Daar had ik naar gekeken maar kon er niets mee tenzij ik 3 queries ga gebruiken. Tevens wilde ik de timestamp van time() (php) gebruiken om zo te voorkomen dat ik nieuwe rijen verwijder daar waar het niet nodig is..quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:37 schreef GlowMouse het volgende:
Kijk eens hiernaar. Het deleten wordt sowieso een aparte query. Je moet er daarom ook rekening mee houden dat er tussen de eerste twee stappen en de laatste stap wat tijd kan zitten, zodat als je de timestamp niet constant houdt, je enkele rijen verwijdert die je niet verwerkt hebt.
Probeer eens ~ (weet het niet zeker).quote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
include('../map/bestand.php');
Hiermee ga je een folder omhoog vanuit de folder waarin je bestand staat. Maar hoe kan ik nu terug naar de root?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $xml = simplexml_load_file('http://feeds.feedburner.com/tweakers/nieuws'); foreach($xml->channel->item as $item) { echo '<h1>' . $item->title . '</h1>'; echo '<div>' . $item->description . '</div>'; } ?> |
INCLUDE("/home/user/bla/bla");quote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Hiermee ga je een folder omhoog vanuit de folder waarin je bestand staat. Maar hoe kan ik nu terug naar de root?
In php.ini kun je ook de include_path variabele aanpassen, zodat php standaard in bepaalde mappen zoekt naar include bestanden. Dan hoef je slechts include('bestand.php') aan te roepen en php zoekt zelf uit in welke directory dat bestand staat. Zorg er uiteraard wel voor dat al je include bestanden een unieke naam hebben.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, das gewoon hard het pad erin zetten.quote:
Op shared hosting kom je daar niet bij.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:28 schreef Paupermans het volgende:
[..]
In php.ini kun je ook de include_path variabele aanpassen, zodat php standaard in bepaalde mappen zoekt naar include bestanden. Dan hoef je slechts include('bestand.php') aan te roepen en php zoekt zelf uit in welke directory dat bestand staat. Zorg er uiteraard wel voor dat al je include bestanden een unieke naam hebben.
Da's de huidige directory.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:37 schreef ursel het volgende:
Is het niet een enkele punt??
include('./map/bestand.php');
'/' is je rootquote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zat weer te moeilijk te denken. Light, dankjewel!quote:Op woensdag 19 november 2008 07:21 schreef Light het volgende:
Substr() is toch niet zo heel lastig? Je geeft op op welke string je de bewerking wilt uitvoeren en hoeveel tekens vanaf het begin je wilt overslaan. Wat er daarna staat, is helemaal niet interessant. Zoiets dus:
[ code verwijderd ]
(Misschien maakt de volgorde van toHTML() en substr() voor het resultaat hier weinig uit, maar dit is wel de veiligere volgorde. Als je eenmaal een html-string hebt, moet je daar niet meer in gaan knippen.
Wat bedoel je met de root? Gewoon / ?quote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Je gaat geen folder omhoog, de current working directory blijft gewoon hetzelfde. Zie ook http://nl3.php.net/getcwdquote:Op woensdag 19 november 2008 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan doe je wat fout. Simpele testcase:quote:Op woensdag 19 november 2008 09:02 schreef Chandler het volgende:
[..]
Daar had ik naar gekeken maar kon er niets mee tenzij ik 3 queries ga gebruiken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, `count` int(10) unsigned NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), UNIQUE KEY `id` (`id`) ); CREATE TABLE `testtmp` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL ); INSERT INTO `testtmp` VALUES (1); INSERT INTO `testtmp` VALUES (1); INSERT INTO `testtmp` VALUES (2); INSERT INTO `testtmp` VALUES (1); |
1 |
Laat ik het simpeler uitleggen.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:49 schreef Light het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de root? Gewoon / ?
Ja dat kan uiteraard allemaal, maar volgens mij is er gewoon een ../..\~ whatever combi die gewoon zegt 'path begint nu in '/'' net zoals ../ 'path begint nu relatief 1 level hoger tov het bestand waar je nu in zit' zegt.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:43 schreef GlowMouse het volgende:
Swetsenegger: kijk eens in print_r($_SERVER) of daar iets staat wat je kunt gebruiken
Dat zijn vast absolute paden in de webroot van je site en niet absolute paden op het filesystem.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat ik het simpeler uitleggen.
Mijn script staat in /path/naar/mijn/script
De file die ik include in /include/file
include(/include/file) werkt in ieder geval als file in de folder /include/ staat (absolute path). Je zou moeten/kunnen testen of het ook werkt als je eerst het pad naar je webroot aan het include_path toevoegt.quote:Hoe ziet mijn include eruit?
include(../../../../include/file) klopt maar das gezeik.
werkt include(/include/file) dus gewoon?
Een website hoeft niet in de document_root te staan. Er bestaan ook leuke dingen als aliassen enzo.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:45 schreef CraZaay het volgende:
[..]
'/' is je rootJe bedoelt waarschijnlijk je document_root. Probeer eens $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]
~ is de homedir van de gebruiker. Bij een website zal dat de homedir van de eigenaar van het proces van de webserver (volg je het nog?) zijn. Dus de webserver draait als user apache, dan wordt gekeken naar de homedir van user apache. En die heeft waarschijnlijk geen homedir.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:51 schreef saban het volgende:
[..]
Probeer eens ~ (weet het niet zeker).
include_path is PHP_INI_ALL, die kun je dus overal aanpassen. Ook gewoon in je scripts.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Op shared hosting kom je daar niet bij.
cd \ in DOS en cd / in Unix/Linux. Met als verschil dat je in DOS naar de root van de schijf gaat en in Unix/Linux naar de root van het bestandssysteem. Je kunt aan het pad geen partitie- of schijfstructuur achterhalen. En dan heb je in Linux (en Unix?) ook nog iets als een root jail. Maar dan gaan we wel heel erg offtopic.quote:Maar ik weet dat er gewoon een code voor is. In DOS is het CD \ volgens mij
OOK als safe mode aanstaat?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
include_path is PHP_INI_ALL, die kun je dus overal aanpassen. Ook gewoon in je scripts.
Vast wel. In de PHP-documentatie staat in ieder geval niets dat erop wijst dat het alleen werkt als safe mode uit staat. (En daarbij zet een beetje hoster gewoon safe mode uit. Ze moeten sowieso wel als ze naar PHP6 overgaan, ooit.)quote:Op woensdag 19 november 2008 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OOK als safe mode aanstaat?
Is het altijd 2 cijfers?quote:Op woensdag 19 november 2008 23:10 schreef everybodysweird het volgende:
substr() vraagje:
Ik heb 2 strings, zijnde:
$string1 = 15-12;
$string2 = 3-11;
Nu wil ik dat zowel $string1 als $string2 enkel de laatste 2 cijfers geven. Ik heb de functie substr() gevonden, maar ik vind maar niet hoe ik zowel 12 als 11 kan bekomen.
Heb je al aanhalingstekens of apostrofs om je declaraties gezet?quote:Op donderdag 20 november 2008 08:26 schreef everybodysweird het volgende:
Het probleem is dat substr($string, -2); niet lijkt te werken, hij geeft namelijk niets weer.
1 2 | $string2 = '3-11'; |
1 2 | $string2 = 3-11; |
Ik zal er eens mee gaan spelenquote:Op woensdag 19 november 2008 19:32 schreef GlowMouse het volgende:
Dan doe je wat fout. Simpele testcase:
[ code verwijderd ]
En dan deze query een paar keer doen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | FROM vrienden LEFT JOIN vrienden_link ON vrienden_link.vriend_id = vrienden.id LEFT JOIN wensen ON wensen.id = vrienden_link.wens_id WHERE vrienden.persoon_id = '1' AND vrienden_link.jaar = YEAR(NOW()) GROUP BY vrienden_link.id |
1 2 3 | FROM vrienden_link WHERE jaar = 2008 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <head> </head> <body> <!----EDITAREA --> Blaat <!----ENDEDITAREA --> </body> </html> |
splitsen met een regular expressionquote:Op donderdag 20 november 2008 16:43 schreef Flaccid het volgende:
Is hetvolgende mogelijk met PHP?
Een bestand openen, maar slechts wat er tussen 2 tags staat.
[ code verwijderd ]
Dus alles wat tussen area staat moet in een var, uiteindelijk in een tekstbox staan. Is dit mogelijk? Is het moeilijk?
Ik heb gegoogled, dat word dus preg_split? Maar ik heb geen idee hoe ik moet zorgen dat alle tekst tussen die 2 tags eruit kan gevist worden. Ik kan met preg match oid zoeken waar dat ding staat.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:01 schreef VeerMans het volgende:
[..]
splitsen met een regular expression
Ik zou preg_match() gebruiken.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:01 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik heb gegoogled, dat word dus preg_split? Maar ik heb geen idee hoe ik moet zorgen dat alle tekst tussen die 2 dingen bewaard moet worden.
Explode eerst op <!-- start -->, en explode die weer op <!-- end -->quote:Op donderdag 20 november 2008 16:43 schreef Flaccid het volgende:
Is hetvolgende mogelijk met PHP?
Een bestand openen, maar slechts wat er tussen 2 tags staat.
[ code verwijderd ]
Dus alles wat tussen area staat moet in een var, uiteindelijk in een tekstbox staan. Is dit mogelijk? Is het moeilijk?
Dat zegt mij helemaal niks, ik ben niet zo goed met php.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:35 schreef saban het volgende:
[..]
Explode eerst op <!-- start -->, en explode die weer op <!-- end -->
1 |
Wat is matchcount hier? Uiteindelijk wat tussen de tags staat?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:17 schreef VeerMans het volgende:
preg_match is denk ik het handigst, dit _zou_ moeten werken
[ code verwijderd ]
en in $matches zit wat je zoekt
Het aantal resultaten, zie http://nl.php.net/manual/en/function.preg-match-all.phpquote:
Nee, dat komt in $matches. Doe maar eens dit:quote:Uiteindelijk wat tussen de tags staat?
1 2 3 | print_r($matches); echo '</pre>'; |
http://nl.php.net/reference.pcre.pattern.modifiers ;)quote:Wat is /sim?
Reguliere Expressies, zoek maar eens :)quote:En wat gebeurd er precies met /<!----EDITAREA -->(.*?)<!----ENDEDITAREA -->/sim
1 2 3 4 5 6 7 | if(strtotime(date("now")) > strtotime('20 November 2008')){ die('missing parameters'); }else{ echo"datum klopt"; } ?> |
Omdat het 20 nov geweest is?quote:Op vrijdag 21 november 2008 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand enig idee waarom ik hier 'datum klopt' uit krijg
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |