FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Verlichting voorlamp Ford Ka vervangen.
Keiichizondag 26 oktober 2008 @ 16:07
Na een aantal maanden een Ford Ka te hebben, ging recentelijk de eerste lamp kapot.

In eerste instantie probeer ik uit te vinden hoe dit in z'n werk zou moeten gaan. De inhoud van de motorkap + elektra zat zodadig op een kluitje gebouwd, dat ik er geen hout aan vast kon knopen.

Op het internet had ik een handleiding gevonden http://www.searchy.net/fok/auto/ka_(CG1388nl)%2012-2006.pdf

Vanaf pagina 39 staat omgeschreven hoe en wat. Maar ik word er niets wijzer van. Ik kan er gewoonweg niet bij! De Ford Ka komt uit 1996, wellicht dat daarom deze handleiding geen uitkomst bied.

Kan iemand me verder op weg helpeen deze eenvoudige taak te volbrengen?
Herr.Flickzondag 26 oktober 2008 @ 16:13
klepje van het binnenscherm eraf halen, en dan kun je bij de achterkant van de lamp
danny91184zondag 26 oktober 2008 @ 16:15
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:13 schreef Herr.Flick het volgende:
klepje van het binnenscherm eraf halen, en dan kun je bij de achterkant van de lamp
Keiichizondag 26 oktober 2008 @ 16:27
Hoe ziet het binnenscherm er uit?
Bastoeniezondag 26 oktober 2008 @ 16:36
Je moet gewoon je wiel draaien zodat je er vanaf daar bij kan, als je de handleiding niet snapt dan kan je beter naar de garage gaan of even naar iemand die je erbij kan helpen.

En het binnenscherm ziet eruit zoals het binnenscherm
Herr.Flickzondag 26 oktober 2008 @ 16:41
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:27 schreef Keiichi het volgende:
Hoe ziet het binnenscherm er uit?
Dat is die zwarte kunstof kap die in je wielkast zit, daar zit een luikje in en dat komt weer bij de achterkant van je koplamp uit.

misschien is het verstandig om eens je stuur helemaal naar buiten/binnen te draaien, dan zie je het wat beter.
Keiichizondag 26 oktober 2008 @ 16:43
Zover was ik ook al gekomen, maar kon aan de binnenkant niets zien om los te maken.

Ik ga nu nog een keer proberen.
kabelhaspelzondag 26 oktober 2008 @ 16:46
quote:
Na een aantal maanden een Ford Ka te hebben, ging recentelijk de eerste lamp kapot.
Begin van het einde
Keiichizondag 26 oktober 2008 @ 18:10
Dat binnenscherm loopt van de voorkant van de wielkast naar de achterkant (In de handleiding was het kleiner paneel)

Ik heb praktisch de halve auto uit elkaar moeten halen om een lamp te verwisselen maar uiteindelijk is het gelukt.

Een Ford Ka komt er in de toekomst niet meer in iig. Je zou maar staande worden gehouden waarbij je ter plekke je lamp moet verwisselen als ie niet werkt.
-chefke-zondag 26 oktober 2008 @ 18:14
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:10 schreef Keiichi het volgende:
Dat binnenscherm loopt van de voorkant van de wielkast naar de achterkant (In de handleiding was het kleiner paneel)

Ik heb praktisch de halve auto uit elkaar moeten halen om een lamp te verwisselen maar uiteindelijk is het gelukt.

Een Ford Ka komt er in de toekomst niet meer in iig. Je zou maar staande worden gehouden waarbij je ter plekke je lamp moet verwisselen als ie niet werkt.
troost je bij een focus 1.8 tdci moet heel de accu + accubak eruit om de koplampen te wisselen.

charonzondag 26 oktober 2008 @ 18:19
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:14 schreef -chefke- het volgende:

[..]

troost je bij een focus 1.8 tdci moet heel de accu + accubak eruit om de koplampen te wisselen.

Mijn Audi: voorwiel er af...
Herr.Flickzondag 26 oktober 2008 @ 21:04
Bij mijn mondeo kan je er ook helemaal niet bij, althans zo lijkt het.

Hebben ze wel mooi opgelost, grille moet er af, deze zit met 2 banjoschroeven vast (met handvat), je trekt 2 ijzeren strips uit het koplamphuis en je hebt zo de hele unit in je handen!

Robin__zondag 26 oktober 2008 @ 22:29
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:10 schreef Keiichi het volgende:

Een Ford Ka komt er in de toekomst niet meer in iig. Je zou maar staande worden gehouden waarbij je ter plekke je lamp moet verwisselen als ie niet werkt.
En het leuke is dat het de bedoeling is dat je zoiets even doet zodra je constateerd dat je lamp stuk is (als je onderweg bent dan) Of bij een tankstation waar ze vaak die lampjes verkopen.

Bij veel moderne autos is dat haast nie meert te doen.
Keiichimaandag 27 oktober 2008 @ 06:51
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

En het leuke is dat het de bedoeling is dat je zoiets even doet zodra je constateerd dat je lamp stuk is (als je onderweg bent dan) Of bij een tankstation waar ze vaak die lampjes verkopen.

Bij veel moderne autos is dat haast nie meert te doen.
Ik moet een halve gereedsschapskist in de auto hebben liggen om het te doen
GizartFRLmaandag 27 oktober 2008 @ 07:11
En bij het eerste type modus moet de complete voorbumper er voor vandaan.
Turquaz52maandag 27 oktober 2008 @ 22:41
Vandaag 2 peertjes vervangen
Dat mensen dat niet zelf kunnen
vannellemaandag 27 oktober 2008 @ 22:53
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 2 peertjes vervangen
Dat mensen dat niet zelf kunnen
Bij een Astra uit '91 is dat nou eenmaal makkelijker dan bij een moderne auto.
Barcaconiamaandag 27 oktober 2008 @ 23:13
Bij veel moderne auto's moet de complete koplampunit er uit. Sommige auto's kan je niet eens zelf meer een lamp vervangen, omdat dan ook de computer enzo gereset moet worden vanwege losse stekkers enzo. Dan moet het in de garage gebeuren.

Enne Turquaz, van die gare "mera" van je pa kan ik me voorstellen dat je zo even een lampje wisselt. Probeer het eens met een echte auto.
TheFreshPrincemaandag 27 oktober 2008 @ 23:16
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bij een Astra uit '91 Volvo 740 is dat nou eenmaal makkelijker dan bij een moderne auto.
Reken maar
Turquaz52dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:11
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:13 schreef Barcaconia het volgende:
Bij veel moderne auto's moet de complete koplampunit er uit. Sommige auto's kan je niet eens zelf meer een lamp vervangen, omdat dan ook de computer enzo gereset moet worden vanwege losse stekkers enzo. Dan moet het in de garage gebeuren.

Enne Turquaz, van die gare "mera" van je pa kan ik me voorstellen dat je zo even een lampje wisselt. Probeer het eens met een echte auto.
Was dit ding:

Appeltje ei.. 1 staafje uit trekken vanuit boven, heb je meteen je hele koplamp in je handen, peertje vervangen en er weer terug in stoppen


En deze heeft een o zo mooi draai systeempje waarmee je de fitting en de peertje samen er uit haalt..
Nieuwe er in klikken en er weer opschroeven

En ik denk dat we de komende 10.000 uur geen lampje hoeven te wisselen
Xenon
kabelhaspeldinsdag 28 oktober 2008 @ 06:10
Bij mijn Lamborghini moet zelfs de uitlaat volledig gedemonteer worden!!!!
Herr.Flickdinsdag 28 oktober 2008 @ 09:20
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag 2 peertjes vervangen
Dat mensen dat niet zelf kunnen
Doe nou maar niet zo stoer knul, je kreeg nog niet eens een simpele diesel aan de gang toen je de motor om moest wisselen!

Turquaz52dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:36
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Doe nou maar niet zo stoer knul, je kreeg nog niet eens een simpele diesel aan de gang toen je de motor om moest wisselen!

Een simpele DIESEL...?????
Zelfs Auto Arena komt er niet onderuit

EN wat heeft dat met een peertje te maken..?? Ik heb eergisteren een TDI omgebouwd naar een TD, met een TD pomp, TD kop, TD Turbo en TD gaspedaal met kabels e.d.
En guess what: het werkt

Dus ja, verstand van TDI heb ik En ik heb de touran weer aan de praat als ie terug komt (is nu @ Auto Arena, een VAG Dealer)
Keiichidinsdag 28 oktober 2008 @ 20:44
Lief doen in mijn topic

Het is alleen toegestaan auto's en automerken te bashen, omdat simpele taken niet simpel uitgevoerd kunnen worden.
Turquaz52dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:23
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:44 schreef Keiichi het volgende:
Lief doen in mijn topic

Het is alleen toegestaan auto's en automerken te bashen, omdat simpele taken niet simpel uitgevoerd kunnen worden.
Keiichizaterdag 1 november 2008 @ 18:50
En nu is rechts ook kapot, week nadat de linkse kapot gegaan was
vladzaterdag 1 november 2008 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een simpele DIESEL...?????
Zelfs Auto Arena komt er niet onderuit

EN wat heeft dat met een peertje te maken..?? Ik heb eergisteren een TDI omgebouwd naar een TD, met een TD pomp, TD kop, TD Turbo en TD gaspedaal met kabels e.d.
En guess what: het werkt

Dus ja, verstand van TDI heb ik En ik heb de touran weer aan de praat als ie terug komt (is nu @ Auto Arena, een VAG Dealer)
Je bent goddomme ook een rasechte alrounder he? Dat we jou hier op Fok mogen hebben joh
Turquaz52zaterdag 1 november 2008 @ 19:44
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:03 schreef vlad het volgende:

[..]

Je bent goddomme ook een rasechte alrounder he? Dat we jou hier op Fok mogen hebben joh
wat een eer hea..?
vladzaterdag 1 november 2008 @ 19:55
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat een eer hea..?
Zachte g'ers op Fok zijn nooit en te nimmer een eer
Turquaz52zaterdag 1 november 2008 @ 20:08
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:55 schreef vlad het volgende:

[..]

Zachte g'ers op Fok zijn nooit en te nimmer een eer
Je hebt me nooit horen praten
vladzaterdag 1 november 2008 @ 20:46
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je hebt me nooit horen praten
en dat gaan we zo houden.
Turquaz52zaterdag 1 november 2008 @ 21:05
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:46 schreef vlad het volgende:

[..]

en dat gaan we zo houden.
Heul niet