abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62710412
Ik zocht een topic al over deze moord, maar kon het niet vinden

Onderstaand bericht uit de TCTubantia:

Diana Winkel was mogelijk al langer dood

Diana Winkel zette zich op veel fronten in voor een betere wereld. Deze foto werd gemaakt bij een verhaal in onze krant over haar inzet om de gemeente Oldenzaal klimaatneutraal te maken. Archieffoto: Carlo ter Ellen
OLDENZAAL - Het opsporingsteam van de recherche wil nog steeds niets kwijt over de toedracht en over het mogelijk motief voor de moord op de 47-jarige Oldenzaalse tekenlerares Diana Winkel.

ZieVerbijstering over moord op docente van Carmel Lyceum
Zij werd vrijdagavond door de politie dood aangetroffen in haar woning aan de Hengelosestraat. Sectie op haar lichaam bij het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk maakte duidelijk dat zij door een misdrijf om het leven is gekomen. Niet uitgesloten is dat dit begin vorige week al is gebeurd. Het 25 man sterke rechercheteam is dit weekeinde druk bezig geweest met sporenonderzoek. Ook werd een buurtonderzoek gedaan. Of en wat dat heeft opgeleverd, wil politievoorlichtster Chantal Westerhoff niet zeggen.

De Oldenzaalse vestiging van het Twents Carmel College aan de Lyceumstraat is door de moord op de lerares tekenen en beeldende vorming in diepe rouw gedompeld. Het slachtoffer werkte daar al vanaf 1987. De schoolleiding, collega's, leerlingen en ouders zijn diep geschokt door wat er is gebeurd. De leraren kwamen gisteravond al op school bijeen om de emoties te delen en te bespreken hoe vandaag de leerlingen worden opgevangen. Zij hebben de eerste twee lesuren vrijaf gekregen. Docenten zullen het eerste lesuur vanaf half elf gebruiken om met hun klassen te praten over de dood van Diana Winkel. Bij de schoolingang aan de Titus Brandsmastaat wordt een herdenkingshoek ingericht met een foto van de lerares. Ook ligt daar een boek waarin leraren, leerlingen maar ook anderen die dat willen een condoleance kunnen schrijven. Later deze week volgt - in overleg met de familie - nog een herdenkingsbijeenkomst.
live life
pi_62710465
- knip! -

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 03-12-2008 20:02:16 ]
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62710480
Jezus...dichtbij
Ik heb er zelfs nog helemaal niets over gehoord, maar ja nu heb ik ook geen krant
Meestal komen mijn collega's hier wel met regionieuws, maar niemand nog
pi_62711018
Collega kent haar dus wel... hij zei idd dat het een zeer 'geliefde' persoon was in de buurt. Ze stuurde een buurman een kaartje omdat ze elke ochtend zo vrolijk werd van zijn bloemenzee in de voortuin
Relatie was uit, hij wist niet hoelang. Verder scheen ze zich behoorlijk in te zetten voor het welzijn van asielzoekers en mensen in de bijstand.

triest
pi_62711220
Goddomme ja.... vandaag is er op haar school een hele bijeenkomst, en gaan ze overleggen hoe het nu verder gaat met de lessen komende week.
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_62711412
Heb een paar jaar lang les van haar gehad... Was een heel excentriek, talentvol, begaan iemand...
live life
pi_62711518
quote:
Nog geen gouden tip na buurtonderzoek Oldenzaal

Een groot buurtonderzoek in Oldenzaal heeft nog niet de gouden tip opgeleverd over de moord op een lerares van het Carmel College.

De vrouw werd vrijdagavond dood in haar woning aan de Hengelosetraat gevonden. De politie heeft 25 rechercheurs op de zaak gezet. Die zijn een sporenonderzoek begonnen, onder meer met een hoogwerker. Ook zijn ze een buurtonderzoek gestart. De politie weet nog niet in welke hoek de dader gezocht moet worden. De sociaal bewogen vrouw was docente tekenen en beeldende vorming, maar was naast haar werk actief voor het milieu en voor vluchtelingen. Over het moment van de moord is nog niets duidelijk. Omdat het herfstvakantie was werd ze op haar school niet gemist. De leerlingen worden vandaag door het Carmel College en Bureau jeugdzorg opgevangen. Ook de politie komt op school om vragen van leerlingen te beantwoorden.
Bron: RTV Oost

Trieste zaak, er doen ook alweer allerlei wildwest-verhalen de ronde (ken een directe collega van Diana Winkel). Zo zou de politie bijv. in eerste instantie niet hebben kunnen zien of het slachtoffer een man of vrouw was... zo ernstig zou ze zijn toegetakeld (gad-ver-dam-me wat een horror-idee).
pi_62711537
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:20 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Bron: RTV Oost

Trieste zaak, er doen ook alweer allerlei wildwest-verhalen de ronde (ken een directe collega van Diana Winkel). Zo zou de politie bijv. in eerste instantie niet hebben kunnen zien of het slachtoffer een man of vrouw was... zo ernstig zou ze zijn toegetakeld (gad-ver-dam-me wat een horror-idee).
Ik hoorde dat haar gezicht HE-LE-MAAL verbrand was...
pi_62712094
Heb er een paar invallessen van gehad. vaag dit
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:54:48 #10
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62712390
Ziek verhaal zeg
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62713448
quote:
[
Oh wat een erg idee... Stond in eerste instantie op de kabeltelevisie ook dat het een man was..
live life
pi_62742704
OLDENZAAL - Een eenvoudig gehaakt bloemmotief. Van misschien wel eerder gebruikte witte wol. Treffender kan een uiting van meeleven met de vermoorde Oldenzaalse lerares tekenen en handvaardigheid Diana Winkel niet zijn. Van een leerling, of een collega? Er staat geen naam bij. Ze had het zelf gemaakt kunnen hebben, en ongetwijfeld prachtig gevonden. Puur en zonder opsmuk. Zo was Diana Winkel en zo zullen de leraren, collega’s, leerlingen en hun ouders van het Twents Carmel College in Oldenzaal, en al die anderen die haar hebben leren kennen, haar blijven herinneren.

De gedenkhoek voor Diana Winkel wordt deze maandagmorgen druk bezocht. Leerlingen, leraren en andere belangstellenden wachten rustig op hun beurt om een boodschap voor de vermoorde vrouw en haar nabestaanden - haar moeder en twee zussen - in één van de condoléanceboeken te schrijven. In het anders zo lawaaierige trefpunt van de school is het stil. Bedrukte gezichten alom.

Mendy, Moniek en Maaike uit 3havo maken er geen geheim van ’verdrietig’ te zijn. „Mevrouw Winkel was een vrouw van wie we veel kunnen leren. Haar sociale betrokkenheid en haar zorg voor het milieu.”

’We zullen je missen’, schrijft Lotte. ’Onbegrijpelijk dat ze zoiets hebben gedaan’. En Bart en Job weten zeker waar ’hun’ lerares na haar aardse leven terecht is gekomen. ’Veel geluk in de hemel’. En: ’Ze was altijd heel vrij in haar doen en laten en daardoor anders dan andere leraren. Dit heeft ze niet verdiend.’
live life
pi_62742714
OLDENZAAL - Het is niet uitgesloten dat de vermoorde Diana Winkel uit Oldenzaal al begin vorige week om het leven is gebracht in haar woning.

Ofschoon de politie daar geen uitsluitsel over wil geven, achten buurtbewoners dat zeer wel mogelijk. Zij wijzen in dit verband op het zolderraam aan de straatkant dat al vanaf dinsdag de hele vorige week heeft opengestaan. "Dat was helemaal niets voor Diana", vertelt een buurtbewoner die haar goed kent met uitzicht op haar woning. "Het viel mij meteen op dat het raam openstond en ook open bleef staan. Dat deed ze eigenlijk nooit. Diana ging heel zuinig en bewust met energie om. Een langdurig geopend raam betekende in haar optiek verspilling van energie, en daar had ze een enorme hekel aan."
live life
  Moderator woensdag 3 december 2008 @ 13:57:32 #14
8781 crew  Frutsel
pi_63724793
quote:
Onbekende tas in woning Diana Winkel in Opsporing Verzocht

OLDENZAAL - Diana Winkel heeft op maandag 20 oktober, voordat ze door een misdrijf om het leven werd gebracht, 's middags nog door het centrum van Oldenzaal gelopen. Een getuige heeft dat tegenover de politie verklaard. Met deze verklaring heeft de politie het 'tijdsgat' - tussen het tot dan laatste teken van leven op de zondagavond daaraan voorafgaande en de vondst van haar levenloze lichaam in haar woning vijf dagen later - weer een stukje verkleind.

De getuige meldde zich vorige week naar aanleiding van de aandacht voor deze moordzaak in Opsporing Verzocht. Een andere getuige meldde de politie dat hij Diana Winkel op zondag 19 oktober, 's middags, had gezien in recreatiepark Het Hulsbeek.

In haar woning is een onbekende tas gevonden die haar familie niet kan thuisbrengen. Deze tas werd gisteravond in het programma Opsporing Verzocht getoond, vanmiddag om 13.15 uur (Nederland 2) wordt de uitzending herhaald. De politie heeft gisteren de woning van de omgebrachte vrouw weer vrijgegeven.
Voor de uitzending van Opsporing Verzocht liep het spoor volgens mij helemaal dood
Hoop dat er nog iets kan worden achterhaald, maar vrees langzamerhand het ergste
pi_63747565
Ik hoop het ook... Tis allemaal wel angstvallig stil en hoe langer het duurt hoe groter de kans wordt dat dit onopgelost blijft....
live life
pi_63747957
Ik snap dan eigenlijk niet waarom. Iedereen is vol lof over haar. Misschien meer in haar contacten zoeken die te maken hebben wat ze voor het milieu doet ? Misschien iets ontdekt wat niet ontdekt had moeten worden? Buiten die ex, zou ik anders geen reden vinden om haar te vermoorden toch?

Hoop toch niet dat het om het geven van een slecht cijfer/beoordeling gaat
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 4 december 2008 @ 09:58:57 #17
3542 Gia
User under construction
pi_63748191
Helemaal geen aanknopingspunten, behalve die tas. Lijkt me wel een tas voor een vrouw/meid, niet voor een man, maar goed, dat zegt niks. Kan van een vriendin zijn die op bezoek is geweest en niet weet dat ze die tas kwijt is.

Ik hoop voor de nabestaanden en zeker ook voor de leerlingen van die school dat dit gauw wordt opgelost, zodat ze het kunnen laten rusten.
pi_63751053
Toch blijf ik het vreemd vinden dat haar (ex)vriend geen een keer werd genoemd in de uitzending van Opsporing Verzocht. Hier in Oldenzaal is al langer bekend dat die relatie vrij problematisch was, en dat hij een paar maand geleden nog een ruit bij haar had gebroken. ook heeft hier in de krant gestaan dat ze hem niet konden vinden, en op zoek waren naar hem.
live life
  donderdag 4 december 2008 @ 12:09:47 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63751458
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:47 schreef paddy het volgende:
Ik snap dan eigenlijk niet waarom. Iedereen is vol lof over haar. Misschien meer in haar contacten zoeken die te maken hebben wat ze voor het milieu doet ? Misschien iets ontdekt wat niet ontdekt had moeten worden? Buiten die ex, zou ik anders geen reden vinden om haar te vermoorden toch?

Hoop toch niet dat het om het geven van een slecht cijfer/beoordeling gaat
Ze had een relatie met een kerel uit Afrika die sindsdien spoorloos verdwenen is. Misschien is dat een aanknopingspunt?
The End Times are wild
  donderdag 4 december 2008 @ 12:11:18 #20
3542 Gia
User under construction
pi_63751490
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:54 schreef Tharalom het volgende:
ook heeft hier in de krant gestaan dat ze hem niet konden vinden, en op zoek waren naar hem.
Als nou een naam werd genoemd....Wie weet kent iemand anders die persoon en weet meer over hem. Eventueel geweldadig verleden of zo. Ik noem maar wat.

Inderdaad vreemd dat die niet genoemd is.

Maar goed, misschien is die gehoord en heeft die een waterdicht alibi kunnen overleggen. Weten wij veel!
pi_63754297
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, misschien is die gehoord en heeft die een waterdicht alibi kunnen overleggen. Weten wij veel!
Ja precies, dat dacht ik ook al. Maar meestal wordt er in dat geval daar ook wel melding van gemaakt. Volgens mij speelt er heel veel in deze zaak, maar wordt er weinig tot niets losgelaten...
live life
pi_64082706
quote:
Politie zoekt anonieme tipgever Diana Winkel

Diana Winkel zette zich op veel fronten in voor een betere wereld. Deze foto werd gemaakt bij een verhaal in onze krant over haar inzet om de gemeente Oldenzaal klimaatneutraal te maken. Archieffoto: Carlo ter Ellen

OLDENZAAL - Het rechercheteam dat de moord c.q. doodslag op Diana Winkel onderzoekt, is op zoek naar een anonieme tipgever die zich recent bij de Criminele Inlichtingen Eenheid meldde met informatie. „Daar zat iets waardevols bij dat ons een interessante zoekrichting verschaft”, zegt politiewoordvoerder Chantal Westerhoff

Zij hoopt dat de tipgever zich meldt. Dat kan via de CIE (06-1248 5635), via Bel Anoniem (0900-7000) of via het reguliere politienummer 0900-8844.

De politie verspreidt binnenkort in Enschede en in de omgeving van het Asielzoekers Centrum in Azelo flyers met daarop een foto van Diana Winkel en een oproep aan mensen die iets over haar en haar leven kunnen vertellen.
pi_64083340
Afgrijselijk.
Ze is in haar eigen woning afgeslacht, begrijp ik. Dan moet daar dan bezaaid met DNA liggen lijkt me.
Hopelijk pakken ze die dwaas snel.
pi_64084476
Ik hoop het ook... het duurt wel heel erg lang...
live life
pi_65020582
Nog steeds geen nieuwe ontwikkelingen
live life
pi_65022218
Doodse stilte inderdaad. Half december nog een item in RTV oost:

pi_65022310
Dit duurt veel te lang......... ik snap niet dat ze haar ex nog steeds niet hebben kunnen vinden. Of zou het zo zijn dat de politie alles in stilte doet en ineens met de daer op de proppen komt? Ik hoop het.
live life
pi_65022606
Dat is de vraag. Of ze echt niet opschieten of dat ze 'in het belang van het onderzoek' niets kunnen zeggen. Of geen maatschappelijke onrust willen veroorzaken.
pi_65022853
Ik hoop echt dat ze op de goede weg zijn. Toch vind ik dat er sowieso in de media algemeen heel erg weinig aandacht aan deze zaak besteed wordt.
live life
pi_65274562
Hoorde via via in Oldenzaal dat de poltie haar (ex)vriend heeft opgespoord en verhoord. Hoop dat het wat oplevert en dat het onderzoek niet spaak loopt...
live life
pi_65292856
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef Tharalom het volgende:
Ik hoop echt dat ze op de goede weg zijn. Toch vind ik dat er sowieso in de media algemeen heel erg weinig aandacht aan deze zaak besteed wordt.
Het is ook geen spannende zaak ofzo. Het is geen zaak van het niveau Natalee Holloway, Onno Meijer en het slachtoffer is ook geen topcrimineel.
pi_65292916
Die vrouw was dus werkelijk de overbuurvrouw van een goede kennis van me
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:55:24 #33
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65294150
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oh wow...

pi_65294191
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:11 schreef Tharalom het volgende:
Dit duurt veel te lang......... ik snap niet dat ze haar ex nog steeds niet hebben kunnen vinden. Of zou het zo zijn dat de politie alles in stilte doet en ineens met de daer op de proppen komt? Ik hoop het.
Ze ging toch veel om met illegalen? Dat is vaak een lastige wereld om te doorgronden voor de politie en die gasten zijn vaak lastig te traceren.
pi_65317762
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:55 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Oh wow...

Denk je dat hij het leuk vond dat alles vol met politie stond?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_65318477
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Denk je dat hij het leuk vond dat alles vol met politie stond?

omg...
live life
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:01:07 #37
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_65318551
Dat is dichtbij zeg...
pi_66013295
En nog steeds geen nieuws...
live life
pi_66085611
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:44 schreef Tharalom het volgende:
Heel toevallig heb ik er laatst nog aan gedacht.Toen viel het mij ook al op dat je er niks meer van hoort
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 16 februari 2009 @ 00:29:42 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_66106193
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:44 schreef Tharalom het volgende:
Dat wil niet zeggen dat er niks gebeurt. Het zegt alleen dat de media niks opmerken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_66106319
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze had een relatie met een kerel uit Afrika die sindsdien spoorloos verdwenen is. Misschien is dat een aanknopingspunt?
volgensmij heeft ze al een dikke 10 jaar een soort van relatie met die gast.
bij ons in de klas vertelde ze destijds al over hem.
pi_70702368
Hoorde dat de politie weer actief ging flyeren op het afrika festival e.d.... EN natuurlijk ¤20.000 beloning. Hopelijk levert het goede tips op.
live life
pi_70708381
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:21 schreef Tharalom het volgende:
Hoorde dat de politie weer actief ging flyeren op het afrika festival e.d.... EN natuurlijk ¤20.000 beloning. Hopelijk levert het goede tips op.
Diverse nieuwe tips binnengekomen naar aanleiding van de flyers en de brief die elke leerling van het Carmel College kreeg!
pi_70708509
ik heb hier nog nooit iets over gehoord tot nu.
Never into somethin'
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:04:07 #45
8781 crew  Frutsel
pi_73519452
quote:
Zestig tips over moord op Oldenzaalse vrouw

De politie heeft zestig tips binnengekregen over de moord op een vrouw uit Oldenzaal. Het 47-jarige slachtoffer werd oktober vorig jaar dood aangetroffen in haar woning. Ze was met een steekwapen omgebracht.

RTL 4 besteedde donderdag in het paranormale programma Het Zesde Zintuig aandacht aan de zaak. ,,We grijpen iedere mogelijkheid aan om deze onopgeloste zaak onder de aandacht te brengen en zijn blij met de nieuwe tips. Er zitten enkele interessante suggesties bij'', aldus een politievoorlichtster vrijdag.

Het wapen waar in de uitzending op aanwijzingen van een paragnost naar is gezocht, werd niet gevonden.
laten we hopen dat er wat bruikbaars tussen zit
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:49:05 #46
8781 crew  Frutsel
pi_74120493
quote:
Verdachte moord Oldenzaal aangehouden

OLDENZAAL - De politie heeft een 48-jarige man uit Oldenzaal aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de moord op Diana Winkel.

De 47-jarige lerares werd oktober vorig jaar dood aangetroffen in haar woning in Oldenzaal. Zij bleek door een misdrijf te zijn omgebracht. De verdachte werd dinsdagochtend in zijn woning aangehouden, zo maakte de politie bekend.

Op dit moment is de politie op een aantal locaties bezig met aanvullend onderzoek.

De vele oproepen in de media over tips hebben bijgedragen tot de aanhouding, meldde de politie. Welke rol de verdachte bij het misdrijf speelde, is niet bekendgemaakt.
RTL 4 maakte net ook melding dat het 'Zesde zintuig' een rol heeft gespeeld bij de aanhouding van deze verdachte.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:30:52 #47
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74123052
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

RTL 4 maakte net ook melding dat het 'Zesde zintuig' een rol heeft gespeeld bij de aanhouding van deze verdachte.
Vanmiddag stond nog op de TC Tubantia-site dat de politie had gezegd dat vooral de tips n.a.v. de aandacht voor deze zaak bij Opsporing Verzocht en de TV Oost-variant op Opsporing Verzocht de doorslag hadden gegeven, en dat dat minder gold voor de tips n.a.v. het Zesde Zintuig. Nu staat dat er echter niet meer?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:40:39 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74123630
Ik ben zó benieuwd wie ze aangehouden hebben. Het lijkt dus een buurman te zijn?
Fotonderschrift www.tctubantia.nl:
quote:
De woning van de 48-jarige Oldenzaler aan de Hengelosestraat werd dinsdag aan een sporenonderzoek onderworpen. De Oldenzaler wordt verdacht van de moord op Diana Winkel.
Diana woonde ook aan de Hengelosestraat, een klein stukje verderop dan het huis dat hier op de foto staat.
Fuck the EBU
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:42:23 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74123717
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:40 schreef MaLo het volgende:
Ik ben zó benieuwd wie ze aangehouden hebben. Het lijkt dus een buurman te zijn?
Fotonderschrift www.tctubantia.nl:
[..]

Diana woonde ook aan de Hengelosestraat, een klein stukje verderop dan het huis dat hier op de foto staat.
Ja klopt, de verdachte blijkt een paar huizen verderop te wonen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:48:30 #50
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74124028
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:55 schreef Wheelgunner het volgende:

Oh wow...

Nu blijkt dat iemand uit de buurt is aangehouden als verdachte, kun je sommige reacties opeens in een heel ander licht gaan zien. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')