abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2008 @ 16:31:33 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63194469
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:24 schreef _Bar_ het volgende:
Ik kom heel voorzichtig ook om het hoekje kijken...

Heb net de lessen van Evy gedownload, en ben van plan om daar volgende week mee te beginnen, heel misschien morgen al wel, maar ligt aan mijn bui.

Iemand nog goede kleding tips?
He, Bar

3/4 legging en longsleeve Het wordt nu te koud voor korte mouwen, zeker bij de eerste lessen waarin je nog veel wandelt. Wel goede schoenen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 november 2008 @ 08:37:01 #102
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:55:42 #103
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63217032
hallo iedereen....
(ik vraag me overigens nog steeds af waarom er eigenlijk twee hardlooptopics tegelijk in omloop zijn )
pi_63217690
Hallo

ik ben ook bezig met de lessen van evy, heb morgen les 3. Heb gister ook nieuwe hardloopschoenen gehaald van saucony bij een speciaalzaak, loopt een stuk fijner! Ik had alleen een klein vraagje. Ik kreeg tijdens het lopen last van mijn kuiten. Iemand enig idee hoe dat komt en of het weer weggaat? Kan het liggen aan mijn opwarming en zo ja wat is dan de beste manier. Alvast bedankt!
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:49:53 #105
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63218617
Dat duurt een week of twee die pijn in je kuiten, dat heb ik ook een tijd gehad
pi_63225641
Net les 6 van serie 2 gelopen, een herhaling van les 2 of 3 (dus met 'warming up', versnellingen en cooling down), maar deze was behoorlijk op karakter (en ik moet zo nog 2 uur trainen). Begon tegen het einde aan zelf bijna een hekel aan Evy te krijgen . Voor het 'echte' loopgedeelte van ca. 25 min. toch nog gemiddelde snelheid van wederom net boven de 12km/u.
Shake'm U Won't Break'm
pi_63228584
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:55 schreef Grumpey het volgende:
hallo iedereen....
(ik vraag me overigens nog steeds af waarom er eigenlijk twee hardlooptopics tegelijk in omloop zijn )
Hoi.

Dit topic is speciaal voor mensen die hardlopen aan de hand van een podcast zoals Evy's start to run.
pi_63228683
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Net les 6 van serie 2 gelopen, een herhaling van les 2 of 3 (dus met 'warming up', versnellingen en cooling down), maar deze was behoorlijk op karakter (en ik moet zo nog 2 uur trainen). Begon tegen het einde aan zelf bijna een hekel aan Evy te krijgen . Voor het 'echte' loopgedeelte van ca. 25 min. toch nog gemiddelde snelheid van wederom net boven de 12km/u.
Wat goed! Mooi tempo ook. Blijven volhouden he!?

Bij mij wil het niet... heb 't steeds te druk met andere dingen waardoor ik nu weer sinds 1,5 week niet meer gelopen heb. En ik wil toch verder eigenlijk... Tijd voor een wat gedisciplineerdere aanpak dus.
pi_63243370
TVP, jawel, ook ik ga me hier aan wagen !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2008 14:07:11 ]
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:42:50 #110
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63245113
Zojuist les 8 gelopen van serie 1.

Eerst was het 3 minuten rennen en 3 minuten wandelen, vandaag series van 2 minuten rennen en 1 minuut wandelen, was best pittig
pi_63273323
Komende week ga ik de draad weer oppakken
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 16 november 2008 @ 22:07:29 #112
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63274185
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 14:05 schreef SG-sam het volgende:
TVP, jawel, ook ik ga me hier aan wagen !
Succes! En hou ons updated.
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:36 schreef vrolijke-frits het volgende:
Komende week ga ik de draad weer oppakken
Pfft, slacker! Bij welke les ben je?
pi_63274314
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:07 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Succes! En hou ons updated.
[..]

Pfft, slacker! Bij welke les ben je?
Ik ben bij les 20 van de eerste Evy serie. Dus ik was al aardig gevorderd.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_63274749
Waar kun je die Evy serie vinden? Ik wil dat ook gaan doen, ik heb nu al zo'n 2 jaar niet meer echt gesport en wil weer een conditie opbouwen.
Nee.
pi_63275532
Ik heb nu de lessen gedownload van http://www.vgzpodcoach.nl/. Zouden die een beetje hetzelfde zijn?

Ik neem me nu voor om morgen de eerste les te gaan doen. Ik zal jullie wel op de hoogte houden.
Nee.
pi_63276261
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:47 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb nu de lessen gedownload van http://www.vgzpodcoach.nl/. Zouden die een beetje hetzelfde zijn?

Ik neem me nu voor om morgen de eerste les te gaan doen. Ik zal jullie wel op de hoogte houden.
Het gaat er eigenlijk om wat jou het beste doet lopen. Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Succes!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_63276790
Die lessen van vgzpodcoach zijn de lessen van Ivy.

Ik heb nu al zin om morgen te gaan rennen.
Nee.
  maandag 17 november 2008 @ 09:58:02 #118
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63282290
Zo, ik heb de hele couch 2 5k af. De laatste gisteren gedaan...
Nu ga ik 2 keer per week 30 minuten rennen, en 1 keer per week een half uur intervaltrainen.

Gisteren voor het eerst problemen met sportstracker. Hij heeft pas de laatste 12 minuten getracked ofzo, best jammer. Maaar ach, het zijn maar statistiekjes.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_63294314
Zo, ben nu even Ivy op mijn telefoon aan het zetten, en ik ga zo vertrekken.. Ik heb een tshirt aan met korte mouwen, en daaronder zo'n strak warmhoud t-shirt en een lange joggingbroek.. Zie vanzelf wel of het koud is.
Nee.
pi_63295191
Zo, ben ik weer.. dat ging perfect.. *Kuch kuch*

Eerste 10 minuten gingen super, en daarna ging ik wel een beetje kapot. Kreeg vrij veel last van astma, maar toch gewoon doorgegaan, en uiteindelijk volbracht.. Voelt wel goed, sta er overigens van te kijken hoe slecht mijn conditie is.. Maargoed, volgens het schema heb ik morgen vrij, maar ik ga morgen gewoon weer denk ik, heb toch een vrije dag.

Voelt wel goed in ieder geval! En Ivy is verder gewoon super
Nee.
  maandag 17 november 2008 @ 20:19:45 #121
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63303625
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:40 schreef Marurk het volgende:Bij mij wil het niet... heb 't steeds te druk met andere dingen waardoor ik nu weer sinds 1,5 week niet meer gelopen heb. En ik wil toch verder eigenlijk... Tijd voor een wat gedisciplineerdere aanpak dus.
Wat dat betreft is zo'n Nike+ -geval ideaal. Je kan jezelf een doel stellen (bijvoorbeeld zoveel km of keer in een maand), en gedurende die periode wordt dan netjes bijgehouden hoeveel je daar boven of onder zit. Natuurlijk kan je dit zelf ook doen, en hoewel het mij (ook) nog niet geluk is zo'n doel te halen is het toch net dat ene beetje extra motivatie om even te gaan lopen.

Dus net les 7 uit serie 2 gelopen; dit keer (m.n. in het begin) bewust iets langzamer gelopen dan de voorgaande (m.a.w. iets onder de 12km/u ipv iets er boven), omdat ik toen aan het eind nogal stuk zat en het moet tenslotte wel leuk blijven. Het ging dit ook dan ook veel lekker en de grafiek laat een mooie opgaande lijn zien.

Nu loop ik trouwens op een vrij rustig en afgelegen stuk; zie ik onderweg een auto staan, waar een man voorin zit. Terwijl ik langsloop zie ik plotseling ook een vrouw boven het dashboard uitkomen....
Shake'm U Won't Break'm
  woensdag 19 november 2008 @ 20:39:55 #123
3011 E.T.
pi_63355903
Ik pleit voor een "les 0"

Vergewis je er van dat je batterij het nog minimaal een half uur volhoudt

Morgen maar weer les 14 opstarten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63362045
Vandaag gerend.. 2e les pas.. Ik dacht dat ik doodging.
Gelukkig wel vol kunnen houden, dus ik ben wel een beetje trots op me.

Oja, ik heb dus ook zo'n schema, met een dag pauze enzo.. Echter schiet dat niet echt goed genoeg op voor mij, is het een probleem als ik gewoon iedere dag ga rennen? Of is dat te slecht voor je spieren ofzo?
Nee.
  donderdag 20 november 2008 @ 01:23:25 #125
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63363731
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:44 schreef Dimitri_ het volgende:

Oja, ik heb dus ook zo'n schema, met een dag pauze enzo.. Echter schiet dat niet echt goed genoeg op voor mij, is het een probleem als ik gewoon iedere dag ga rennen? Of is dat te slecht voor je spieren ofzo?
Je moet voldoende rust nemen, anders hou je het echt niet vol, trust me.

Les 21 zit er bij mij alweer op, viel me verrassend mee, de les die ik hiervoor had viel me een stuk zwaarder, eigenlijk.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:20:29 #126
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63375441
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:44 schreef Dimitri_ het volgende:

Ja dat is slecht
Zonder die dag rust kunnen je spieren niet genoeg rusten/ontwikkelen.
Je werkt zo erg snel blessures in de hand door overbelasting. Hetzelfde geld voor lessen overslaan.

DOe gewoon relaxed.....jou tijd komt heus wel, dat je 5 km kan lopen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  donderdag 20 november 2008 @ 22:33:57 #127
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63388748
En dat was les 22 alweer. Ik ben echt toe aan nieuwe schoenen, deze beginnen echt helemaal weg te rotten. Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Deze ooit een keer via-via gekregen van een vriend die de zelfde maat had.
pi_63391923
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:20 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Ja dat is slecht
Zonder die dag rust kunnen je spieren niet genoeg rusten/ontwikkelen.
Je werkt zo erg snel blessures in de hand door overbelasting. Hetzelfde geld voor lessen overslaan.

DOe gewoon relaxed.....jou tijd komt heus wel, dat je 5 km kan lopen
Oke, dankjewel voor de info.

Mijn vriendin zei het al, maarja. Eigenwijs als ik ben.
Nee.
pi_63398191
Ik ga zo les 14 lopen....ojee! Alhoewel les 13 me ook reuze mee is gevallen. Ik heb het doel behaald die ik mezelf aan het begin had gesteld. (John Frostbrug over, dan naar Nelson Mandelabrug en dan die weer over en via de rijnkade weer naar huis) Nooit gedacht dat ik dat al in 5 weken zou kunnen! Moet dus nu een nieuwe "doelroute" gaan bedenken.
Eerst maar eens zien dat ik les 14 uitloop

succes iedereen!
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:57:27 #130
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63414994
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:40 schreef Leentjepeentje het volgende:
Ik ga zo les 14 lopen....ojee! Alhoewel les 13 me ook reuze mee is gevallen. Ik heb het doel behaald die ik mezelf aan het begin had gesteld. (John Frostbrug over, dan naar Nelson Mandelabrug en dan die weer over en via de rijnkade weer naar huis) Nooit gedacht dat ik dat al in 5 weken zou kunnen! Moet dus nu een nieuwe "doelroute" gaan bedenken.
Eerst maar eens zien dat ik les 14 uitloop

succes iedereen!
Omgeving van Zoetermeer?
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:53:05 #131
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_63421206
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:57 schreef JortK het volgende:

[..]

Omgeving van Zoetermeer?
Lijkt me eerder Arnhem (J. Frost brug en Rijnkade iig...)
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:42:23 #132
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63423894
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Oke, dankjewel voor de info.

Mijn vriendin zei het al, maarja. Eigenwijs als ik ben.
Het gaat overigens alleen om de spiergroepen die je gebruikt. Als je bv 1 dag hardloopt en de volgende dag in de sportschool je buik/billen/armen gaat trainen door oefeningen, dan is dat geen probleem.
Het gaat erom dat de spiergroepen die je tijdens het hardlopen gebruikt zich kunnen ontwikkelen.

Eiwitten zouden daar goed bij helpen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_63436069
Oke, duidelijk.. Ik doe nu geen fitness erbij, enkel en alleen rennen.. Ik zit nog te twijfelen om te gaan fitnissen.. Dichtstbijzijnde sportschool zit toch al zo'n 10km verderop..

En ik ben zojuist weer terug van de 3e les, het is zwaar, maar het lukt iedere keer nog.
Nee.
pi_63440547
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:53 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Lijkt me eerder Arnhem (J. Frost brug en Rijnkade iig...)
Idd Arnhem, had ik er misschien even bij moeten zetten
Overigens vond ik les 14 niet meevallen! Die laatste 6 minuten dacht ik echt dat ik dood ging! Puur op wilskracht uitgelopen, want m'n lichaam riep heel hard "STOOOOOOP..... NU!!!"
Misschien kwam het ook wel door de weersomstandigheden. Ik keek naar buiten en dacht : "ah lekker, het zonnetje schijnt!" Op de brug waaide ik zowat weg. Werd de hele tijd naar links geblazen haha. Op de dijk keihard wind tegen, op de andere brug naar rechts geblazen en vervolgens op de kade werd het wel héél donker. HAGEL!! Keihard in m'n gezicht en later in m'n nek. AAAAH!! Ik ging helemaal kapot
Daarna moest ik heel snel douchen en nog werken tot 22.30 dus niet eens even kunnen bijkomen. Wat een ellende! Hopelijk werken de weergoden morgen wat beter mee. Ik kan in ieder geval weer fier zijn op mezelf.
pi_63440708
Ik vind het trouwens heel vervelend dat, ook al loop je in de middle of nowhere, er altijd wel bouwvakkers/plantsoenwerkers/schilders/vieze mannetjes zijn die je zogenaamd even moeten aanmoedigen! Met hun flauwe laffe opmerkingen! Ik doe altijd maar net of ik het niet hoor, maar ik zit echt niet te wachten op ongemeende support van zielige kereltjes terwijl ik half doodga!
Zijn er meer vrouwen (of mannen) die dit ook zo irritant vinden?
>:(
pi_63443008
Ik ren alleen als het donker is.. Alleen als vrouwen mij zouden aanmoedigen zou ik dat wel leuk vinden denk ik.

Maargoed, ik kan me het wel voorstelllen, mijn vriendin doet ook hardlopen, en die heeft precies dezelfde klacht als jou.. Dat als het licht is anderen haar naroepen enzo.. en mensen in de auto toeteren enzo..
Tegenwoordig rent ze ook nog uitsluitend 's avonds..
Nee.
  zondag 23 november 2008 @ 14:00:25 #137
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63448764
Meiden/vrouwen aanmoedigen als ze aan het lopen zijn, dat is wel erg treurig zeg, lijkt me godsgruwelijk irritant als vrouw zijnde.

Ik ben echter een man, en als een aantrekkelijke vrouw mij zou willen naroepen met een aanmoedIging vind ik dat prima.

Als het echt irritant begint te worden kan je er misschien aan gaan denken om alleen 's avonds te gaan lopen? Sowieso vind ik dat persoonlijk een stuk fijner, stuk minder minder (lees; geen enge mannen!), en de sfeer is naar mijn mening fijner.
  maandag 24 november 2008 @ 08:43:52 #138
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469883
quote:
Op zondag 23 november 2008 04:15 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik ren alleen als het donker is.. Alleen als vrouwen mij zouden aanmoedigen zou ik dat wel leuk vinden denk ik.

Maargoed, ik kan me het wel voorstelllen, mijn vriendin doet ook hardlopen, en die heeft precies dezelfde klacht als jou.. Dat als het licht is anderen haar naroepen enzo.. en mensen in de auto toeteren enzo..
Had ik laatst nog echt ook, was bij een winkel waar het vrouwelijk personeel buiten zat te roken....

*fluit geluid*
"Ziet er goed uit hoor"

maandag 24 november 2008 @ 08:45:35 #139
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469902
quote:
Op zondag 23 november 2008 04:15 schreef Dimitri_ het volgende:

Toeteren? Serieus? Is ze een supermodel ofzo?
Echt te bizar dat mensen dat doen he....
  maandag 24 november 2008 @ 08:48:33 #140
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_63469949
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
Oke, duidelijk.. Ik doe nu geen fitness erbij, enkel en alleen rennen.. Ik zit nog te twijfelen om te gaan fitnissen.. Dichtstbijzijnde sportschool zit toch al zo'n 10km verderop..

En ik ben zojuist weer terug van de 3e les, het is zwaar, maar het lukt iedere keer nog.
Vanwege aanhoudende last van mijn linker knie (geen lopersknie, maar een overbelasting van de spieren die aan mijn knie hechten door een verneukte linkerschoen (bouw ingezakt)) ook maar begonnen met vindtniks

Was wel leuk hoor
Doel is het trainen van de spieren om de knie heen zodat deze versterken (ook zo een 3 maanden abo genomen, kan ik het even proberen (kijken of het wat is voor me) en zit ik er niet gelijk een jaar aan vast
pi_63494524
Vanavond les 8 van serie 2 gelopen, hoewel er op sommige stukken beter over schaatsen kan worden gesproken. En gezien de omstandigheden met een behoorlijk resultaat.

Ik fitness trouwens ook naast het hardlopen, voornamelijk als krachttraining. Op een korte warming-up laat ik de cardio dan ook links liggen. Maar eigenlijk vind ik er ook weinig aan, doe mij maar een wat dynamischer sport.
Shake'm U Won't Break'm
pi_63543708
Heeft er toevallig iemand de 5 tot 10km lessen nog ergens?
Nee.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:30:14 #143
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63543820
als mensen nog podcasts zoeken, op podrunner.com staan hele gave mixen! Lekker energiek en van gewoon rennen tot inverval training.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:31:07 #144
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63543835
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:25 schreef Dimitri_ het volgende:
Heeft er toevallig iemand de 5 tot 10km lessen nog ergens?
als ik mij niet vergis staan die ook bij podrunner.com op de site!
pi_63564023
hey mensen tijdje geleden dat ik hier heb gepost maar heb eindelijk een soort van doel voor mezelf gesteld....

de halve marathon in april april is snel....ik nog niet zo...
of dit gaat lukken....geen idee...we gaan ons best doen....en zo niet dan is er in mei nog een andere wedstrijd....korter... Dus...

Maar ik wil dus even graag weten op welke manier jullie afstanden en snelheden meten tijdens het rennen.... Ik wil best iets aanschaffen maar ik ben nu eenmaal een arme student.... Iemand nog tips voor een iets goedkoper speeltje?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63567937
Stappenteller?
Nee.
  donderdag 27 november 2008 @ 16:10:22 #147
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63568461
quote:
Op donderdag 27 november 2008 @ 13:28 schreef Californium het volgende:
hey mensen tijdje geleden dat ik hier heb gepost maar heb eindelijk een soort van doel voor mezelf gesteld....

of dit gaat lukken....geen idee...we gaan ons best doen....en zo niet dan is er in mei nog een andere wedstrijd....korter... Dus...

Maar ik wil dus even graag weten op welke manier jullie afstanden en snelheden meten tijdens het rennen.... Ik wil best iets aanschaffen maar ik ben nu eenmaal een arme student.... Iemand nog tips voor een iets goedkoper speeltje?
http://www.gmap-pedometer.com

Helemaal gratis
pi_63580588
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef Californium het volgende:

Nike+ sportband, 60 euro.
Sensor die je bovenop je schoen bevestigd (kun je een clipje voor kopen, niet zo duur). Registreert snelheid + afstand + duur + verbrande calorieën. (volgens mij was het dat)
pi_63765262
-nog een Evy renster meld zich-

Rent iedereen nog? Het wordt nu wel moeilijker om motivatie te vinden met de kou, regen en donkere dagen. Vandaag les 19 van serie 1 gelopen en ik mág absoluut niet gaan opgeven, voor één keer ga ik iets echt afmaken.

Had een route uitgezocht mbv Gmaps Pedometer van precies 5km. Aan het einde van de les was ik ongeveer nog 500 meter van huis weg, dus volgens mij zit het qua tempo wel goed. Leuk om nu een vast 5km rondje te hebben, kan ik elke keer mijn tijd verbeteren

Je komt toch wel elke keer weer voor verrassingen te staan als je een bepaalde route op de kaart uitzoekt (a la 'wát, geen fietspad?!') maar dat kwam uiteindelijk ook wel weer goed. Ben net verhuisd dus ken de buurt nog niet zo goed

Succes aan alle renners!
That's what happens when you play catch without arms
  donderdag 4 december 2008 @ 21:15:50 #150
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63766014
Hier wel wat minder rennen ja, door de kou etc.

Maandag gewoon weer drie keer per week
pi_63858711
Het klinkt nobel en ik heb het vaker gezegd, maar ik ga straks hardlopen!

20.30 is mijn streeftijd om te vertrekken hier
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  maandag 8 december 2008 @ 20:06:34 #152
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63859090
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:54 schreef vrolijke-frits het volgende:
Het klinkt nobel en ik heb het vaker gezegd, maar ik ga straks hardlopen!

20.30 is mijn streeftijd om te vertrekken hier
Ik ook! Laatste les van de 5k/m serie.
pi_63859144
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:06 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Ik ook! Laatste les van de 5k/m serie.
Ik ben dus gestopt in zicht van de finish, door verhuizing. Maar nu ga ik verder en het afmaken
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  maandag 8 december 2008 @ 20:09:07 #154
3011 E.T.
pi_63859169
ik vond het vandaag echt te koud.. En ik moet weer even een hobbeltje over, na drie weken niks doen
pi_63859209
Ik maak er 21.00 uur van, ik heb net nog een bakkie koffie genomen
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  maandag 8 december 2008 @ 20:15:13 #156
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63859335
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:08 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ik ben dus gestopt in zicht van de finish, door verhuizing. Maar nu ga ik verder en het afmaken
Oef, dat is minder.
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:09 schreef E.T. het volgende:
ik vond het vandaag echt te koud.. En ik moet weer even een hobbeltje over, na drie weken niks doen
Aansteller! Na 5minuten lopen merk je al niets meer van de kou, gewoon even doorzetten!
  maandag 8 december 2008 @ 22:07:18 #157
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_63862683
Ben een paar weken geleden weer eens begonnen voor de zoveelste keer. Ben begonnen bij les 19. Merk toch wel dat als je rustig loopt tussen de 9 en 9.5 km per uur het leuker is te lopen dan dat je die les af maakt en helemaal kapot bent.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_63864094
Zo net terug van Les 20 van deel 1:

5,70 km in 36'52", met een gemiddelde van 6'27"/km en 451 calorieën verbrand.

Link

En ik ben zeer fier op mezelf dat ik sinds zeer lange tijd weer ben gaan lopen
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_63864350
Ik zie net dat ik voor vanavond op 29 juli voor het laatst gelopen had
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:18:43 #160
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63870584
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:54 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik zie net dat ik voor vanavond op 29 juli voor het laatst gelopen had
. Ik had voor gisteren avond ook al een week niet gelopen. (Nouja 6 dagen, magoed).
Gisteren dus weer gebikkeld, ging weer lekker. Vrij makkelijk ook.

Ik heb bijna dezelfde tijd en afstand als jou gelopen , V-F.
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:20:28 #161
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:28:51 #162
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_63870808
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:20 schreef JortK het volgende:
Ik ben van plan vanavond weer te gaan lopen, mits geen regen
. Rennen kreng!
Gewoon doorzetten, van een klein beetje regen ga je ook nait dood!
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:31:35 #163
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63870872
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:28 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

. Rennen kreng!
Gewoon doorzetten, van een klein beetje regen ga je ook nait dood!
Met een beetje regen loop ik ook heus wel hoor
pi_63871722
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:18 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

. Ik had voor gisteren avond ook al een week niet gelopen. (Nouja 6 dagen, magoed).
Gisteren dus weer gebikkeld, ging weer lekker. Vrij makkelijk ook.

Ik heb bijna dezelfde tijd en afstand als joujij gelopen , V-F.
Netjes!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  woensdag 10 december 2008 @ 19:50:55 #165
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63913748
Vandaag les 13 van serie 1 gelopen die zag er als volgt uit:

• 2 minuten rennen
  • 3 minuten rennen
  • 5 minuten rennen
  • 5 minuten rennen
  • 5 minuten rennen

Totaal 5.8 km gelopen
  •   woensdag 10 december 2008 @ 20:40:25 #166
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_63915226
    Is er zo iets als Nike+ maar met GPS tracking?
    pi_63981879
    Vandaag les 21 van de eerste serie op het program
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_63982716
    Vandaag voor mij les 22 in de planning, maar weet nog niet zeker of ik ga. Had afgelopen donderdag in de sportschool echt last van m'n schenen, daarna 's avonds ijs erop gelegd en gemasseerd met een beetje tijgerbalsem voor het slapen gaan. Denk dat het verstandig is om even rustig aan te doen, maar dat is ook zo frustrerend nu het einddoel al zo dichtbij is! Misschien vandaag op zachte ondergrond ipv harde lopen, dat scheelt waarschijnlijk al wel een stuk.
      zaterdag 13 december 2008 @ 12:33:45 #169
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_63983243
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 20:40 schreef feelsgoodman het volgende:
    Is er zo iets als Nike+ maar met GPS tracking?
    Voor de nokia is er sportstracker. .
    pi_63983436
    Zo. Het was fucking madness met deze temperatuur en die harde wind, maar ik ben geweest!

En uiteraard was Evy weer fier op mij

Hier staat mijn run.

Samenvatting:

6.43 km in 41'30" dus een gemiddelde van 6'26"/km en 509 calorieën verbrand.
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      zaterdag 13 december 2008 @ 19:24:55 #171
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_63990943
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 12:33 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Voor de nokia is er sportstracker. .
    Duur!

Ik heb gisteren nieuwe schoenen gehaald waar ik mijn Nike+ sensor in kan doen. Vooral omdat ik toe was aan nieuwe schoenen, dus meteen maar voor een Nike+ ready schoen gegaan. Het zijn trouwens de Pegasus 25 SE geworden, en ik krijg ze maandag.

Ik had eigenlijk naar een speciaal zaak moeten gaan om mijn schoenen aan te laten meten, maar beetje dom geweest en gewoon een nieuwe schoen gezocht, hopelijk bevallen ze, anders gaan ze direct terug en ga ik naar een speciaal zaak.
      maandag 15 december 2008 @ 16:01:51 #172
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64033203
    6km in 29min.
    pi_64034447
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:01 schreef feelsgoodman het volgende:
    6km in 29min.
    Netjes
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      maandag 15 december 2008 @ 18:34:38 #174
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      maandag 15 december 2008 @ 19:03:29 #175
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_64037396
    Wat trekken jullie met deze weersomstandigheden aan? ('s avonds, 4 graden)
      maandag 15 december 2008 @ 19:06:18 #176
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64037478
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 16:50 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Netjes
    Ik was ook erg fier op mijzelf.
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 18:34 schreef JortK het volgende:
    Straks eens proberen om zonder Evy 6 kilometer te lopen
    Oh my gosh, succes! (eerste keer?!)
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 19:03 schreef Sanderrrr het volgende:
    Wat trekken jullie met deze weersomstandigheden aan? ('s avonds, 4 graden)
    Schoenen/Sokken/Onderbroek/Handschoentjes/Joggingbroek/H&Mhoodie.
      maandag 15 december 2008 @ 19:51:38 #177
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_64038703
    Zo maar weer eens de kou trotseren. Heb nu een beanie (:'), dat is het echt?!) een paar handschoenen en lange sportsokken. Dat samen met een trainingsbroek, longsleeves en een windjack.
      maandag 15 december 2008 @ 20:31:18 #178
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64039754
    Is een beanie niet super kut als je eenmaal begint te zweten?
      maandag 15 december 2008 @ 20:40:32 #179
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_64040039
    Het is me gelukt, in 29 minuten 6km, en dat voor de eerste keer, en ook nog eens zonder te stoppen

En niet eens moe, dus heel erg lekker opgebouwd.

Wat ik draag:

* Gewone sportsokken
    * Longsleeve
    * Windjack
    * Tight (echt te relaxed dat ding!)
    pi_64064504
    Vandaag les 23 gelopen!

Wel weer wat last van schenen / schouder (vreemd genoeg) maar doe het rustig aan. Kom inmiddels al niet meer uit met mijn zorgvuldig uitgestippelde 5km rondje, loop nog wat extra stukken heen en weer aan het eind dus snel even een nieuwe route opzoeken!

En ik draag een lange joggingbroek, twee hemdjes (één met ingebouwde sportbh en één die extra lang is voor de extra warmte), en een hoodie. Daar overheen gaat in het donker nog een reflecterend vest.

Op naar les 27 en de 6km
    pi_64066100
    Ik ga vanavond voor les 12..

Ik draag een joggingbroek, t-shirt en daarover een longsleeve.. En dan nog wat reflecterende dingen daar overheen.. En dat gaat prima.
    Nee.
    pi_64067437
    Gisteren ook maar weer eens begonnen, met les 1.
    Vorig jaar winter ('s zomers wielren ik, dus het is voor mij alleen voor de winter) was ik ook begonnen, maar kreeg na een tijdje last van mijn knie, moest dus stoppen . Hoop dat het deze winter beter gaat.
    Draag zelf ook alleen maar een jogginbroek, t-shirt en windjack. En natuurlijk een reflecterend hesje en handschoenen, beetje koukleum.
    pi_64070039
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
    Ik ga vanavond voor les 12..

Ik draag een joggingbroek, t-shirt en daarover een longsleeve.. En dan nog wat reflecterende dingen daar overheen.. En dat gaat prima.
    Daar loop ik zo ook ongeveer in. In het begin best fris, maar na een tijdje gaat het lekker
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      woensdag 17 december 2008 @ 17:34:54 #184
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64093995
    Damn, ik wil lopen maar moet eigenlijk rust nemen. Rennen is verslavend!

Heeft er hier trouwens nog iemand een link voor de 5-10km lessen van ons favoriete belgerinnetje?

Gaat er nog iemand voor de dam tot dam loop dit jaar, of ben ik de enige?
      woensdag 17 december 2008 @ 18:27:15 #185
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_64095388
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 20:31 schreef feelsgoodman het volgende:
    Is een beanie niet super kut als je eenmaal begint te zweten?
    geen last van gehad. Trouwens wel van mijn handschoenen.
      woensdag 17 december 2008 @ 19:00:50 #186
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64096259
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 18:27 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

geen last van gehad. Trouwens wel van mijn handschoenen.
    Kreeg ik ook last van, nu superdunne handschoentjes en dat is echt heerlijk.

(check je fobo)
      woensdag 17 december 2008 @ 21:48:44 #187
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_64102265
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 19:00 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Kreeg ik ook last van, nu superdunne handschoentjes en dat is echt heerlijk.

(check je fobo)
    ik zie dat ik wel de tot 5 km heb, maar de 5 tot 10 niet... Zal morgen even op de laptop kijken of ik hem nog heb... Loop zelf met de start to run, maar wil ook iets nieuws. Die podrunner.com vond ik veel belovend trouwens, loop nu ook met de engelse.
      woensdag 17 december 2008 @ 22:13:51 #188
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64103054
    Don't bother, dude. Podrunner.com klinkt een stuk beter als ik eerlijk moet zijn, stuk betere muziek voor lopen, had het wel een beetje gehad met al die top40 deuntjes.
      donderdag 18 december 2008 @ 16:02:13 #189
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_64122781
    Goeiemiddag. Ik wil ook beter worden in hardlopen. Ik train wel veel op de fiets en op de crosstrainer op de fitness, maar dat is toch heel andere koek.

Nu ben ik dus deze week ook maar rustigjes aan begonnen. Maar ik weet ook meteen weer waarom ik al mijn hele leven lang zo'n intense hekel heb aan duurlopen. Ik krijg na een paar minuten zo'n afschuwelijke pijn in mijn onderbenen dat ik echt even rust moet nemen. Waar heeft dat eigenlijk mee te maken? Is dat gewoon simpelweg onderontwikkeling, of komt het door mijn looptechniek? Of misschien beiden? Buiten adem raak ik niet zo snel en sprinten gaat me op zich ook prima af, het is alleen duurloop dat me opbreekt.

Is dat iets waar ik met een fatsoenlijk beginnersschema beter in kan worden en zou het uitmaken als ik andere schoenen zou aantrekken (loop nu op Nike Air Max 1's)

Alvast bedankt
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      donderdag 18 december 2008 @ 16:09:26 #190
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_64123074
    Hey Rock-Shocker,

Sowieso moet je het natuurlijk opbouwen, maar het is raar dat je binnen een paar minuten al "pijn" krijgt. Ik zou je sowieso aanraden om andere schoenen te kopen want AM1's zijn geen loopschoenen, prima voor in de sportschool maar niet meer dan dat. Looptechniek kan het natuurlijk ook zijn, maar dat kan ik vanaf achter mijn PC-tje natuurlijk niet beoordelen.

Toen ik begon met fitness/lopen had ik ook AM1's en ik weet nog wel dat dat absoluut niet lekker liep! Opwarmen voor 10minutjes ging nog wel, maar als ik echt op duratie ging lopen liep het gewoon zwaar kut! (nooit echte pijn, maar ik had al iets van een conditie dus hoogstwaarschijnlijk moet jij het gewoon opbouwen)

Samenvatting; koop fatsoenlijke schoenen!
      donderdag 18 december 2008 @ 16:20:15 #191
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_64123449
    Okay, cool. Volgende week maar even doen dan. Nog tips voor een redelijk zacht prijsje (<100)?

Ja, die pijn. Ik weet ook niet precies waar dat vandaan komt. Deels denk ik omdat ik het niet gewend ben om te hardlopen (ben tot nu toe meer een fietser en crosstrainer geweest), maar ik denk ook dat mijn techniek totaal verrot is. Veel te hard op de grond neerkomen en dat soort grappenmakerij.

Mijn vermoeden is dat mijn onderbeenspieren duratielopen nooit gewend zijn geweest. En er is natuurlijk maar een manier om daar verandering in te brengen en dat is door het gewoon te doen.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
    pi_64175529
    Zo. Les 22 staat voor vandaag op het program.
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_64175700
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 13:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
    Zo. Les 22 staat voor vandaag op het program.

Ik moet ook maar weer eens verder gaan, maar denk wel dat ik na een kleine maand niet gaan weer een flinke stap terug moet.
    pi_64176778
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 13:10 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik moet ook maar weer eens verder gaan, maar denk wel dat ik na een kleine maand niet gaan weer een flinke stap terug moet.
    Valt reuze mee, ik ging twee lessen geleden weer sinds 29 juli lopen, dat waren dus 5 maanden zonder lopen. En het ging nog best goed
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_64176832
    Vandaag dus Les 22

5.66 km in 35'54" dus een gemiddelde van 6'20"/km en 442 calorieën verbrand.

Verdeeld in 15' lopen, 2' wandelen, 15' lopen, 2' wandelen en dan nog 1'54 lopen daarna. En ik ben fier op mezelf En Evy vast ook
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      zaterdag 20 december 2008 @ 14:18:14 #196
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_64177462
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 14:01 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Valt reuze mee, ik ging twee lessen geleden weer sinds 29 juli lopen, dat waren dus 5 maanden zonder lopen. En het ging nog best goed
    Da's wel fijn om te horen.
    pi_64177503
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 14:18 schreef JortK het volgende:
    Vandaag proberen 7km te lopen zonder te wandelen
    Succes man!
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_64177521
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 14:37 schreef Marurk het volgende:

[..]

Da's wel fijn om te horen.
    Ja, het is gewoon lastig om te gaan, maar als je dan eenmaal gaat, dan gaat het heerlijk!
    Coolest trailer ever
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      zaterdag 20 december 2008 @ 15:45:01 #200
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')