abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62580857
quote:
Mannen gaan liever door het leven zonder vriendin dan zonder haar. Uit een enquête blijkt dat ze dat het vervelendst zouden vinden.
ANP

Aan de mannen werd de vraag gesteld wat ze vervelender zouden vinden: kaal zijn, vrijgezel zijn, slecht kunnen sporten of hard snurken. Ruim 40 procent antwoordde dat ze kaal zijn het meest vervelend zouden vinden.

Gevolgd door slecht sporten met 23 procent. Vrijgezel zijn stond op nummer drie met 20 procent. Snurken werd als minst problematisch ervaren.

Appelmoes
52 procent van de ondervraagden gaf aan al last te hebben van een wat dunner wordende haardos. Niet alle mannen zijn zo onzeker dat alle middelen worden aangegrepen om het haar te redden.

21 procent zou het laten bij wat het was. 55 procent zou een shampoo proberen. 19 procent gaf aan alles te proberen: haartransplantatie, haargoeroe, appelmoes op het hoofd of een toupet.

Grapjes
55 procent gelooft dat grapjes maken over kaalheid het beste werkt voor de acceptatie. 20 procent daaraantegen heeft weer liever niet dat er een grapje over gemaakt wordt.
bron

Appelmoes op het hoofd? Nog nooit van gehoord.
pi_62581085
Dan meen je niet, btw lijkt me ook een nachtmerrie om geen haar meer op je hoofd te hebben.
............................
pi_62581177
Wat is er mis met kaal zijn, zeker als iemand eerst een bos haar heeft gehad, zal je er aan moeten wennen.
Maar de meeste mannen staat een kaal hoofd best goed.
pi_62581196
Wat is het toch met de mensen in de maatschappij van tegenwoordig, zoveel waarde hechten aan de waarden die hoog geacht worden in de maatschappij. Gevangen in je eigen leven.

Wat nog wel het meest frappant is, is de reden waarom mannen het zo erg vinden om kaal te worden, bang om minder aantrekkelijk te worden? Hoe tegenstrijdig is dat.

Kan iemand mij uitleggen waarom kaal worden zo erg is?
pi_62581214
Dat vrouwen het erg vinden om kaal te worden kan ik begrijpen, maar als man zijnde kun je makkelijk met tondeuse alles weghalen en biljartbal kop kweken, moet je wel een goed gevormde schedel voor hebben. Tis ook nog eens makkelijk zo'n kale kop, 's morgens geen werk om het in model te brengen en het scheelt geld voor kapper en gel.

En dan wat eerder is aangekaart, dat geaccepteerd willen worden in de maatschappij en belangrijk vinden hoe je erbij loopt. Als je 16 bent is het logisch maar ga je richting de 30 dan zou het meer "boeien" moeten zijn.
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:49:37 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62581271
Kaal worden is erger dan kaal zijn...

Ik ben nu toch echt wel kaal + tondeuse voor de overblijfselen.

Voor vrouwen lijkt me het inderdaad erger. Kalende mannen moeten niet huilen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_62581272
Ben blij dat ik lang mijn haren mag houden, gezien mijn vader, helaas wel iets eerder grijs maar dat is geen ramp. Zou echt niet zonder mijn haartjes kunnen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:01:18 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_62581610
Als ik kaal mocht worden (zit er niet in als ik naar mijn pa kijk en mijn eigen bos haar vergelijk) dan gaat er bij mij de tondeuze over. Ik heb geen idee of ik daar problemen mee zou hebben. Ik vermoed echter van niet.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_62581809
MWah, als het gebeurd dan gebeurd het. Ik vermoed dat het mij niet gebeurd.

Mijn vader is kaal maar zijn vader en zijn opa etc. hadden een flinke bos op hun hoofd. Bij mijn vader sloeg dat een generatie over... See him care. Het boeit hem echt geen reet.

Mocht het mij wel gebeuren: Zou het niet leuk vinden maar ach... kale kop is ook niet zo heel erg.
I like smug
pi_62581843
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:49 schreef Pritt het volgende:
Ben blij dat ik lang mijn haren mag houden, gezien mijn vader, helaas wel iets eerder grijs maar dat is geen ramp. Zou echt niet zonder mijn haartjes kunnen.
Je bent toch niet je haar?

De reclames hebben wel hun vruchten afgeworpen over de rug van de onzekerheid van de meeste mannen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:50:09 #11
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_62583018
Je wordt kaal door te veel testosteron, testosteron is het mannelijke hormoon. Kale mannen zijn dus meer mannelijk dan hun metroseksuele behaarde seksegenoten
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_62583152
Voor vrouwen kaal worden is zwaar klote. Voor mannen hoeft kaal worden niet erg te zijn, als je het hoofd er voor hebt dan valt het wel mee denk ik. Als ik rond mijn 30e kaal word dan zal ik niet het zo heel erg vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 oktober 2008 @ 14:55:35 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62583206
Het zou me geen fuck interesseren.
pi_62583292
Enquette onder metromannen en mooiboys zeker?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62583886
Ik raak langzaam aan wat haar op mn voorhoofd kwijt, en achterop wordt het ook wat dun, maar ben nog lang niet kaal. En inderdaad: het idee dat ik misschien wel kaal wordt lijkt me vervelender dan uiteindelijk kaal zijn.

Ik heb echter ook een erg lekkere en lieve vriendin, en als ik moet kiezen tussen kaal zijn of vrijgezel, doe me dan meteen die tondeuse maar. Wat een idioot onderzoek zeg...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:29:46 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62584116
Ik ben blij dat mijn vriend geen vrijgezel is.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:51:49 #17
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_62584824
Wat n bullshit-onderzoek zeg...

Ik ben 31, begin redelijk kaal te worden, maar ik haal gewoon 2 a 3 keer per week het scheermes eroverheen!
En ik heb werkelijk nog nóóit een vervelende opmerking ofzoiets over gehoord... Sterker nog, ik krijg vaak genoeg complimentjes dat t stoer / sexy is!

Tja, inderdaad, als ik moest kiezen zou ik voor n bos haar gaan, dan heb je wat meer opties qua kapsel, maar als t niet zo is dan is t niet zo. Boeien, er zijn wel belangrijkere dingen in t leven...
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_62586481
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:50 schreef beelz het volgende:
Je wordt kaal door te veel testosteron, testosteron is het mannelijke hormoon. Kale mannen zijn dus meer mannelijk dan hun metroseksuele behaarde seksegenoten
Dat is onzin. Het gaat niet om testosteron, maar om dihydrotestosteron. En genetische variaties in dit stofje, te samen met genetische variaties in de gevoelig van de receptor waar dit stofje op aangrijpt, zorgt er voor dat de één wel kaal wordt en de ander niet.
pi_62586493
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef honderd het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom kaal worden zo erg is?
Als je altijd een dope mat hebt gehad is het alsof er een deel van je afsterft...
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_62586527
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Het zou me geen fuck interesseren.
Jij bent dan ook niet de knapste en hoeft niet dag in dag uit aantrekkelijk te zijn voor je harem.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:50:12 #21
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_62586642
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het gaat niet om testosteron, maar om dihydrotestosteron. En genetische variaties in dit stofje, te samen met genetische variaties in de gevoelig van de receptor waar dit stofje op aangrijpt, zorgt er voor dat de één wel kaal wordt en de ander niet.
En dihydrotestosteron wordt weer gemaakt uit testosteron.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_62586718
Het wordt bij mij ook heel langzaam wat dunner bovenop. Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.
Als je je eigenwaarde op volwassen leeftijd uit dingen moet halen zoals je kapsel of je sportcapaciteiten is het mijns inziens behoorlijk slecht met je gesteld.
pi_62586835
Ik ben liever kaal dan vrijgezel. Als mijn kaalheid geen probleem is voor mijn partner, is iedereen toch blij? Zelf zou ik kaalheid niet zo'n groot probleem vinden.
pi_62586842
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:50 schreef beelz het volgende:

[..]

En dihydrotestosteron wordt weer gemaakt uit testosteron.
Ja, maar dat impliceert niet dat het een lineair verband heeft. En de hoeveelheid wat jij beschrijft doet er al helemaal niet aan toe. Aangezien er meerdere factoren een rol spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDM op 22-10-2008 21:00:29 ]
pi_62591674
Ben denk ik toch liever kaal dan met een leuke vrouw aan mijn zij dan langharig alleen maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')