Ja, bijvoorbeeld door als Don-Vel door het bejaardehuis te struinen om lekkere omaatjes het hof te makenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:34 schreef Flurry het volgende:
Iedereen sterft alleen... alleen oud worden, dat lijkt me minder, hoewel het misschien ook wel heel relaxted kan zijn.
is dat volgens jou dan de zin van het leven oid?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:49 schreef GeestMeel het volgende:
Ik ben zelf enorm bang om nooit "de ware liefde" te vinden.
zolang het duurt ja maar het blijkt maar al te vaak dat mensen elkaar na een paar jaar beu zijn en de sleur toeslaat zodoende mekaar het leven zuur gaan maken. Ze gaan vreemd, kwetsen mekaar dus maar scheiden of voor de kinderen samen blijven en zo de jaren weggooien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet eens met bovenstaande reacties. Als je verliefd bent op een meisje dat ook verliefd is op jou is dat simpelweg fantastisch, gewoon echt iets wat ontzettend zonde is om nooit meegemaakt te hebben. Verder kan een relatie, met de juiste persoon, ook een grote meerwaarde betekenen in je leven. Ik zie in mijn eigen omgeving mensen die echt een stuk gelukkiger in het leven staan, puur doordat ze de juiste hebben gevonden die hen door de dalen kan sleuren.
Zaligmakend niet nee, maar het is wel verdomd waardevol als je dat in ieder geval zelf een keer hebt kunnen uitvinden. Als je als mens nooit een wederzijdse verliefdheid of een langdurige relatie hebt gehad, heb je echt wel wat gemist in je leven.
Nou, dat is echt niet in alle relaties zo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:20 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
zolang het duurt ja maar het blijkt maar al te vaak dat mensen elkaar na een paar jaar beu zijn en de sleur toeslaat zodoende mekaar het leven zuur gaan maken. Ze gaan vreemd, kwetsen mekaar dus maar scheiden of voor de kinderen samen blijven en zo de jaren weggooien.
Verliefd kan leuk zijn maar dit duurt maar even.
Sterven omringd door mensen die om je geven is toch anders.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:34 schreef Flurry het volgende:
Iedereen sterft alleen... alleen oud worden, dat lijkt me minder, hoewel het misschien ook wel heel relaxted kan zijn.
zo gaat dat toch vaak hoor. Met je ouders is anders dan met je partner want je ouders die kies je niet, je partner wel. .quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:43 schreef Swiffer het volgende:
Nee inderdaad, vind k nogal zwartgallig.
Je kunt sleur ook vertalen in gewenning, en gewoonte. En dat is normaal. En waarom zou je wel 25 jaar thuis kunenn wonen en dus bij je ouders, maar geen 25 jaar met je geliefde?
beetje rare kijk op zaken hoor.
In elk geval , TS, staar je niet blind op relaties. Als je zoekt, vindt je niks, je straalt uit dat je ' wanhopig' bent. Ben gewoon jezelf, je bent in elk geval nog jong, geef jezelf de kans om te ontplooien, dan komt het allemaal vanzelf.
Je bent nu zo aan het hopen op een relatie, dat er bij wijze van 5 leuke personen voorbij komen, maar je ziet het niet omdat je je focust op het relatie stuk. (speculatie he)
Beetje raar advies. Als je jezelf dingen gaat afvragen.. nee wacht, voorbeeld :quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:24 schreef releaze het volgende:
ik zou zeggen, ga is op onderzoek uit waarom je in godsnaam zo bang bent om alleen te sterven of alleen oud te worden. Graaf er maar eens lekker diep in, haal het onderste uit je psyche boven en belicht vooral al die stukjes van jezelf waar je niet bij kan. Op het moment dat je denkt "ik weet het niet" dan verberg je iets voor jezelf (onbewust hoor, daar niets van) want voor al jou gedrag is een reden (gedrag leer je nl aan). Grote kans dat er achter je ik weet het niet de grote complexen van jezelf zitten.
En wie weet kom je er dan ook wel achter waarom je 26 ben en weinig relaties hebt gehad bijvoorbeeld. Kunnen allerlei angsten zijn waardoor jij niet verliefd kan worden of er op uit kan gaan om relaties met meiden op te bouwen. Bang misschien om alleen gelaten te worden, dat je alsnog alleen moet sterven. Bang dat je iedere keer dat gevecht van de ware zoeken moet leveren, wat zo enorm veel vervelende gevoelens in je wakker schudt (het lijdzaam moeten realiseren dat er voor jou maar zo weinig "ware" liefdes zijn, en die meiden voor je winnen ook al een hele klus is)
Waarom wil je die ware liefde trouwens hebben?
Ook dat kan je onderzoeken. Dan kom je al een heel eind, maar ja. Zo'n psychisch op de kop is vrij heftig.
Als je het niet alleen kan, then go see a therapistDie kunnen je heel goed hier mee helpen.
Misschien dat je along the way ook minder last gaat krijgen van je hart, maar dat is meer vanuit een holistisch standpunt bekeken. (sterven, liefde, allemaal stress, psychische energie die negatief verbonden is met je hart. doodgaan, geen liefde geven of ontvangen, waar zou het hartje nog voor moeten kloppen?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |