We weten alleen niet zeker wat het nou precies is. Een kreeft, een krab of iets anders .
Hij ziet er zo uit ,
alleen kleiner (is ongeveer netzo groot als een grote goudvis) en hij is een beetje bruin van kleur. Iig niet rood.
Iemand ervaring met die dingen?
Broertje vroeg om een krab en kreeg dat ding dus
Ziet er wel leuk uit, en ze zijn niet bang voor elkaar. Broertje had eten bij kreeft gegooid en alle vissen gingen om het kreeftje heen blubben op zoek naar voedsel
Ook leuk is dat ie op de achterwand van het aquarium klimt .
Voedsel: gewoon vissenvoer en dooie vissen
Youssef (dat is dus mijn broertje, en niet de kreeft )
keep my fingers crossed
quote:
Op zondag 24 maart 2002 14:46 schreef Mrln het volgende:
uit ervaring weet ik dat je binnen de kortste tijd, AL je goudvissen gekortwiekt worden aan hun vinnen, gebeurt voornamelijk in 't donker, kreeften zijn nl nachtdieren, ze kunnen toeslaan als de goudvissen aan 't maffen zijn.keep my fingers crossed
quote:o-oh, maar in tuincentrum osdorp zitten ze ook gewoon in één bak
Op zondag 24 maart 2002 14:46 schreef Mrln het volgende:
uit ervaring weet ik dat je binnen de kortste tijd, AL je goudvissen gekortwiekt worden aan hun vinnen, gebeurt voornamelijk in 't donker, kreeften zijn nl nachtdieren, ze kunnen toeslaan als de goudvissen aan 't maffen zijn.keep my fingers crossed
hehe, we wachten af...
Maak je een foto van hoe het nu is.
En dalijk als de kreeft gegeten heeft. Hoe het dan is.
Dat gaat een slachtveld worden
Als het een kreeft is raad ik je in dit geval aan om hem in een pan te flikkeren, te koken en op te eten
quote:Nee, ik heb geen digicam maar wil hem wel
Op zondag 24 maart 2002 17:40 schreef ook_gek het volgende:
Heb je geen digicam?Maak je een foto van hoe het nu is.
En dalijk als de kreeft gegeten heeft. Hoe het dan is.
Dat gaat een slachtveld worden
quote:Ik vond het een leuk dier in het Tuincentrum. Dus heb ik gevraagd hoe veel het kost, of ie in onze aquarium met goudvissen kan en wat ie eet. IS dat niet genoeg informatie?
Op zondag 24 maart 2002 17:49 schreef Blue Thunder het volgende:
Waarom neem je ingodsnaam een dier waarvan je niet eens weet wat het is en hoe het leeft?!
De man zei gewoon dat het geen probleem zou zijn bij de goudvissen en dat ie ook wel te eten had naast soms een dode vis.
De rest is gewoon leuk om te weten.
quote:Tuincentrum? zegt al genoeg toch? die mensen worden er zonder opleiding oid neergeflikkerd, en weten er vaak weinig van af.
Op zondag 24 maart 2002 15:50 schreef hicham het volgende:[..]
o-oh, maar in tuincentrum osdorp zitten ze ook gewoon in één bak
hehe, we wachten af...
Je gaat je biefstuk toch ook niet bij de bakker halen?
quote:Nee. Die man had nooit mogen vertellen dat hij in een bak met goudvissen kan.
Op zondag 24 maart 2002 18:56 schreef Youssef het volgende:[..]
Nee, ik heb geen digicam maar wil hem wel
[..]Ik vond het een leuk dier in het Tuincentrum. Dus heb ik gevraagd hoe veel het kost, of ie in onze aquarium met goudvissen kan en wat ie eet. IS dat niet genoeg informatie?
Hij heeft zeker ook verteld dat dat beest vlokvoer eet? Arm beest. Je moet hem echt af en toe bijvoeren met wat levend of diepvriesvoer, zoals rooie muggelarven, artemia's ofzo. Anders red hij nog geen volle maand, mark my words. Volkvoer zal hij heel misschien een klein beetje van eten, maar het moet eerst op de bodem komen, en aangezien je nog goudvissen erin hebt zitten ook...
Bah, dit is dus de reden waarom 'k erop tegen ben dat tuincentra levende have verkoopt. Geen flauw benul wat ze verkopen, en het intreseert ze ook geen fuck. Geen informatie verschaffen, en ze dat wel doen is het negen van de 10 keer de verkeerde.
nu is deze smiley eens echt op z'n plek. Tuincentra
denk toch eens na!
quote:waar haal jij die wijsheid vandaan ?
Op zondag 24 maart 2002 19:49 schreef inkie1010 het volgende:
**knip knip**
één goudvis heeft namelijk al 37 liter water nodig.....
de vuistregel geldt: 1cm vis(lengte) heeft ongeveer 1 liter water nodig, en aangezien de Al-Youssef brothers hoogst waarschijnlijk een 60 liter bak hebben zonder verwarming,
gaat de zuurstof opnamecoefficient van koudwater omhoog.
quote:Ben ik niet helemaal mee eens.
Op zondag 24 maart 2002 19:49 schreef inkie1010 het volgende:
Zowiezo, goudvissen horen ook niet eens in een aquarium!! Mag ik vragen hoe groot die bak is? één goudvis heeft namelijk al 37 liter water nodig.....
Ben je wel eens op een kwekerij geweest? Daar zitten DUIZENDEN goudvisjes in een kuub water. Ze blijven in leven omdat dat water heel sterk doorlucht word, en omdat er een heel goed bacterilogisch filter op staat.
quote:nou ja, op zich zou 'k er geen een problemen mee hebben. (hoewel tuincentra wel de grootste concurent van ons, kleine dierenwinkeltjes, is), als ze maar goeie voorlichting en een beetje controle op zouden gooien.
Op zondag 24 maart 2002 19:50 schreef Profesor het volgende:
Ikop tuincentra die levende dieren verkopen (Vissen konijnen etc)
En ikop domme consumenten die dit in stand houden!
denk toch eens na!
Controle in de zin van dat voordat je wat meegeeft, je eerst zorgt dat je 100% zeker bent dat je klant dat beets verzorgen kan, en het voorbeeldje van voorlichting word in dit topic redelijk duidelijk gemaakt.
"k snap niet dat een toko die zoveel geld stopt in z'n winkel niet een paar man personeel kan aantrekken die ECHT verstand van beesten heeft, en die een beetje klantgevoel hebben.
quote:Het is inderdaad precies zo eentje... Maar jah, ik zal dan nog wel ergens anders navragen over voedsel e.d. Aangezien ik hier niet al te positieve reacties krijg.
Op zondag 24 maart 2002 19:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Is het zo'n beest? Dan is het een rivierkreeft. Die heb ik wel eens gezien bij de dierenwinkel.. denk dat je het beste bij een dierenwinkel/aquariumwinkel kan vragen hoe je zo'n beest verzorgt, kan me iig niet voorstellen dat de mensen van een tuincentrum er verstand van hebben.
Het is trouwens een bak van 1 meter bij 50 cm bij 50 cm. Als ik het goed heb.
Ik heb trouwens ook korrelvoer dat direct naar de bodem zakt... ik heb vlokvoer en nog korrelvoer dat drijft.
quote:Jaja,
Op zondag 24 maart 2002 19:50 schreef Profesor het volgende:
Ikop tuincentra die levende dieren verkopen (Vissen konijnen etc)
En ikop domme consumenten die dit in stand houden!
denk toch eens na!
quote:Voer nou af en toe maar ff bij met levend of diepvries voer. Vinden je vissen ook erg lekker, en je weet zeker dat je dat arme kreeftje niks te kort doet.
Op zondag 24 maart 2002 22:15 schreef Youssef het volgende:[..]
Het is inderdaad precies zo eentje... Maar jah, ik zal dan nog wel ergens anders navragen over voedsel e.d. Aangezien ik hier niet al te positieve reacties krijg.
Het is trouwens een bak van 1 meter bij 50 cm bij 50 cm. Als ik het goed heb.
Ik heb trouwens ook korrelvoer dat direct naar de bodem zakt... ik heb vlokvoer en nog korrelvoer dat drijft.
[..]Jaja,
quote:
Op zondag 24 maart 2002 13:49 schreef hicham het volgende:
Zojuist heeft mijn broertje een kreeft gekocht en bij de (goud)vissen gedumpt in het aquarium. Het schijnt dat ze dus gewoon met elkaar overweg kunnen.We weten alleen niet zeker wat het nou precies is. Een kreeft, een krab of iets anders
.
Hij ziet er zo uit
[afbeelding],
alleen kleiner (is ongeveer netzo groot als een grote goudvis) en hij is een beetje bruin van kleur. Iig niet rood.Iemand ervaring met die dingen?
Broertje vroeg om een krab en kreeg dat ding dus
Ziet er wel leuk uit, en ze zijn niet bang voor elkaar. Broertje had eten bij kreeft gegooid en alle vissen gingen om het kreeftje heen blubben op zoek naar voedselOok leuk is dat ie op de achterwand van het aquarium klimt
.
Voedsel: gewoon vissenvoer en dooie vissenYoussef (dat is dus mijn broertje, en niet de kreeft
)
quote:nou ja in de tekst staat het antwoord immers al
Op zondag 24 maart 2002 23:28 schreef Blue Thunder het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |