abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:54:47 #26
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_62763645
of je eigen auto heeft een zelfdimmende binnen spiegel
pi_62763807
Bovendien ziet (af-fabriek) Xenon erg buitengewoon sjiek uit, een auto als een Audi A6 of hoger (zelfs als vanaf de A4) ziet er gewoon "kaal" uit zonder Xenonverlichting.

Zelf heb ik en een SUV en Xenonverlichting, zo fijn ook.
pi_62765684
komt idd door aftermarketsetjes.. vind dan ook dat die moeten worden verboden, tenzij je koplampen van die projecterende lenzen hebben waardoor je niet zoveel strooilicht krijgt.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:12:28 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_62766604
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:48 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik snap niet dat dat licht mag gebruikt worden
Keifel schijnt het in je spiegels je wordt er gewoon door verblind
Het is hetzelfde effect vind ik als dat iemand met groot licht een meter achter je rijdt
Alsof er een ufo achter je land

Xenonlicht
er rijd een ufo achter je jah meestal van polyester en de alien heeft een petje op
pi_62774628
Toch maak ik ook wel eens mee dat tegenliggers een keer seinen met groot licht. Ik heb ook xenon maar die stelt zichzelf af. Ik heb het ook nog een keer na laten kijken door de dealer maar mijn verlichting is goed...

De enige conclusie die ik kan trekken is dat mensen zonder xenon er jaloers op zijn.....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_62776935
Waarom is het zelf vervangen van een gewoon peertje niet verboden?

Ik kom dagelijks tig auto's tegen van hippe leaserijders die zelf denken technisch te zijn en wel even zelf hun H4 of H1 peertje vervangen en dan denken; "goh wat heb ik toch ineens goed licht, dat lampje zal wel goed kapot zijn geweest!". Helaas zit het lampje dan 9 van de 10 keer op z'n kop en schijn je iedereen vol in zijn ogen. Vervolgens geïrriteerd doen als ik een paar keer groot licht geef.

Aftermarket xenon kitjes zijn niet verkeerd tenzij ze GOED zijn geïnstalleerd, GOED zijn afgesteld, de lenzen van de lampen helder zijn en ook GOED schoon worden gehouden. Helaas is dit niet altijd het geval....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_62777062
Xenon af-fabriek pwnt. Die aftermarket dingen zijn juist irritant zoals de rest al zegt. Meestal worden ze niet goed afgesteld.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:05:55 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_62780270
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef Youp het volgende:
Waarom is het zelf vervangen van een gewoon peertje niet verboden?

Ik kom dagelijks tig auto's tegen van hippe leaserijders die zelf denken technisch te zijn en wel even zelf hun H4 of H1 peertje vervangen en dan denken; "goh wat heb ik toch ineens goed licht, dat lampje zal wel goed kapot zijn geweest!". Helaas zit het lampje dan 9 van de 10 keer op z'n kop en schijn je iedereen vol in zijn ogen. Vervolgens geïrriteerd doen als ik een paar keer groot licht geef.

Aftermarket xenon kitjes zijn niet verkeerd tenzij ze GOED zijn geïnstalleerd, GOED zijn afgesteld, de lenzen van de lampen helder zijn en ook GOED schoon worden gehouden. Helaas is dit niet altijd het geval....
je bent wel een echte randdebiel als je het lampje andersom er in krijgt
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:12:22 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62780415
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:05 schreef T42 het volgende:

[..]

Met een hamer (en sikkel in het geval van Alexxx ) past alles
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62780555
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:05 schreef T42 het volgende:

[..]

Nou, dat gaat anders nog aardig goed.... Het past namelijk op 2 manieren....
pi_62780696
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:18 schreef Youp het volgende:

[..]

Nou, dat gaat anders nog aardig goed.... Het past namelijk op 2 manieren....
Hij bedoelt waarschijnlijk de H7 die past maar op 1 manier!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:33:49 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_62788942
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:24 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]

ik krijg me h4tjes en h1tjes er niet andersom in hoor
pi_62789494
quote:

[..]

H4 en dacht H1 ook hoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_62789526
Als je nabouw doet, neem dan een degelijk setje (Philips, Pilot etc.) en neem dan 4300k of als er toch een beetje Sjonnie in je zit 6000k. Hoger wordt het alleen maar blauwer en blauwer en zie je er ook minder mee (wit licht, licht dingen beter op) plus dat het blauwe licht alleen maar irritant is voor je tegenliggers. En als je het zelf inbouwt laat je lampen nog even controleren bij een garage

Heel erg irritant als Sjonnie z'n zelf ingebouwde xenon lampen met dimlicht al op grootlicht hoogte heeft en zelf enorm impressed is van z'n lichtopbrengst
pi_62789977
Xenon vind ik wel vervelend als het geregend heeft, anders heb ik er niet zo veel last van. Ik heb eerder last van droeftoeters die inderdaad niet weten hoe je een lamp moet vervangen, of waarvan een lamp stuk is, waardoor ze met 1 gewone lamp en 1 stadslicht rijden, of alleen maar met 1 lamp.

Ik snap niet dat mensen dat zelf niet doorhebben.

Ik heb overigens 'Cool blue' lampen, die niet fel zijn, maar waar ik alles wel goed mee kan zien (ja, ze zijn goed afgesteld. ).
pi_62790063
quote:

[..]

Sorry ik bedoel H7 en trouwens H4 kan je wel verkeerdom doen. Er zijn genoeg auto's waarbij je het lampje eerst in moet klemmen en vervolgens het stekkertje er op moet steken. Dit kan ook verkeerd om.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:22:19 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62790191
Als fietser stoor ik me er helemaal suf aan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:27:59 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62790342
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:22 schreef Nembrionic het volgende:
Als fietser stoor ik me er helemaal suf aan.
ik las "flitser"
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62790373
Als automobilist stoor ik me weer aan fietsers zonder licht. Nouja, ik stoor me aan alles zonder licht. Auto's die bij mist/regen/kutweer geen verlichting aan hebben, etc etc.
pi_62791386
Mja zo zouden ze scooters ook van de weg moeten trekken. Stomste idee ooit om die op de openbare weg te laten rijden, laat ze lekker op het fietspad rijden. Z' on Hassan op zn grasmaaier 30 cm achter op je bumper, rechts inhalen, verkeerde plek op de weg etc.
pi_62791840
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:29 schreef CasB het volgende:
Als automobilist stoor ik me weer aan fietsers zonder licht. Nouja, ik stoor me aan alles zonder licht. Auto's die bij mist/regen/kutweer geen verlichting aan hebben, etc etc.
Ik stoor me aan praktisch alle fietsers. Ze rijden allemaal door rood, steken allemaal over zonder te kijken en last but not least, verlenen NOOIT voorrang! En dan hebben we het nog niet gehad over wielrenners hier in het Limburgse heuvelland...... Ze beroepen zich allemaal op het feit dat ze als zwakste der verkeerdseelnemers toch altijd gelijk hebben. Helaas voor die ene dan, want ik had een goede getuige en goede verzekering... Z'n wielrenfietsje kon bij het grof vuil en hij heeft geen cent gekregen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:32:58 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62792374
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:14 schreef Youp het volgende:

[..]

Ik stoor me aan praktisch alle fietsers. Ze rijden allemaal door rood, steken allemaal over zonder te kijken en last but not least, verlenen NOOIT voorrang! En dan hebben we het nog niet gehad over wielrenners hier in het Limburgse heuvelland...... Ze beroepen zich allemaal op het feit dat ze als zwakste der verkeerdseelnemers toch altijd gelijk hebben. Helaas voor die ene dan, want ik had een goede getuige en goede verzekering... Z'n wielrenfietsje kon bij het grof vuil en hij heeft geen cent gekregen.
Weet je wat nog veel vervelender is? Als nette fietser overal waar het moet voorrang verlenen en vervolgens in een lompe kutsituatie komen waarbij de auto stopt, ik stil sta, ik gebaar dat ze door mogen rijden, de automobilist gebaart dat ik door mag rijden, ik doorrij en de automobilist optrekt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62792722
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:17 schreef Youp het volgende:

[..]

Sorry ik bedoel H7 en trouwens H4 kan je wel verkeerdom doen. Er zijn genoeg auto's waarbij je het lampje eerst in moet klemmen en vervolgens het stekkertje er op moet steken. Dit kan ook verkeerd om.
Ook niet
H4:

H7:

Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_62793340
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ook niet
H4:
[ afbeelding ]

H7:
[ afbeelding ]

Die kunnen dus allebij verkeerdom gemonteerd worden!

Geloof je het niet? Ga maar eens naar de koplampunit van een E46 kijken en vervang daar het betreffende H7 peertje. Je wordt nogal op een verkeerd been gezet, het past in ieder geval allebij.
pi_62794728
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:59 schreef Youp het volgende:

[..]

Die kunnen dus allebij verkeerdom gemonteerd worden!

Geloof je het niet? Ga maar eens naar de koplampunit van een E46 kijken en vervang daar het betreffende H7 peertje. Je wordt nogal op een verkeerd been gezet, het past in ieder geval allebij.
Ja en bij een Alfa 156 kan je geen Xenon inbouwen

Met andere woorden, de fitting van elke auto kan verschillen, maar de lampen kun je gewoonweg niet op de kop in doen (als de fitting van de auto dat niet toelaat)
Kijk maar na de H4, de afstand tussen de 2 uitsteeksels is kleiner dan de 3e, dus kan er niet andersom in..
En de H7 heeft 1 vlakke kant,
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')