Daarom weet ik ook zeker dat Jezus en god niet bestaan. Want een echte vent had water in bier veranderd.quote:
Het zijn toch echt de andere gasten die vragen om meer wijn. Ben echter benieuwd of Jezus eigenlijk wel een vergunning had om alcoholische dranken te verstrekken. Wat is ook alweer het nummer van de kliklijn?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:32 schreef Apollyon het volgende:
- De wijn is op en dan is het feest over ? Dat is toch de insteek van een alcoholist ? 'Zonder drank, geen feest'.
Nee, zie je eigen quote:quote:- Hij maakte een zweep van touw en sloopte de boel ... een beetje overdreven reactie ? Kwam dat door die kater ?
quote:Om nu met de woorden van Jezus te beeindigen Matteüs 10:34 :
[34] Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
quod licet iovi non licet boviquote:- Hoe kunnen dit soort kleine, doch zeer menselijke onvolkomendheden zich verenigen in 'God' ?
Met op zijn minst een zweem van bi-sexualiteit eromheen. Een kerel in een jurk, die rondtrekt met 12 andere gozers? Kom nou, daar is toch echt wel meer aan de hand.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:37 schreef Slang_van_God het volgende:
Een drinker, een rokkenjager, een driftkop, en hij had ook nog eens een keer geneeskrachtige handen
En een huilie! "Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten?" Boehoehoe.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:37 schreef Slang_van_God het volgende:
Een drinker, een rokkenjager, een driftkop, en hij had ook nog eens een keer geneeskrachtige handen
Whehehequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:13 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En een huilie! "Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten?" Boehoehoe.
Anders hadden ze alleen maar water kunnen drinken, echt veel andere keus hadden ze vroeger namelijk niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:32 schreef Apollyon het volgende:
Johannes 2:1 (Geknipt)
[1] Er (was) een bruiloft in Kana, in Galilea. De moeder van Jezus was er, [2] ook Jezus en zijn leerlingen waren op de bruiloft uitgenodigd. [3] Toen de wijn bijna op was, zei de moeder van Jezus: ‘Ze hebben geen wijn meer.’ [4] ‘Wat wilt u van me?’ zei Jezus. ‘Mijn tijd is nog niet gekomen.’ (...) [6] Nu stonden daar zes stenen watervaten. [7] Jezus zei tegen de bedienden: ‘Vul de vaten met water.’ Ze vulden ze tot de rand. [8] Toen zei hij: ‘Schep er nu wat uit, en breng dat naar de ceremoniemeester.’ Dat deden ze. [9] En toen de ceremoniemeester (de wijn proefde, bleek het de beste).
- De wijn is op en dan is het feest over ? Dat is toch de insteek van een alcoholist ? 'Zonder drank, geen feest'.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:32 schreef Apollyon het volgende:
We gaan verder met hetgeen direct volgt (Geciteerd) :
[13] Kort voor Pesach, het Joodse paasfeest, reisde Jezus naar Jeruzalem. [14] Daar trof hij op het tempelplein de handelaars in runderen, schapen en duiven aan, en de geldwisselaars die daar altijd zaten. [15] Hij maakte een zweep van touw en joeg ze allemaal de tempel uit, met hun schapen en runderen. Hij smeet het geld van de wisselaars op de grond, gooide hun tafels omver.
- Hij maakte een zweep van touw en sloopte de boel ... een beetje overdreven reactie ? Kwam dat door die kater ?
Quote het wel even in zijn context dan he?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:32 schreef Apollyon het volgende:
Om nu met de woorden van Jezus te beeindigen Matteüs 10:34 :
[34] Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Ik zie geen onvolkomendheden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:32 schreef Apollyon het volgende:
- Hoe kunnen dit soort kleine, doch zeer menselijke onvolkomendheden zich verenigen in 'God' ?
Hij heeft lang als meubelmaker/timmerman gewerkt om (vermoedelijk) zijn gezin te onderhouden. Bovendien was 'Rabbi-zijn', wat Jezus ook was, in die tijd ook eervol werk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:11 schreef mazeind het volgende:
[..]
Met op zijn minst een zweem van bi-sexualiteit eromheen. Een kerel in een jurk, die rondtrekt met 12 andere gozers? Kom nou, daar is toch echt wel meer aan de hand.![]()
In de jaren '70 noemde men dit "werkschuw tuig": lang haar, maar een beetje rondhangen, schoppen tegen de heersende generatie, zuipen, vreten, blijkbaar geen vaste baan, voor niets deugend en uiteindelijk op het (spreekwoordelijke) schavot terecht gekomen.
Ik blijf het vreemd vinden dat zoveel mensen die gast zo hoog hebben zitten.
Zo weinig oog voor de context van Jezus' tijdquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:11 schreef mazeind het volgende:
Met op zijn minst een zweem van bi-sexualiteit eromheen. Een kerel in een jurk, die rondtrekt met 12 andere gozers? Kom nou, daar is toch echt wel meer aan de hand.![]()
In de jaren '70 noemde men dit "werkschuw tuig": lang haar, maar een beetje rondhangen, schoppen tegen de heersende generatie, zuipen, vreten, blijkbaar geen vaste baan, voor niets deugend en uiteindelijk op het (spreekwoordelijke) schavot terecht gekomen.
Met andere woorden: bepaalde mensen hebben altijd wat te zeuren.quote:Matth 11
18 Want Johannes is gekomen, niet etend en niet drinkend, en toch zegt men: ’Hij heeft een demon’;
19 de Zoon des mensen is gekomen, wél etend en wél drinkend, en nog zegt men: ’Ziet! Een mens die een veelvraat is en verslaafd aan het drinken van wijn, een vriend van belastinginners en zondaars.’
Niettemin wordt de wijsheid gerechtvaardigd door haar werken.”
Een dag te vroeg!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
Vrijelijk speculeren over Jezus op de zaterdagmorgen
quote:
quote:
He, simpel antwoord. Dus iedereen dronk altijd wijn ? Lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:32 schreef koningdavid het volgende:
Anders hadden ze alleen maar water kunnen drinken, echt veel andere keus hadden ze vroeger namelijk niet.
Nee ! Het was op het tempelplein ! Dus buiten de tempel. Verder zie ik menige Kerk, waar rommelmarken gehouden wordenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:32 schreef koningdavid het volgende:
Dit is de reden waarom Jezus de boel daar kort en klein slaat:
Markus 11:
17 Hij hield de omstanders voor: Staat er niet geschreven: Mijn huis moet voor alle volken een huis van gebed zijn? Maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt
Hij was woedend omdat de geboden van God overtreden werden, en dat in de tempel. Er staat trouwens nergens dat hij iemand geweld heeft aangedaan.
Moet ik dit onder 'de Vredige Christus', of 'het Vredige Christendom' verstaan ? "... wie zijn leven verliest omwille van mij ...". Dit is een pure oproep tot martelaarschap ! Een oproep tot gewelddadigheid; lees het zelf nu eens goed. Het zijn de woorden van een oproerkraaier [zie geweld].quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:32 schreef koningdavid het volgende:
Quote het wel even in zijn context dan he?
Matteus 10:
34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.
40 Wie jullie ontvangt ontvangt mij, en wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden heeft. 41 Wie een profeet ontvangt omdat het een profeet is, zal als een profeet beloond worden, en wie een rechtvaardige ontvangt omdat het een rechtvaardige is, zal als een rechtvaardige beloond worden. 42 En wie een van deze geringe mensen een beker koel water te drinken geeft alleen omdat het een leerling van mij is, ik verzeker jullie: die zal zeker beloond worden.
Jezus boodschap gaat hier niet over dat hij zelf geweld komt brengen maar dat zijn impact als zodanig zou zijn dat mensen elkaar geweld aan gaan doen, zelfs familieleden en huisgenoten.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |