Nope ook gratis, 1x per half jaar is de controle. En als je tussentijds problemen hebt kun je ook gewoon een afspraak maken om langs te komen, welke ook weer gratis is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:39 schreef Kadooosh het volgende:
Ik betaal nu ¤18 per maand voor maandlezen van Pearle(en krijg 1x in de 2 maanden 250ml all in one), nou vind ik dit eigenlijk wel erg veel voor een stukje plastic.
En nu leveren ze ook geen No Rub vloeistof meer per post dus moet ik mijn all in one omwissellen in de winkel.. is het voordeel van via de post ook gelijk weg (tenminste 1x in de 2 maanden).
Nu keek ik bij Hans Anders en zag dat ze een half jaar pakket voor ¤65 hebben wat ¤11 per maand dus kost, zou me ¤84 per jaar schelen.
Maar vergeet ik iets?
Ik heb doodgewone maandlezen dus niks speciaals ofzo :p.
Iemand enig idee of een controle bij Hans Anders misschien geld kost dit is wel gratis bij Pearle.
Ik heb dacht ik -5 en -4,5 aan mijn ogen btw.
Die dingen van de kruidvat zijn het zelfde als van Hans anders?!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Online bestellen is nog eens veel goedkoper dan bij zaken als Pearle en Hans Anders! En dan heb je dezelfde lenzen als die je gewend bent van die zaken.
Want die komen allemaal van dezelfde fabrikanten.
iWear daglenzen van Pearle zijn nl. gewoon Focus Dailies van Ciba Vision verpakt als huismerk! En de Easywear maandlenzen van Hans Anders zijn Ciba Vision Focus Monthly/ Visitint lenzen, in een huismerkjasje. Voor die laatste betaal je bijv. maar 35 euro voor een half jaar, excl. vloeistof. Maar die haal je ook voor 3 euro bij de Albert Heijn/Kruidvat etc.
Hoho! Ik weet niet waar de lenzen van Kruidvat vandaan komen, ik weet dus niet of die hetzelfde zijn als die van Hans Anders...maar de lenzen die op internet worden verkocht zijn dezelfde als de huismerken van Hans Anders, Pearle, Eyewish en zijn allemaal van Ciba Vision, Bausch en Lomb: goede merken dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:54 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Die dingen van de kruidvat zijn het zelfde als van Hans anders?!
Ik dacht dat dat echt troep was, heb het wel een paar x gedragen en opzich geen klachten gehad dacht ik.
Oh wacht ik las je post verkeerd je bedoelde dat je lenzenvloeistof gewoon daar kan halen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hoho! Ik weet niet waar de lenzen van Kruidvat vandaan komen, ik weet dus niet of die hetzelfde zijn als die van Hans Anders...maar de lenzen die op internet worden verkocht zijn dezelfde als de huismerken van Hans Anders, Pearle, Eyewish en zijn allemaal van Ciba Vision, Bausch en Lomb: goede merken dus.
En er zijn veel webshops: www.lensexpress.nl, www.mylenses.nl, www.lowlens.nl etc.etc.
Daarom hebben ze nu dus zon Nationale Contactlens Controle Bonquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:10 schreef The6thgate het volgende:
Het gevaar van lenzen online bestellen is dat je de controles gaat verwaarlozen. Dus blijf wel daar op letten
Wat was precies dat nieuwe ding? Toevallig een apparaat dat je naar een figuurtje moet kijken wat wat wazig wordt en vervolgens rolt er een sterkte uit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hij zei dat ie een nieuw ding had om te kijken of de sterkte van me lenzen verandert moet worden, dus dan hoef je niet meer letters op te lezen enzo maar khad er niet echt veel vertrouwen bij.
Mja dat aparaat liet ie me later zien toen ik vroeg of ik of ik niet gecontroleerd moest worden op mijn sterkte, maar het gebruiken deed ie dus niet, hij zei dat ie dat dus had gedaan met grote ding waar je met je kin op moet(heb geen idee hoe ik het anders moet noemenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:44 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Wat was precies dat nieuwe ding? Toevallig een apparaat dat je naar een figuurtje moet kijken wat wat wazig wordt en vervolgens rolt er een sterkte uit?
Sowieso hoort bij een goede lenzencontrole een redelijke anamnese en niet bijvoorbeeld alleen de vraag "hoe gaat het met de lenzen?".
Nope niks geen lampje, een doodgewone test zoals ik eigenlijk altijd hiervoor had(maar dus minus het normale meten van mijn oog door letters te lezenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:56 schreef The6thgate het volgende:
Hmm kan ook weinig met die beschrijving. Bedoel je dat apparaat waarmee die met een lampje in je oog kijkt? Daar valt geen sterkte mee te meten namelijkKlinkt vreemd in elk geval. Apparaten kunnen de sterkte soms behoorlijk benaderen, maar meestal wijkt het toch ietsje af, daarom is een normale meting wel nodig om het zo precies mogelijk te krijgen. Heb wel eens gehoord dat iemand een brilsterkte voorschreef afgaand op het apparaat. Helemaal belachelijk
Ik kwam op Bausch & Lomb: Soflens 38, maar hoe weet ik of 38,6% water goed is?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hoho! Ik weet niet waar de lenzen van Kruidvat vandaan komen, ik weet dus niet of die hetzelfde zijn als die van Hans Anders...maar de lenzen die op internet worden verkocht zijn dezelfde als de huismerken van Hans Anders, Pearle, Eyewish en zijn allemaal van Ciba Vision, Bausch en Lomb: goede merken dus.
En er zijn veel webshops: www.lensexpress.nl, www.mylenses.nl, www.lowlens.nl etc.etc.
Hmm ik zie alleen mijn sterkte basiskrom en diameter op mijn bon maar kan ook eigenlijk alleen daar uit kiezen op alle lenzen sites.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:13 schreef Nantes het volgende:
[..]
Ik kwam op Bausch & Lomb: Soflens 38, maar hoe weet ik of 38,6% water goed is?
Heb de bon erbij gepakt (:') ) van de Pearl en ik kan daaruit alleen opmaken welke radius, cylinder, additie, prisma, en sterkte ik heb.
Heb je al die lijst gevonden waar de 'echte' merken van de huismerken naast elkaar zetten?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:13 schreef Nantes het volgende:
[..]
Ik kwam op Bausch & Lomb: Soflens 38, maar hoe weet ik of 38,6% water goed is?
Heb de bon erbij gepakt (:') ) van de Pearl en ik kan daaruit alleen opmaken welke radius, cylinder, additie, prisma, en sterkte ik heb.
Eh dat ding wat daar staat met die kinsteun is wel met een lampje hoorquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:43 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nope niks geen lampje, een doodgewone test zoals ik eigenlijk altijd hiervoor had(maar dus minus het normale meten van mijn oog door letters te lezen) maar nu kon dat ding dus zogenaamd ook mijn sterkte meten.
http://www.pearleopticien(...)en_en_winkel_073.jpg
Zon ding dus.
Nee, die heb ik niet gevonden? *Help*quote:Op zaterdag 1 november 2008 09:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Heb je al die lijst gevonden waar de 'echte' merken van de huismerken naast elkaar zetten?
Je weet dan zeker dat je dezelfde lens hebt als die van Pearle.
Moet je ff kijken op je lenzendoosje als je nieuwe ontvangt en dan op deze site kijken:quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:29 schreef Nantes het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet gevonden? *Help*.
Ik ben echt een noob op dat gebied, maargoed... die ik dus hierboven neer heb gezet kosten me zo'n 45 euro per half jaar.... en normaal zou dat 110 euro zijn. Scheelt wel dus.
Hmm maar neem aan dat ik het wel moet zien als ze met een lampje op mijn ogen schijnen toch?quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:31 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Eh dat ding wat daar staat met die kinsteun is wel met een lampje hoorHet heet zelfs een spleetlamp en vormt onderdeel van een gerbuikelijke onderzoeksruimte. Daarnaast staat een apparaat wat je hoornvlieskromming meet en dan hangt dat ding er nog met allerlei verschillende lenzen (die dus met de letters gebruikt wordt). Oftewel blijft vaag
Die apparaten zijn onnauwkeurig. Had laatst mijn ogen ook laten testen door één of ander supersonisch apparaat. Zag er wel heftig uit. Er werd keihard beweerd dat het super nauwkeurig is. Vervolgens een echte meting gedaan, blijkt toch dat die apparaat ver naast zat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Daarom hebben ze nu dus zon Nationale Contactlens Controle Bonkost wel ¤22,50 maar het zijn je ogen
.
En tbh ik had dus gisteren een controle bij pearl maar dat was echt letterlijk 20sec in me ogen kijken en thats it, vertrouw dat niet helemaal eerlijk gezegd.
Hij zei dat ie een nieuw ding had om te kijken of de sterkte van me lenzen verandert moet worden, dus dan hoef je niet meer letters op te lezen enzo maar khad er niet echt veel vertrouwen bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |