abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62797374
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:39 schreef jollieboer1 het volgende:
daar laat ik me niet over uit, voegt m.i niks toe. kan alleen melden dat het iets specifieks is. ik wil niet geheimzinnig doen maar ook niet dat mensen weten 'o dat is die en die....'
Dat snap ik. Is het iets praktisch /fysiek's? A là tractors, pannen, computers? Zo ja, dan is het een kwestie van inschatten hoe vitaal het is voor anderen. Voorbeeld: tractors zijn vitaal voor boeren geworden. Die zullen dus altijd blijven verkopen. Zo kun je, voor jezelf, een inschatting maken of je product na een crisis, in het slechtste geval, nog gewild zal zijn.

Als het gaat om een luxe product, a là een porsche, limousine etc., dan is de kans dat je product een slechte crisis/depressie overleefd erg klein.
pi_62797615
ik ben directeur van Spijker Cars, oeps zit ik nou mooi te balen :-) hihi nee hoor. geintje.

maar inderdaad, de luxe producten zullen het hardst geraakt gaan worden, dat lijkt mij ook een logisch gegeven.
nee ik laat me er verder niet over uit, maar ik heb wel een safe gevoel, laat ik dat dan zeggen.

Alleen over de mensheid in z'n algemeenheid, heb ik een somber gevoel, wat steeds sterker wordt. Mensen handelen dom.....over het algemeen.
pi_62797689
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:50 schreef jollieboer1 het volgende:
ik ben directeur van Spijker Cars, oeps zit ik nou mooi te balen :-) hihi nee hoor. geintje.

maar inderdaad, de luxe producten zullen het hardst geraakt gaan worden, dat lijkt mij ook een logisch gegeven.
nee ik laat me er verder niet over uit, maar ik heb wel een safe gevoel, laat ik dat dan zeggen.

Alleen over de mensheid in z'n algemeenheid, heb ik een somber gevoel, wat steeds sterker wordt. Mensen handelen dom.....over het algemeen.
Het probleem is dat mensen over het algemeen goed handelen. De mensen met de macht (over het geld) handelen dom/egoïstisch.
pi_62809461
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:45 schreef rvlaak_werk het volgende:
Hebben nog meer mensen scenario's of gedachtes hierover?
Hoe overleef je de economische meltdown
pi_62821140
quote:
En wat vind jij zelf?
pi_62824343
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En wat vind jij zelf?
Ik heb geen mening.
pi_63149649
we belanden regelrecht in een recessie.
hoe erg die wordt, weet niemand nog, dat er werkeloosheid komt, mensen in schulden zitten , gedwongen huizen verkoop, door te hoge hypotheken, slechte cijfers in aantocht zijn, is zeker.
de regering probeert ons al voor te bereiden, op de zachte manier, men kan moeilijk zeggen, mensen, het wordt klote.....
daarbij, dat er het een en ander gaat gebeuren voor de nieuwe president aantreedt, lijkt me ook niet uitgesloten., Iran of Syrie wordt aangevallen, door of te wel Amerika of Israel.
de beurzen zullen nog verder zakken, het pessimisme krijgt de overhand, uitgaven worden niet meer gedaan, waardoor, het nog slechter gaat.
hoe lang dit gaat duren, geen idee, een paar jaar, waarna we weer langzaam omhoog gaan, bedrijven , die slecht gaan, verdwijnen,
als het hierbij blijft, komen we er na een paar jaar weer herboren uit, gebeuren er nog ergere dingen, dan kan de crisis heel erg lang gaan duren.,en de gevolgen hebben we gezien in 1930 en daarna.
niet dat de geschiedenis zich herhaalt, dit is een fabel, maar dat er slechte tijden aan gaan komen, is vrijwel zeker, en hopenlijk wordt er met wapengeklepper weinig gedreigd.
Amerika als nr 1 verdwijnt, China wordt de nieuwe wereldmacht..
pi_63152057
Alles gaat weer goedkomen, binnen een jaar zijn ale rotte appels verdwenen, en binnen 2.5 jaar kunnen we rustig weer een pina collada op vakantie in de Bahamas gaan drinken met wetende in het achterhoofd dat de aandelen sky high gaan. Alles hangt af van het tempo van de huidige malaise. Krijgen we eerst nog weer zo'n achterlijke korte spurt omhoog gaat het langer duren voordat we er weer boven op zijn ..
Het zou ook helpen als de huizenprijzen een 20 - 25% naar beneden worden geschroefd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63154046
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Alles gaat weer goedkomen, binnen een jaar zijn ale rotte appels verdwenen, en binnen 2.5 jaar kunnen we rustig weer een pina collada op vakantie in de Bahamas gaan drinken met wetende in het achterhoofd dat de aandelen sky high gaan. Alles hangt af van het tempo van de huidige malaise. Krijgen we eerst nog weer zo'n achterlijke korte spurt omhoog gaat het langer duren voordat we er weer boven op zijn ..
Het zou ook helpen als de huizenprijzen een 20 - 25% naar beneden worden geschroefd.
Maar waar denk jij dan aan? Depressie, of recessie?
pi_63154531
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:35 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Maar waar denk jij dan aan? Depressie, of recessie?
Dat hangt volledig af van het tempo waar in de beurzen gaan kelderen. Ik blijf bij mn mening dat we nog niet de bodem hebben gezien, en dat we nog steeds een negatieve trend hebben. Dat de beurs dus weer wat rally's naar boven maakt vind ik jammer, niet alleen voor mezelf maar ook voor vele om me heen, die zien namelijke een aantal dagen met 5% groen staan, denken hey! ik moet kopen! en binnen een week of 2 zitten we al weer onder! die koers.

Laat alles rustig afzakken naar een lagere bodem .. laat de financiële instellingen verdorie hun cijfers niet proberen te vertroebelen / verbloemen ( puur uitstel van lagere waardering van de koers ) en laat de huizenmarkt afkoelen door de prijzen een 20% naar beneden te gooien. En zorg iig niet dat uitkeringen zoals de bijstand 'verlaagd' worden. Als dat allemaal gebeurt, verwacht ik serieus dat we er relatief gezien snel boven op komen. De komende kwartaal cijfers de komende jaren niet heel leuk zijn, maar de rente is laag, en de olie prijs ook, dus groei mogelijkheden komen vanzelf wel weer!

Ik verwacht alleen iets te veel geklooi bij bedrijven! En er zal vast wel weer een of ander lijk uit een financiele instelling vallen waardoor de rapen weer gaar zijn. Dus op dit moment zou ik zeggen, recessie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63155671
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:45 schreef rvlaak_werk het volgende:
Hebben nog meer mensen scenario's of gedachtes hierover?
Ik heb nog een leuke:

De huidige kredietcrisis komt ten einde. De wereldeconomie trekt vervolgens weer wat bij, net als de vraag naar natuurlijke grondstoffen en met name energie. De olieprijs zal weer, net als gas, kolen, uranium, stijgen. Dan stort de olieproductie 'opeens' in elkaar. Daling van 10% per jaar, prijzen vertienvoudigen, benzine onbetaalbaar, auto's blijven stil staan naast een enkele rijkeling of nooddiensten. Mensen kunnen niet meer naar werk, elektriciteitsopwekking toont gebreken, blackouts zijn dagelijkse kost. De economie valt in een (globale) depressie erger dan ooit tevoren. Voedselproductie valt ineen als gevolg op duurdere olie en dus kunstmest. Distributie van goederen is een hel geworden. Rationering is ingesteld door de regering onder toezient oog van wetshandhavers en het leger. Uiteindelijk is er gewoonweg geen energie & voedsel meer voor iedereen. Zwakkeren zullen sterven, de sterkeren zullen strijden om wat er nog over is. Dit zal doorgaan totdat de bevolking is geslonken tot een houdbare grootte van tussen de 500 miljoen en 1 miljard mensen. Het zal nooit meer hetzelfde zijn. De natuur zorgt ervoor dat de bevolking niet meer groeit.
[/doemscenario]

Maar wees gerust, voordat wij het loodje leggen is de ellende al begonnen in Afrika. Oh wacht, die ellende is al een tijdje bezig.....

En dan even serieus: Hét probleem van de 21ste eeuw zal energie worden, ofwel de verdeling van energie over de toenemende wereldbevolking.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')