Bron: RTV Oostquote:Nog geen gouden tip na buurtonderzoek Oldenzaal
Een groot buurtonderzoek in Oldenzaal heeft nog niet de gouden tip opgeleverd over de moord op een lerares van het Carmel College.
De vrouw werd vrijdagavond dood in haar woning aan de Hengelosetraat gevonden. De politie heeft 25 rechercheurs op de zaak gezet. Die zijn een sporenonderzoek begonnen, onder meer met een hoogwerker. Ook zijn ze een buurtonderzoek gestart. De politie weet nog niet in welke hoek de dader gezocht moet worden. De sociaal bewogen vrouw was docente tekenen en beeldende vorming, maar was naast haar werk actief voor het milieu en voor vluchtelingen. Over het moment van de moord is nog niets duidelijk. Omdat het herfstvakantie was werd ze op haar school niet gemist. De leerlingen worden vandaag door het Carmel College en Bureau jeugdzorg opgevangen. Ook de politie komt op school om vragen van leerlingen te beantwoorden.
Ik hoorde dat haar gezicht HE-LE-MAAL verbrand was...quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:20 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Bron: RTV Oost
Trieste zaak, er doen ook alweer allerlei wildwest-verhalen de ronde (ken een directe collega van Diana Winkel). Zo zou de politie bijv. in eerste instantie niet hebben kunnen zien of het slachtoffer een man of vrouw was... zo ernstig zou ze zijn toegetakeld (gad-ver-dam-me wat een horror-idee).
Oh wat een erg idee... Stond in eerste instantie op de kabeltelevisie ook dat het een man was..quote:[
Trieste zaak, er doen ook alweer allerlei wildwest-verhalen de ronde (ken een directe collega van Diana Winkel). Zo zou de politie bijv. in eerste instantie niet hebben kunnen zien of het slachtoffer een man of vrouw was... zo ernstig zou ze zijn toegetakeld (gad-ver-dam-me wat een horror-idee).
Voor de uitzending van Opsporing Verzocht liep het spoor volgens mij helemaal doodquote:Onbekende tas in woning Diana Winkel in Opsporing Verzocht
OLDENZAAL - Diana Winkel heeft op maandag 20 oktober, voordat ze door een misdrijf om het leven werd gebracht, 's middags nog door het centrum van Oldenzaal gelopen. Een getuige heeft dat tegenover de politie verklaard. Met deze verklaring heeft de politie het 'tijdsgat' - tussen het tot dan laatste teken van leven op de zondagavond daaraan voorafgaande en de vondst van haar levenloze lichaam in haar woning vijf dagen later - weer een stukje verkleind.
De getuige meldde zich vorige week naar aanleiding van de aandacht voor deze moordzaak in Opsporing Verzocht. Een andere getuige meldde de politie dat hij Diana Winkel op zondag 19 oktober, 's middags, had gezien in recreatiepark Het Hulsbeek.
In haar woning is een onbekende tas gevonden die haar familie niet kan thuisbrengen. Deze tas werd gisteravond in het programma Opsporing Verzocht getoond, vanmiddag om 13.15 uur (Nederland 2) wordt de uitzending herhaald. De politie heeft gisteren de woning van de omgebrachte vrouw weer vrijgegeven.
Ze had een relatie met een kerel uit Afrika die sindsdien spoorloos verdwenen is. Misschien is dat een aanknopingspunt?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:47 schreef paddy het volgende:
Ik snap dan eigenlijk niet waarom. Iedereen is vol lof over haar. Misschien meer in haar contacten zoeken die te maken hebben wat ze voor het milieu doet ? Misschien iets ontdekt wat niet ontdekt had moeten worden? Buiten die ex, zou ik anders geen reden vinden om haar te vermoorden toch?
Hoop toch niet dat het om het geven van een slecht cijfer/beoordeling gaat
Als nou een naam werd genoemd....Wie weet kent iemand anders die persoon en weet meer over hem. Eventueel geweldadig verleden of zo. Ik noem maar wat.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:54 schreef Tharalom het volgende:
ook heeft hier in de krant gestaan dat ze hem niet konden vinden, en op zoek waren naar hem.
Ja precies, dat dacht ik ook al. Maar meestal wordt er in dat geval daar ook wel melding van gemaakt. Volgens mij speelt er heel veel in deze zaak, maar wordt er weinig tot niets losgelaten...quote:Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, misschien is die gehoord en heeft die een waterdicht alibi kunnen overleggen. Weten wij veel!
quote:Politie zoekt anonieme tipgever Diana Winkel
Diana Winkel zette zich op veel fronten in voor een betere wereld. Deze foto werd gemaakt bij een verhaal in onze krant over haar inzet om de gemeente Oldenzaal klimaatneutraal te maken. Archieffoto: Carlo ter Ellen
OLDENZAAL - Het rechercheteam dat de moord c.q. doodslag op Diana Winkel onderzoekt, is op zoek naar een anonieme tipgever die zich recent bij de Criminele Inlichtingen Eenheid meldde met informatie. „Daar zat iets waardevols bij dat ons een interessante zoekrichting verschaft”, zegt politiewoordvoerder Chantal Westerhoff
Zij hoopt dat de tipgever zich meldt. Dat kan via de CIE (06-1248 5635), via Bel Anoniem (0900-7000) of via het reguliere politienummer 0900-8844.
De politie verspreidt binnenkort in Enschede en in de omgeving van het Asielzoekers Centrum in Azelo flyers met daarop een foto van Diana Winkel en een oproep aan mensen die iets over haar en haar leven kunnen vertellen.
Het is ook geen spannende zaak ofzo. Het is geen zaak van het niveau Natalee Holloway, Onno Meijer en het slachtoffer is ook geen topcrimineel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef Tharalom het volgende:
Ik hoop echt dat ze op de goede weg zijn. Toch vind ik dat er sowieso in de media algemeen heel erg weinig aandacht aan deze zaak besteed wordt.
Oh wow...quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die vrouw was dus werkelijk de overbuurvrouw van een goede kennis van me
Ze ging toch veel om met illegalen? Dat is vaak een lastige wereld om te doorgronden voor de politie en die gasten zijn vaak lastig te traceren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:11 schreef Tharalom het volgende:
Dit duurt veel te lang......... ik snap niet dat ze haar ex nog steeds niet hebben kunnen vinden. Of zou het zo zijn dat de politie alles in stilte doet en ineens met de daer op de proppen komt? Ik hoop het.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Denk je dat hij het leuk vond dat alles vol met politie stond?
Heel toevallig heb ik er laatst nog aan gedacht.Toen viel het mij ook al op dat je er niks meer van hoortquote:
Dat wil niet zeggen dat er niks gebeurt. Het zegt alleen dat de media niks opmerken.quote:
volgensmij heeft ze al een dikke 10 jaar een soort van relatie met die gast.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze had een relatie met een kerel uit Afrika die sindsdien spoorloos verdwenen is. Misschien is dat een aanknopingspunt?
Diverse nieuwe tips binnengekomen naar aanleiding van de flyers en de brief die elke leerling van het Carmel College kreeg!quote:Op maandag 6 juli 2009 15:21 schreef Tharalom het volgende:
Hoorde dat de politie weer actief ging flyeren op het afrika festival e.d.... EN natuurlijk ¤20.000 beloning. Hopelijk levert het goede tips op.
laten we hopen dat er wat bruikbaars tussen zitquote:Zestig tips over moord op Oldenzaalse vrouw
De politie heeft zestig tips binnengekregen over de moord op een vrouw uit Oldenzaal. Het 47-jarige slachtoffer werd oktober vorig jaar dood aangetroffen in haar woning. Ze was met een steekwapen omgebracht.
RTL 4 besteedde donderdag in het paranormale programma Het Zesde Zintuig aandacht aan de zaak. ,,We grijpen iedere mogelijkheid aan om deze onopgeloste zaak onder de aandacht te brengen en zijn blij met de nieuwe tips. Er zitten enkele interessante suggesties bij'', aldus een politievoorlichtster vrijdag.
Het wapen waar in de uitzending op aanwijzingen van een paragnost naar is gezocht, werd niet gevonden.
RTL 4 maakte net ook melding dat het 'Zesde zintuig' een rol heeft gespeeld bij de aanhouding van deze verdachte.quote:Verdachte moord Oldenzaal aangehouden
OLDENZAAL - De politie heeft een 48-jarige man uit Oldenzaal aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de moord op Diana Winkel.
De 47-jarige lerares werd oktober vorig jaar dood aangetroffen in haar woning in Oldenzaal. Zij bleek door een misdrijf te zijn omgebracht. De verdachte werd dinsdagochtend in zijn woning aangehouden, zo maakte de politie bekend.
Op dit moment is de politie op een aantal locaties bezig met aanvullend onderzoek.
De vele oproepen in de media over tips hebben bijgedragen tot de aanhouding, meldde de politie. Welke rol de verdachte bij het misdrijf speelde, is niet bekendgemaakt.
Vanmiddag stond nog op de TC Tubantia-site dat de politie had gezegd dat vooral de tips n.a.v. de aandacht voor deze zaak bij Opsporing Verzocht en de TV Oost-variant op Opsporing Verzocht de doorslag hadden gegeven, en dat dat minder gold voor de tips n.a.v. het Zesde Zintuig. Nu staat dat er echter niet meer?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
RTL 4 maakte net ook melding dat het 'Zesde zintuig' een rol heeft gespeeld bij de aanhouding van deze verdachte.
Diana woonde ook aan de Hengelosestraat, een klein stukje verderop dan het huis dat hier op de foto staat.quote:De woning van de 48-jarige Oldenzaler aan de Hengelosestraat werd dinsdag aan een sporenonderzoek onderworpen. De Oldenzaler wordt verdacht van de moord op Diana Winkel.
Ja klopt, de verdachte blijkt een paar huizen verderop te wonen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:40 schreef MaLo het volgende:
Ik ben zó benieuwd wie ze aangehouden hebben. Het lijkt dus een buurman te zijn?
Fotonderschrift www.tctubantia.nl:
[..]
Diana woonde ook aan de Hengelosestraat, een klein stukje verderop dan het huis dat hier op de foto staat.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die vrouw was dus werkelijk de overbuurvrouw van een goede kennis van me
Nu blijkt dat iemand uit de buurt is aangehouden als verdachte, kun je sommige reacties opeens in een heel ander licht gaan zien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |