Joomla toevallig?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:54 schreef MichealKelso het volgende:
Ik heb deze webwinkel gebouwd met zo'n gratis PHPBB achtige software. Hier zijn zeker geen gegevens uit te halen die ik verder kan gebruiken he tegen de kraker?
Een web shop laten bouwen gaat in de papieren lopen. Buiten dat is het security through obscurity.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:02 schreef GambitRS het volgende:
Laat anders een webshop software ding bouwen, dan heb je meteen een stuk minder last van hackers (hacken van custom dingen is niet echt efficient...)
Het zal dan niet persoonlijk geweest zijn. Maar vrij toegang tot een internetserver, waar je zelf niet verantwoordelijk voor bent... daar is geld mee te verdienen!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:07 schreef MichealKelso het volgende:
Nee niet via Joomla, maar waarvia ik de naam nu even kwijt ben. Kom er zo wel op vermoed ik
De provider heeft alles ge-reset, ik zou er geen last meer van moeten hebben nu. De scrips waren (naar ik meen) niet goed beveiligd..wat er ook aan ligt dat mijn site zo ongelooflijk klein was dat ik niet had verwacht dat iemand me zou willen hacken.
Maar dank voor de info
Naja vreemd blijft het wel dat uit mijn naam een aanvraag voor opheffing van mijn domein is aangevraagd. Op zich slaat dat nergens op als het hen alleen om de server te doen is..toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het zal dan niet persoonlijk geweest zijn. Maar vrij toegang tot een internetserver, waar je zelf niet verantwoordelijk voor bent... daar is geld mee te verdienen!
Ik geloof niet dat GambitRS doelde op security through obscurity (want het moet gewoon goed dicht zitten), maar meer dat de scriptkiddies in 99,9% van de gevallen sites "hacken" waarvan ze de source kennen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:12 schreef rekenwonder het volgende:
Een web shop laten bouwen gaat in de papieren lopen. Buiten dat is het security through obscurity.
En dat het meer loont om pakketten te hacken die vrij verspreid worden dan maatwerk. Bij maatwerk kan je je hack maar 1 keer gebruiken, bij die standaard pakketten heb je zo een hoop meer slachtoffers.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:40 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat GambitRS doelde op security through obscurity (want het moet gewoon goed dicht zitten), maar meer dat de scriptkiddies in 99,9% van de gevallen sites "hacken" waarvan ze de source kennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |