abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62757688
*Topic staat hier goed, gelieve andere topic in General chat te sluitent*

Hallo

Ik heb een keuken thuis met een draaideur maar toen ik gisteren de draaideur open deed om iets te pakken ging hij heel erg stroef, ik gelijk kijken wat er was en er was iets afgebroken

hier een foto ervan (klik erop om de volledige foto te zien)

Slecht op de foto te zien maar er zaten dus ook 4 schroeven en en datgene wat nu afgebroken is zat ook een schroef in dus heb alle schroeven er ook uitgehaald.

Keuken is 10 jaar oud, al op de site van hun gekeken maar staat er niet bij want we weten het merk niet, wel de fotos afgezocht maar niet onze keuken

Nu zou ik ook graag willen weten hoe dat onderdeel heet. zodat ik het kopen en repareren
We kennen nergens het merk keuken vinden alleen van het bedrijf Nolte Kuchen
Foto van keuken

Alvast heel erg bedankt want ik weet echt niet hoe ik dat moet repareren.
pi_62770102
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:51 schreef Stephan123 het volgende:

Keuken is 10 jaar oud, al op de site van hun gekeken maar staat er niet bij want we weten het merk niet, wel de fotos afgezocht maar niet onze keuken
Op die site staat vast een telefoonnummer. Ik zou zeggen vraag het ze eens!

Ook is het moeilijk te zien hoe het precies gezeten heeft, maar misschien is creatief met glasdoek+polyester een optie?
pi_62773334
Ik schat in dat het echte probleem ergens onderin de caroussel zit.
Wat je op de eerste foto laat zien ziet er uit als een vast gemonteerd deel, hier draait iets om heen of binnenin.
Dat is zwaar gaan lopen of vastgelopen met als gevolg dat ook het vaste deel is losgegaan.

Dus niet alleen concentreren op vervanging van het gebroken bevestigingspunt, maar vooral ook even kijken hoe het draaimechaniek er bij staat.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_62774252
Kun je niet gewoon een nieuwe carrousel bij de ikea of een andere keukenboer bestellen als je de maat weet van je kastjes?
pi_62784093
bedankt beiden voor de antwoorden

@quo het is vast gemonteerd maar als je goed kijkt op foto 1 zie je dat een stuk is afgebroken, ik heb gekeken hoe het draait want als ik hem draai dan gaat ie een soort leunen op het deel waar ik van die 2 draaideurtjes is dan schrapen de deuren zeg maar tegen die ondergrond aan van die carrousel

@Gurb: De carrousel zit inbegrepen bij de keuken en is niet 1,2,3 makkelijk eruit te halen want dan moet ik de keuken slopen en nieuwe keuken kopen.
pi_62788584
Op de site van doeco.nl staan veel losse keukenonderdelen. Daar kan je even kijken wat je nodig hebt. Er zijn diverse keukenboeren die het hele assortiment van Doeco integraal aanbieden als webwinkel.
pi_62792476
Bedankt voor je reactie plankje maar ik weet niet hoe het onderdeel het en hoe groot het is, kan het moeilijk meten zonder de hele keuken af te breken
pi_62796981
Ik denk dat je weinig kans hebt om precies hetzelfde onderdeel te vinden. Tenzij je iets kan maken/knutselen van een klosje hout moet je er op rekenen dat je het hele carrousel moet vervangen.Die carrousels zijn redelijk universeel en meestal te (de)monteren zonder dat het kastje van z'n plaats moet. Zitten de deurtjes aan het carrousel vast? Probeer ze dan voorzichtig los te maken. Dan kan je in ieder geval beter zien wat er stuk is. Als je die zilverkleurige stift uit het plastic bovenstuk trekt kan je dat iets omlaagschuiven en mogelijk eraf halen. Zat het stuk vast met boutjes of met schroeven? Het lijkt erop dat het maar met twee boutjes vastgezeten heeft, maar dat er nog twee goede gaten over zijn. Dan zou je aan de afgebroken kant nog twee gaatjes kunnen boren zodat het aan 4 kanten vastzit.
pi_62798520
Erg bedankt voor je reactie . Om je vragen te beantwoorden, de deurtjes zitten aan het carroussel vast, het stuk zat met boutjes vast. Ik ga het van de week eens proberen met de tips die jij gaf en na ik dat heb gedaan geef ik hier een update van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')