abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_12158575
Wil volgend jaar ook naar Japan op vakantie (nog even een jaartje hard doorsparen ). Vooral Kyoto lijkt me mooi.

Weet alleen nog niet of ik met een georganiseerde reis zal gaan of gewoon alles zelf boeken. Iemand tips / ervaring in deze?

Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
pi_12158768
Ik wil ook erg graag naar Japan. Maar niet voor 10k!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_12158820
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:53 schreef thumper het volgende:

[..]
Ikzelf ben met mijn toenmalige date in de 'Star Wars Room' geweest.... Je wilt niet weten wat voor dubbelzinnige betekenis ze in die kamer hebben gegeven aan het lichtzwaard Er was ook een digicam, zodat je activiteiten ook op foto konden worden vastgelegd en uitgeprint...
[..]
En dat komt weer omdat japanners een of ander enzym missen wat normaal voor een snellere afbraak/opname van alcohol zorgt


Ja -en- door de grote hoeveelheden alcohol, Ik mis dat enzym nl niet en was ook erg zat ;-)

Overigens schijnt 50% het enzym wel en 50% het enzym niet te hebben.

  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:27:09 #54
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12158933
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:20 schreef Jarno het volgende:
Ik wil ook erg graag naar Japan. Maar niet voor 10k!
Ik heb toendertijd ongeveer 15.000 gulden erdoorheen gejaagd... van de 3 maanden dat ik er zat had ik (op één week na) kost & inwoning, dus ga maar na; zelfs zonder kosten voor voedsel en verblijf joeg ik er 5000 gulden per maand doorheen
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:27:45 #55
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12158946
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:22 schreef Sambal het volgende:

[..]

Ja -en- door de grote hoeveelheden alcohol, Ik mis dat enzym nl niet en was ook erg zat ;-)

Overigens schijnt 50% het enzym wel en 50% het enzym niet te hebben.


Als je saké warm drinkt, gaat het éxtra hard!
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12158958
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:11 schreef Manfredje het volgende:
Wil volgend jaar ook naar Japan op vakantie (nog even een jaartje hard doorsparen ). Vooral Kyoto lijkt me mooi.

Weet alleen nog niet of ik met een georganiseerde reis zal gaan of gewoon alles zelf boeken. Iemand tips / ervaring in deze?


Kyoto is echt prachtig, overgens heb je als je daar een halve week zit alles wel gezien. In kyoto kan je -in tegenstelling tot tokyo- nog het echte oude japan zien, mooie tempels en paleizen. Ik kreeg de indruk dat half kyoto op de UNESCO lijst stond.

Overigens is het nieuw station van kyoto ook zeer de moeite waard, echt een schitterend gebouw! (maarja wel modern)

Over georganiseerde reizen of niet, ik denk dat het handig is om een georganiseerde reis te nemen, of in elk geval de hotels en treinen enzo al hier in NL te boeken. Mijn ervaring met dingen regelen in japan is dat mensen erg slecht engels kennen en vaak uit beleefdheid maar ja zeggen zonder dat ze het allemaal echt snappen. Als je dan dingen zelf wilt regelen kan het wel 's verkeerd uit pakken. Ik was daar overigens niet met vakantie en regel-dingen hoefde ik niet zelf te doen.

pi_12159090
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:27 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik heb toendertijd ongeveer 15.000 gulden erdoorheen gejaagd... van de 3 maanden dat ik er zat had ik (op één week na) kost & inwoning, dus ga maar na; zelfs zonder kosten voor voedsel en verblijf joeg ik er 5000 gulden per maand doorheen


Ik denk dat ik hetzelfde uitgaf, gaat redelijk snel allemaal zeker als je uitgaat. 8K euro in 4 maandne. Zonder inwoning, dat was geregeld. (had overigens wel een prima metrokaart v/d zaak)

Overigens zou je op 't eten prima kunen bezuiningen, voor zo'n 2 euro heb je al een redelijke goed gevulde noodlesoep wat prima als avondeten kan dienen. En gewoon niet uit gaan.

  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:39:56 #58
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12159199
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:33 schreef Sambal het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hetzelfde uitgaf, gaat redelijk snel allemaal zeker als je uitgaat. 8K euro in 4 maandne. Zonder inwoning, dat was geregeld. (had overigens wel een prima metrokaart v/d zaak)

Overigens zou je op 't eten prima kunen bezuiningen, voor zo'n 2 euro heb je al een redelijke goed gevulde noodlesoep wat prima als avondeten kan dienen. En gewoon niet uit gaan.


Da's waar, noodlesoep ('ramen' in het japans) is vrij goedkoop, je kunt ze vaak zelfs uit een automaat trekken, net als frisdrank, blikjes ijskoffie (Nestlé), candybars en, echt waar, gebruikte slipjes met foto van de draagster....

Mijn kosten waren voornamelijk drank, cadeaus, vervoer (metro en shinkansen) en uitgaan (entree, culturele bezoeken, etc.) ... Bij deze kosten heb ik niet meegerekend mijn 1-daagse verblijf in de suite van het Imperial Hotel in Tokyo (héél duur, maar de moeite waard! )

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12162790
Is het nog wel een beetje te doen om alleen naar Japan te gaan? Mijn enige ervaring met japanners is uit Australie. Heb 1 keer een japanse gevonden die engels sprak ( wel gelijk een heel leuk meisje) , maar de rest konden alleen maar ja knikken.
Is het nog wel makkelijk een beetje in contact te komen met japanners? of niet te doen zoals in australie.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:09:16 #60
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12163187
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:55 schreef Ken_Adams het volgende:
Is het nog wel een beetje te doen om alleen naar Japan te gaan? Mijn enige ervaring met japanners is uit Australie. Heb 1 keer een japanse gevonden die engels sprak ( wel gelijk een heel leuk meisje) , maar de rest konden alleen maar ja knikken.
Is het nog wel makkelijk een beetje in contact te komen met japanners? of niet te doen zoals in australie.
Als man zijnde is het héél eenvoudig met Japanse meisjes in contact te komen:
1) je stapt de metro in
2) je kijkt rond, en gaat op de lege plek naast het knapste meisje uit de metro zitten
3) 10 tegen 1 dat ze haar Engelse lesboek tevoorschijn haalt, en gaat leren
4) Vraag of je haar kan helpen met haar engels
5) Zij antwoordt bevestigend
6) ....mag je zelf invullen...

Het is wel handig als je een klein beetje Japans spreekt. Ook al klinkt het voor geen meter, ze vinden je heel aandoenlijk
(Besides, de uitspraak is heel eenvoudig, dezelfde harde klanken als in het nederlands dus het lijkt al gauw ergens op)

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12163890
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:09 schreef thumper het volgende:

[..]

Als man zijnde is het héél eenvoudig met Japanse meisjes in contact te komen:
1) je stapt de metro in
2) je kijkt rond, en gaat op de lege plek naast het knapste meisje uit de metro zitten
3) 10 tegen 1 dat ze haar Engelse lesboek tevoorschijn haalt, en gaat leren
4) Vraag of je haar kan helpen met haar engels
5) Zij antwoordt bevestigend
6) ....mag je zelf invullen...


Das toch wel erg goed nieuws. Zeker voor een liefhebber van knappe japanse meisjes
Gebrek aan contact was eigenlijk m'n enige reden dat me tegen zou houden om daar naartoe te gaan, maar nu kan ik er niet meer onderuit. Dus volgend jaar word het lekker een maandje jappen
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:43:00 #62
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12163972
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:39 schreef Ken_Adams het volgende:

[..]

Das toch wel erg goed nieuws. Zeker voor een liefhebber van knappe japanse meisjes
Gebrek aan contact was eigenlijk m'n enige reden dat me tegen zou houden om daar naartoe te gaan, maar nu kan ik er niet meer onderuit. Dus volgend jaar word het lekker een maandje jappen


Tsja, ik ben er dus drie maanden geweest, en eigenlijk elke keer als ik een aantrekkelijk meisje zag zitten gebeurde hetzelfde patroon (zitten - engelse boek - hulp aanbieden - [censored] )
Zeker als blanke val je op (ook in Tokyo), maar daarbuiten al helemaal!

En oh la laaa, wat heb ik veel van die meisjes geleerd...

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12165528
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:43 schreef thumper het volgende:

[..]

Tsja, ik ben er dus drie maanden geweest, en eigenlijk elke keer als ik een aantrekkelijk meisje zag zitten gebeurde hetzelfde patroon (zitten - engelse boek - hulp aanbieden - [censored] )
Zeker als blanke val je op (ook in Tokyo), maar daarbuiten al helemaal!

En oh la laaa, wat heb ik veel van die meisjes geleerd...


Straks zeg je ook nog dat blond haar en blauwe ogen het ook goed doen daar

Trouwens hoe wij er nu over spreken, lijkt een reisje naar japan steeds meer op een sex vakantie te lijken

pi_12170193
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 15:53 schreef Ken_Adams het volgende:
Trouwens hoe wij er nu over spreken, lijkt een reisje naar japan steeds meer op een sex vakantie te lijken
Japanse vrouwen staan er om bekend dat ze zo gemakkelijk zijn
Beetje doorgeschoten kwa sexuele revolutie
pi_12178520
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:06 schreef Aernout het volgende:

[..]

Japanse vrouwen staan er om bekend dat ze zo gemakkelijk zijn
Beetje doorgeschoten kwa sexuele revolutie


Dus de Egelsen hebben er concurrentie bij
pi_12197938
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:43 schreef thumper het volgende:

[..]

Tsja, ik ben er dus drie maanden geweest, en eigenlijk elke keer als ik een aantrekkelijk meisje zag zitten gebeurde hetzelfde patroon (zitten - engelse boek - hulp aanbieden - [censored] )
Zeker als blanke val je op (ook in Tokyo), maar daarbuiten al helemaal!

En oh la laaa, wat heb ik veel van die meisjes geleerd...


Tja dat zegt ook iets over jou.. niet dat je niet zou kunnen scoren als je dat zou willen maar dat kan toch in vrijwel elk buitenland? Buitenlanders zijn per definitie interessant zeker als ze blond haar / blauwe ogen hebben, en nederland vinden mensen over 't algemeen tof dus da's al een 2e pluspunt. Je schets een beetje het beeld dat je ze per bosjes daar scoort en je zal je deel ook wel gehad hebben maar als je geen japans spreekt heb je vaak nog wel een communicatieprobleem, d'r is een groot verschil tussen engels lezen en 't spreken. Als je voor de vrouwtjes gaat kan je veel beter naar thailand of vietnam ofzo, is 't ook nog 's een stuk goedkoper.
  maandag 4 augustus 2003 @ 09:14:37 #67
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12209940
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 16:12 schreef Sambal het volgende:

[..]

Tja dat zegt ook iets over jou.. niet dat je niet zou kunnen scoren als je dat zou willen maar dat kan toch in vrijwel elk buitenland? Buitenlanders zijn per definitie interessant zeker als ze blond haar / blauwe ogen hebben, en nederland vinden mensen over 't algemeen tof dus da's al een 2e pluspunt. Je schets een beetje het beeld dat je ze per bosjes daar scoort en je zal je deel ook wel gehad hebben maar als je geen japans spreekt heb je vaak nog wel een communicatieprobleem, d'r is een groot verschil tussen engels lezen en 't spreken. Als je voor de vrouwtjes gaat kan je veel beter naar thailand of vietnam ofzo, is 't ook nog 's een stuk goedkoper.


Je hebt wel een beetje gelijk Het is zo dat de gelegenheid tot 'scoren' je wel op een presenteerblaadje wordt aangeboden, en dat het gemakkelijker 'scoren' is als je de taal een beetje kent...
Maar de taal is redelijk simpel (!) te leren (spreken, NIET lezen hoewel dat laatste ook wel aan te leren valt)
Het Katakana is heel simpel te leren van de menukaart van de Mac Donalds (deze is tweetalig ), en spreken kun je leren uit zo'n handig Lonely Planet 'Hoe zeg ik...' boekje

Ikzelf heb me, zonder enige Japanse taalkennis, na 1 maandje al heel verstaanbaar kunnen maken

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12263856
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 16:12 schreef Sambal het volgende:

[..]

Tja dat zegt ook iets over jou.. niet dat je niet zou kunnen scoren als je dat zou willen maar dat kan toch in vrijwel elk buitenland? Buitenlanders zijn per definitie interessant zeker als ze blond haar / blauwe ogen hebben, en nederland vinden mensen over 't algemeen tof dus da's al een 2e pluspunt. Je schets een beetje het beeld dat je ze per bosjes daar scoort en je zal je deel ook wel gehad hebben maar als je geen japans spreekt heb je vaak nog wel een communicatieprobleem, d'r is een groot verschil tussen engels lezen en 't spreken. Als je voor de vrouwtjes gaat kan je veel beter naar thailand of vietnam ofzo, is 't ook nog 's een stuk goedkoper.


Zeur toch niet zo, joh!
  donderdag 7 augustus 2003 @ 16:06:34 #69
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_12281877
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:27 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik heb toendertijd ongeveer 15.000 gulden erdoorheen gejaagd... van de 3 maanden dat ik er zat had ik (op één week na) kost & inwoning, dus ga maar na; zelfs zonder kosten voor voedsel en verblijf joeg ik er 5000 gulden per maand doorheen


Ik was voor 2,5 maand ook iets van 20.000 gulden kwijt. Maar wat wil je als je 10 gulden voor een kopje koffie betaald (april 1998).
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 10:03:17 #70
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12297116
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 16:06 schreef boku het volgende:

[..]

Ik was voor 2,5 maand ook iets van 20.000 gulden kwijt. Maar wat wil je als je 10 gulden voor een kopje koffie betaald (april 1998).


...en 40 gulden voor een pizza marguerita (augustus - november 1998)
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12298777
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 20:00 schreef Ken_Adams het volgende:

[..]

Zeur toch niet zo, joh!


Echt kansloos die buitenlanders die in Japan denken dat ze alles zijn... Denken ze dat ze een hele vangst hebben gedaan met een of ander mokkel.

pi_12299397
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:36 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Echt kansloos die buitenlanders die in Japan denken dat ze alles zijn... Denken ze dat ze een hele vangst hebben gedaan met een of ander mokkel.


idd
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:10:36 #73
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_12300681
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:36 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Echt kansloos die buitenlanders die in Japan denken dat ze alles zijn... Denken ze dat ze een hele vangst hebben gedaan met een of ander mokkel.


Zeker net zo kansloos als die buitenlanders die in Salou, Lloret of een ander BrEeZaH-vakantieparadijs denken dat ze alles zijn...
Denken ze dat ze een hele vangst hebben gedaan met een of ander mokkel.

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_12300934
Het gaat hier over Japan, niet over hoe vreselijk fout de Japanners zijn.
Ik vraag me trouwens af of er daar ook zo veel Japanners met fototoestellen en gidsen met paraplus lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12301524
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:21 schreef YPPY het volgende:
Het gaat hier over Japan, niet over hoe vreselijk fout de Japanners zijn.
Ik vraag me trouwens af of er daar ook zo veel Japanners met fototoestellen en gidsen met paraplus lopen.
Yep, en reisleidsters in uniformpjes. Of schoolreisjes met 30 kinderen in uniform en een gekleurd petje op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')