abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64395683
De watvoorbrand?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64395900
Ik mis een roll eyes smilie in het assortiment!

*zucht*
pi_64396290
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:24 schreef MinderMutsig het volgende:
De watvoorbrand?
http://www.milieufotografie.nl/html/afvalstoffen-atf-brand.htm

http://www.d66smallingerl(...)auwonderzoek_ATF.htm
quote:
2.2 Waterbodemonderzoek

Uitgangspunt bij het waterbodemonderzoek is inzicht te krijgen in de kwaliteit van de waterbodem in het beïnvloede gebied. Op basis van de waterbodemkwaliteit kan iets gezegd worden over de mogelijke risico's voor de volksgezondheid en voor dieren. Hierbij gaat het met name om risico's die mensen open als ze gaan zwemmen en de risico's voor dieren die het oppervlaktewater gebruiken als drinkwater.
http://www.ggdkennisnet.nl/kennisnet/paginaSjablonen/raadplegen.asp?display=2&atoom=35399&atoomsrt=2&actie=2

M.b.v. zoeksites had je dit zelf ook uit kunnen zoeken.
History can't change the past, the future can.
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:03:59 #229
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64396378
Tsja, zoals ik eerder ook al eens aangaf, verdomde irritant als je voelt, merkt en ziet aan alles dat het gewoon niet goed gaat - understatement - en je onderzoek na onderzoek moet aflopen en eigenlijk al aanvoelt dat ook dát niets meer gaat veranderen.
Iedere keer maar weer dat laatste beetje energie gebruiken om naar de zoveelste instantie te gaan en telkens weer dat "Nee, er is niets bijzonders uit het onderzoek gekomen" of van dat volk dat dan de positieve zaken gaat belichten "Nou je cholesterol is prima in orde", nou joepiejee.

Anyway, sterkte ermee, vooral met het aanpassen aan je lichaam/geest en maar proberen om de dagen zo leuk mogelijk vol te maken zonder gelijk totaal verrot te zijn.
Ga hier ook niet de e-dokter uithangen verder, wens je alleen sterkte en wat meer energie en zal het draadje blijven volgen.
pi_64396456
Dank je!
pi_64396599
quote:
Vast maar daar had ik geen zin in. Jij komt met een vage opmerking dus dan mag je die ook uitleggen.
pi_64397385
Nah jah, fyi, ik woonde toen nog niet in Drachten.
pi_64400203
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:15 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Vast maar daar had ik geen zin in. Jij komt met een vage opmerking dus dan mag je die ook uitleggen.
Dat de afkorting ATF je niks zegt kan ik me voorstellen. Voor de rest is het een normale vraag.

Toen ik keek naar het profiel van MarMar en de plaats Drachten las schoot mij de ATF brand te binnen.
Heel vaak hoor je in het nieuws dat er gezegd wordt dat bij een brand geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen of dat er geen gevaar was voor de volksgezondheid.
Dat werd bij de ATF brand in eerste instantie ook omgeroepen. Met name een groep hulpverleners die ter plaatse waren hebben een aantal blijvende gezondheidsproblemen aan over gehouden.

De Bijlmerramp is een ander voorbeeld wat op grote schaal gebeurd is. Diverse mensen hadden na de ramp uiteenlopende gezondheidsklachten. Die werden niet altijd serieus genomen.
Dit komt mede doordat de kennis op bepaalde medische gebieden gewoon beperkt is.

Je zult problemen met gewrichten niet 123 in verband leggen met een brand.
Als je dit artikel leest dan snap je mijn achterliggende gedachten: http://www.rob_spie.dds.nl/ramp/ec990908.htm

@MarMar, ik hoop dat de medische wereld er iets aan kan doen, zodat het leven dragelijker wordt.
History can't change the past, the future can.
pi_64401461
Duidelijk verhaal.
pi_64403237
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:44 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dat de afkorting ATF je niks zegt kan ik me voorstellen. Voor de rest is het een normale vraag.

Toen ik keek naar het profiel van MarMar en de plaats Drachten las schoot mij de ATF brand te binnen.
Heel vaak hoor je in het nieuws dat er gezegd wordt dat bij een brand geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen of dat er geen gevaar was voor de volksgezondheid.
Dat werd bij de ATF brand in eerste instantie ook omgeroepen. Met name een groep hulpverleners die ter plaatse waren hebben een aantal blijvende gezondheidsproblemen aan over gehouden.

De Bijlmerramp is een ander voorbeeld wat op grote schaal gebeurd is. Diverse mensen hadden na de ramp uiteenlopende gezondheidsklachten. Die werden niet altijd serieus genomen.
Dit komt mede doordat de kennis op bepaalde medische gebieden gewoon beperkt is.

Je zult problemen met gewrichten niet 123 in verband leggen met een brand.
Als je dit artikel leest dan snap je mijn achterliggende gedachten: http://www.rob_spie.dds.nl/ramp/ec990908.htm
Helder en idd, dat soort dingen gebeuren ook medici weten niet alles, dat is imho ook gewoon onmogelijk alleen al omdat niet alleen de wetenschap, maar ook ziektes steeds ontwikkelen en ontstaan.
quote:
@MarMar, ik hoop dat de medische wereld er iets aan kan doen, zodat het leven dragelijker wordt.
Dank je, das lief van je!
pi_64462017
Volgende week dinsdag een gesprek bij adviseur van WMO over mijn scootmobiel aanvraag.. Ben net gebeld.

Gaat wel snel, da's fijn.
Maar nu spannend, lukt het?

En rete confronterend ff toch wel weer...

* MarMar kan er niet helemaal alleen maar blij mee zijn.
pi_64464866
Het zal aan mij liggen maar die aanvraag snap ik niet zo goed. Ik zou de oplossing dan toch eerst in aanpassen van je patroon of eventueel een aangepaste (lig-?)fiets zoeken.
Scootmobielen maken je gehandicapt.
pi_64465051
Fietsen, grappig.. meis, mn knieen zijn altijd al klote geweest, dat wordt er met dit alles erbij verre van beter op.

Vooralsnog red ik het niet eens om verder dan de achtertuin te komen zonder een rolstoel en ik wil wel verder dan de achtertuin en niet alleen maar als iemand in de buurt is om te duwen.

Beetje kort door de bocht om maar meteen te zeggen dat zoiets je gehandicapt maakt. Misschien dat ik best weer een eind kom, maar te denken dat ik wel kan fietsen naar het centrum is gewoon niet realistisch, lopen in het centrum zelf lukt ook niet, voor beide dus twee vliegen in 1 klap als ik een scoot heb.
pi_64465393
Nouja je moet het zelf weten natuurlijk, ik kan jouw situatie niet inschatten over het internet.
Ik gebruik het liefst zo min mogelijk hulpmiddelen. Kleine dingen die het leven makkelijker maken wel maar dingen als een scootmobiel of rolstoel komen er hier niet in. Als ik bejaard ben is er nog tijd genoeg om gehandicapt te wezen.

Aan de andere kant heb ik natuurlijk de luxe dat wij een auto hebben en ik meen me te herinneren dat jullie geen auto of rijbewijs hebben. Dan zal je inderdaad sneller aan dat soort kutgrepen moeten geloven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64465505
Over die aangepaste fiets trouwens: je hebt van die mee-trapdingen hè, dat is nauwelijks een belasting voor je knieën. Volgens mij zijn die er ook als ligfiets met twee of drie wielen en die zien er leuk uit. Je zou natuurlijk eens een verwijzing naar een ergotherapeut kunnen vragen.
Ik heb destijds in het Beatrixoord verschillende fietsen en zadels uit kunnen proberen en een goed aangepaste fiets scheelt echt.
pi_64465542
Njah leuk is anders, dat sowieso.

Maar liever dat dan niet eens meer zelfstandig even een boodschap kunnen doen, ik kan nu echt bekant niets.
Met de taxi naar het centrum gaan kan ook best hoor, maar en dan.. dan nog moet ik daar geduwd worden en kan ik dus niet alleen.. tenzij ik alleen maar 1 winkel in en uit zou gaan en dan meteen weer in de taxi terug, dat is haalbaar.
Fietsen.. naar de dok, letterlijk vijf huizen verderop.. waarna ik het twee dagen moet bekopen en het op de terugweg zo vreselijk ver lijkt dat ik puur op karakter thuiskom.

Zo is de situatie nu dus, ik kan er met de beste wil van de wereld niet meer van maken en elke keer als ik dat wel probeer krijg ik alleen maar weer een koude douche.

Ik snap je wel hoor, ik wil er ook liefst niet aan, maar er tegenaan schoppen helpt me ook geen zak verder.
Ik wil mn wereldje weer wat groter en als dat zo moet, so be it.
pi_64465755
Die taxi... tja...
Fijn dat ze er zijn hoor omdat je anders soms helemaal nergens heen kunt maar als je een half uur moet staan wachten op dat ding ben je ook naar de kloten. Ik denk dan altijd dat ik net zo goed naar huis had kunnen lopen. Had me ook weer 2 euro bespaard.
Ik heb me altijd al afgevraagd of ik de enige was die er zo over dacht.
pi_64465875
quote:
Op maandag 29 december 2008 15:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Die taxi... tja...
Fijn dat ze er zijn hoor omdat je anders soms helemaal nergens heen kunt maar als je een half uur moet staan wachten op dat ding ben je ook naar de kloten. Ik denk dan altijd dat ik net zo goed naar huis had kunnen lopen. Had me ook weer 2 euro bespaard.
Ik heb me altijd al afgevraagd of ik de enige was die er zo over dacht.
Neu, ware het niet dat het iets te ver lopen was maar idd, van dat wachten kan je ook al naar de klote gaan.
nou helpt het voor mij wel dat mn schoonmoeder bij de taxi werkt
pi_64492473
dikke ARGH!

Rare huisartsen van tegenwoordig..

Ik ging maar eens bellen, onregelmatige rare menstruatie ben ik inmiddels wel gewend, hoort bij het pakketje, maar langer dan drie weken bloeden en steeds meer en tamelijk helder rood leek me niet echt bijzonder gezond.
Buik voelt af en toe ook wat raar, beetje "harde buiken" gevoel, maar dan in het mini.. anywey, wel weer eens een reden om te bellen vond ik.

Assistente doet even 10 sec. overleggen met de huisarts, wil meteen hormonenkuur voorschrijven zonder me te zien...kijken of dat werkt..

Laat ik het daar even heel hard niet mee eens zijn, eerst maar eens kijken wat er precies aan de hand is... voor hetzelfde geld is er een zaadje langsgeglipt en ben ik gigantisch aan het miskramen ofzo.. lijkt me op zich wel handig om zoiets op zijn minst even uit te sluiten voordat er zomaar een kuur tegenaan gegooid wordt.

"oh, ehm, zou dat kunnen dan?"
"Nou ja, voor zover ik weet is de enige honderd procent zekerheid op nooit een zwangerschap geen seks, dus ja, het zou kunnen"
"oh, nou ehm, kom dan morgen toch maar even langs"

Ligt het nou aan mij, of zijn ze tegenwoordig wel errug makkelijk met even een dingetje voorschrijven om te kijken of het werkt?
pi_64602414
tvp
pi_64602786
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:55 schreef MarMar het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zijn ze tegenwoordig wel errug makkelijk met even een dingetje voorschrijven om te kijken of het werkt?
Nee, het heeft te maken met ervaring. Jij leest op internet 5 mogelijke verklaringen voor je symptomen en de huisarts heeft in zijn 20 jaar ervaring alleen nog maar een hormoondisbalans meegemaakt. Helemaal niet gek dus dat hij het eerst zo wil oplossen. Jij bent waarschijnlijk moeilijk aan het denken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64603505
Ik vind het eerlijkgezegd wel gek dat een huisarts zo denkt. Dat hij in twintig jaar iets nog nooit gezien heeft, betekent niet dat het niet bestaat. Juist dat is dus het gevaar, dat een huisarts denkt dat hij het wel weet, er te luchtig over doet en dat het vervolgens wel ernstig blijkt te zijn. En dat het door de verkeerde behandeling of te lang wachten erger is geworden dan het had hoeven zijn.

Sowieso zeg, een kuur voorschrijven op basis van een telefoongesprek met een assistente... Puh-lease.
Sanity is (not) statistical
pi_64603629
Een huisarts kan niet bij elke hoestje aan tbc of longkanker gaan denken etc. Dan stromen de ziekenhuizen vol. Zo simpel ligt dat. En dan glipt er inderdaad zo af en toe een onwaarschijnlijk geval tussendoor die later gaat roepen dat de huisarts al veel eerder had moeten weten dat ze darmkanker had omdat ze altijd zo moe was. Maar vermoeidheid bij iemand van 25 is eigenlijk altijd stress en de huisarts ziet 5 mensen per dag die moe zijn. Kan je het een beetje begrijpen?

Verder ben ik het er wel mee eens dat een arts je domweg zelf hoort te zien en niet via een assistente maar wat moet voorschrijven. Iets meer vragen stellen lijkt me wel wenselijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64603861
Natuurlijk, bij 'gewone' problemen als hoofdpijn, buikpijn, rugpijn begrijp ik wel dat iemand daar niet aan denkt. In het geval van MarMar gaat het daar echter niet over. Als hij dagelijks patienten krijgt met haar klachten, dan moet er toch sprake zijn van ernstig vervuild drinkwater in die buurt =P

Verder dus dat laatste, dat vind ik nog het ergste, maar daar ben je het gelukkig mee eens.
Sanity is (not) statistical
pi_64611143
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, het heeft te maken met ervaring. Jij leest op internet 5 mogelijke verklaringen voor je symptomen en de huisarts heeft in zijn 20 jaar ervaring alleen nog maar een hormoondisbalans meegemaakt. Helemaal niet gek dus dat hij het eerst zo wil oplossen. Jij bent waarschijnlijk moeilijk aan het denken
Zo moeilijk aan het denken dat ik net vandaag terug ben uit het ziekenhuis... oudjaarsavond opgenomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')