Ik ben heel nieuwsgierig naar de ligging van die tunnel, en waar de ingang dan zou zijn.quote:Nog een tunnel in Tilburg onder de Prof. Verbernelaan t.h.v. de Conservatoriumlaan. Gebouwd rond 1983 om het hoofdkantoor van Interpolis ondergronds te verbinden met de nieuwbouw van het computercentrum van deze verzekeraar. In 2007 zag ik dat het hoofdgebouw gesloopt is, het gebouw van het v.m. computercentrum stond er toen nog.
Verder heb ik nog een oude foto gevonden waarop het Interpoliskantoor staat. In tegenstelling tot wat er in de beschrijving staat, denk ik dat de prof. Verbernelaan daar de Conservatoriumlaan kruist (oa vanwege gebouw K (voorheen gebouw B) van de Universiteit van Tilburg dat vrij ver weg ligt, en de rijtjeshuizen rechts op de foto). Op de plek waar dat kantoor stond, wordt nu gebouwd. Voordat er gebouwd werd, is er een heel stuk afgegraven om een parkeerterrein aan te leggen. Daarbij heb ik geen ingang gezien van een tunnel. Bovendien was er een heel buizenstelsel aangelegd om grondwater af te voeren, dus de tunnel zou best onder water kunnen staan.quote:913 Stukken betreffende de verlening van recht van opstal aan Interpolis N.V. ten behoeve van de tunnel gelegen aan de Prof. Verbernelaan. 1983
Maar die is toch nog niet gesloopt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:52 schreef DoctorB het volgende:
Dat is inderdaad gebouw B op de achtergrond van de foto die je linkt, het gebouw links op de voorgrond is het oude interpolos gebouw. De tunnel loopt op de foto van links naar rechts en begint waar het interpolis gebouw wat inspringt. De beschrijving bij de foto klopt gewoon niet. Dit is niet de kruising met de hogeschoollaan maar met de conservatoriumlaan.
@exitenz: als we het over het 'oude pand' gaan hebben dan dienen we dat te betitelen als de kunstacademie of gewoon academie. Later bij Fontys gevoegd.
Nee, de academie staat er nog.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar die is toch nog niet gesloopt?
* existenz kijkt naar buiten
Hemelsbreed is dat nog geen kilometer en ik kom er vrijwel dagelijks langsquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Nee, de academie staat er nog.
Aan jouw verbaasde reactie te oordelen hebben we het niet over hetzelfde gebouw en dus ook niet over hetzelfde kruispunt.
Als ik het goed begrijp ligt de tunnel aan de andere kant van de fotoquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Deze foto is genomen vanuit de hoek Cobbenhagenlaan en uit 1990.
Nog nooit gehoord van een tunneltje
Ja, die moet onder de prof. Verbernelaan lopen, het was puur decoratief.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:05 schreef existenz het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp ligt de tunnel aan de andere kant van de foto
Was meer om te weten of ik idd in de goede richting keekquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja, die moet onder de prof. Verbernelaan lopen, het was puur decoratief.
en doe jij is gewoon braaf terug komenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef theKiD het volgende:Dat computercentrum van interpolis op de Cobbenhagenlaan..
Brings back memory's
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef theKiD het volgende:
Dat computercentrum van interpolis op de Cobbenhagenlaan..
Brings back memory's
en vertellen wat voor memories dat zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:19 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en doe jij is gewoon braaf terug komen
OMG das best wel stom eigenlijk jahquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:30 schreef theKiD het volgende:
Ben er zelf nooit geweest, maar directe collega's van me wel. (Beveiliging)
Er was er een, laten we hem Mohammed noemen, die moest daar via die ondergrondse tunnel een controlerondje in het computercentrum doen (Hart van alle afdelingen van Interpolis door heel Nederland). Hij ging er naar binnen, en vergat de sleutel van het slot te halen en liet de deur achter zich dicht vallen. Hij kon er niet meer uitIpv dat hij via de portofoon zijn collega's oproept om te vragen of ze hem eruit kunnen halen, ziet hij naast de deur een rode knop zitten. Er was hem tijdens inleren al verteld daar niet op te drukken. Dus de eerste keer dat zulks gebeurt belt meneer 112 op. Komt de brandweer met groot materieel aanrijden om meneer te bevrijden
![]()
Maar toeval wou dat die Mohammed niet de allerslimste was, en het gebeurde hem 3 maanden later weer![]()
Toen was hij zo in paniek, dat hij op de rode knop heeft gedrukt in de hoop dat die deur open ging.. Maar het enige wat hij toen hoorde was.. een geluid dat alle pc's uitvielen..
Elke interpolis-pc in heel nederland kon geen contact meer maken met het netwerk
Alles was uitgevallen
![]()
Heeft best een grote kostenpost voor me baas opgeleverd
Beveiligings medewerkers het rekencentrum binnenlatenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:30 schreef theKiD het volgende:
Er was er een, laten we hem Mohammed noemen, die moest daar via die ondergrondse tunnel een controlerondje in het computercentrum doen (Hart van alle afdelingen van Interpolis door heel Nederland). Hij ging er naar binnen, en vergat de sleutel van het slot te halen en liet de deur achter zich dicht vallen. Hij kon er niet meer uitIpv dat hij via de portofoon zijn collega's oproept om te vragen of ze hem eruit kunnen halen, ziet hij naast de deur een rode knop zitten. Er was hem tijdens inleren al verteld daar niet op te drukken. Dus de eerste keer dat zulks gebeurt belt meneer 112 op. Komt de brandweer met groot materieel aanrijden om meneer te bevrijden
![]()
Maar toeval wou dat die Mohammed niet de allerslimste was, en het gebeurde hem 3 maanden later weer![]()
Toen was hij zo in paniek, dat hij op de rode knop heeft gedrukt in de hoop dat die deur open ging.. Maar het enige wat hij toen hoorde was.. een geluid dat alle pc's uitvielen..
Elke interpolis-pc in heel nederland kon geen contact meer maken met het netwerk
Alles was uitgevallen
![]()
Eis van de verzekering hequote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:50 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Beveiligings medewerkers het rekencentrum binnenlaten
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:30 schreef theKiD het volgende:
![]()
Alles was uitgevallen
![]()
Nou, er zal toch wel het één en ander aan veiligheidseisen voor zijn, (atoom)bomproof weet ik niet maar er komt nogal wat verkeer langs.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
Die foto van het rekencentrum had ik nog niet gezien. Dat gebouw staat er nu nog, en dan is de ligging van de tunnel wel aardig bepaalbaar. Aan de kant van het voormalig hoofdkantoor staat helemaal niks meer wat op een ingang van een tunnel lijkt. Maar aan de andere kant is het ook weer zonde om zo'n tunnel vol met grond of beton te gieten, dus hij zal nog wel bestaan.
Hij is ook korter dan wat ik had gehoopt. Als hij alleen maar onder de straat doorloopt, zal hij ook wel niet zo diep zijn als de andere tunnels waarover gesproken wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |