abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 15:20:29 #126
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63375441
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:44 schreef Dimitri_ het volgende:
Vandaag gerend.. 2e les pas.. Ik dacht dat ik doodging.
Gelukkig wel vol kunnen houden, dus ik ben wel een beetje trots op me.

Oja, ik heb dus ook zo'n schema, met een dag pauze enzo.. Echter schiet dat niet echt goed genoeg op voor mij, is het een probleem als ik gewoon iedere dag ga rennen? Of is dat te slecht voor je spieren ofzo?
Ja dat is slecht
Zonder die dag rust kunnen je spieren niet genoeg rusten/ontwikkelen.
Je werkt zo erg snel blessures in de hand door overbelasting. Hetzelfde geld voor lessen overslaan.

DOe gewoon relaxed.....jou tijd komt heus wel, dat je 5 km kan lopen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  donderdag 20 november 2008 @ 22:33:57 #127
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63388748
En dat was les 22 alweer. Ik ben echt toe aan nieuwe schoenen, deze beginnen echt helemaal weg te rotten. Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Deze ooit een keer via-via gekregen van een vriend die de zelfde maat had.
pi_63391923
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:20 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ja dat is slecht
Zonder die dag rust kunnen je spieren niet genoeg rusten/ontwikkelen.
Je werkt zo erg snel blessures in de hand door overbelasting. Hetzelfde geld voor lessen overslaan.

DOe gewoon relaxed.....jou tijd komt heus wel, dat je 5 km kan lopen
Oke, dankjewel voor de info.

Mijn vriendin zei het al, maarja. Eigenwijs als ik ben.
Nee.
pi_63398191
Ik ga zo les 14 lopen....ojee! Alhoewel les 13 me ook reuze mee is gevallen. Ik heb het doel behaald die ik mezelf aan het begin had gesteld. (John Frostbrug over, dan naar Nelson Mandelabrug en dan die weer over en via de rijnkade weer naar huis) Nooit gedacht dat ik dat al in 5 weken zou kunnen! Moet dus nu een nieuwe "doelroute" gaan bedenken.
Eerst maar eens zien dat ik les 14 uitloop

succes iedereen!
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:57:27 #130
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63414994
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:40 schreef Leentjepeentje het volgende:
Ik ga zo les 14 lopen....ojee! Alhoewel les 13 me ook reuze mee is gevallen. Ik heb het doel behaald die ik mezelf aan het begin had gesteld. (John Frostbrug over, dan naar Nelson Mandelabrug en dan die weer over en via de rijnkade weer naar huis) Nooit gedacht dat ik dat al in 5 weken zou kunnen! Moet dus nu een nieuwe "doelroute" gaan bedenken.
Eerst maar eens zien dat ik les 14 uitloop

succes iedereen!
Omgeving van Zoetermeer?
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:53:05 #131
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_63421206
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:57 schreef JortK het volgende:

[..]

Omgeving van Zoetermeer?
Lijkt me eerder Arnhem (J. Frost brug en Rijnkade iig...)
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:42:23 #132
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63423894
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Oke, dankjewel voor de info.

Mijn vriendin zei het al, maarja. Eigenwijs als ik ben.
Het gaat overigens alleen om de spiergroepen die je gebruikt. Als je bv 1 dag hardloopt en de volgende dag in de sportschool je buik/billen/armen gaat trainen door oefeningen, dan is dat geen probleem.
Het gaat erom dat de spiergroepen die je tijdens het hardlopen gebruikt zich kunnen ontwikkelen.

Eiwitten zouden daar goed bij helpen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_63436069
Oke, duidelijk.. Ik doe nu geen fitness erbij, enkel en alleen rennen.. Ik zit nog te twijfelen om te gaan fitnissen.. Dichtstbijzijnde sportschool zit toch al zo'n 10km verderop..

En ik ben zojuist weer terug van de 3e les, het is zwaar, maar het lukt iedere keer nog.
Nee.
pi_63440547
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:53 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Lijkt me eerder Arnhem (J. Frost brug en Rijnkade iig...)
Idd Arnhem, had ik er misschien even bij moeten zetten
Overigens vond ik les 14 niet meevallen! Die laatste 6 minuten dacht ik echt dat ik dood ging! Puur op wilskracht uitgelopen, want m'n lichaam riep heel hard "STOOOOOOP..... NU!!!"
Misschien kwam het ook wel door de weersomstandigheden. Ik keek naar buiten en dacht : "ah lekker, het zonnetje schijnt!" Op de brug waaide ik zowat weg. Werd de hele tijd naar links geblazen haha. Op de dijk keihard wind tegen, op de andere brug naar rechts geblazen en vervolgens op de kade werd het wel héél donker. HAGEL!! Keihard in m'n gezicht en later in m'n nek. AAAAH!! Ik ging helemaal kapot
Daarna moest ik heel snel douchen en nog werken tot 22.30 dus niet eens even kunnen bijkomen. Wat een ellende! Hopelijk werken de weergoden morgen wat beter mee. Ik kan in ieder geval weer fier zijn op mezelf.
pi_63440708
Ik vind het trouwens heel vervelend dat, ook al loop je in de middle of nowhere, er altijd wel bouwvakkers/plantsoenwerkers/schilders/vieze mannetjes zijn die je zogenaamd even moeten aanmoedigen! Met hun flauwe laffe opmerkingen! Ik doe altijd maar net of ik het niet hoor, maar ik zit echt niet te wachten op ongemeende support van zielige kereltjes terwijl ik half doodga!
Zijn er meer vrouwen (of mannen) die dit ook zo irritant vinden?
>:(
pi_63443008
Ik ren alleen als het donker is.. Alleen als vrouwen mij zouden aanmoedigen zou ik dat wel leuk vinden denk ik.

Maargoed, ik kan me het wel voorstelllen, mijn vriendin doet ook hardlopen, en die heeft precies dezelfde klacht als jou.. Dat als het licht is anderen haar naroepen enzo.. en mensen in de auto toeteren enzo..
Tegenwoordig rent ze ook nog uitsluitend 's avonds..
Nee.
  zondag 23 november 2008 @ 14:00:25 #137
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63448764
Meiden/vrouwen aanmoedigen als ze aan het lopen zijn, dat is wel erg treurig zeg, lijkt me godsgruwelijk irritant als vrouw zijnde.

Ik ben echter een man, en als een aantrekkelijke vrouw mij zou willen naroepen met een aanmoedIging vind ik dat prima.

Als het echt irritant begint te worden kan je er misschien aan gaan denken om alleen 's avonds te gaan lopen? Sowieso vind ik dat persoonlijk een stuk fijner, stuk minder minder (lees; geen enge mannen!), en de sfeer is naar mijn mening fijner.
  maandag 24 november 2008 @ 08:43:52 #138
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469883
quote:
Op zondag 23 november 2008 04:15 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik ren alleen als het donker is.. Alleen als vrouwen mij zouden aanmoedigen zou ik dat wel leuk vinden denk ik.

Maargoed, ik kan me het wel voorstelllen, mijn vriendin doet ook hardlopen, en die heeft precies dezelfde klacht als jou.. Dat als het licht is anderen haar naroepen enzo.. en mensen in de auto toeteren enzo..
Had ik laatst nog echt ook, was bij een winkel waar het vrouwelijk personeel buiten zat te roken....

*fluit geluid*
"Ziet er goed uit hoor"

maandag 24 november 2008 @ 08:45:35 #139
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469902
quote:
Op zondag 23 november 2008 04:15 schreef Dimitri_ het volgende:

Toeteren? Serieus? Is ze een supermodel ofzo?
Echt te bizar dat mensen dat doen he....
  maandag 24 november 2008 @ 08:48:33 #140
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469949
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
Oke, duidelijk.. Ik doe nu geen fitness erbij, enkel en alleen rennen.. Ik zit nog te twijfelen om te gaan fitnissen.. Dichtstbijzijnde sportschool zit toch al zo'n 10km verderop..

En ik ben zojuist weer terug van de 3e les, het is zwaar, maar het lukt iedere keer nog.
Vanwege aanhoudende last van mijn linker knie (geen lopersknie, maar een overbelasting van de spieren die aan mijn knie hechten door een verneukte linkerschoen (bouw ingezakt)) ook maar begonnen met vindtniks

Was wel leuk hoor
Doel is het trainen van de spieren om de knie heen zodat deze versterken (ook zo een 3 maanden abo genomen, kan ik het even proberen (kijken of het wat is voor me) en zit ik er niet gelijk een jaar aan vast
pi_63494524
Vanavond les 8 van serie 2 gelopen, hoewel er op sommige stukken beter over schaatsen kan worden gesproken. En gezien de omstandigheden met een behoorlijk resultaat.

Ik fitness trouwens ook naast het hardlopen, voornamelijk als krachttraining. Op een korte warming-up laat ik de cardio dan ook links liggen. Maar eigenlijk vind ik er ook weinig aan, doe mij maar een wat dynamischer sport.
Shake'm U Won't Break'm
pi_63543708
Heeft er toevallig iemand de 5 tot 10km lessen nog ergens?
Nee.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:30:14 #143
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63543820
als mensen nog podcasts zoeken, op podrunner.com staan hele gave mixen! Lekker energiek en van gewoon rennen tot inverval training.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:31:07 #144
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63543835
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:25 schreef Dimitri_ het volgende:
Heeft er toevallig iemand de 5 tot 10km lessen nog ergens?
als ik mij niet vergis staan die ook bij podrunner.com op de site!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_63564023
hey mensen tijdje geleden dat ik hier heb gepost maar heb eindelijk een soort van doel voor mezelf gesteld....

de halve marathon in april april is snel....ik nog niet zo...
of dit gaat lukken....geen idee...we gaan ons best doen....en zo niet dan is er in mei nog een andere wedstrijd....korter... Dus...

Maar ik wil dus even graag weten op welke manier jullie afstanden en snelheden meten tijdens het rennen.... Ik wil best iets aanschaffen maar ik ben nu eenmaal een arme student.... Iemand nog tips voor een iets goedkoper speeltje?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63567937
Stappenteller?
Nee.
  donderdag 27 november 2008 @ 16:10:22 #147
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63568461
quote:
Op donderdag 27 november 2008 @ 13:28 schreef Californium het volgende:
hey mensen tijdje geleden dat ik hier heb gepost maar heb eindelijk een soort van doel voor mezelf gesteld....

of dit gaat lukken....geen idee...we gaan ons best doen....en zo niet dan is er in mei nog een andere wedstrijd....korter... Dus...

Maar ik wil dus even graag weten op welke manier jullie afstanden en snelheden meten tijdens het rennen.... Ik wil best iets aanschaffen maar ik ben nu eenmaal een arme student.... Iemand nog tips voor een iets goedkoper speeltje?
http://www.gmap-pedometer.com

Helemaal gratis
pi_63580588
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef Californium het volgende:

Nike+ sportband, 60 euro.
Sensor die je bovenop je schoen bevestigd (kun je een clipje voor kopen, niet zo duur). Registreert snelheid + afstand + duur + verbrande calorieën. (volgens mij was het dat)
pi_63765262
-nog een Evy renster meld zich-

Rent iedereen nog? Het wordt nu wel moeilijker om motivatie te vinden met de kou, regen en donkere dagen. Vandaag les 19 van serie 1 gelopen en ik mág absoluut niet gaan opgeven, voor één keer ga ik iets echt afmaken.

Had een route uitgezocht mbv Gmaps Pedometer van precies 5km. Aan het einde van de les was ik ongeveer nog 500 meter van huis weg, dus volgens mij zit het qua tempo wel goed. Leuk om nu een vast 5km rondje te hebben, kan ik elke keer mijn tijd verbeteren

Je komt toch wel elke keer weer voor verrassingen te staan als je een bepaalde route op de kaart uitzoekt (a la 'wát, geen fietspad?!') maar dat kwam uiteindelijk ook wel weer goed. Ben net verhuisd dus ken de buurt nog niet zo goed

Succes aan alle renners!
That's what happens when you play catch without arms
  donderdag 4 december 2008 @ 21:15:50 #150
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63766014
Hier wel wat minder rennen ja, door de kou etc.

Maandag gewoon weer drie keer per week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')