abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 03:50:53 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62771858
Vind het soms moeilijk om mezelf er toe te zetten om na een drukke dag te gaan sporten , echter als ik dan zover ben om een op de mountainbike , hometrainer of sportschool tekeer te gaan dan blijf ik het liefst 3 uur intensief sporten omdat je A er toch bent en B het lekker voelt om tot de max te gaan.

Nu heb ik me door iemand laten vertellen dat je maximaal 1(!) uur per dag intensief moet sporten omdat het anders geen zin heeft (spieren tot rust laten komen etc)

Hoeveel sporten op een dag is gezond of verschild dit per persoon
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62771871
Drie uur per dag na drukke arbeid is wel veel. Een half uur per dag is het richtpunt. Ik denk dat een uur à anderhalf uur per dag okay is, maar dat ligt er wel aan welke spiergroepen je dan traint.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62771878
Tien uur, ben je wel helemaal lekker
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 29 oktober 2008 @ 04:09:36 #4
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62771884
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 04:03 schreef Beach het volgende:
Tien uur, ben je wel helemaal lekker
Waar zie jij 10 uur staan
pi_62771966
quote:
1(!)
het is dan ook laat he
  woensdag 29 oktober 2008 @ 07:04:39 #6
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62772114
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 05:19 schreef Hispanic het volgende:

[..]

het is dan ook laat he
Kan gebeuren toch

Ik vind een uurtje verdomd kort moet je eerst naar de sportschool (al snel een kwartiertje) dan je omkleden om vervolgens een uurtje te gaan trainen en dan weer het zelfde ritueel vice versa

Misschien kan wel wat langer aan de gewichten gaan en de cardiotraining beperken tot een uurtje ofzo?
pi_62772237
Als je efficient wil zijn zul je je inspanningen moeten focusen op een bepaald doel. Dat is een hele simpele universele wet die ook in de sportschool opgaat.

Maar als je kijkt naar weerstandstraining, dan is genoeg rust inderdaad belangrijk. Zeker wanneer je er flink wat cardio naast doet.

Voordeel is dat je vanzelf merkt wanneer je lichaam het niet meer aan kan. Zodra je zonder direct aanwijsbare reden op maandag plots te moe bent om te sporten en je eigenlijk een algeheel gaar gevoel in je lijf hebt, dan heb je de week er voor waarschijnlijk te veel getraind.

Dus bedenk wat je wil en ga aan de hand daarvan een schema bedenken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62774199
3 uur intensief sporten is wel lang hoor. Ik kom in niet een van mijn 8 trainingen in de week aan de 3h Misschien later in mijn opbouwperiode met het fietsen, maar dan is het geen 3 uur intensief rammen maar 3 uur extensief rammen

Cardio kan uur tot anderhalf, maar hoef niet altijd intensief. Trainen op het niveau dat je nog kan praten heeft ook effect op je lichaam, namelijk vergroting van je aerobe capiciteit. Oftewel verbetering conditie. Van te voren kan je uiteraard met gewichten gooien, dat is geen probleem.

Hoeveel sporten op een dag gezond is hangt erg van de persoon af, ik denk vooral aan het feit hoe getraind hij is. Maar voor af en toe sporten na je werk zou ik het lekker bij een uurtje of anderhalf houden, dat is al lang zat. En wat voor doel heb je erbij? Zie post hierboven..
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:29:32 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62777507
Dit heeft veel te maken met je spieropbouw en fysieke conditie.
Je moet niet ongetraind gelijk beginnen met 3 uur zwaar trainen. Dat is een te grote belasting op je spieren. Dan kan een uurtje jezelf in het zweet werken zat zijn.
Als je dit maar vaak genoeg doet krijg je vanzelf sterkere spieren en/of meer conditie.
Om dan nog een uurtje te gaan sporten kan te weinig zijn als je naar je max wilt gaan. Als je het gewoon bij wilt houden kan het genoeg zijn.
Het is maar net wat je wilt
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')