Door van die teringlijers als ik die gratis kaartjes hebbenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:40 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoe is dat mogelijk nu het zo slecht gaat? In de tijd dat ik nog wel 's ging, was het alleen druk als het goed ging.
Dat W2 niet bepaald in goede doen was gisteren.quote:
Wil iemand die lui daar gaan vertellen dat er ook al mensen op de maan zijn geland!?quote:Op Vi.nl schreef Willem II het volgende:
Willem II: 'We spelen momenteel niet goed genoeg'
quote:Op zondag 1 maart 2009 16:58 schreef Herr_Munk het volgende:
Joehoe! Jongens! Hebben jullie het al gehoord!?
Ze spelen gewoon niet goed genoeg! Dat is alles!
[..]
Wil iemand die lui daar gaan vertellen dat er ook al mensen op de maan zijn geland!?
quote:'Een Koreaan in Tilburg'
03/03/2009 12:45
Willem II had afgelopen week een Koreaan op proef. Hij heet Yong Jae Lee (foto) en is achttien jaar. Met hem werden in Tilburg ook de eerste Koreaanse verslaggevers alweer gesignaleerd. Dat gaf een vertrouwd beeld.
Ze doken voor het eerst op in de zomer van 2002, kort nadat Chong-Gug Song bij Feyenoord had getekend. Dag in, dag uit dribbelden ze toen achter de verdediger aan, intussen hun supersonische opnameapparatuur bij zijn mond houdend, in de hoop dat er wat geluid aan zou ontsnappen. De brutaalsten hingen ook rond bij zijn huis.
De voetballer woonde destijds in een eengezinswoning aan de rand van de stad. Daar had hij voor zijn bezoekers witte slofjes op de deurmat klaarstaan en serveerde hij vieze Koreaanse welkomstdrankjes. Meestal ging hij daarna zwijgend aan de eettafel zitten en glimlachte. Dat kon hij goed, zwijgen en glimlachen. Beter dan Nederlands praten in elk geval.
De voetballer had twee hobby's: gitaar spelen en antiek verzamelen. Voor beide had hij weinig talent. Als hij zong - meestal zelf geschreven Koreaanse gospelliedjes - kreeg je telkens het gevoel dat hij op het punt stond zich te verslikken. Ook zijn antieksmaak was moeilijk te definiëren. Je kon veel van de verzamelaar Song zeggen, maar niet dat hij overdreven kieskeurig was.
In zijn huis stonden alle stijlen door elkaar. Met het groeien van zijn collectie was zijn woonkamer zo steeds meer op een opslagruimte van Sotheby's gaan lijken. Desondanks werd de meeste aandacht in de kamer getrokken door een enorme tafeltennistafel, pontificaal neergezet op de plek waar andere mensen een salontafel hebben staan. Hier speelde de verdediger elke dag pingpong met zijn privé-masseur, een zwijgzame Koreaanse jongeman met geel geverfd haar.
De masseur woonde op de eerste verdieping, in wat - na de wc - het kleinste kamertje van het huis was. Elke dag zaten ze samen op een kokosmatje op de zolder, die speciaal voor de traditionele Koreaanse theeceremonie was ingericht. Het was een komisch stel, de voetballer en zijn masseur. Ze leken rechtstreeks uit een boek van Arnon Grunberg afkomstig.
Als iemand van de club op bezoek kwam, legden ze gauw overal in het huis opengeslagen lesboeken Nederlands neer, om zo een langdurige en diepgaande studie van de materie te suggereren. In werkelijkheid zou de taal voor hen, zoals zo veel dingen in dit land, altijd een groot mysterie blijven.
Dik drie jaar speelde Song met wisselend succes in Nederland. Tot op een dag zijn stoeltje in de kleedkamer leeg bleef. Hij bleek van de ene op de andere dag getransfereerd. Het was een slag voor de Koreaanse journalisten. Zij zagen een groot deel van hun broodwinning plotseling businessclass het land uitvliegen. En toen even later ook de Koreanen van PSV Eindhoven verlieten, waren ze zelf ook al snel uit beeld.
Maar nu zijn ze dus weer terug, de Koreaanse eredivisiewatchers. Voor hoe lang hangt af van Willem II's technisch directeur Andries Jonker. Hij moet met Watford, de werk-gever van Lee, nu tot overeenstemming komen. Het is een verantwoordelijke taak. In deze tijden van crisis beslist hij niet alleen over de toekomst van Lee, maar ook over die van een complete beroepsgroep.
Michel van Egmond
quote:
Uit De Dordtenaar.quote:Niels Vorthoren voelt te weinig waardering van Willem II
De bij Willem II spelende jonge Werkendammer Niels Vorthoren stond de voorbije dagen veelvuldig in het nieuws. Eerst over een in zijn ogen ’schandalig’ nieuw contract en afgelopen zaterdagavond ontsnapte hij tegen Heracles aan een rode kaart.
JAN VOLWERK
WERKENDAM
Niels Vorthoren maakt zich absoluut geen zorgen over zijn toekomst in het betaalde voetbal. Rond de pas 21-jarige aanvaller van Willem II ontstond de laatste dagen de nodige heibel omdat hij ’nee’ had gezegd tegen een in zijn ogen ’schandalig’ verlaagde aanbieding van de Tilburgse eredivisionist. ,,De deur bij Willem II staat nog altijd op een kier en er is al interesse getoond door andere clubs uit de eredivisie en de Jupiler League,’’ verklaart de Werkendammer, die afgelopen zaterdag in het met 3-0 verloren thuisduel tegen Heracles Almelo voor de derde keer dit seizoen in de basis stond.
Over de manier waarop het nieuws naar buiten kwam en de commotie die dat tot gevolg had, was de voormalige pupil van Kozakken Boys minder tevreden. ,,Journalisten hadden de conclusie getrokken dat ik het contract had afgewezen alléén omdat ik minder geld zou gaan verdienen. En daar had ik juist geen punt van gemaakt. Het geld was maar bijzaak. Ik ben niet op de aanbieding ingegaan omdat het om een contract voor slechts één jaar ging. En daar was ik behoorlijk ontstemd over. Daar straalt weinig vertrouwen en waardering van de club van uit, vind ik. Zo ga je toch niet om met jongens uit de eigen jeugdopleiding?’’
De misverstanden zijn inmiddels uit de wereld. Vorthoren: ,, Ik heb daarna verschillende gesprekken met Willem II gevoerd en zij hebben begrip getoond voor mijn standpunt. De club heeft zelfs gezegd dat zij mij graag wil behouden. En het kan daarom zomaar gebeuren dat ik volgende week mijn handtekening zet onder een nieuw meerjarig contract bij Willem II. Ik wacht rustig af. Ook in de wetenschap uiteraard dat andere clubs belangstelling voor mij hebben.’’
Niels Vorthoren kreeg dit seizoen veel minder speeltijd dan in de vorige voetbaljaargang. ,,Als Andries Jonker trainer was gebleven, was ik dit seizoen waarschijnlijk helemaal niet meer in actie gekomen. Omdat een speler die aan het eind van het seizoen eventueel transfervrij de deur uit kan lopen vooral niet interessant moet worden voor andere clubs. Van de nieuwe man, Alfons Groenendijk, krijg ik gelukkig wel de kans. Hij stelt de mensen op die het verdienen, zegt hij.’’
Afgelopen zaterdag tegen Heracles was Vorthoren nadrukkelijk aanwezig. In positieve zin, maar in de slotfase van het duel ook in negatief opzicht bij een veel te wilde tackle aan de zijlijn op Heracles-middenvelder Marc-Jan Fledderus. Vorthoren had geluk dat hij van scheidsrechter Ruud Bossen slechts de gele kaart kreeg. ,,Ik schrok er zelf van en hield al een beetje rekening met rood. Een domme actie. Ik kon nooit meer bij de bal. Waarom? Pure frustratie omdat het weer niet lukte.’’ Van Vorthoren werd even daarvoor nog een kopbal van de lijn gehaald. ,,De derde keer al deze competitie. Het zit even allemaal niet mee, maar het komt goed.’’
MEER Sport Drechtsteden
03-03 Rode kaarten Nicky van der Ent en Danny van Valen
03-03 Stedoco nog één zege verwijderd van ’grote’ KNVB beker
03-03 ASWH’er Sjoerd van der Waal naar Capelle
03-03 Tuncay Arslan van Unitas naar Schelluinen
MEER ARTIKELEN
Kingside (of iemand anders)..zou jij voor mij 2 kaarten kunnen regelen voor Willem 2-FC Twente?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:45 schreef Kingside het volgende:
[..]
Ha ok, nouja tijd om maar weer eens te gaan dan he
Ben gisteren toen het bekend werd dat het een combi is geworden direct naar de Ticketbox gegaan, er was (nog?) geen CC verplichting, dus ik kon gewoon kaarten halen. En dat geldt volgens de info op internet nog steeds. Sterker nog, je kan zelfs via de site van Willem II kaarten bestellen zonder CC.quote:Op donderdag 5 maart 2009 06:41 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Kingside (of iemand anders)..zou jij voor mij 2 kaarten kunnen regelen voor Willem 2-FC Twente?
Tilburg heeft er op het laatste moment een buscombi van gemaakt en daar zit ik nou net niet op te wachten.
Of zijn volgende week zaterdag de kassa's gewoon open en kan ik daar iemand vragen om een kaart te kopen?
Als je nog steeds kaarten nodig hebt stuur maar een pb.quote:Op donderdag 5 maart 2009 06:41 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Kingside (of iemand anders)..zou jij voor mij 2 kaarten kunnen regelen voor Willem 2-FC Twente?
Tilburg heeft er op het laatste moment een buscombi van gemaakt en daar zit ik nou net niet op te wachten.
Of zijn volgende week zaterdag de kassa's gewoon open en kan ik daar iemand vragen om een kaart te kopen?
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:17 schreef DeVinger het volgende:
Middenmoot? Mochten jullie willen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spuit_elfquote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:11 schreef DeVinger het volgende:
?
Beter, jullie weten het zelf al dusquote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:40 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spuit_elf
En weer drie punten erbij!
Teleteksthooliesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |