abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 november 2008 @ 23:55:40 #226
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62923627
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm ik heb het al ff aangepast...
Hoewel het elke keer weer vervelend is om op te schrijven
snap ik... leef met je mee
Age of fruity enlightenment!
  maandag 3 november 2008 @ 23:56:11 #227
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62923637
creatief met fotosjop geweest

Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 4 november 2008 @ 00:21:54 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62924167
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:15 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik denk je geeft gewoon wat namen en dat is dat, krijg ik een kruisverhoor

We gaan met de auto maar ik ben intens lui, hoe dichterbij de piste hoe beter En ik moet zeggen dat inclusief ontbijt toch wel relaxt is, al dat gezeur met broodjes kopen enzo wordt ik ook niet blij van.
btje info is nooit weg
btw, naast de lift slapen wordt lastig aangezien de lift een paar minuten lopen buiten het dorp ligt. Niet dat het ver is ofzo, maar het is niet zo dat je midden in het dorp zo opstapt.
Wel rijden er overal bussen. Dus dat is dan wel weer goed geregeld

Paar voorbeeldjes:
Haus Viktoria: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004452&MealType=2&SPTyp=1&FilteredIDs=
(22.50 met ontbijt en wastafel. Geen douch op de kamer)
Waltraud Stöckl: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002134&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
(23,50 met ontbijt en wastafel)
Rosina Stöckl: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002135&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
23.20
Stockachhof: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004447&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
18.00
Neuwalder: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004601&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
20
Haus Rinner: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002382&MealType=2&SPTyp=1&FilteredIDs=
22.00



Dat zijn er een paar die ik zo ff kan vinden en die ik wel ergens van ken. Sommige heb ik zelf wel eens geslapen, anderen ken ik de mensen die het runnen, of ik ben een keer langs het huis gelopen

Haus Rinner ff dikgedrukt want daar slaap ik zelf de hele winter
Dicht bij het centrum (binnen 5min in de kroeg
200m van de lift
en lekker rustig gelegen aan de overkant van het riviertje

Kortom, best een goed onderkomen denk ik. Ik hoop alleen dat we niet op zo'n heel klein kamertje worden weggedrukt. Dan hebben we echt een probleem met al die zooi die we meenemen
En geen eigen douche. Dat is ook wel irritant (je weet immers nooit wat de perso(o)n(en) voor je allemaal hebben uitgespookt )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_62926764
Niemand tips over het waxen?
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:02:47 #230
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62927510
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:21 schreef Komakie het volgende:
die linkjes doen het hem niet
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:19:27 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62929050
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

die linkjes doen het hem niet

hmm foutje?

Misschien doet deze het wel?
http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DLIST

Zo niet... Dan gewoon ff naar www.gerlos.at en dan naar urlaubsplanner (links beetje boven in beeld).
Dan naar Unterkunftsliste en zoeken op "zimmer"
Dan kun je alles aanpassen wat je wilt. Hij geeft trouwens niet de vrije kamers weer. Je kunt altijd gewoon het beste ff bellen. Dan is er nog wel eens wat te regelen
Soms geeft de site namelijk aan dat er niets meer vrij is, terwijl als je belt er nog wel wat te regelen valt

Je bent trouwens wel een beetje laat met zoeken. Meestal doe je dat al in augustus of september ofzo. Zeker in die drukke weken (is dat niet nog een vakantieweek )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:23:30 #232
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62929172
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

btje info is nooit weg
btw, naast de lift slapen wordt lastig aangezien de lift een paar minuten lopen buiten het dorp ligt. Niet dat het ver is ofzo, maar het is niet zo dat je midden in het dorp zo opstapt.
Wel rijden er overal bussen. Dus dat is dan wel weer goed geregeld

Paar voorbeeldjes:
Haus Viktoria: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004452&MealType=2&SPTyp=1&FilteredIDs=
(22.50 met ontbijt en wastafel. Geen douch op de kamer)
Waltraud Stöckl: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002134&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
(23,50 met ontbijt en wastafel)
Rosina Stöckl: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002135&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
23.20
Stockachhof: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004447&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
18.00
Neuwalder: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004601&MealType=&SPTyp=1&FilteredIDs=
20
Haus Rinner: http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79002382&MealType=2&SPTyp=1&FilteredIDs=
22.00



Dat zijn er een paar die ik zo ff kan vinden en die ik wel ergens van ken. Sommige heb ik zelf wel eens geslapen, anderen ken ik de mensen die het runnen, of ik ben een keer langs het huis gelopen

Haus Rinner ff dikgedrukt want daar slaap ik zelf de hele winter
Dicht bij het centrum (binnen 5min in de kroeg
200m van de lift
en lekker rustig gelegen aan de overkant van het riviertje

Kortom, best een goed onderkomen denk ik. Ik hoop alleen dat we niet op zo'n heel klein kamertje worden weggedrukt. Dan hebben we echt een probleem met al die zooi die we meenemen
En geen eigen douche. Dat is ook wel irritant (je weet immers nooit wat de perso(o)n(en) voor je allemaal hebben uitgespookt )
ik kan me voorstellen dat je het doet als je daar de hele winter moet vertoeven... maar geen douche zou ik op mijn wintersport VAKANTIE niet aankunnen...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:33:09 #233
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62929383
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmm foutje?

Misschien doet deze het wel?
http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DLIST

Zo niet... Dan gewoon ff naar www.gerlos.at en dan naar urlaubsplanner (links beetje boven in beeld).
Dan naar Unterkunftsliste en zoeken op "zimmer"
Dan kun je alles aanpassen wat je wilt. Hij geeft trouwens niet de vrije kamers weer. Je kunt altijd gewoon het beste ff bellen. Dan is er nog wel eens wat te regelen
Soms geeft de site namelijk aan dat er niets meer vrij is, terwijl als je belt er nog wel wat te regelen valt

Je bent trouwens wel een beetje laat met zoeken. Meestal doe je dat al in augustus of september ofzo. Zeker in die drukke weken (is dat niet nog een vakantieweek )
Voor zover ik weet is het de week na de voorjaarsvakantie.

En ik ben altijd laat met zoeken, planning was eind september maar door besluitloosheid van anderen wordt het dus half november
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:40:58 #234
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62929560
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:33 schreef Fugie het volgende:
En ik ben altijd laat met zoeken, planning was eind september maar door besluitloosheid van anderen wordt het dus half november
ja dat ken ik ja...
Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:56 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62929721
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:50 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Dit is mijn eerste plank pas, dus ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind hem fijn, zover ie fijn kan zijn.

Vraag: Je plank waxen en kanten slijpen? Dat eerste moet, maar ik weet neit of dat 2e ook moet, heb namelijk geen ijzeren rand. Zelf doen dat wazen of laten doen?
Geen ijzeren rand?
Kweenie hoor, maar wordt het dan niet een beetje lastig snowboarden

Je moet alle 2 regelmatig doen. Welke frequentie is een beetje afhankelijk van de condities. Met poeder hoef je niet echt super scherpe kanten te hebben. Met ijzige sneeuw wil je wel dat ze redelijk scherp zijn.
Mocht je ze niet beschadigen door stenen ofzo (het wil nog wel eens voorkomen dat er allemaal bramen op komen of dat ze bot worden als je een steentje raakt) kun je nog best redelijk lang met een kant doen. Pak em beet 2 weken moet makkelijk kunnen. Soms zelf een beetje bij slijpen kan, maar als ze een beetje netjes blijven hoeft het niet eens echt.

Waxen moet je misschien iets vaker doen, maar hoeft ook niet 2 keer per week. Het is wel een beetje afhankelijk van de sneeuwcondities. Als je veel temperatuur wisselingen hebt zou ik het wel vaker doen aangezien de soort wax redelijk afhankelijk is welke temperatuur erbij hoort. Hoewel je met een wax die een redelijk grote temperatuur wisseling kan doorstaan (zeg maar tussen de -12 en de -2) kun je er redelijk lang mee doen. Verschil is wel dat je iets minder hard gaat....
Dingen die ook erg helpen zijn bijvoorbeeld je belag zo min mogelijk in de zon leggen. Mensen die gaan lopen zeuren dat hun board zo snel langzaam wordt en ondertussen het belag vol in de zon leggen. Dan zie je door de warmte de wax er bij wijze van spreken zo vanaf druipen.
Je board in een veel te warm skiruim zetten is bijvoorbeeld ook killer voor je wax. Sommige mensen zetten hem zo ongeveer naast de schoenverwarming (of tegen de gewone verwarming aan).
Een board verwarm je omdat het zo de wax beter opneemt. De "porieën" van het belag gaan open staan. Wat denk je dat er dan gebeurd als je hem dan tegen een verwarming laat staan?

Maar tot zover of je moet waxen en je board moet behandelen

Anyway, zelf doen of niet?
Je moet het kunnen. Ga eens kijken bij iemand die het met de hand doet. Als je die mogelijkheid hebt natuurlijk.
Het is niet zo moeilijk maar je moet wel weten hoe het precies werkt. Anders gaat je board naar de...
Er zijn trouwens op Youtube genoeg filmpjes te vinden hoe het moet.
Als je het zelf wil doen moet je alleen ff wat investeren. Niet dat het heel veel geld is ofzo, maar het moet wel ff. Strijkijzertje (niet die van je moeder met de gaten erin. Het is niet de bedoeling dat er stoom bij komt) borsteltje, schrapertje, wax, etc.
Daarna is het natuurlijk goedkoper dan laten waxen.
Enige nadeel vind ik dat het altijd een beetje een zooitje wordt.

Dit is trouwens geloof ik wel een goede tutorial. Beetje moeilijk te beoordelen aangezien ik hier geen geluid heb, maar visueel ziet het er wel goed uit. Hij heeft het alleen ook over je kanten en dat stuk moet je misschien ff overslaan.
Ik ben niet zo'n voorstander van het zelf slijpen van kanten aangezien je er vrij makkelijk je board mee kunt verklooien
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:52:15 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62929832
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je het doet als je daar de hele winter moet vertoeven... maar geen douche zou ik op mijn wintersport VAKANTIE niet aankunnen...
ehm... er is natuurlijk wel een douche, maar niet op de kamer zelf. Je deelt dus een douche met de rest van de mensen op de verdieping. Lekker boeie of hij voor jezelf is of voor een aantal mensen meer. Ik bedoel, het water is hetzelfde en over het algemeen zijn de eigenaren van de huizen in Oostenrijk best goed in hun onderhoud.

Ik heb trouwens niet zo veel te zeggen over mijn slaapplek. Ik krijg er gewoon 1 toegewezen en hoef maar een schijntje te betalen. Alleen dan moet ik het wel met dit soort dingen doen

Maar geen douche op de kamer scheelt gewoon best wel veel. Vandaar dat zo'n beetje alle die ik heb neergezet zonder douche zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:53:21 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62929857
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:33 schreef Fugie het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het de week na de voorjaarsvakantie.

En ik ben altijd laat met zoeken, planning was eind september maar door besluitloosheid van anderen wordt het dus half november
Hmmm dan is het denk ik meestal nog steeds wel duur. Hoogseizoen enzo...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:21:43 #238
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62930570
Vanaf 21 februari 2009 zijn de prijzen het hoogst en ik denk die week daarna net zo. Aangezien carnavalsvakantie meestal over 2 weken uitgesmeerd wordt in Nederland (en Duitsland).
Age of fruity enlightenment!
pi_62931479
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Geen ijzeren rand?
Kweenie hoor, maar wordt het dan niet een beetje lastig snowboarden

Je moet alle 2 regelmatig doen. Welke frequentie is een beetje afhankelijk van de condities. Met poeder hoef je niet echt super scherpe kanten te hebben. Met ijzige sneeuw wil je wel dat ze redelijk scherp zijn.
Mocht je ze niet beschadigen door stenen ofzo (het wil nog wel eens voorkomen dat er allemaal bramen op komen of dat ze bot worden als je een steentje raakt) kun je nog best redelijk lang met een kant doen. Pak em beet 2 weken moet makkelijk kunnen. Soms zelf een beetje bij slijpen kan, maar als ze een beetje netjes blijven hoeft het niet eens echt.

Waxen moet je misschien iets vaker doen, maar hoeft ook niet 2 keer per week. Het is wel een beetje afhankelijk van de sneeuwcondities. Als je veel temperatuur wisselingen hebt zou ik het wel vaker doen aangezien de soort wax redelijk afhankelijk is welke temperatuur erbij hoort. Hoewel je met een wax die een redelijk grote temperatuur wisseling kan doorstaan (zeg maar tussen de -12 en de -2) kun je er redelijk lang mee doen. Verschil is wel dat je iets minder hard gaat....
Dingen die ook erg helpen zijn bijvoorbeeld je belag zo min mogelijk in de zon leggen. Mensen die gaan lopen zeuren dat hun board zo snel langzaam wordt en ondertussen het belag vol in de zon leggen. Dan zie je door de warmte de wax er bij wijze van spreken zo vanaf druipen.
Je board in een veel te warm skiruim zetten is bijvoorbeeld ook killer voor je wax. Sommige mensen zetten hem zo ongeveer naast de schoenverwarming (of tegen de gewone verwarming aan).
Een board verwarm je omdat het zo de wax beter opneemt. De "porieën" van het belag gaan open staan. Wat denk je dat er dan gebeurd als je hem dan tegen een verwarming laat staan?

Maar tot zover of je moet waxen en je board moet behandelen

Anyway, zelf doen of niet?
Je moet het kunnen. Ga eens kijken bij iemand die het met de hand doet. Als je die mogelijkheid hebt natuurlijk.
Het is niet zo moeilijk maar je moet wel weten hoe het precies werkt. Anders gaat je board naar de...
Er zijn trouwens op Youtube genoeg filmpjes te vinden hoe het moet.
Als je het zelf wil doen moet je alleen ff wat investeren. Niet dat het heel veel geld is ofzo, maar het moet wel ff. Strijkijzertje (niet die van je moeder met de gaten erin. Het is niet de bedoeling dat er stoom bij komt) borsteltje, schrapertje, wax, etc.
Daarna is het natuurlijk goedkoper dan laten waxen.
Enige nadeel vind ik dat het altijd een beetje een zooitje wordt.

Dit is trouwens geloof ik wel een goede tutorial. Beetje moeilijk te beoordelen aangezien ik hier geen geluid heb, maar visueel ziet het er wel goed uit. Hij heeft het alleen ook over je kanten en dat stuk moet je misschien ff overslaan.
Ik ben niet zo'n voorstander van het zelf slijpen van kanten aangezien je er vrij makkelijk je board mee kunt verklooien
Ik keek niet goed . Dacht dat je hele zijkant van ijzer moest zijn, maar hij heeft dus wel ijzeren rand. Stel dat je een jaap in je bord hebt (niet die dikzak. ja oké het kan door die dikzak komen maar oké), kan je die dan opvullen met wax? Ik ga met kerst 2 weken snowboarden. Is het verstandig om na 1 week je board opnieuw te waxen?
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:09:01 #240
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62931840
ff een stukje van het internet getrokken wat ik laatst toevallig tegenkwam:
quote:
Hier volgt een korte cursus over het waxen en repareren van je board of ski's, dus, eerst repareren, dan slijpen en als laatste pas waxen.

Het vullen van een kras

Benodigdheden: een p-tex vulstaafje, een aansteker, een plexiglas krabber en een plaatje metaal.

De manier: zorg dat de scheur schoon en droog is en dat alle loshangende stukjes belag verwijderd zijn. Pak het vulstaafje en de aansteker en steek het staafje aan. Doe dit zo dicht mogelijk op het belag, omdat er anders roetvorming optreedt en dan wordt de reparatie zwart. Druppel de kras zo vol dat er een heuveltje ontstaat. Druk het meteen met het stukje metaal diep in het belag en laat het afkoelen Schraap tot slot het overtollige belag weg met de krabber en het glijvlak is weer prachtig egaal.

Het slijpen van de kanten

Benodigdheden: een kantenslijper, een fijne vijl, je duimnagel.

Hoe dan? Stel de kantenslijper in op 0 graden. Kanten met een hoek minder dan 90 graden zijn waarschijnlijk niet voor je weggelegd, bovendien verkort het de levensduur van je kant aanzienlijk doordat het sneller slijt. Haakse kanten dus. Haal de slijper met lange vastberaden halen langs de kant. Wanneer het opeens soepel gaat ben je waarschijnlijk klaar. Dan is het tijd voor de andere hoek van de kant. Daarvoor heb je de zoete vijl nodig. Haal deze voorzichtig als een ware timmerman langs de kant, maar zorg dat hij plat op het belag blijft liggen. De kant moet immers 90 graden blijven, nietwaar? Uiteindelijk moet je de nagel-test uitvoeren. ie gaat als volgt: haal het vlakke gedeelte van je nagel langs de kant. Als er een plakje afgeschaaft wordt is je kant scherp genoeg.

Het waxen

Benodigdheden: wax remover, een strijkijzer zonder stoomgaten, wax om warm te verwerken, een plexiglas schraper, een schuursponsje.

Het gaat zo: maak het oppervlak grondig schoon met de wax remover. Smelt de wax op het niet al te hete strijkijzer en druppel het gelijkmatig over het belag. Wrijf het uit op de manier waarop je een bloes strijkt. Sla geen enkel plekje over. Voel overigens af en toe even of de bovenkant van je board of ski niet te warm wordt. Is dat wel het geval wacht dan even. Laat de wax afkoelen. Schraap na een paar uur de overtollige wax weg met de schraper. Doe dit vreselijk grondig! Wrijf tot slot met het schuursponsje nog even over het oppervlak. Je bent klaar om te boarden of te skieen.

Waxen zonder strijkijzer

Ja, dat kan maar het belag van ski's bestaat uit een bijzonder poreus materiaal. Wanneer je dat met een strijkijzer verwarmt gaan de porieen open. De wax kan dan diep intrekken. Als je daarna gaat skieen wordt het belag koud, de porieen worden kleiner en de wax wordt eruit geperst. Koude wax verstopt de gaatjes die je us nodig hebt om lekker te kunnen glijden. Let trouwens op dat het reparatiemateriaal dat je in de krassen druppelt niet poreus is en dus ook geen wax opneemt. Repareer dus alleen de diepe krassen en laat de kleine krasjes op de schuurbank weghalen. Als je nieuwe ski's hebt is het verstandig ze een paar keer achter elkaar te waxen. Dan is het belag meteen verzadigd en minder kwetsbaar. Mocht het allemaal, ondanks deze superuitleg, toch nog mislukken dan ben je of niet zo handig of zo bij de snowboard-ski speciaalzaak.
Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:38:22 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62932662
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:54 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik keek niet goed . Dacht dat je hele zijkant van ijzer moest zijn, maar hij heeft dus wel ijzeren rand. Stel dat je een jaap in je bord hebt (niet die dikzak. ja oké het kan door die dikzak komen maar oké), kan je die dan opvullen met wax? Ik ga met kerst 2 weken snowboarden. Is het verstandig om na 1 week je board opnieuw te waxen?
Nee wax laat dan zo weer los en na 2 afdalingen is de wax weer weg.
Je moet dan wat opvulspul gebruiken. (p-tex) Dat is wel ff wat meer werk en wat lastiger.

Anyway, of je het na een week laat doen is aan jou. Ik vind het vaak niet nodig. Sommige andere mensen zweren erbij. Wat je ook kunt doen is ff een quick wax kopen. Als je een beetje goede neemt (vaak bij de intersport in Oostenrijk kun je wel iets kopen wat wel aardig werkt) blijft het wel een paar dagen zitten. Die Booster rommel werkt veel minder trouwens.... (geprobeerd op te zoeken wat ik de laatste keer gebruikte maar kan het niet vinden. Wel bij de intersport daar te koop)
Maar als je een beetje goede hebt blijft het wel ff zitten. Tenzij je hele grote temperatuurverschillen hebt. Dan werkt dat voor geen meter. Ik heb het bijvoorbeeld bij het testweekend gebruikt omdat ik geen waxapparatuur in de buurt had. Blijft makkelijk een dagje zitten. (hot wax is natuurlijk altijd veel beter)

Na een week laten waxen als het ongeveer dezelfde temperatuur is gebleven en je redelijk met je board om gaat is vaak niet nodig. Zo wel dan is er niet goed gewaxt. Mensen die zeggen dat ze elke 3 dagen moeten waxen omdat ze anders niet meer vooruit komen moeten echt wat aan hun wax kunsten doen of een betere shop opzoeken.
Het is ook niet slecht voor je snowboard verder. Dus het is niet zo dat je door veel waxen sneller van je board af bent. Dus als je vaker wilt waxen, prima. Ik vind het alleen erg overdreven.

Wat ik eerder zei: Je board na de vakantie laten waxen is veel beter voor je belag en zorgt er voor dat je belag niet uitdroogd. Dit helpt trouwens ook bij het vast houden van de wax. Als je je board helemaal laat uitdrogen neemt hij minder goed wax op en ben je het weer sneller kwijt...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_62932976
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee wax laat dan zo weer los en na 2 afdalingen is de wax weer weg.
Je moet dan wat opvulspul gebruiken. (p-tex) Dat is wel ff wat meer werk en wat lastiger.

Anyway, of je het na een week laat doen is aan jou. Ik vind het vaak niet nodig. Sommige andere mensen zweren erbij. Wat je ook kunt doen is ff een quick wax kopen. Als je een beetje goede neemt (vaak bij de intersport in Oostenrijk kun je wel iets kopen wat wel aardig werkt) blijft het wel een paar dagen zitten. Die Booster rommel werkt veel minder trouwens.... (geprobeerd op te zoeken wat ik de laatste keer gebruikte maar kan het niet vinden. Wel bij de intersport daar te koop)
Maar als je een beetje goede hebt blijft het wel ff zitten. Tenzij je hele grote temperatuurverschillen hebt. Dan werkt dat voor geen meter. Ik heb het bijvoorbeeld bij het testweekend gebruikt omdat ik geen waxapparatuur in de buurt had. Blijft makkelijk een dagje zitten. (hot wax is natuurlijk altijd veel beter)

Na een week laten waxen als het ongeveer dezelfde temperatuur is gebleven en je redelijk met je board om gaat is vaak niet nodig. Zo wel dan is er niet goed gewaxt. Mensen die zeggen dat ze elke 3 dagen moeten waxen omdat ze anders niet meer vooruit komen moeten echt wat aan hun wax kunsten doen of een betere shop opzoeken.
Het is ook niet slecht voor je snowboard verder. Dus het is niet zo dat je door veel waxen sneller van je board af bent. Dus als je vaker wilt waxen, prima. Ik vind het alleen erg overdreven.

Wat ik eerder zei: Je board na de vakantie laten waxen is veel beter voor je belag en zorgt er voor dat je belag niet uitdroogd. Dit helpt trouwens ook bij het vast houden van de wax. Als je je board helemaal laat uitdrogen neemt hij minder goed wax op en ben je het weer sneller kwijt...
Bedankt voor de tips. Vriend van mij maxt altijd zelf, ga daar wel ff heen binnenkort. Ik ga binnenkort ook een keer naar bottrop. Daarvoor hoef je niet echt te waxen lijkt mij of wel?
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:43:08 #243
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62934281
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

ehm... er is natuurlijk wel een douche, maar niet op de kamer zelf. Je deelt dus een douche met de rest van de mensen op de verdieping. Lekker boeie of hij voor jezelf is of voor een aantal mensen meer. Ik bedoel, het water is hetzelfde en over het algemeen zijn de eigenaren van de huizen in Oostenrijk best goed in hun onderhoud.

Ik heb trouwens niet zo veel te zeggen over mijn slaapplek. Ik krijg er gewoon 1 toegewezen en hoef maar een schijntje te betalen. Alleen dan moet ik het wel met dit soort dingen doen

Maar geen douche op de kamer scheelt gewoon best wel veel. Vandaar dat zo'n beetje alle die ik heb neergezet zonder douche zijn
in jou geval kan ik het me voorstellen hoor
ik ben gewoon een verwent nest en ik wil een badkamer op mijn kamer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:46:00 #244
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62934343
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:50 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Vriend van mij maxt altijd zelf, ga daar wel ff heen binnenkort. Ik ga binnenkort ook een keer naar bottrop. Daarvoor hoef je niet echt te waxen lijkt mij of wel?
Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaat

Wax van een machine is dat ook hotwax en goed?
Age of fruity enlightenment!
pi_62934478
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:46 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaat

Wax van een machine is dat ook hotwax en goed?
Wat voor machine?
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:51:56 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62934489
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:46 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. De sneeuw is op indoorbanen zo vervuild dat het je nieuwe waxlaag binnen no-time verpest heeft. Dan kun je beter (laten) waxen als je op vakantie gaat

Wax van een machine is dat ook hotwax en goed?
Wordt ook warm gewaxt ja. Hoewel het wel iets anders gebeurd dan wanneer je zelf waxt. De machine heeft niet een strijkijzertje Het is wel minder dan wanneer je zelf waxt. Dat is nou eenmaal zo. Een machine is altijd minder secuur dan een persoon.

Ik zou idd niet laten waxen voor een indoorbaan. Daarnaast heb je voor een indoor baan eigenlijk andere wax nodig dan buiten wil je er echt profijt van hebben.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:52:34 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62934503
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

in jou geval kan ik het me voorstellen hoor
ik ben gewoon een verwent nest en ik wil een badkamer op mijn kamer
Dat blijkt wel weer...
Maar als je op de centjes wilt letten scheelt het toch weer iets
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:07:09 #248
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62934879
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat blijkt wel weer...
Maar als je op de centjes wilt letten scheelt het toch weer iets
dat is waar.. en verder moet je gewoon goed opletten.

wij hebben geloof ik nu een 6 pers. huis voor weinig omdat mijn vriendinnetje gewoon goed kan zoeken..
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:25:24 #249
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62936810
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat blijkt wel weer...
Maar als je op de centjes wilt letten scheelt het toch weer iets
Ik let nooit op geld met vakantie.

Week wintersport kost standaard 1000 ¤.
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:45:02 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62937350
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:25 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik let nooit op geld met vakantie.

Week wintersport kost standaard 1000 ¤.
Ohw dat vind ik nog wel meevallen. 1000 ¤ ben je zo kwijt. 160 skipas, 200 voor je kamer. 60 voor de auto (opgedeeld met de anderen). Hou je 600 over voor eten en drinken. Dat is best redelijk toch?
Ohwja je moet natuurlijk ook nog je snowboardlessen betalen

jij zegt tegen me dat het voor een dubbeltje op de eerste rang moet zijn. Dan kun je ook wel duurdere kamers met douche op de kamer enzo krijgen
Ik dacht dat je low budget ging...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')