abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:00:24 #1
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62609111
Op Geenstijl kwam ik een reactie tegen over een tunnel in Tilburg:
quote:
Nog een tunnel in Tilburg onder de Prof. Verbernelaan t.h.v. de Conservatoriumlaan. Gebouwd rond 1983 om het hoofdkantoor van Interpolis ondergronds te verbinden met de nieuwbouw van het computercentrum van deze verzekeraar. In 2007 zag ik dat het hoofdgebouw gesloopt is, het gebouw van het v.m. computercentrum stond er toen nog.
Ik ben heel nieuwsgierig naar de ligging van die tunnel, en waar de ingang dan zou zijn.

In de digitale gemeentearchieven wordt het bestaan van de tunnel bevestigd:
quote:
913 Stukken betreffende de verlening van recht van opstal aan Interpolis N.V. ten behoeve van de tunnel gelegen aan de Prof. Verbernelaan. 1983
Verder heb ik nog een oude foto gevonden waarop het Interpoliskantoor staat. In tegenstelling tot wat er in de beschrijving staat, denk ik dat de prof. Verbernelaan daar de Conservatoriumlaan kruist (oa vanwege gebouw K (voorheen gebouw B) van de Universiteit van Tilburg dat vrij ver weg ligt, en de rijtjeshuizen rechts op de foto). Op de plek waar dat kantoor stond, wordt nu gebouwd. Voordat er gebouwd werd, is er een heel stuk afgegraven om een parkeerterrein aan te leggen. Daarbij heb ik geen ingang gezien van een tunnel. Bovendien was er een heel buizenstelsel aangelegd om grondwater af te voeren, dus de tunnel zou best onder water kunnen staan.

Is er iemand die zich nog wat kan herinneren van de aanleg, of andere informatie weet of wil opzoeken over deze tunnel?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62609377
Daar hebben nooit UvT gebouwen in de buurt gestaan. Het in 2004 (dacht ik) gebouwde gebouw M ligt het dichtste bij. Tussen in ligt/lag het oude pand van Avans.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:52:24 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_62610466
Dat is inderdaad gebouw B op de achtergrond van de foto die je linkt, het gebouw links op de voorgrond is het oude interpolos gebouw. De tunnel loopt op de foto van links naar rechts en begint waar het interpolis gebouw wat inspringt. De beschrijving bij de foto klopt gewoon niet. Dit is niet de kruising met de hogeschoollaan maar met de conservatoriumlaan.

@exitenz: als we het over het 'oude pand' gaan hebben dan dienen we dat te betitelen als de kunstacademie of gewoon academie. Later bij Fontys gevoegd.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_62610567
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:52 schreef DoctorB het volgende:
Dat is inderdaad gebouw B op de achtergrond van de foto die je linkt, het gebouw links op de voorgrond is het oude interpolos gebouw. De tunnel loopt op de foto van links naar rechts en begint waar het interpolis gebouw wat inspringt. De beschrijving bij de foto klopt gewoon niet. Dit is niet de kruising met de hogeschoollaan maar met de conservatoriumlaan.

@exitenz: als we het over het 'oude pand' gaan hebben dan dienen we dat te betitelen als de kunstacademie of gewoon academie. Later bij Fontys gevoegd.
Maar die is toch nog niet gesloopt?

* existenz kijkt naar buiten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:56:31 #5
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_62610606
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Maar die is toch nog niet gesloopt?

* existenz kijkt naar buiten
Nee, de academie staat er nog.
Aan jouw verbaasde reactie te oordelen hebben we het niet over hetzelfde gebouw en dus ook niet over hetzelfde kruispunt.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_62610638
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:56 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Nee, de academie staat er nog.
Aan jouw verbaasde reactie te oordelen hebben we het niet over hetzelfde gebouw en dus ook niet over hetzelfde kruispunt.
Hemelsbreed is dat nog geen kilometer en ik kom er vrijwel dagelijks langs We hebben het wel over hetzelfde zo te zien
pi_62610822
Deze foto is genomen vanuit de hoek Cobbenhagenlaan en uit 1990.
Nog nooit gehoord van een tunneltje

Edit, en een foto van het computercentrum uit '87.
pi_62610846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Deze foto is genomen vanuit de hoek Cobbenhagenlaan en uit 1990.
Nog nooit gehoord van een tunneltje
Als ik het goed begrijp ligt de tunnel aan de andere kant van de foto
pi_62610939
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:05 schreef existenz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ligt de tunnel aan de andere kant van de foto
Ja, die moet onder de prof. Verbernelaan lopen, het was puur decoratief.
pi_62610963
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ja, die moet onder de prof. Verbernelaan lopen, het was puur decoratief.
Was meer om te weten of ik idd in de goede richting keek
pi_62611252
Jammergenoeg zijn de oude bouwtekeningen niet online in te zien...
pi_62612057
ook deze 013 weet niks van ee ntunnel
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:31:36 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62613313
Op dit moment ligt de hele Conservatoriumlaan open. Als het goed is, zou die tunnel dan moeten starten ergens parallel aan de Conservatoriumlaan, vanaf de bouwput van Intermezzo richting Station West, onder de Prof. Verbernelaan door. Maar ik heb ook niet zoiets gezien. Wel interessant!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:02:57 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_62614311
Die tunnel loopt enkel onder de Verbernelaan door. Van het gebouw aan de ene kant van de straat naar het gebouw aan de andere kant van de straat. Gezien de bouwput die er was kun je er vrij zeker van zijn dat ie dicht ende afgesloten is.
pi_62614794
Dat computercentrum van interpolis op de Cobbenhagenlaan.. Brings back memory's
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_62614873
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef theKiD het volgende:
en doe jij is gewoon braaf terug komen
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_62614939
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:16 schreef theKiD het volgende:
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:19 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

en doe jij is gewoon braaf terug komen
en vertellen wat voor memories dat zijn
pi_62615184
Ben er zelf nooit geweest, maar directe collega's van me wel. (Beveiliging)
Er was er een, laten we hem Mohammed noemen, die moest daar via die ondergrondse tunnel een controlerondje in het computercentrum doen (Hart van alle afdelingen van Interpolis door heel Nederland). Hij ging er naar binnen, en vergat de sleutel van het slot te halen en liet de deur achter zich dicht vallen. Hij kon er niet meer uit Ipv dat hij via de portofoon zijn collega's oproept om te vragen of ze hem eruit kunnen halen, ziet hij naast de deur een rode knop zitten. Er was hem tijdens inleren al verteld daar niet op te drukken. Dus de eerste keer dat zulks gebeurt belt meneer 112 op. Komt de brandweer met groot materieel aanrijden om meneer te bevrijden
Maar toeval wou dat die Mohammed niet de allerslimste was, en het gebeurde hem 3 maanden later weer Toen was hij zo in paniek, dat hij op de rode knop heeft gedrukt in de hoop dat die deur open ging.. Maar het enige wat hij toen hoorde was.. een geluid dat alle pc's uitvielen.. Elke interpolis-pc in heel nederland kon geen contact meer maken met het netwerk Alles was uitgevallen
Heeft best een grote kostenpost voor me baas opgeleverd
*** Nul Dertien ***
pi_62615293
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:30 schreef theKiD het volgende:
Er was er een, laten we hem Mohammed noemen, die moest daar via die ondergrondse tunnel een controlerondje in het computercentrum doen (Hart van alle afdelingen van Interpolis door heel Nederland). Hij ging er naar binnen, en vergat de sleutel van het slot te halen en liet de deur achter zich dicht vallen. Hij kon er niet meer uit Ipv dat hij via de portofoon zijn collega's oproept om te vragen of ze hem eruit kunnen halen, ziet hij naast de deur een rode knop zitten. Er was hem tijdens inleren al verteld daar niet op te drukken. Dus de eerste keer dat zulks gebeurt belt meneer 112 op. Komt de brandweer met groot materieel aanrijden om meneer te bevrijden
Maar toeval wou dat die Mohammed niet de allerslimste was, en het gebeurde hem 3 maanden later weer Toen was hij zo in paniek, dat hij op de rode knop heeft gedrukt in de hoop dat die deur open ging.. Maar het enige wat hij toen hoorde was.. een geluid dat alle pc's uitvielen.. Elke interpolis-pc in heel nederland kon geen contact meer maken met het netwerk Alles was uitgevallen
OMG das best wel stom eigenlijk jah
Ik luister NL-Talig
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:50:43 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_62615724
quote:
Beveiligings medewerkers het rekencentrum binnenlaten
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:08:33 #21
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62616199
Die foto van het rekencentrum had ik nog niet gezien. Dat gebouw staat er nu nog, en dan is de ligging van de tunnel wel aardig bepaalbaar. Aan de kant van het voormalig hoofdkantoor staat helemaal niks meer wat op een ingang van een tunnel lijkt. Maar aan de andere kant is het ook weer zonde om zo'n tunnel vol met grond of beton te gieten, dus hij zal nog wel bestaan.
Hij is ook korter dan wat ik had gehoopt. Als hij alleen maar onder de straat doorloopt, zal hij ook wel niet zo diep zijn als de andere tunnels waarover gesproken wordt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62616283
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:50 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Beveiligings medewerkers het rekencentrum binnenlaten
Eis van de verzekering he
*** Nul Dertien ***
pi_62616788
quote:
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:08 schreef GlowMouse het volgende:
Die foto van het rekencentrum had ik nog niet gezien. Dat gebouw staat er nu nog, en dan is de ligging van de tunnel wel aardig bepaalbaar. Aan de kant van het voormalig hoofdkantoor staat helemaal niks meer wat op een ingang van een tunnel lijkt. Maar aan de andere kant is het ook weer zonde om zo'n tunnel vol met grond of beton te gieten, dus hij zal nog wel bestaan.
Hij is ook korter dan wat ik had gehoopt. Als hij alleen maar onder de straat doorloopt, zal hij ook wel niet zo diep zijn als de andere tunnels waarover gesproken wordt.
Nou, er zal toch wel het één en ander aan veiligheidseisen voor zijn, (atoom)bomproof weet ik niet maar er komt nogal wat verkeer langs.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 23-10-2008 23:53:57 ]
pi_62617715
tvp
  donderdag 23 oktober 2008 @ 18:54:53 #25
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_62618303
ik heb regelmatig door dat tunneltje heen gelopen, niets bijzonders, alleen wat kabeltjes en de beste verbinding naar het oude rekencentrum. De ingang van de tunnel was in de kelder van het Interpolis hoofdkantoor, deze ingang is waarschijnlijk afgesloten na sloop van het gebouw, maar ligt er vast nog wel. De tunnel had/heeft overigens in het midden brandvrije deuren om te voorkomen dat een eventuele brand in het ene gebouw naar het andere oversloeg. De tunnel en het rekencentrum waren niet toegankelijk voor alle medewerkers, dit vereiste extra toegangsrechten. Zal binnenkort als ik in Tilburg ben eens lagsrijden om te kijken of er nog iets te zien is.
...Die Antwoord...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')