Niet zo'n bijzondere aanbieding trouwens, je kan beter was los leuks bij elkaar zoeken in de gitaarwinkel, als er nu ook iets kapot is moet je terug met je gitaar naar een supermarktquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:02 schreef voetballeh het volgende:
hey jonges wat vinden julie van deze Lidl aanbieding?
http://www.lidl.nl/nl/hom(...)itaar_met_versterker
Is de Yamaha E G012 niet een pacifica??
[ afbeelding ]
Maar hoevaak heb je iets aan een gitaar dat je er garantie op moet claimenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet zo'n bijzondere aanbieding trouwens, je kan beter was los leuks bij elkaar zoeken in de gitaarwinkel, als er nu ook iets kapot is moet je terug met je gitaar naar een supermarkten reken daar maar niet op service
![]()
Metallicaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:50 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ah, ik heb er 1tjeThin Lizzy- Whiskey in the Jar, en wie hem gecoverd heeft weten jullie dan gelijk allemaal wel
.
Morgen toch maar eens een mondharmonica gaan halen. Blues all the way baby!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:02 schreef voetballeh het volgende:
[ afbeelding ]
Rapalje? Dubliners?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:50 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ah, ik heb er 1tjeThin Lizzy- Whiskey in the Jar, en wie hem gecoverd heeft weten jullie dan gelijk allemaal wel
.
Rapaljequote:
Als een snaar knapt?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar hoevaak heb je iets aan een gitaar dat je er garantie op moet claimen
Met de goedkopere dingen... kan zat aan fout zijn waar je gezeik mee krijgt, hij zal sowieso ook niet relax afgespeeld worden, en dat soort gitaren op fabrieksafstelling zijn ook al een hel. Het is het gewoon veel meer waard om ook al iets meer te betalen voor iets beters en dan gewoon bij een zaak die je ook echt kan helpenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar hoevaak heb je iets aan een gitaar dat je er garantie op moet claimen
Ja, ik ga denk ik ook morgen even om een setje bongos!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Morgen toch maar eens een mondharmonica gaan halen. Blues all the way baby!
Hun accent is zo kut dat het er niet uit te halen is waar ze vandaan komen.quote:
"from low to high wil fly, from high to low won't go", wordt ook wel gezegd. Als je een cab met een te lage impedantie aansluit trekt 'ie veel stroom door de eindtrafo, waardoor je brokken krijgt. Als je een te hoge impedantie aansluit kan de eindtrap hooguit niet z'n volledige vermogen leveren, maar verder gaat er niks mis. Het kan wel wat invloed hebben op de klank, maar dat is dan weer een kwestie van smaak, of je dat wat vindt of niet. Er gaat iig niks kapot.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Leer graag dingen bij, verklaar u nader
Vooral waarom jij denkt dat het wel goed gaat, ben enorm benieuwd.
Wat weet ik er nu ook eigenlijk allemaal van.
wel ok, maar zo'n beginnersset kun je bij thomann oid wel goedkoper krijgen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:02 schreef voetballeh het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht niet op de korte termijn, maar als je lange tijd met veel vermogen speelt, bijvoorbeeld gigs, of zelfs een hele tour, dan gaat het echt kapot, geloof me.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
"from low to high wil fly, from high to low won't go", wordt ook wel gezegd. Als je een cab met een te lage impedantie aansluit trekt 'ie veel stroom door de eindtrafo, waardoor je brokken krijgt. Als je een te hoge impedantie aansluit kan de eindtrap hooguit niet z'n volledige vermogen leveren, maar verder gaat er niks mis. Het kan wel wat invloed hebben op de klank, maar dat is dan weer een kwestie van smaak, of je dat wat vindt of niet. Er gaat iig niks kapot.
Sorry, dat is dus niet zo. Ik heb net een tour gespeeld met een 4 Ohm versterker op een 16 ohm cab (kitty hawk junior op een 1936 met één speakerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wellicht niet op de korte termijn, maar als je lange tijd met veel vermogen speelt, bijvoorbeeld gigs, of zelfs een hele tour, dan gaat het echt kapot, geloof me.
In je slaapkamer zal het inderdaad eerst wel wat meevallen, maar op lange termijn gaat ook dat fout.
Dan lijkt een triangel mij toch een wat uitdagender instrument.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:41 schreef allsystemshalt het volgende:
lol een blaasorgel is wel lache voor erbij
Mijn onderbouwing lijkt em duidelijk. Als je een luidspreker met een hogere impedantie dan de trafo aansluit trekt íe minder stroom dan als je een lagere impedantie speaker aansluit. Daar valt verder niks aan uit te leggen, klachten bij meneer Volta en consorten. Het maximale v ermogen dat een (buizen) eindtrap kan afgeven wordt voornamelijk bepaald door het maximale vermogen dat de eindtrafo kan verwerken. Als je een speaker met een lagere impedantie aansluit dan waar de trafo voor gemaakt is dan trekt die speaker dus meer stroom, ergo meer vermogen dan wat de trafo aankan en daardoor wordt die trafo te heet. Uiteindelijk brand 'ie door. Boel kapot.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:46 schreef The_Dean het volgende:
Wat nou Mickey Mouse taal, ik probeer iemand die er weinig tot niks van weet uit te leggen hoe het zit.
Heb het volgens mij prima verwoord, zodanig dat jij zelfs moet kunnen snappen wat verstandig is en wat niet.
Tevens vraag je mij om onderbouwing terwijl jij alleen roept van: "ja, dat klopt" en "Ja, want ik... Blabla... ".
Als er iemand is die zijn beweringen eens mag onderbouwen ben jij het.
Een beetje meer respect voor een van de belangrijkste bluesinstrumenten jaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:47 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
Dan lijkt een triangel mij toch een wat uitdagender instrument.
Lokaal bandje gebruikt dat ding in een van hun nummers, best grappig!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:22 schreef SNArky het volgende:
[..]
Een beetje meer respect voor een van de belangrijkste bluesinstrumenten ja
zo lief als maar mogelijk is...:) Het valt niet altijd mee...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:21 schreef KaMo het volgende:
Blijven we wel lief?
Hoeveel ohm is je versterker, hoe heb je de boel aangesloten en wat voor cabs heb je gebruikt ?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:30 schreef Cynic het volgende:
Het maakt niet uit hoe het wordt uitgelegd, ik snap het toch niet.
Ik heb 2 cabs stereo aangesloten op mijn eindtrap, dus alle 4 uitgangen gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |