quote:Daar draait muziek juist om, daarom luister ik rock en geen rap/r&b/dance. Daar zit energie in ipv dynamiekloze 1-tonige beats
Op zaterdag 23 maart 2002 16:29 schreef X-Ray het volgende:[..]
Behalve levensenergie en lol, maar ach, daar draait muziek niet om toch?
quote:Ok, ik ken Ja Rule niet maar heb net ff dat I'm Real gedownload en geluisterd en vond het eentonig.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:31 schreef LoekB het volgende:
Eehm ff niet meer over rock, maar over Ja Rule, open daar maar een ander topic over(damn, ik lijk wel een modje
) straks word die gesloten...
quote:Over JaRule waren we al snel uitgesproken hoor...
Op zaterdag 23 maart 2002 16:31 schreef LoekB het volgende:
Eehm ff niet meer over rock, maar over Ja Rule, open daar maar een ander topic over(damn, ik lijk wel een modje
) straks word die gesloten...
quote:dat kun je denk ik niet aan 1 nummer horen, download b.v. 'put it on me' en 'always on time' maar eens.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:31 schreef Tijn het volgende:[..]
Ok, ik ken Ja Rule niet maar heb net ff dat I'm Real gedownload en geluisterd en vond het eentonig.
quote:Ik luister van alles.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:30 schreef Tijn het volgende:[..]
Daar draait muziek juist om, daarom luister ik rock en geen rap/r&b/dance. Daar zit energie in ipv dynamiekloze 1-tonige beats
Beetje beperkt als je alleen rock luistert, maar goed.
quote:Hip-Hop is een style waar Rap (de muziek) onder valt.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:32 schreef donald_dick het volgende:
boeie/./ ja rule is comerciele Top 40 R&B. precies waar ik niet van hou.....
[Dit bericht is gewijzigd door AReLaXeD op 23-03-2002 16:35]
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 16:34 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
boeie/./ ja rule is comerciele <b>Top 40 R&B</b>. precies waar ik niet van hou.....
Hip-Hop is een style waar Rap (de muziek) onder valt.
quote:Ok, momentje
Op zaterdag 23 maart 2002 16:33 schreef LoekB het volgende:[..]
dat kun je denk ik niet aan 1 nummer horen, download b.v. 'put it on me' en 'always on time' maar eens.
quote:Ik luister niet alleen rock, maar ook Wagner
Op zaterdag 23 maart 2002 16:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Beetje beperkt als je alleen rock luistert, maar goed.
quote:Goh, laat ik boze-mannen-met-gitaar muziek nou haten, lekker boeiend
Op zaterdag 23 maart 2002 16:34 schreef donald_dick het volgende:[..]
laat ik nou rap nog meer haten
quote:psies, ik luister echt naar bijna alles.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:33 schreef X-Ray het volgende:Beetje beperkt als je alleen rock luistert, maar goed.
(alleen jazz / blues is niet echt besteed aan mij).
quote:1 ding : als je zijn stijl niet mooi vindt, vind je de andere nummers ook niks aan...
Op zaterdag 23 maart 2002 16:35 schreef Tijn het volgende:[..]
Ok, momentje
quote:sorry dat ik nog heel ff offtopic ga, maar je vroeg erom
Op zaterdag 23 maart 2002 16:25 schreef Tijn het volgende:[..]
Noem 'es wat, dan ga ik luisteren. Kben benieuwd
-Marvin Gaye
-Roberta Flack
-Aretha Franklin
-Angie Stone
-Alicia Keys
-Guru
Om even wat dingen op te noemen, waar zeker wel gevoel in zit, en niet allemaal factory-made-beats zijn. (en ik kan nog wel ff doorgaan met dingen opnoemen, maar dan moet je zoveel downen )
Daarbij (en ik houd ook van rock hoor) zitten er in rock-muziek natuurlijk ook riffs ed die zich herhalen. Dat riffje duurt misschien ietsje langer, maar het is niet zo dat een heel nummer lang er geen repeterend geluid te horen is.
En degene die Ja Rule met The Beatles gaat vergelijken is ook niet helemaal lekker bij zn hoofd. Dan vergelijk je een middenmoter uit het ene genre met een topact uit een ander genre. Dat zijn wel hele grote appels en peren enzo
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 23-03-2002 16:41]
quote:Put it on me net geluisterd. Ik moet toegeven, er zat meer dynamiek in, alleen jammer dat het een btje leeg klinkt. Er missen een hoop middentonen en een bas die de brug legt tussen de drums en de melodie.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:33 schreef LoekB het volgende:[..]
dat kun je denk ik niet aan 1 nummer horen, download b.v. 'put it on me' en 'always on time' maar eens.
quote:Marvin Gaye,Aretha Franklin,Angie Stone en Alicia Keys zijn idd wel goed. Guru en die andere ken ik niet
Op zaterdag 23 maart 2002 16:37 schreef keeper het volgende:[..]
sorry dat ik nog heel ff offtopic ga, maar je vroeg erom
-Marvin Gaye
-Roberta Flack
-Aretha Franklin
-Angie Stone
-Alicia Keys
-Guru
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 23-03-2002 16:41]
quote:Ik vind Ja Rule zijn stem gewoon superirritant.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:37 schreef LoekB het volgende:[..]
1 ding : als je zijn stijl niet mooi vindt, vind je de andere nummers ook niks aan...
Net zoals Mystikal...
quote:Mystikal = irritant
Op zaterdag 23 maart 2002 16:41 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik vind Ja Rule zijn stem gewoon superirritant.
Net zoals Mystikal...
quote:Mwah, die stem heeft juist wel wat, alleen de arrangenmenten in z'n muziek zijn zo droog en saai.
quote:Oew Mystikal! Wat een irritante stem (alleen Danger is nog te pruimen, maar dat komt meer omdat een vriend van me dat heel leuk na kan doen
Net zoals Mystikal...
Ow, en Tijn: ik vergeet er nog een paar.
Down eens Erikay Badu - Tyrone, of wat nummers van Lauryn Hill...
En X-ray, ik luister niet alleen rock, ook dingen als Jean Michel Jarre kan ik erg waarderen. Ik luister naar van alles, van NOFX tot Muse, van Radiohead tot System of a Down. Maar ook 60ies, 70ies en 80ies rock (zoals ik al zei, Deep Purple, The Beatles, The Doors, Jimi Hendrix, Pink Floyd etc) luister ik graag. Af en toe een klassiek nummer (maar dan liever Beethoven als Wagner ) ertussendoor, een stukje blues of jazz, of wat lichter spul (Alanis Morissette) of reggae vind ik heerlijk en zelfs Country & Western kan ik op z'n tijd waarderen. Bovendien speel ik zelf in 2 bands en maak ik vanaf mn 8e zelf muziek. Ik denk niet dat ik erg beperkt ben in mn muzikale kennis en smaak, ik heb alleen wel een sterke voorkeur voor bepaalde dingen. Ik probeer alles een kans te geven, maar niet alles interesseert me. Zo simpel is het.
quote:Mystikal is echt heeeel irritant.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:43 schreef keeper het volgende:[..]
Oew Mystikal! Wat een irritante stem (alleen Danger is nog te pruimen, maar dat komt meer omdat een vriend van me dat heel leuk na kan doen
)
Sowieso vind ik die hele stroming van die rappers uit het Zuiden (Zuidelijke staten van de VS dus) zuigen. Nelly (hoezo elk nummer van hem lijkt op elkaar. Zelfs in dat America Tribute For Heroes klinkt hij hetzelfde als in andere nummers), Mystikal en wat er nog meer nu opeens uit al die staten komt rollen. Not my cup of tea.
Nelly vind ik trouwens wel erg goed. Heeeel lekkere nummers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |