wat voor de één gezond is, is voor de andere ongezond, allergie opwekkend of gewoon dodelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:49 schreef erodome het volgende:
Wat voedsel betrefd, ik weet niet meer presies hoe het zat, maar het gaat hierin niet om gewoon gezond eten, het gaat om een aangepast dieet dat kan helpen de boel wat meer naar het normale te krijgen, de negatieve effecten van adhd te verminderen, het hersenwerk te verbeteren.
wist ik nog maar hoe dat boek heet, het is al wat jaartjes geleden dat ik het heb gelezen, het boek was geschreven door iemand met jarenlange ervaring met het bestuderen van adhd, ging over serieyse onderzoeken over dat aangepaste dieet en de resultaten.
Er werd ook niet gestelt dat dat altijd werkte, soms was medicatie gewoon nodig, maar dat in veel gevallen medicatie of niet nodig was of dat het verminderd kon worden.
Maar welke dokter schrijft nou Ritalin voor aan iemand die geen ADHD heeft?quote:Op maandag 3 november 2008 22:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet alleen dat. met na genoeg alle medicijnen voor FAKE aandoeningen veroorzaakt het medicijn de aandoening. Het staat gewoon vermeldt in de bijsluiters.
Mensen die Ritalin nemen die geen ADHD hebben worden ADHDer. Gheee wat gek. Het is dan ook gewoon cocaïne.
Kijk, een spoor van nuance. Als je dat nou eens zou toepassen in je gehele wereldbeeld, dan zou je misschien nog eens zinvol kunnen discussiëren.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat voor de één gezond is, is voor de andere ongezond, allergie opwekkend of gewoon dodelijk.
Heel veel kinderen krijgen ritalin zonder dat er naar het hersenwerk is gekeken, alleen maar gepraat is en van daaruit besloten is dat het dan wel adhd moet zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar welke dokter schrijft nou Ritalin voor aan iemand die geen ADHD heeft?![]()
Als je wist door hoeveel onderzoeken ik ben geweest voordat ik het middel voorgeschreven kreeg dan piepte je wel anders. Ik krijg ook elke keer een 3 maanden recept en en dan krijg ik elke drie maanden een review met alles er op en er aan voor bloeddruk, testen, etc.
Ja maar wat nu als iemand gaat stuiteren van het eten van een mandarijn. Men snapt niet waarom hij zo druk is. Dus Ritalin terwijl het dus mandarijntjes zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar welke dokter schrijft nou Ritalin voor aan iemand die geen ADHD heeft?![]()
Als je wist door hoeveel onderzoeken ik ben geweest voordat ik het middel voorgeschreven kreeg dan piepte je wel anders. Ik krijg ook elke keer een 3 maanden recept en en dan krijg ik elke drie maanden een review met alles er op en er aan voor bloeddruk, testen, etc.
Die kruidvat-box... ook bachs werk en beethoven?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:35 schreef laforest het volgende:
Ik heb overigens meer dan 170 Mozart cd's en ik mag ze graag luisteren
(heb de Mozart Edition ( 250 Years Mozart ) editie box in mijn bezit en nog een stapel losse cd's).
zie de idiote toename sinds een jaar of 5quote:Op donderdag 6 november 2008 11:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Heel veel kinderen krijgen ritalin zonder dat er naar het hersenwerk is gekeken, alleen maar gepraat is en van daaruit besloten is dat het dan wel adhd moet zijn.
De symptomen van adhd kunnen ook andere oorzaken hebben dan een verstoort hersenwerk, zonder echt naar dat hersenwerk te kijken zou je eigenlijk nooit de diagnose adhd mogen stellen en zou je echt niet zomaar aan een zwaar medicijn moeten beginnen.
Kinderen krijgen echt te snel ritalin, daarmee zeg ik niet niet dat dat nooit nuttig kan zijn, want dat is niet waar, maar het wordt te makkelijk voorgeschreven.
ADHD is een klinische diagnose en wordt derhalve per definitie gediagnosticeerd op basis van alleen (of voornamelijk) anamnese, lichamelijk onderzoek en reactie op medicatie. Dit is niks ongewoons, ook ziekten waarvan weinig mensen het bestaan zullen betwisten, zoals Parkinson, worden gediagnosticeerd zonder dat er iets als een hersenscan aan te pas komt.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Heel veel kinderen krijgen ritalin zonder dat er naar het hersenwerk is gekeken, alleen maar gepraat is en van daaruit besloten is dat het dan wel adhd moet zijn.
De symptomen van adhd kunnen ook andere oorzaken hebben dan een verstoort hersenwerk, zonder echt naar dat hersenwerk te kijken zou je eigenlijk nooit de diagnose adhd mogen stellen en zou je echt niet zomaar aan een zwaar medicijn moeten beginnen.
Nee, lijkt me onzin. Bron?quote:Op donderdag 6 november 2008 12:52 schreef Ticker het volgende:
Meer dan de helft van de uitvinders en dokters zitten hieraan. Wisten jullie dat?
Heb hem al gewijzigd wist dat er weer iemand over zou vallen.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, lijkt me onzin. Bron?
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:55 schreef Ticker het volgende:
En zeg nou niet dat het placebo is, want het werkt.
Nog meer reden om erg zorgvuldig om te springen met het toeschrijven van dit medicijn, men weet dus niet eens goed wat de lange termijn effecten zijn.quote:De veiligheid en werkzaamheidprofiel van Ritalin op lange termijn zijn niet goed bekend en daarom moeten patiënten die gedurende een lange termijn behandeld worden zorgvuldig door hun arts worden gevolgd.
Het is zeer zeker geen placebo en werkt idd ook bij niet adhd-ers, het kneepje zit hem erin dat het een erg zwaar middel is met vele oa gevaarlijke bijwerkingen, waarbij we niet weten wat de lange termijneffecten zijn en wat we te snel aan kinderen geven.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Heb hem al gewijzigd wist dat er weer iemand over zou vallen.
Vergeet trouwens niet dat Ritalin niet voor niks een studie drugs wordt genoemd.
En zeg nou niet dat het placebo is, want het werkt.
Klopt en daar ben ik het ook mee eens.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is zeer zeker geen placebo en werkt idd ook bij niet adhd-ers, het kneepje zit hem erin dat het een erg zwaar middel is met vele oa gevaarlijke bijwerkingen, waarbij we niet weten wat de lange termijneffecten zijn en wat we te snel aan kinderen geven.
Je kan ook anabolen nemen voor spiergroei, doping om beter te presteren, maar dat betekend nog niet dat het een asperientje is wat je neemt en dat het geen kwaad kan, zeker als we het over voorschrijven aan kinderen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |