abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:49:39 #26
45833 crew  Fogel
pi_62757652
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:27 schreef Wunny het volgende:

[..]

Als ik dit trucje gebruik, en ik rip gewoon een heel werkstuk van bv Scholieren.com, krijg ik dan 0% plagiaat?
Of geeft dat maffe ding een foutmelding?

Is er eigenlijk site waar ik dat Ephorus kan downloaden ofzo om uittesten xD?
Het is niet de bedoeling dat je plagiaat pleegt!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:03:15 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62757947
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:27 schreef Wunny het volgende:

[..]

Als ik dit trucje gebruik, en ik rip gewoon een heel werkstuk van bv Scholieren.com, krijg ik dan 0% plagiaat?
Of geeft dat maffe ding een foutmelding?

Is er eigenlijk site waar ik dat Ephorus kan downloaden ofzo om uittesten xD?
Als je dat doet mag ik lijen dat je voor de volle 100% gepakt wordt. En let wel, als de docent dat werkstuk leest, en denkt ‘sinds wanneer kan die Wunny fatsoenlijke verslagen schrijven, dit zaakje sinkt’, dan zal hij natuurlijk fijn een zinnetje in Google intypen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62761658
tvp om dit te blijven volgen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 08:51:14 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62773130
Maar laten we hier vooral geen "hoe-kan-ik-plagiaat-plegen-topic" van maken. Want ik denk dat juíst diegene die gesteld zijn op de privacy en hun verslag fel tegen plagiaat gekant zijn.
pi_62794427
Misschien leuke aanvulling op dit topic.

Ik ben aan een demo account gekomen van ephorus. En ik kan in ieder geval bevestigen dat de encryptie zijn werk doet. Waar je normaliter een raport krijg met score, krijg ik de volgende melding bij 128 bit encryptie.:

The uploaded document is protected and cannot be checked for plagiarism. If you are the owner of the document you can change the security properties of the document and try again.
Ephorus respects the security options of the document; a secured document will not be checked for plagiarism.

Blijf het een vreemd idee vinden dat hogescholen blindelings dit product in huis halen.
Profiel opgeheven.
pi_62794571
Waar kun je de encryptie downloaden?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:35:29 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62794679
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:33 schreef Koewam het volgende:
Waar kun je de encryptie downloaden?
Dat kun je met een professional versie van Adobe Acrobat instellen, of je kunt het programma uit de OP gebruiken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:42:31 #33
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62795005
Leuk Bierie. Kun je ook wat testjes doen met dat document van Iblis (post van 08:38), en kun je zoeken naar een verwijdermogelijkheid?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:49:40 #34
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_62795356
Ik ben wel benieuwd wat voor uitspraak er gedaan wordt en of dit consequenties heeft voor andere theses die ingeleverd worden bij de UvT.

Verkapte TVP
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:58:25 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62795755
Ik heb hier nog precies dezelfde file als eerder, maar dan met Y’s als vervangtekst in plaats van XXX, voor mensen ziet de file er echter 100% hetzelfde uit, ik ben benieuwd wat Ephorus ervan vindt. (Proof of concept #2).
pi_62796333
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:58 schreef Iblis het volgende:
Ik heb hier nog precies dezelfde file als eerder, maar dan met Y’s als vervangtekst in plaats van XXX, voor mensen ziet de file er echter 100% hetzelfde uit, ik ben benieuwd wat Ephorus ervan vindt. (Proof of concept #2).
Score
0%
yyy

Ofwel. Test geslaagd

Er is een verwijderfunctie: Maar dan krijg ik de volgende melding: "Do you want to remove document from your inbox? This will not change the visibility of the document."

Echt geen idee wat het betekent (ik vind het nogal krom omschreven). Maar ik krijg de indruk dat men erop doelt dat het document weliswaar uit mijn overzicht verdwijnt maar nog wel vergeleken zal worden in de database.
Profiel opgeheven.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:14:33 #37
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62796353
Kun je makkelijk testen toch?
pi_62796801
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:14 schreef GlowMouse het volgende:
Kun je makkelijk testen toch?
Ik weet het nu wel zeker zelfs. Wanneer ik een document heb verwijderd en vervolgens weer probeer te uploaden krijg ik de melding "This document has already been uploaded. Look below for more information."

Waar ik vervolgens een link krijg naar het document wat ik eerder heb gedelete ....

Heel apart..

Op zich wel lollig Iblis zijn oplossing. Als je vervolgens het document inkijkt via Ephorus krijg je inderdaad een hele lijst met x,jes en y,tjes

[ Bericht 13% gewijzigd door Bierie op 29-10-2008 22:32:58 ]
Profiel opgeheven.
pi_62797591
Ik denk trouwens wel dat Ephorus zijn eigen database regelmatig scant op oncontroleerbare bestanden (zoals beveiligde PDF's) en die verwijdert. Anders is het alleen maar extra belasting voor het Ephorus-netwerk...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:54:17 #40
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62797757
Zolang het deel onleesbare bestanden klein is, is het voordeel van verwijderen erg klein. Daarnaast is er een kans dat ze bepaalde documenten in de toekomst wel kunnen lezen, dus het zou dom zijn alles te verwijderen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:11:44 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62798372
Overigens kun je ook zeggen dat elke ‘glyph’ niet door één teken maar door een hele tekenreeks vervangen moet worden, b.v. ‘automatische plagiaatdetectie is een inbreuk op mijn privacy’: dan wordt de vervangtekst van het document 50x zo groot als het oorspronkelijke document, terwijl het het document zelf maar marginaal groter maakt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:16:03 #42
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62798488
Ik zie een leuke grap ontstaan door het document een MB of 10 groter te maken.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:32:33 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62798969
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:16 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie een leuke grap ontstaan door het document een MB of 10 groter te maken.
Alhoewel ik net in de PDF-standaard lees dat de maximale lengte van de substitutie beperkt is.
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 23:33:26 #44
45833 crew  Fogel
pi_62798996
Op die manier kan je heel het systeem door de war schoppen als je bijvoorbeeld met een paar man in de klas elkaars verslag als vervangtext hebt.
Bijvoorbeeld:
Verslag van student A is de vervangtext van B, B van C en C van A.
Uiteraard zal er op sommige stukken wel een melding komen van plagiaat, maar als de docent dat dan na wil gaan kijken of het een referentie betreft, vind hij het bijbehorende stuk text natuurlijk niet terug in de zichtbare uitgave. Moet hij alsnog zijn eigen kennis gebruiken om het verslag na te kijken.

Maargoed, een van de punten van GlowMouse is dat het verslag niet opgenomen moet worden in de zoekresultaten en dat wordt in dit geval wel gedaan. Misschien niet elkaars verslagen als achtergrondtext gebruiken maar ergens een lomp grote oude text wat geen copyright meer heeft ofzo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62799081
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:58 schreef Iblis het volgende:
Wtf hoe doe je dat? Dat de tekst die je copieert dus in feite allemaal yyyy'tjes zijn? Is dat ook van adobe? Zo ja waar zit die functie lijkt me wel grappig om iedere teken dan te vervangen met de tekst "I pwned you"

En zo nee hoe doe je dat?
pi_62799139
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:54 schreef GlowMouse het volgende:
Zolang het deel onleesbare bestanden klein is, is het voordeel van verwijderen erg klein. Daarnaast is er een kans dat ze bepaalde documenten in de toekomst wel kunnen lezen, dus het zou dom zijn alles te verwijderen.
Misschien maar waarom, er van uitgaand dat Blerie echt een demo account heeft, zou ephorus dan zo'n melding geven?
quote:
The uploaded document is protected and cannot be checked for plagiarism. If you are the owner of the document you can change the security properties of the document and try again.
Ephorus respects the security options of the document; a secured document will not be checked for plagiarism.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 23:39:26 #47
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62799150
De vervangtekst wordt altijd per karakter gespecificeerd, maar dan nog is het natuurlijk goed mogelijk, omdat je bij een typisch (kort zinnetje) kunt coderen per karakter. Euphorus zal dat ontdekken, en vervolgens aangeven dat er wat aan de hand is, terwijl er slechts het woordje ‘het’ wordt gebruikt in beide gevallen. Je zou in principe de eerste verzen van de statenvertaling kunnen coderen.

Het is wel zo dat het op deze manier het document stukken minder bruikbaar is (voorlopig) voor automatische indexatie .
pi_62799912
Voor diegene die nieuwsgierig zijn zo ziet het eruit:

Ging overigens belachelijk simpel het verkrijgen van toegang tot een Ephorus demo. Zie mailcorrespondentie:

Beste XXX,

Ephorus screent elke aanvraag erg streng om te voorkomen dat studenten toegang krijgen tot Ephorus - bij twijfel worden aanvragen afgewezen.
We hebben u uitgenodigd voor een demo account, onze excuses voor de vergissing.

Met vriendelijke groet,

Ephorus Support

From: XXX
Sent: Mon 8-9-2008 10:19
To: Ephorus Support
Subject: Re: Uw demo account

Geachter heer / mevrouw,

Op basis van welke info maakt u op dat dit om een aanvraag als student gaat?

Mvg,

XXX

> Geachte meneer/mevrouw,
>
> Bedankt voor uw interesse in Ephorus.
>
> Wij hebben uw demo aanvraag helaas moeten afwijzen.
>
> Ephorus is niet toegankelijk voor studenten en leerlingen. Als u een
> document dient in te leveren op Ephorus dient u contact op te nemen met de
> docent over de mogelijkheden hiervan. Om een document in te leveren dient
> u de volgende URL te gebruiken: http://student.ephorus.nl <http://student.ephorus.nl/> .
>
> Heeft u vragen over Ephorus? Kijk dan op www.ephorus.nl voor meer
> informatie.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Ephorus Support
>
> support@ephorus.nl
>
>

Profiel opgeheven.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:29:17 #49
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62800205
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:36 schreef Wouser het volgende:

[..]

Wtf hoe doe je dat? Dat de tekst die je copieert dus in feite allemaal yyyy'tjes zijn? Is dat ook van adobe? Zo ja waar zit die functie lijkt me wel grappig om iedere teken dan te vervangen met de tekst "I pwned you"

En zo nee hoe doe je dat?
Ik gebruik LaTeX om dit tructje toe te passen, alhoewel het in feite een mogelijkheid is die standaard door de PDF-specificatie gegeven wordt. In LaTeX kun je de package cmap gebruiken. Maar dan heb je eerst een cmap-file nodig. Ik heb hier: http://pastebin.com/m4ded748c een voorbeeld neergezet. 0059 is de waarde voor Y, dus deze file zegt eigenlijk: Het teken 00 in het lettertype staat voor Y, en het teken 01 ook, t/m teken 127 (7F). Adobe honoreert dat, want die denkt dat jij een ‘custom font’ hebt. En dit is een heel reële mogelijkheid overigens.

Hoe dan ook, je savet de inhoud naar een file ‘ot1.cmap’ in de directory van je LaTeX-document en doet dan:

1\usepackage[resetfonts]{cmap}

En de PDF wordt uitgespuugd met de ot1.cmap erin. Het is ook mogelijk om elke letter door meerdere tekens te vervangen zoals ik al zei, maar Adobe vind dit niet zo grappig lijkt het, het weigert dan te zoeken en/of te copy pasten. (Proof of Concept #3). Apples PDF viewer trapt er wel in lijkt het.

In beginsel is het dus mogelijk om zo'n cmap bij elke PDF in te bakken, maar ik ken geen speciale tool die dit fikst. Het is namelijk eigenlijk de bedoeling dat je dit gebruikt om het doorzoeken van PDF’s mogelijk te maken, en het oplezen. Als je lettertype dan speciale of rare tekens gebruikt dan kun je zo de tekstequivalent specificeren.
pi_62800270
Toch logisch dat ze een standaard model voor plagiaat controle hebben. Mijn stukken gooien ze er ook altijd doorheen, totaal geen problemen mee. Ik pleeg toch geen plagiaat. Het argument auteursrechten vind ik overigens ook overtrokken, want het wordt nergens gepubliceerd of op wat voor wijze geld aan verdiend. Het voorkomt juist dat andere jouw werk gaan misbruiken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')