abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62710871
Benieuwd naar wat de weervoorspelling wordt de komende dagen in de alpen? Dan zou ik dit topic zeker volgen.

Alpenweer 2008-2009

De winter staat weer voor de deur, zo ook in de Alpen. Komende week wordt de eerste grootschalige sneeuwval verwacht in de Alpen. Bespreek hier het weer en de sneeuwcondities. Wordt het:

Of toch:

Links

Wetterzentrale.de - Veel gebruikte site, hier kan je voorspellingen zien voor 2 weken
wetter3.de - Gemakkelijk zien hoe hoog de sneeuwgrens is en waar er sneeuw valt.
Wetter.de - Actuele sneeuwhoogte/voorspellingen voor oostenrijk, italie, zwitserland, duitsland en frankrijk.
Wetter.at - Onderdeel skiwetter, bijna alle wintersport gebieden staan er.
Skiing.nl - Informatie (zo ook sneeuwhoogte en verwachtingen kan zien) over de wintersportgebieden.
wintersporters.nl - Zelfde als skiing.nl maar iets groter.
snow-forcast.com - Sneeuwvoorspelling 6 dagen vooruit, tot 9 dagen tegen betaling.
Meteociel.fr - Zelfde als wetterzentrale maar dan in het frans, goed voor als je naar de franse alpen gaat.
sneeuwhoogte.nl Sneeuwhoogte en webcam voor vrijwel alle gebieden.
sneeuwverwachting.nl Sneeuwverwachting per land.

Sneeuwverwachting komende drie dagen:

Sneeuwverwachting drie tot zes dagen:

Linkjes grotendeels gekopieerd uit het topic van vorig jaar
pi_62710904
Zo, met de verwachtte sneeuwval moest er gewoon een topic komen.

Eventuele toevoegingen voor de OP kunnen gemeld worden in het topic. Veel plezier.
pi_62711391
ik hoop voor de mensen die gaan wintersporten dat er een hoop sneeuw valt... wij gaan dit jaar helaas niet waarschijnlijk, vanwege verbouwing huis....
pi_62712615
Stormloop topic.

Ik ga zelf trouwens de laatste week van Januari naar La Plagne, duurt nog wel ff dus. Heel misschien ook nog in de kerstvakantie, maar dat ligt er aan hoe ik in mn tijd zit. Die foto met die dieren in de OP is van vanochtend op La Plagne. Altijd leuk als je de webcam gaat checken met de hoop de eerste sneeuwvlokken te zien en er staan nog doodleuk beesten in de wei.
pi_62713284
op feratel.com kun je ook alle livebeelden zien..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62716945
Mijn wintersportadres ziet er nog enigzins groen uit.
Valloire
Life is Music
pi_62742488
Wat is dat nou voor stom gedoe. Kijk ik ff op de Europese buienradar, verdwijnt de regen bij het eerste bergje, zo gaat het nooit sneeuwen in mijn gebied.
pi_62817629
Sneeuwval valt me wel tegen. Er ligt wel wat, maar het lijkt maar een dun laagje.

Nou ja het is nog vroeg, als er de laatste week van januari maar genoeg ligt.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:12:55 #9
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_62832775
La Plagne ligt toch wel in de zuidelijke alpen in Frankrijk?! Ik ben de afgelopen 2 jaar in dt gebied geweest in de buurt van briancon maar daar valt over het algemeen altijd pas laat sneeuw. Ik ben daar dan in october geweest 2 weken. dan is het daar wel fris maar erg zonnig.

Zwitserse alpen kregen hun eerste dikke pakket...

levert ook wel mooie plaatjes op..

Zwarte woud op 1400m

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_62833071
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:12 schreef INViCTuS het volgende:
La Plagne ligt toch wel in de zuidelijke alpen in Frankrijk?! Ik ben de afgelopen 2 jaar in dt gebied geweest in de buurt van briancon maar daar valt over het algemeen altijd pas laat sneeuw. Ik ben daar dan in october geweest 2 weken. dan is het daar wel fris maar erg zonnig.

Zwitserse alpen kregen hun eerste dikke pakket...

[ afbeelding ]

levert ook wel mooie plaatjes op..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zwarte woud op 1400m

[ afbeelding ]
Toffe plaatjes.

La Plagne ligt een beetje in het midden, vlakbij de Italiaanse grens. Ik weet eerlijk zegt niet precies wat ze verstaan onder midden - noord - en zuid, maar het ligt vlakbij Val d'Isere en Tignes. Daar is wel wat sneeuw gevallen volgens sneeuwhoogte.nl, voor La Plagne zijn er nog geen metingen, maar ik denk dat het minder dan 10 cm is in het dal. Bovenop de berg zou wel meer moeten liggen, aangezien sommige toppen meer dan 3000m zijn. Ik hoop dat dat ook een beetje blijft liggen.
pi_62842557
Val Thorens onder een laag sneeuw.
Life is Music
pi_63366997
Kick!

Misschien sneeuw in Nederland, maar de Alpen krijgen ook flink wat sneeuw!

De 6-daagse verwachting voor La Plagne, waar ik heen ga:

http://www.snow-forecast.com/resorts/La-Plagne/6day/top

donderdag 20 november 2008 @ 13:45:59 #13
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_63372802
Heuj! mijn topic..(en geepke)

Ik en Fin (Geepke) hebben in de planning om dit vanaf morgen weer te gaan verzorgen (alpenweer praatjes!)..

dus stay tuned!

[ Bericht 6% gewijzigd door Jodelaar op 20-11-2008 13:53:23 ]
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_65296667
Dikke kick!

Het heeft de afgelopen dagen weer lekkre gesneeuwd in de Alpen, en ook voor de komende dagen zitten er nog flink wat storingen aan te komen. Misschien leuk als de Alpenweer-praatjes weer opgepakt worden?

Ik ben allereerst heel concreet al benieuwd naar de voorspellingen voor volgende week, aangezien ik zaterdag naar Oostenrijk (Tirol, Fiss) vertrek
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_65297478
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:12 schreef Cootz het volgende:
Dikke kick!

Het heeft de afgelopen dagen weer lekkre gesneeuwd in de Alpen, en ook voor de komende dagen zitten er nog flink wat storingen aan te komen. Misschien leuk als de Alpenweer-praatjes weer opgepakt worden?

Ik ben allereerst heel concreet al benieuwd naar de voorspellingen voor volgende week, aangezien ik zaterdag naar Oostenrijk (Tirol, Fiss) vertrek
Hier kun je de sneeuwverwachting vinden.
pi_65301933
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:12 schreef Cootz het volgende:
Dikke kick!

Voor volgende week is het allemaal redelijk onzeker. Ik volg het ook een aantal weken redelijk intensief. Tot gisteren gaven alle GFS kaarten steeds een behoorlijk hoge temperatuur en een enorm hoge sneeuwgrens aan voor zo'n beetje de hele Alpen. Dat in combinatie met veel neerslag, waarschijnlijk dus regen.

De laatste twee GFS runs die ik heb gezien gaven een kouder, zonniger en droger scenario aan. Het hangt er een beetje om dus.

Ik heb me voornamelijk op Frankrijk geconcentreerd omdat ik daar vrijdag heen ga. Daar wordt vrijdag t/m maandag nog redelijk wat sneeuw verwacht, zo'n 50cm in de Noordelijke Alpen. De sneeuwgrens kan vrijdag helaas wel bovben 2000m stijgen, om in de loop van het weekend weer tot onder 500m te zakken, dus ik hoop dat de schade van vrijdag mee valt. Vanaf dinsdag is alles geheel onzeker. Oostenrijk heeft de grootste hoeveelheid geloof ik gehad, maar misschien kunnen anderen daar nog wat meer over zeggen.
pi_65341720
Over een paar uur weg naar La Plagne en bakken nieuwe sneeuw!
pi_65945580
Ziet er weer goed uit voor de Alpen.
Heel veel sneeuw en koud! -15 's nachts -8 overdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')