Knorr Lasagnettequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:52 schreef Tezz het volgende:
Courgette en prei is niet nodig. De broccoli zou ik inderdaad even kort voorkoken.
Eerlijk gezegd vraag ik me af wat het recept is???
Koken uit pakjes FTWquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Jammer, ik had eigenlijk gehoopt op een origineel pastarecept.
Als je zelf saus maakt toch net zo makkelijk om er wat bij te gooien?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:59 schreef Dagonet het volgende:
Lasagna is zo lekker makkelijk, het pakjesspul (niet de opwarmtroep) is uitermate geschikt om er vanalles bij te gooien waar je trek in hebt.
En gezonder en lekkerder.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:13 schreef Innocence het volgende:
[..]
Als je zelf saus maakt toch net zo makkelijk om er wat bij te gooien?
Welnee joh.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:14 schreef Innocence het volgende:
Ik heb het ook wel gebruikt, maar dat werkt alleen goed als je je netjes aan de bereidingswijze houdt waar het pakje voor bestemd is.
Gehakt en gekookt ei doen het altijd goed hier.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:59 schreef Dagonet het volgende:
Lasagna is zo lekker makkelijk, het pakjesspul (niet de opwarmtroep) is uitermate geschikt om er vanalles bij te gooien waar je trek in hebt.
Ik zou er iets met wat bite ingooien trouwens, het moet niet allemaal een waterige pulpzooi worden, je moet wel iets hebben om te knagen.
Ingrediėnten:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Axia het volgende:
Ik wil een keer echte lasagna maken.
Tips anyone?
Verse lasagne vellen kopen, verder een bechamelsaus maken en een bolognese saus.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Axia het volgende:
Ik wil een keer echte lasagna maken.
Tips anyone?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:45 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ingrediėnten:
400 gram lasagnebladeren
500 gram rode bietjes
300 gram ricotta
100 gram geraspte parmigiano
30 gram pecorino
1 glas droge witte wijn
1/4 liter melk
salie
roosmarijn
olijfolie extravergine
knoflook
zout
Bereidingswijze:
Fruit de fijngesneden knoflook met wat salieblaadjes licht aan in ruim olie. Voeg de aan reepjes gesneden bieten toe samen met de wijn en laat het geheel inkoken. Laat het geheel vervolgens afkoelen. Meng de groenten met de verbrokkelde ricotta en de helft van de melk. Dompel de lasagneblaadjes in heet, gezouten water met wat olie tot ze beetgaar zijn. Laat ze afdruipen en leg ze op een schone handdoek. In een ovenschaal afwisselend een laag pasta en een laag vulling leggen en het geheel bestrooien met geraspte kaas. Eindig met een laag vulling en in plaats van de geraspte kaas de pecorino. Bestrooi het geheel met wat roosmarijn en enkele blaadjes salie. Giet de rest van de melk vermengd met wat olie over de lasagne en doe het geheel 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.
Komt uit Lazio, succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |