abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3596875
Hoi,

Ik ben net al een paar uur bezig geweest om alle interrailtopics en bijbehorende links te lezen voor meer info, en heb aardig wat gevonden.

Ik hoop dus eigenlijk in de zomervakantie een maandje te kunnen gaan interrailen. Ik denk dat ik een 3 zones kaart neem, zodat ik door Groot-Brittannie, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland kan reizen.

Hoe ik slaapplaatsen kan vinden is denk ik niet zo'n punt, in Groot-Brittannie is het heel makkelijk om bed & breakfast te vinden, omdat er gewoon heel veel mensen zijn die daar aan doen. In Frankrijk kan ik op campings slapen, omdat die daar veel zijn (zeker in de zomer).

Zit ik dus alleen nog met de overgebleven drie landen. Hoe kun je in die landen makkelijk aan slaapplaatsen komen ? En wat ik me ook afvraag is hoe je gemakkelijk bij een slaapplaats kom. Stel dat ik midden in Frankrijk in de provence zit, mag ik toch aannemen dat er niet een camping op het station is.

Ook wil ik wel weten hoe je het doet met grote afstanden. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk verschillende gebieden bezoeken. En nou was ik ook niet van plan om alleen maar grote steden te bezoeken, maar ook wat kleinere landelijke gebieden. Voor Duitsland zie ik dit niet echt als een probleem, het heeft namelijk een enorm openbaar vervoer netwerk zoals hier in Nederland, maar hoe dat in Frankrijk precies zit weet ik niet, ik weet alleen wel dat op sommige lokale spoorlijnen in Frankrijk maar 3 treinen per dag komen.

Voor de mensen die dit eerder hebben gedaan: weten jullie hoeveel het extra kost als je bijvoorbeeld een stuk met een Intercity wil reizen (toeslag) en of je dan in sommige landen daarvoor moet reserveren? En hoe heb je het gedaan met tijden? Gewoon op het station gekeken waar je die dag heen gaat en hoe laat of plan je het vantevoren een beetje in via internet ?

Nouja, genoeg vragen lijkt me zo

  Eindredactie Games zondag 24 maart 2002 @ 14:45:29 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_3596880
hoeveel kost zo'n kaart eigelijk??
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_3596888
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:45 schreef donald_dick het volgende:
hoeveel kost zo'n kaart eigelijk??
¤ 309,- maar
  Eindredactie Games zondag 24 maart 2002 @ 14:47:07 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_3596891
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:46 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

¤ 309,- maar


tanx
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_3596900
Waar kan ik wat meer info hier over krijgen?... Zat er ook al aan te denken om dat te gaan doen
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_3596913
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:48 schreef Rood_schaap het volgende:
Waar kan ik wat meer info hier over krijgen?... Zat er ook al aan te denken om dat te gaan doen
http://www.ns.nl/internationaal/internationaal.cgi?Internationaal/Tickets/Rondreistickets/Interrail
www.interrailer.com (Duits)
  zondag 24 maart 2002 @ 15:01:24 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_3596991
Ik heb vorige zomer door heel Frankrijk ge-interrailed, over het algemeen heb ik me aan campings gehouden die rechtstreeks uit de lonely planet kwamen. Daar staat perfect in uitgelegd hoe je met ander openbaar vervoer dan de trein de camping kunt bereiken. Daarnaast kun je tot 5 a 10 km wel naar een camping wandelen. (10 is ver met zware tas en grote hitte). Maar vaak zijn er campings te vinden vlakbij het station.

Tips in frankrijk:
Auxerre
Avignon
Menton

Auxerre is wel het schoolvoorbeeld van weinig treinen.
In frankrijk heb je de "Grande lines" daar rijden hartstikke veel treinen.. als je eraf gaat wordt het moeilijker... Auxerre ligt eraf... maar toch mag je Auxerre echt niet missen!

Als je vanaf Auxerre naar het noorden gaat is het trouwens veel beter te doen. Als ik me niet vergis was het bij mij zo dat ik om 7:11 wegkon in de gewenste richting, de volgende was om 16:11...

Tja, dat heb je wel eens

Toeslag op de TGV is bijzonder weinig...
Alleen de reserveringskosten als ik me niet vergis... Dit was in ons geval 20 FF of 40 FF
20 FF voor Tours-Lille
20 FF voor Arras-Paris
40 FF voor Valence-Menton (we moesten hiervoor klapstoeltjes in de gang reserveren omdat hij helemaal vol zat... dat was de enige reden waarom wij konden bedenken dat het twee keer zo duur was.. we reserveerden ook 20 minuten voor vertrek)

De koers FF naar Euro weet ik niet

edit: link www.jongoranje.nl/interindex.html

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 24 maart 2002 @ 15:22:02 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3597164
*Ervaringsdeskundige meldt*

Ik heb in het verleden drie interrails gedaan, dus wellicht kan ik je wat verder helpen. In de eerste plaats zou ik eens goed nagaan waarvoor de interrailkaart precies geldig is in de landen van jou keuze. Toen ik destijds ging (maar dat is al wel lang geleden hoor!) had Zwitserland bijvoorbeeld een heel stel privélijnen waarvoor de kaart niet gold. Bovendien kon je er ook niet het kanaal mee over (daar kreeg je alleen korting voor). Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn, maar het kan wel tijdens je vakantie voor een hoop extra kosten zorgen. De beste manier om hier achter te komen is te informeren zij de NS, maar het volgende boekje was toen voor mij heel nuttig (en het wordt ieder jaar ge-update, dus dat zal het nu ook nog wel zijn): Interrail reisgids / deel 2001, Wanninger / € 12,50, Paperback | Uitgeverij Mingus | 2001
ISBN: 906564296X


In "mijn tijd" was het treinreizen door Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk geen probleem. Ook niet op de kleinere lijntjes. Het échte binnenland bezoeken zal wat moeilijker worden met de trein. Je bent dan toch meer aangewezen op bij voorbeeld bussen (of hier en daar liften) ter aanvulling op de trein. Die bussen (en trams, taxi's, metro's etc.) gebruik je ook om van het station waar je aankomt naar je slaapplek te gaan. Ik heb toen veel gecampeerd, wat bij grote steden vaak betekend dat je in buitenwijken terechtkomt, waar je dan weer met de bus (oid) naartoe moet...Is 's avonds vaak ook minder leuk, omdat je niet eenvoudig de stad in komt. Een ander nadeel wat campings hebben (en wat bijvoorbeeld leuker is in jeugdherbergen) is dat je groep medereizigers beperkt blijft tot Nederlanders, Duitsers, Belgen en af en toe een verdwaalde Engelsman. De andere reizigers gaan niet camperen! Wil je dus af en toe wat meer nationaliteiten tegenkomen dan moet je toch echt naar een jeugdherberg! Voordel van de camping: De prijs, zeker aangezien je ook nog zelf kunt koken...

Hoe gaat het gewoonlijk in z'n werk? Je komt aan op een willekeurig station en gaat met je rugzakje op je nek naar de Touristinformation, die op vrijwel alle (grotere) stations te vinden is. Zij helpen je dan meestal verder aan een geschikte slaapplek, een manier om daar te komen (een uitleg waar de bussen gaan meestal) en een gratis kaart van de stad. Heel handig! Ga je echt kleinere plaatsen bezoeken dan is een goede reisgids an te raden. In jouw geval is de Lonely Planet Western Europe misschien wat. Hierin vind je heel veel slaap- en eetadressen, met aanbevelingen, prijzen en telefoonnummers.
(Hier staan iig alle landen in die jij wilt bezoeken)

Tenslotte is het nog zo dat je in sommige landen al bij de trein wordt opgewacht door "Trouts" (met name in Zuid-Europa), dit zijn mensen die door campings of hotels worden betaald om mensen naar hun lokatie te lokken, of door mensen die je een kamer in hun huis willen aanbieden (vaak in Oost-Europa). Laat je niet gekmaken, hoor gewoon rustig aan wat ze te bieden hebben en ren niet met de eerste de beste mee! Overigens zal dat laatste in de landen die jij wilt bezoeken wel meevallen hoor!

Nog een laatste opmerking: Reken erop dat de landen die je hebt uitgezocht niet bepaald de goedkoopste zijn in levensonderhoud en additionele reiskosten (zoals dus bijvoorbeeld de beschreven bussen enzo)...Zuid-en Oost-Europa zijn wat dat betreft aanzienlijk goedkoper!

That said, Interrail is een geweldige manier om te beginnen met reizen, vel nieuwe mensen te leren kennen en veel te zien! Héél erg veel plezier, als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3597203
http://www.hostels.com
zal je wel verder helpen aan slaapplaatsen
May the Schwanz be with you!
pi_3601725
XL en Hik heel erg bedankt voor alle informatie tot nu toe!

In Groot-Brittannie ken ik gelukkig een aantal mensen (stuk of 4, verdeeld over het land) waar ik dus waarschijnlijk wel kan slapen, van daaruit kan ik dan een paar keer dagtripjes maken

Frankrijk denk ik dat het minst een probleem is, omdat zoals al is gezegd daar makkelijk campings zijn te vinden, daar maak ik me ook niet zoveel zorgen over. Er zijn in Frankrijk zoveel campings, das niet normaal

XL kun jij mij misschien vertellen waar Auxerre ligt? Want ik heb er nog nooit van gehoord

Mooi dat die intercity's / hogesnelheidstreinen niet zoveel kosten, soms zul je toch wat grotere afstanden af willen leggen zonder er lang over te hoeven doen, zeker in landen als Frankrijk is dat wel noodzakelijk.

Ik heb vanmiddag gekeken op diverse sites van nationale spoorwegen en zag dat in Engeland een nette dienstregeling is vanuit het noorden (Glasgow -- waar ik ook wel heen wil) richting London. Geloof dat er zeker 1 trein per uur gaat ofzo.

Van Frankrijk heb ik inmiddels een mooie kaart gevonden met daarop alle regionale spoorlijnen, van Groot-Brittannie heb ik deze nog niet kunnen vinden. Voor Duitsland heb ik een recent intercity-net kaartje, en ik heb nog een oud "kürsbüch" van 1993 ofzo, daarin staan ALLE spoorlijnen in heel Duitsland. Ik denk dat ik daar wel redelijk veel informatie in kan opzoeken, en ik weet uit ervaring dat op de Duitse stations enorm veel informatie gratis te verkrijgen is over regionaal vervoer. Maar ik had al gezegd dat het in Duitsland goed geregeld is Voor Zwitserland en Oostenrijk zoek ik ook nog kaarten.

Hik, weet jij of Zwitserland momenteel beter is geregeld qua spoorwegnet? Want ik weet wel dat er een groot aantal privé lijnen zijn, en ik wil ook zeker wel een paar keer een bergtreintje nemen, al is het voor het mooie uitzicht.

Ik heb trouwens wel door dat het handig is als je op 1 of andere manier kunt internetten, namelijk omdat je op vrijwel alle internetsites van spoorwegmaatschappijen de dienstregeling kunt raadplegen

Ok, nog ff een kleine motivatie van mij
Ben nu 17 en binnenkort 18, en dit lijkt me dus best wel cewl om een keer Europa te gaan zien (heb tot nu toe alleen nog maar Polen, 2x Duitsland, 1x Spanje, 4x Frankrijk en 10x ofzo Groot-Brittannie gezien). Ben dus al wel in veel landen geweest, maar vaak op vaste plaatsen. Verder ben ik gek op treinen, al vanaf dat ik een klein dennisje was

Heb sinds kort een digitale camera, en ik wil dus ook zeker enorm veel foto's gaan maken in de periode dat ik met de trein ga. Is daarom ook wel belangrijk dat ik vaak mn accu's op kan laden.

Hoe ik eigenlijk wil gaan reizen is per boot naar York (vanuit IJmuiden), dan richting Schotland (Glasgow), terug via het midden van Engeland (Liverpool->Street) richting Bristol, van daaruit kan ik het westen van Engeland verkennen, dan kan ik nog overnachten in Reading en vervolgens per Eurostar naar Parijs, stad die ik ook nog een keer wil zien. Vanuit Parijs zuidwest Frankrijk, dan via Toulouse richting Marseille en Forcalquier (daar zijn mn ouders op een camping).

Via het wintersportgebied bij Chambery wil dan door de bergen naar Zürich, als ik mazzel heb kan ik daar ook nog bij bekenden overnachten. In Zwitserland wil ik wel een paar dagen blijven om alle kleine skiritjes te kijken, dan naar Oostenrijk al weet ik niet echt wat ik daar moet, maar goed, daarna terug via Duitsland (die ik ook nog kriskras door wil) naar Nederland. Als je hier nog commentaar op hebt hoor ik het graag, of aanbevelingen

  zondag 24 maart 2002 @ 22:38:07 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3602081
Destijds kreeg je bij een interrailkaart een spoormap van Europa. Hierop stond ook aangegeven welke lijnen onder de Interrailkaart vielen en welke privé waren. Vaak kreeg je op die privélijnen ook nog wel een deel korting.

Het ziet er naaruit dat je leuke plannen hebt. Eén tipje: Bouw genoeg tijd in in jeugdhotels en op campings (dus niet alleen bij bekenden). Eén van de meest leuke dingen van interrailen zijn nou juist de andere reizigers die je leert kennen!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3602261
Kan je ook makkelijk in je eentje interrailen, of is het leuker om dat met zn 2'en te doen. Het klinkt hartstikke leuk zo die verhalen. En kan je ook bijv in een week door Frankrijk interrailen, of is dat echt te kort?? En blijf je gemiddeld genomen maar 1 dag op 1 plaats?
  zondag 24 maart 2002 @ 23:01:16 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3602422
quote:
Op zondag 24 maart 2002 22:51 schreef Golfen het volgende:
Kan je ook makkelijk in je eentje interrailen, of is het leuker om dat met zn 2'en te doen. Het klinkt hartstikke leuk zo die verhalen. En kan je ook bijv in een week door Frankrijk interrailen, of is dat echt te kort?? En blijf je gemiddeld genomen maar 1 dag op 1 plaats?
Interrailen in je eentje is heel goed te doen. Ik ben altijd met meer geweest, maar het is nu eenmaal zo dat met hoe meer mensen je bent, hoe meer compromissen je moet doen. En onderweg kom je genoeg leuke mensen tegen waarbij je je kunt aansluiten...je bent dus nooit écht alleen.

Laatste keer dat ik het deed waren de meeste interrailkaarten een maand geldig, hiervoor krijg je verschillende zones waarbinnen je kunt reizen. Nederland, België, Frankrijk &Luxemburg vormen er bijvoorbeeld één. En Italië, Griekenland en Turkije. Neem je dus twee zones, dan kun je een behoorlijk eind komen in een maand!
Er was toen ook een twee-weekse kaart die voor één zone was. Niet voor een week dus. Daarentegen was er ook Eurodomino, wat een kaart is voor één specifiek land. Deze kaart id bijvoorbeeld geldig voor 5, 7 of 10 dagen, maar dan alleen de dagen waarop je daadwerkelijk reist (iit de interrailkaart dus). Je zou even moeten navragen of dat nog steeds zo is....

Iedere dag een andere plaats? Alsjebliet niet!
Je hebt natuurlijk mensen die op die wijze reizen (niet alléén met een interrailkaart overigens... ), maar dat lijkt me echt vreselijk. Nog afgezien van het feit dat het dodelijk vermoeiend is, is het ook nog eens onmogelijk om al die indrukken te verwerken... De fun van zo'n kaart is dat je precies zo lang of zo kort kunt blijven als je zelf wilt. Ik ben wel eens (na een treinreis van 5 uur) binnen 3 uur weer op de trein gestapt omdat het echt vreselijk was. Ook wel eens ergens een volle week gebleven...het kan allemaal!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3602529
Hmmm, 2 weken Frankrijk Interrailen lijkt me toch wel heel erg leuk. Ik zal het is aankaarten bij een vriend van me. Ik kan zowiezo niet langer dan 2 weken weg, omdat de rest van de zomer al volgepland zit. Maar natuurlijk ook hartstikke leuk om juist in Oost europa te gaan Interailen. Maargoed, voorlopig ken ik nog maar heel weinig van de Franse Westkust en het Midden van het land, dus daar kan ik mooi beginnen.

Ben alleen zo bang dat ik aan de cote d'azur eindig, aangezien ik daar verslaafd aan ben.

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 maart 2002 @ 23:13:21 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_3602623
Ik ga vanaf overmorgen interrailen in Frankrijk
heerlijk goedkope manier om WT te volgen op tour, voor alles bij elkaar (toeslag TGV, Thalys, reserveringen, interrail) was ik nog geen 200 euro kwijt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_3602642
quote:
Op zondag 24 maart 2002 23:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ga vanaf overmorgen interrailen in Frankrijk
heerlijk goedkope manier om WT te volgen op tour, voor alles bij elkaar (toeslag TGV, Thalys, reserveringen, interrail) was ik nog geen 200 euro kwijt
Moet je me heel ff helpen met WT, het is al laat op de avond.
pi_3605189
Kan iemand me ook vertellen met hoeveel geld per dag je ongeveer rekening moet houden? En dan ook het verschil tussen jeugdherberg en camping

Heb ondertussen trouwens mooie kaart van Groot-Brittannie gevonden

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 maart 2002 @ 07:13:58 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_3605199
quote:
Op zondag 24 maart 2002 23:15 schreef Golfen het volgende:

[..]

Moet je me heel ff helpen met WT, het is al laat op de avond.


Within Temptation
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 25 maart 2002 @ 11:05:26 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_3606604
Auxerre is een provinciestadje in de bourgogne
ongeveer 60.000 inwoners maar als je er loopt lijkt het piepklein, vooral het centrum.

Het station is echt een station wat duidelijk niet op de Grande lines ligt. Ik moest echt een LEGO denken... het treintje er naar toe is echt een treintje dat niet op de Grande lines rijdt... Als je door het park naar de camping loopt zie je Frankrijk zoals het hoort op de plaatjes... allemaal oude mannetjes die Jeu Des Boules spelen... er wandelen hele oude opaatjes met heel veel stokbrood... De lokale kanoschool heeft kanoles op de Saone... Iedereen gaat naar de training van de voetbalploeg kijken (tegenover de camping)

Kortom Frankrijk zoals je het wilt zien...
Een super wat je niet verwacht... lijkt wel sprookjesland...
Echt de bourgondische levensstijl...

Aan de andere kant, het ligt aan de Route du Sud... heel mensen zetten hun caravan op de camping municipal, die is goedkoop, goed en voor de rest helemaal niks... En die mensen zullen het een ramp vinden daar... Maar ja die overnachten er alleen... en dat zijn touristen, jij voelt jezelf natuurlijk reiziger (ik ook...).

Dan is het briljant
ik heb nu weinig tijd.. maar ik kan nog uren zeuren over geweldige stukken Frankrijk.. ook nog over Auxerre

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 maart 2002 @ 11:28:07 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3606853
quote:
Op maandag 25 maart 2002 07:10 schreef dennisdotcom het volgende:
Kan iemand me ook vertellen met hoeveel geld per dag je ongeveer rekening moet houden? En dan ook het verschil tussen jeugdherberg en camping
Dat is heel erg moeilijk te zeggen. Hangt van een aantal dingen af:

1. Het eerste jaar dat ik ging woonde ik nog bij m'n ouders. Ik vond al die uitgaven aan eten enzo heel wat en deed dus erg zuinig. Het laatste jaar dat ik ging was ik al een stuk makkelijker geworden...
2. Jeugdherbergen of campings (dat eerste is aanzienlijk duurder)
3. Landen waar je reist (Zuid-en Oost-Europa zijn goedkoper)
4. Of je alleen reist of met meer (dat eerste is duurder)

Ik heb in mijn eerste jaar 40 gulden per dag uitgegeven, maar dat is 10 jaar terug (ieks... ) en in Zuid en Oost-Europa. Ook heb ik toen vrijwel niéts aan sightseeingdingen waarvoor je moet betalen gedaan (gewoon een beetje door steden geslenterd, wat op zich ook heel leuk kan zijn) Laatste jaar dat ik ging (5 jaar geleden ofzo) was het volgens mij iets van 55 gulden per dag (maar weer alleen in Zuid-europa!). Kosten zitten vooral in overnachtingen en eten, daarna in zaken als treinreserveringen en uitjes (sightseeen). Overigens kun je, door een nachttrein te nemen, soms weer een overnachting uitsparen. Natuurlijk zie je wat minder landschap aan je voorbij trekken, maar ik vond het slapen in z'n trein altijd reuzeleuk!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3618901
Ik twijfel momenteel heel erg of het financieel gaat lukken, denk dan uiteindelijk toch dat het feest niet doorgaat.

Denk dat je dan beter kan wachten totdat het wel gewoon ruim financieel haalbaar is, dan kan je lekker doen wat je wilt.

pi_3620193
Het is echt heel afhankelijk natuurlijk van wat je zoal doet hoe duurt het is. Heb afgelopen jaar 2 weken door Ierland en Scotland geinterraild, was in totaal 2100 piek kwijt.

Hierbij heb ik alle kosten mee gerekend.
Een grove schatting;
Eten/drinken; 500,-
Overnachtingen (hostels); 700,-
Interrailkaartje; 500,-
Vliegtuig retourtje Charleroi/londen; 70,-
boot retour england/ierland; 80,-
Leuke dingen; 200,-

  dinsdag 26 maart 2002 @ 11:39:34 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_3620226
Ik lees nu trouwens pas accu's opladen...

Franse treinen hebben vaak stopcontacten...
ook handig voor mobieltjes


Frankrijk interrailen kan trouwens verschrikkelijk goedkoop. Ik betaalde 450,- gulden voor mijn kaart geloof ik. Ik kookte zelf, sliep op campings (Reiziger als je bent kun je daar zelfs op afdingen, en op sommige plaatsen kun je wild kamperen). Ik slenterde veel door steden, dus weinig entree gelden enzo... Ik ben toch niet zo museum-ig. Op die manier kwam er in totaal nog eens ongeveer 500 gulden bij (19 dagen, fl. 950,-)

Kortom, spotgoedkoop

let op guldensprijzen! euro is te nieuw voor mij?

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 26-03-2002 11:45]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_10244129
quote:
Op zondag 24 maart 2002 15:01 schreef XL het volgende:
Ik heb vorige zomer door heel Frankrijk ge-interrailed, over het algemeen heb ik me aan campings gehouden die rechtstreeks uit de lonely planet kwamen. Daar staat perfect in uitgelegd hoe je met ander openbaar vervoer dan de trein de camping kunt bereiken. Daarnaast kun je tot 5 a 10 km wel naar een camping wandelen. (10 is ver met zware tas en grote hitte). Maar vaak zijn er campings te vinden vlakbij het station.

<...>


Bedoel je deze Lonely planet?

En weet iemand nog andere campinggidsen waarin staat hoe je met het openbaar vervoer een camping kunt bereiken?

*x-margriet-x gaat nl. ook interrailen als 't mag *

Zie ik dat goed :O Jat jij m'n plaatje x-Sagapo-x? :D
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:55:48 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_10250774
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 13:21 schreef x-margriet-x het volgende:

[..]

Bedoel je deze Lonely planet? [afbeelding]

En weet iemand nog andere campinggidsen waarin staat hoe je met het openbaar vervoer een camping kunt bereiken?

*x-margriet-x gaat nl. ook interrailen als 't mag *


Ongeveer die.... volgens mij is die van mij nieuwer of ouder....
Want mijn kaft is anders...

Er zijn speciale reisgidsen voor interrailen. Ik ben een interrailer tegengekomen die dat hele boek van internet had gedownload en geprint.... maar die kwam veel op dezelfde campings terecht.

De naam Rough Guide zegt mij wel iets, maar die heb ik nog nooit gebruikt of ingezien.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')