Van mij mag ie daar juist ophoepelen. Hij brengt het alsof het poëzie is ofzo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef borisz het volgende:
De enige weken in de zomer dat Smeetsis, bij de tour. Voor de rest moeten ze hem leeg laten lopen en in de kast stoppen.
Dit is het nadeel van het hele dopinggedoe natuurlijk. Een groot deel van de mensen die normaal gesproken alleen de Tour kijken (mag ik jou daar ook onder scharen, je post lezende?), keren zich nu tegen het wielrennen door die positieve gevallen. Als je die positieve gevallen hebt, dan gebruikt iedereen. Gelukkig slaat dat nergens op en rijden er veel meer clean dan niet clean. Maar goed, deze discussie is al vaak gevoerd in het dopingtopic.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:54 schreef Captain_Chaos het volgende:
Smeets' commentaar valt, mede dat van de onvolprezen Ducrot, in het niet in vergelijking met de tourbeleving van Radio Tour. De trompetten van Radio Tour laten me sowieso al alle 37 zomervakanties die ik inmiddels meemaakte herbeleven. Ik moet Smeets wél complimenteren met zijn Avondetappe. Ik geniet steeds weer van iedere uitzending. Dat het idee van de Avondetappe een schot in de roos is blijkt wat mij betreft uit de avonduitzendingen van de Olympische Spelen. Ik ben er in ieder geval weer bij deze zomer. Ondanks dat het hele stel strak lijkt te staan van de doping blijft het toch hét wielerevenement. Anderzijds geef ik het je wel te doen hoor. Lul maar eens 2,5 uur etappe aan elkaar. De Belg en de radio samen zijn voor mij de ideale combinatie.
Yep, maar de ellende van de laatste paar jaar is dat het juist de winnaars en opvallende renners zijn die positief worden bevonden. Daarvoor waren het meestal de "onbelangrijke" renners.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit is het nadeel van het hele dopinggedoe natuurlijk. Een groot deel van de mensen die normaal gesproken alleen de Tour kijken (mag ik jou daar ook onder scharen, je post lezende?), keren zich nu tegen het wielrennen door die positieve gevallen. Als je die positieve gevallen hebt, dan gebruikt iedereen. Gelukkig slaat dat nergens op en rijden er veel meer clean dan niet clean. Maar goed, deze discussie is al vaak gevoerd in het dopingtopic.
Dat komt door die verbeterde tests. Vroeger gebruikte bijna iedereen. D.w.z. vanaf de midden jaren negentig tot de beginjaren '00. Als er dan één betrapt werd, was de kans net zo groot dat geen topper was als dat het wel een topper was. Nu glippen er weinig meer door de mazen van het net en krijg je dus bijna alle dopinggevallen bij de renners die opvallen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:02 schreef Westerling het volgende:
[..]
Yep, maar de ellende van de laatste paar jaar is dat het juist de winnaars en opvallende renners zijn die positief worden bevonden. Daarvoor waren het meestal de "onbelangrijke" renners.
Ik zou eerder etappe 17 zeggen. Ik zal de info over de klimmen er ook eens bijzetten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:03 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is eigenlijk de koninginnerit? Ik zou zeggen etappe 16 of de Ventoux, maar eigenlijk vallen ze allemaal in het niet bij eerdere koninginneritten.
Ik weet het ook nie eigenlijk. Die van de Ventoux zal wel belangrijk worden, maar of ie echt het zwaarste is, betwijfel ik.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:03 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is eigenlijk de koninginnerit? Ik zou zeggen etappe 16 of de Ventoux, maar eigenlijk vallen ze allemaal in het niet bij eerdere koninginneritten.
Ik noem een Zoetemelk, Delgado, Merkcx, Theunisse...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:02 schreef Westerling het volgende:
[..]
Yep, maar de ellende van de laatste paar jaar is dat het juist de winnaars en opvallende renners zijn die positief worden bevonden. Daarvoor waren het meestal de "onbelangrijke" renners.
Ja, ik bedoelde eigenlijk wat later. Vanaf half 90er jaren tot 2000 ongeveer zoals iemand anders ook al zei.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik noem een Zoetemelk, Delgado, Merkcx, Theunisse...
Ik ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik blijf het qua bergritten een zeer magere Tour vinden eigenlijk
Dat was maar een groepje van een man of 10, geen klein peloton. Dan wordt Valverde meestal weggeblazen door het echte sprintgeweld.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Niet als het traject relatief vlak was inderdaad.
Maar hij kan wel sprints op een vlakke aankomststrook winnen na een zware koers. Zie bijvoorbeeld de Clasica.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:57 schreef DeeBee het volgende:
Werd die etappe naar de Mont Ventoux nou ook de etappe voor de 'toeristen'?
Helaas, we beginnen met een korte tijdritquote:Ah: Een proloog is een term die gebruikt wordt in sommige takken van sport, zoals bij het wielrennen. Het gaat daarbij om een zeer korte tijdrit over maximaal 8 kilometer bij het begin van een rittenwedstrijd en wordt meestal georganiseerd in één welbepaalde stad.
Het is inderdaad geen proloog, maar dat is zo'n gangbare term dat ik em maar gebruikte.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:21 schreef Sjiznit het volgende:
Is het trouwens wel een proloog en niet gewoon een tijdrit? Daar zat toch een bepaald aantal km aan tot wanneer het nog een proloog genoemt mag worden.
[..]
Helaas, we beginnen met een korte tijdrit
Als het een proloog was zou het niet de eerste etappe zijn hèquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:21 schreef Sjiznit het volgende:
Is het trouwens wel een proloog en niet gewoon een tijdrit? Daar zat toch een bepaald aantal km aan tot wanneer het nog een proloog genoemt mag worden.
[..]
Waarom helaas?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:21 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |