abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:53:30 #1
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_62559754
Ik ga lasagne maken met prei, courgette en brocolli. Moet ik deze eerst even voorkoken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Plasterk op 21-10-2008 17:59:49 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:55:12 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_62559796
Let niet op mij ik kom alleen even zeggen dat het "lasagne" is.

Ben alweer weg
Long live music.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:00:38 #3
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_62559895
Kut, fail van mijn kant
pi_62560038
gadverdamme, prei, courgette en brocolli in de lasagna

ontopic: nee niet nodig
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_62560074
Nee hoor. Je zou hooguit de broccoli even kunnen blancheren.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62560082
2 min doe ik altijd
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_62562393
Courgette en prei is niet nodig. De broccoli zou ik inderdaad even kort voorkoken.

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat het recept is???
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_62562927
niet koken, even in de koekenpan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:32:10 #9
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_62569895
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:52 schreef Tezz het volgende:
Courgette en prei is niet nodig. De broccoli zou ik inderdaad even kort voorkoken.

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat het recept is???
Knorr Lasagnette
Extra Italiaanse kruiden
Champignons
Halve courgette
Kleine prei
Kleine Broccoli (1 persoon)

Belisimo!

Ik gebruik iets minder water omdat deze al in de extra groenten zitten, bovendien hou ik van een stevige saus.
pi_62569964
Jammer, ik had eigenlijk gehoopt op een origineel pastarecept.
pi_62573535
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Jammer, ik had eigenlijk gehoopt op een origineel pastarecept.
Koken uit pakjes FTW
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:59:32 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62573626
Lasagna is zo lekker makkelijk, het pakjesspul (niet de opwarmtroep) is uitermate geschikt om er vanalles bij te gooien waar je trek in hebt.

Ik zou er iets met wat bite ingooien trouwens, het moet niet allemaal een waterige pulpzooi worden, je moet wel iets hebben om te knagen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_62575261
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:59 schreef Dagonet het volgende:
Lasagna is zo lekker makkelijk, het pakjesspul (niet de opwarmtroep) is uitermate geschikt om er vanalles bij te gooien waar je trek in hebt.
Als je zelf saus maakt toch net zo makkelijk om er wat bij te gooien?
Sweet and innocent...
pi_62577326
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:13 schreef Innocence het volgende:

[..]

Als je zelf saus maakt toch net zo makkelijk om er wat bij te gooien?
En gezonder en lekkerder.

Maar toen ik nog een klein mutsje was gebruikte ik ook wel pakjes e.d. hoor. En die hebben me veel geleerd over hoe je dingen moet bereiden zonder dat ik me zorgen hoefde te maken dat er iets oneetbaars op tafel kwam. Wat dat betreft zijn die pakken gewoon erg handig.
pi_62578593
Ik heb het ook wel gebruikt, maar dat werkt alleen goed als je je netjes aan de bereidingswijze houdt waar het pakje voor bestemd is.
Sweet and innocent...
pi_62579573
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:14 schreef Innocence het volgende:
Ik heb het ook wel gebruikt, maar dat werkt alleen goed als je je netjes aan de bereidingswijze houdt waar het pakje voor bestemd is.
Welnee joh.
Daar kan je nog eindeloos mee variėren door er groente bij te doen (en dan inderdaad wat minder vocht toevoegen) en bij te kruiden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:52:54 #17
165512 MASD
Music is dead.
pi_62579661
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:59 schreef Dagonet het volgende:

Ik zou er iets met wat bite ingooien trouwens, het moet niet allemaal een waterige pulpzooi worden, je moet wel iets hebben om te knagen.
Gehakt en gekookt ei doen het altijd goed hier.
Long live music.
pi_62579686
gekookt ei in de lasagne
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:53:03 #19
3869 David
Drum the drums
pi_62583110
wat een raar lasagne-topic
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:07:09 #20
165512 MASD
Music is dead.
pi_62585304
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
gekookt ei in de lasagne
Koken en in plakjes erindoen. Heerschend lekker!
Long live music.
pi_62585445
Ik wil een keer echte lasagna maken.

Tips anyone?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:45:27 #22
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62588230
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Axia het volgende:

Tips anyone?
Ingrediėnten:

400 gram lasagnebladeren
500 gram rode bietjes
300 gram ricotta
100 gram geraspte parmigiano
30 gram pecorino
1 glas droge witte wijn
1/4 liter melk
salie
roosmarijn
olijfolie extravergine
knoflook
zout

Bereidingswijze:
Fruit de fijngesneden knoflook met wat salieblaadjes licht aan in ruim olie. Voeg de aan reepjes gesneden bieten toe samen met de wijn en laat het geheel inkoken. Laat het geheel vervolgens afkoelen. Meng de groenten met de verbrokkelde ricotta en de helft van de melk. Dompel de lasagneblaadjes in heet, gezouten water met wat olie tot ze beetgaar zijn. Laat ze afdruipen en leg ze op een schone handdoek. In een ovenschaal afwisselend een laag pasta en een laag vulling leggen en het geheel bestrooien met geraspte kaas. Eindig met een laag vulling en in plaats van de geraspte kaas de pecorino. Bestrooi het geheel met wat roosmarijn en enkele blaadjes salie. Giet de rest van de melk vermengd met wat olie over de lasagne en doe het geheel 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.

Komt uit Lazio, succes!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_62588387
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Axia het volgende:

Tips anyone?
Verse lasagne vellen kopen, verder een bechamelsaus maken en een bolognese saus.

Ik maak bolognesaus volgens dit recept:
http://www.coquinaria.nl/recepten/03.5recept.htm

De bechamelsaus: smelt de boter in een steelpan en roer de bloem er door, laat de bloem niet bruin worden.
Roer er, op laag tot matig vuur, beetje bij beetje melk door maar roer het mengsel steeds eerst glad met een garde voordat er nieuwe melk toegevoegd wordt. Breng, als circa 2/3 deel van de melk op is, de saus aan de kook en laat de saus even al roerend zachtjes doorkoken. Breng de saus op dikte met nog zoveel melk als nodig is, kook nog even kort door en breng de saus op smaak met zout. Houd de saus tot gebruik warm, pas op voor aanbranden. roer er vaak in. Heel lekker is om er een Mornay saus van te maken, dit doe je door er 25 gram Parmezaanse kaas door te doen.

Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een ovenschaal in. Vul deze schaal allereerst met een laag Bolognese saus gevolgd door lasagne en bechamel/mornaysaus. Herhaal dit tot drie kwart van de schaal gevuld is. Eindig met Bolognese saus en bechamelsaus. Zet dit zo’n 40 minuten in de oven. Zodra de Lasagne Bolognese klaar is kan je hem nog even 5 minuten laten rusten zodat hij minder heet en vloeibaar wordt en je hem mooier kunt opdienen succes!
pi_62589132
In het fok! kookboek staan ook nog een aantal pastasauzen die goed te gebruiken zijn voor lasagne. Bechamelsaus vind ik persoonlijk maar viezige drap dus die laat ik altijd weg.
pi_62605716
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:45 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ingrediėnten:

400 gram lasagnebladeren
500 gram rode bietjes
300 gram ricotta
100 gram geraspte parmigiano
30 gram pecorino
1 glas droge witte wijn
1/4 liter melk
salie
roosmarijn
olijfolie extravergine
knoflook
zout

Bereidingswijze:
Fruit de fijngesneden knoflook met wat salieblaadjes licht aan in ruim olie. Voeg de aan reepjes gesneden bieten toe samen met de wijn en laat het geheel inkoken. Laat het geheel vervolgens afkoelen. Meng de groenten met de verbrokkelde ricotta en de helft van de melk. Dompel de lasagneblaadjes in heet, gezouten water met wat olie tot ze beetgaar zijn. Laat ze afdruipen en leg ze op een schone handdoek. In een ovenschaal afwisselend een laag pasta en een laag vulling leggen en het geheel bestrooien met geraspte kaas. Eindig met een laag vulling en in plaats van de geraspte kaas de pecorino. Bestrooi het geheel met wat roosmarijn en enkele blaadjes salie. Giet de rest van de melk vermengd met wat olie over de lasagne en doe het geheel 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.

Komt uit Lazio, succes!
Super. Heb toevallig kroten in huis, waar ik eigenlijk geen zin in had.
Is het echt nodig om de lasagnebladen voor te koken?
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')