gekeken op toplenzen.nl:
Ciba Vision Focus Monthly
- Hoeveelheid: 12 Maanden (12 paar)
- Lens vloeistof: 3 flessen Toplenzen No Rub vloeistof
- Aktie (gratis): 2 flessen Toplenzen No Rub alles-in-één vloeistof
- Oogcontrole: Nationale Contactlens Controle Bon
- Lenshouder: Toplenzen lenshouder
Totaal ¤131
En dat vs de ¤216 die ik bij Pearl betaal... en dan heb ik dus gewoon een bon voor een controle bij een opticien, wat Prins Brillen zou worden voor mij, waar ik me alle eerste bril heb gehaald 12 jaar geleden is volgens mij echt een dure opticien vergeleken al die andere budget opticiens zoals Pearle enzo.

Ik ga binnekort maar Pearl afzeggen .

Vraag me alleen af wat nou eigenlijk de beste lenzen zijn van rond de ¤100 per jaar en trouwens hoe zit het met de houdbaarheid van die lenzen, weet wel dat ik ooit vloeistof had van Pearl dat over de datum was .
pi_62829875
Het gevaar van lenzen online bestellen is dat je de controles gaat verwaarlozen. Dus blijf wel daar op letten
Too much is never enough!
pi_62834915
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:10 schreef The6thgate het volgende:
Het gevaar van lenzen online bestellen is dat je de controles gaat verwaarlozen. Dus blijf wel daar op letten
Daarom hebben ze nu dus zon Nationale Contactlens Controle Bon kost wel ¤22,50 maar het zijn je ogen .

En tbh ik had dus gisteren een controle bij pearl maar dat was echt letterlijk 20sec in me ogen kijken en thats it, vertrouw dat niet helemaal eerlijk gezegd.
Hij zei dat ie een nieuw ding had om te kijken of de sterkte van me lenzen verandert moet worden, dus dan hoef je niet meer letters op te lezen enzo maar khad er niet echt veel vertrouwen bij.
pi_62835131
Ik betaal voor een half jaar maandlenzen bij Hans Anders 45 euro. Dat is wel zonder vloeistof, want die koop ik bij de Kruidvat. Ik vind het prima lenzen en ook een zeer prima bedrag
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:50:24 #11
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62835288
Nooit last gehad met de lenzen van Hans
pi_62840253
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hij zei dat ie een nieuw ding had om te kijken of de sterkte van me lenzen verandert moet worden, dus dan hoef je niet meer letters op te lezen enzo maar khad er niet echt veel vertrouwen bij.
Wat was precies dat nieuwe ding? Toevallig een apparaat dat je naar een figuurtje moet kijken wat wat wazig wordt en vervolgens rolt er een sterkte uit?
Sowieso hoort bij een goede lenzencontrole een redelijke anamnese en niet bijvoorbeeld alleen de vraag "hoe gaat het met de lenzen?".
pi_62841368
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:44 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Wat was precies dat nieuwe ding? Toevallig een apparaat dat je naar een figuurtje moet kijken wat wat wazig wordt en vervolgens rolt er een sterkte uit?
Sowieso hoort bij een goede lenzencontrole een redelijke anamnese en niet bijvoorbeeld alleen de vraag "hoe gaat het met de lenzen?".
Mja dat aparaat liet ie me later zien toen ik vroeg of ik of ik niet gecontroleerd moest worden op mijn sterkte, maar het gebruiken deed ie dus niet, hij zei dat ie dat dus had gedaan met grote ding waar je met je kin op moet(heb geen idee hoe ik het anders moet noemen ).
Maar de test zelf was dus alleen ff in me ogen kijken met zon apparaat.. en dat dus maar voor 10sec in elk oog.
Hij zei wel dat als het -5 graden wordt of kouder dat ik een afspraak moet maken waarom ben ik vergeten .

Vind dat me ogen toch wel wat meer aandacht verdienen .
pi_62843755
Hmm kan ook weinig met die beschrijving. Bedoel je dat apparaat waarmee die met een lampje in je oog kijkt? Daar valt geen sterkte mee te meten namelijk Klinkt vreemd in elk geval. Apparaten kunnen de sterkte soms behoorlijk benaderen, maar meestal wijkt het toch ietsje af, daarom is een normale meting wel nodig om het zo precies mogelijk te krijgen. Heb wel eens gehoord dat iemand een brilsterkte voorschreef afgaand op het apparaat. Helemaal belachelijk
pi_62844856
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:56 schreef The6thgate het volgende:
Hmm kan ook weinig met die beschrijving. Bedoel je dat apparaat waarmee die met een lampje in je oog kijkt? Daar valt geen sterkte mee te meten namelijk Klinkt vreemd in elk geval. Apparaten kunnen de sterkte soms behoorlijk benaderen, maar meestal wijkt het toch ietsje af, daarom is een normale meting wel nodig om het zo precies mogelijk te krijgen. Heb wel eens gehoord dat iemand een brilsterkte voorschreef afgaand op het apparaat. Helemaal belachelijk
Nope niks geen lampje, een doodgewone test zoals ik eigenlijk altijd hiervoor had(maar dus minus het normale meten van mijn oog door letters te lezen ) maar nu kon dat ding dus zogenaamd ook mijn sterkte meten.
http://www.pearleopticien(...)en_en_winkel_073.jpg
Zon ding dus.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:13:09 #16
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62845623
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik kwam op Bausch & Lomb: Soflens 38, maar hoe weet ik of 38,6% water goed is?
Heb de bon erbij gepakt (:') ) van de Pearl en ik kan daaruit alleen opmaken welke radius, cylinder, additie, prisma, en sterkte ik heb.
pi_62848433
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:13 schreef Nantes het volgende:

[..]

Heb de bon erbij gepakt (:') ) van de Pearl en ik kan daaruit alleen opmaken welke radius, cylinder, additie, prisma, en sterkte ik heb.
Hmm ik zie alleen mijn sterkte basiskrom en diameter op mijn bon maar kan ook eigenlijk alleen daar uit kiezen op alle lenzen sites.

Is dit nou no rub of wat:
http://www.toplenzen.nl/product_info.php/cPath/22/products_id/127 er staat dat het dus ook alles in 1 vloeistof is.
Ik ben juist aangeraden om no rub om ze te bewaren en dan alsnog alles in 1 om ze in te doen te gebruiken.

Btw gratis een setje 2 weeks lenzen:
http://www.123lens.nl/winkel/akties/AktieAcuvueOasys1/
Kan wel alleen basis/dia 8.80/14.00 nemen ik heb van Pearl 8.70/14.40 gaat dit veel uitmaken?

[ Bericht 17% gewijzigd door Kadooosh op 31-10-2008 22:05:24 ]
pi_62856570
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:13 schreef Nantes het volgende:

[..]

Heb je al die lijst gevonden waar de 'echte' merken van de huismerken naast elkaar zetten?
Je weet dan zeker dat je dezelfde lens hebt als die van Pearle.
pi_62868571
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:43 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Nope niks geen lampje, een doodgewone test zoals ik eigenlijk altijd hiervoor had(maar dus minus het normale meten van mijn oog door letters te lezen ) maar nu kon dat ding dus zogenaamd ook mijn sterkte meten.
http://www.pearleopticien(...)en_en_winkel_073.jpg
Zon ding dus.
Eh dat ding wat daar staat met die kinsteun is wel met een lampje hoor Het heet zelfs een spleetlamp en vormt onderdeel van een gerbuikelijke onderzoeksruimte. Daarnaast staat een apparaat wat je hoornvlieskromming meet en dan hangt dat ding er nog met allerlei verschillende lenzen (die dus met de letters gebruikt wordt). Oftewel blijft vaag
  zaterdag 1 november 2008 @ 21:29:57 #20
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62869975
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 09:38 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Heb je al die lijst gevonden waar de 'echte' merken van de huismerken naast elkaar zetten?
Je weet dan zeker dat je dezelfde lens hebt als die van Pearle.
Nee, die heb ik niet gevonden? *Help* .
Ik ben echt een noob op dat gebied, maargoed... die ik dus hierboven neer heb gezet kosten me zo'n 45 euro per half jaar.... en normaal zou dat 110 euro zijn. Scheelt wel dus.
pi_62873747
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 21:29 schreef Nantes het volgende:

[..]

Nee, die heb ik niet gevonden? *Help* .
Ik ben echt een noob op dat gebied, maargoed... die ik dus hierboven neer heb gezet kosten me zo'n 45 euro per half jaar.... en normaal zou dat 110 euro zijn. Scheelt wel dus.
Moet je ff kijken op je lenzendoosje als je nieuwe ontvangt en dan op deze site kijken:
http://www.lensexpress.nl/default.asp?page=concurrenten&concurrent=1
Niet op de bon kijken dus maar echt op het doosje waar de lens in zit, bij mij stond er iwear preformance medium op.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:31 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Eh dat ding wat daar staat met die kinsteun is wel met een lampje hoor Het heet zelfs een spleetlamp en vormt onderdeel van een gerbuikelijke onderzoeksruimte. Daarnaast staat een apparaat wat je hoornvlieskromming meet en dan hangt dat ding er nog met allerlei verschillende lenzen (die dus met de letters gebruikt wordt). Oftewel blijft vaag
Hmm maar neem aan dat ik het wel moet zien als ze met een lampje op mijn ogen schijnen toch?
Misschien deed ie het wel gewoon goed marja ik ga toch weg bij Pearl overpriced.

[ Bericht 35% gewijzigd door Kadooosh op 02-11-2008 00:30:59 ]
pi_62889952
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Daarom hebben ze nu dus zon Nationale Contactlens Controle Bon kost wel ¤22,50 maar het zijn je ogen .

En tbh ik had dus gisteren een controle bij pearl maar dat was echt letterlijk 20sec in me ogen kijken en thats it, vertrouw dat niet helemaal eerlijk gezegd.
Die apparaten zijn onnauwkeurig. Had laatst mijn ogen ook laten testen door één of ander supersonisch apparaat. Zag er wel heftig uit. Er werd keihard beweerd dat het super nauwkeurig is. Vervolgens een echte meting gedaan, blijkt toch dat die apparaat ver naast zat.
pi_62890731
Wat ik merkte, was dat de kwaliteit van Pearle lenzen me niet zo goed beviel als die van HA. Ook geen eerlijke vergelijking, want het ging om maandlenzen vs halfjaarlenzen.

Ik wilde dus ook eens 'luxe' doen met maandlenzen van Pearle, ipv halfjaarlenzen van de Hans, maar ik kreeg daarbij aan het einde van de middag al last van vreselijk droge ogen, iets dat ik eigenlijk alleen kende van het te lang doordragen van mijn halfjaarlenzen vroeger als arme student.

Nu doe ik dus halfjaarlenzen van Hans Anders, en ik wissel ze 3 x per jaar. Dat is nog heel voordelig, als ik denk aan de tijd dat die zaken nog geen lenzen hadden, en je door je opticiën zo'n halfjaarpakket Bausch & Lomb kreeg aangesmeerd van 250 gulden(!) Ga wel eens kijken naar die sites, dat vind ik wel een goede tip, dan kan ik ze gewoon zelf bestellen. Of ik ga 1 x per jaar nog op controle bij HA, laatst toch weer een halfje minder aan 1 oog.
pi_62891754
Halfjaarlenzen, is dat niet gewoon een verouderd principe?
pi_62902297
Beste klant,

Hierbij bevestigen wij dat uw contract bij Pearle POST per heden is stopgezet. Dit betekent dat er geen incasso's en geen leveringen meer zullen plaatsvinden.

Kan iemand mij vertellen het verschill tussen "no rub" en "no rub all in one".
Bij de pearl gebruikte ik altijd deze:
http://www.toplenzen.nl/product_info.php/cPath/22/products_id/165 met all in one om ze in te doen, maar is dit nou hetzelfde:
http://www.toplenzen.nl/product_info.php/cPath/22/products_id/127
Ik heb ze in iedergeval ook een mail gestuurd.

[ Bericht 49% gewijzigd door Kadooosh op 03-11-2008 10:53:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')