abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62874051
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Of een knuffelkoe
[..]
Die krijg ik in Den Haag zo slecht een verzorgingstehuis in
dag
pi_62877802
dus we moeten op zoek naar bejaarden tehuizen/verzorgingshuizen met een asiel in de buurt om zo te bemiddelen

check

Met een handvol oma's en 3 keeshondjes aan de lijn de eendjes in het park gaan voeren en daarna thee met een speculaasje drinken

ik mis mijn oma ik ben voor
Ja doei.
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 11:04:22 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62877870
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
dus we moeten op zoek naar bejaarden tehuizen/verzorgingshuizen met een asiel in de buurt om zo te bemiddelen

check

Met een handvol oma's en 3 keeshondjes aan de lijn de eendjes in het park gaan voeren en daarna thee met een speculaasje drinken

ik mis mijn oma ik ben voor
Dat zou best een mooie F&F actie kunnen opleveren
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_62877984
Lijkt me wel een tof plan

probleem met bejaardentehuizen en verzorgingshuizen (met name die laatsten) is dat men daar vaak geen huisdieren mee mag nemen, en dát terwijl ze meestal wel gek zijn op van die lieve

en

en op hun beurt mogen deze beesten vaak alleen maar even in een ren bij het Asiel naar buiten en da's ook zielig vooral de wat oude honden worden (net als de wat oudere katten) minder vaak geadopteerd, want: zeg gaan nu eenmaal 'sneller dood' en dan heeft men geen 'waar voor het geld'

maar ik denk niet dat dat dan in een koeientopic moet blijven staan

want zoals boven al gezegd: een koe een bejaardentehuis in loodsen gaat niet zo onopgemerkt
Misschien kunnen we her en der eens informeren...

Bij de bejaardentehuizen of hier animo voor is, en bij de asiels wat de mogelijkheden zijn?
En wie weet mogen de beesten dan eens in de maand wel lekker naar binnen daar! En kunnen wat vrijwilligers met de oudjes aan de hand/in de rolstoel 's lekker gaan wandelen en wat balletjes gooien enzo
Ja doei.
  zondag 2 november 2008 @ 14:05:19 #30
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62881519
Bejaarden
Hondjes
Koeien

Ik voorzie een gecombineerde actie dit jaar
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 2 november 2008 @ 14:11:16 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62881694
Koeien zijn lekker .
Niet meer actief op Fok!
pi_62881721
ik wilde net posten: maar de koetjes moeten we natuurlijk ook niet vergeten

nemen we koetjesrepen mee
Ja doei.
pi_63056393
pi_63197926
Het moet niet veel gekker worden.
Gaan ze binnenkort ook nog bejaardenhuizen uitvinden?
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 23:02:02 #35
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63206687
quote:
13 november 2008

Marianne Thieme schiet oude koeien te hulp

Koeienrusthuis de Leemweg verkeert in ernstige problemen. Zo ernstig dat fractievoorzitter Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren,tezamen met leden van de Friese afdeling, zondag 16 november aanstaande om 14:00 uur zelf poolshoogte komt nemen bij het rundveeopvanghuis in het Friese Zandhuizen. Samen met de verzorger en de initiatiefnemer van de stichting, Bert Hollander inventariseert Thieme de situatie en gaat ze op zoek naar oplossingen. Als er niet genoeg nieuwe donateurs bij komen dreigt het einde van de stichting die in oktober dit jaar al de noodklok luidde.

Bikkel
Mocht de Leemweg genoodzaakt zijn om te sluiten, dan moet gevreesd worden voor de runderen die er verblijven. Eén van hen is Bikkel die als stiertje door de Partij voor de Dieren is vrijgekocht bij een veehouder. Bikkel was geboren als een van de lievelingen van de Haagse stadsboerderij, maar werd overgenomen door deze kalvermester die het dier met andere stieren zomer en winter opsloot in een te krappe stal zonder stro op de vloer. Inmiddels is het zwaar verwaarloosde dier weer opgeknapt en geniet het van de ruimte en verzorging die het bij Bert Hollander krijgt. Ook aanwezig is Doortje,financiëel geadopteerd door de Friese afdeling van de PvdD.

Ontsnapt uit het slachthuis

Naast Bikkel kent de Leemweg nog 42 runderen die elk hun eigen bijzondere verhaal hebben en gered blijven van de slacht. Zo verblijven er bijvoorbeeld diverse koeien die uit het slachthuis zijn ontsnapt. De boerderij is daarmee een symbool geworden voor de strijd tegen de wantoestanden in de grootschalige vleesindustrie. De gemiddelde leeftijd van de koeien ligt boven de veertien jaar en Linda, de oudste koe, is zelfs 22. Hoewel de Leemweg kan rekenen op de steun van vele donateurs is de opvang toch in gevaar gekomen. Dit omdat het aantal sponsors stabiel blijft, terwijl de voedsel-, energie- en olieprijzen sterk zijn gestegen. Nu na twaalf jaar sluiting van het rusthuis dreigt is de stichting dringend op zoek naar nieuwe financiële middelen.
pi_63331332
Gaan we nog met oude verlaten bejaarden uit wandelen naar het asiel met kerst?
dag
  Moderator woensdag 26 november 2008 @ 19:51:58 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63544397
Ik las vandaag in de krant dat het niet beter gaat ondanks de oproepen, zoals het er nu uitziet gaan de bejaarde koeien toch nog naar net slachthuis
  donderdag 27 november 2008 @ 19:10:28 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63572792
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')