CDA: stop loterijsubsidie aan Greenpeacequote:Het CDA wil een stokje steken voor subsidies aan actiegroepen, zoals Greenpeace en Milieudefensie, via bijvoorbeeld de Postcodeloterij of Staatsloterij.
Tweede Kamerlid Jan ten Hoopen van de grootste regeringspartij gaat daarvoor deze week voorstellen doen tijdens de Kamerbehandeling van de begroting Economische Zaken.
Ten Hoopen heeft dinsdag een bericht hierover in de Telegraaf bevestigd. Hij stelt dat burgers en organisaties die protesteren tegen democratisch genomen overheidsbesluiten, zelf hun financiering moeten regelen. De overheid moet volgens hem niet haar eigen tegenmacht organiseren.
quote:Hij stelt dat burgers en organisaties die protesteren tegen democratisch genomen overheidsbesluiten, zelf hun financiering moeten regelen
Partijen die in de oppositie zitten voortaan ook maar niet meer subsidiëren? Je zou eens tegengeluid/feedback kunnen krijgen...quote:De overheid moet volgens hem niet haar eigen tegenmacht organiseren.
Nee hoor, het is ook Nieuwsquote:
Als dat ook zou betekenen dat burgers en organisaties niks meer af hoeven te dragen aan die overheid ga ik ook even protesteren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry!?
Verkapt censuur en staatspropaganda ftw, moet ie gedacht hebben, zwaaiend met z'n democratische scepter..
Ik moest aan hetzelfde denken, maar wilde niet meteen heftig gaan starten. Meneer spreekt zichzelf tegen met zijn oproep tot stoppen van ..........quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry!?
Verkapt censuur en staatspropaganda ftw, moet ie gedacht hebben, zwaaiend met z'n democratische scepter..
[..]
Partijen die in de oppositie zitten voortaan ook maar niet meer subsidiëren? Je zou eens tegengeluid/feedback kunnen krijgen...
Wat een kutbeleid zeg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor, het is ook Nieuws
Anders zouden al onze topics dubbel zijn, want elk topic in nws kan ook ergens anders heengeschopt worden, en dus leeggehaald wordenIk post heus niet alle POL nws, maar vond deze wel NWS-waardig. De discussie loopt ook vaak wel wat anders hier
Zou het echt om politieke aangelegenheden gaan POL patij tegen POL partij zou ik hem na een paar uur toch overschoppen. Behalve de wilders berichten, want die willen ze daar ook niet
Alles van NWS is wel over te schoppen, ja ook de allochtonennieuws en de opmerkelijke berichten
Dit is niet alleen maar POL (want dan zou ik hem niet eens plaatsen) Laat NWS even NWS zijn zeg.
Dit is toch precies wat oppositiepartijen ook doen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:03 schreef JanJanJan het volgende:
subsidie ontvangen van de overheid en dan vervolgens diezelfde overheid gaan tegenwerken, hoe triest wil je zijn?
Inderdaad, democratie afschaffen, even iedereen naar de stembus lokken en een dictatoriale technocratie invoeren. TweedeKamerleden die ouwehoeren over iets terwijl ze er geen verstand van hebben, hoe triest zijn ze?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:03 schreef JanJanJan het volgende:
Jan ten Hoopen die begrijpt het.
Hij gaat alleen niet ver genoeg. Alle subsidie naar dit soort clubjes zou gestopt moeten worden. Niet alleen die via de loterijen.
subsidie ontvangen van de overheid en dan vervolgens diezelfde overheid gaan tegenwerken, hoe triest wil je zijn?
Idd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een kutbeleid zeg.Vaak is het zo dat bij dubbele topics slechts eentje het overleeft. Moet ik dan in twee topics discussie gaan voeren, of gewoon maar hopen dat het topic waar ík in zit het gaat halen?
Het komt op mij eerder over als een kinderachtig getouwtrek met POL. Is dit serieus het beleid wat je als NWS mod wil gaan volgen? De gemiddelde user heeft er namelijk geen fuck aan.
Ik zeg niet dat die clubs als greenpeace niet mogen bestaan heur.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Inderdaad, democratie afschaffen, even iedereen naar de stembus lokken en een dictatoriale technocratie invoeren. TweedeKamerleden die ouwehoeren over iets terwijl ze er geen verstand van hebben, hoe triest zijn ze?.
(Heb je ooit wel eens gehoord van een OR?)
Dat gaat niet gebeuren, want milieubewegingen hebben véél meer leden en donateurs dan bijvoorbeeld politieke bewegingen. Sterker nog, het is het grootse middenveld in Nederland. Die kan zichzelf financieel ook wel bedruipen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Lijkt me een goede zaak! Sowieso moet het woord "goede doelen" op de schop; zeker de helft zie ik liever verdwijnen dan geld krijgen!
Is de overheid een natuurlijk persoon? Nee?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:30 schreef JanJanJan het volgende:
Wat zou jij doen als je iemand geld geeft en die gaat daarmee stenen kopen en hij metselt je voordeur dicht? Geef je die nog een keer geld?
Ik doel op het feit dat donaties aan dergelijke clubs aftrekbaar zijn, en dat ze veel subsidie krijgen. Dat ze bestaan vind ik prima, maar een "goed doel" kindertjes-in-Afrika-helpen geloof ik niet in. Lokaal zal het best helpen, tijdelijk, maar in het grote geheel hebben er over 10 jaar meer mensen honger dan nu, dankzij de "goede" doelen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, want milieubewegingen hebben véél meer leden en donateurs dan bijvoorbeeld politieke bewegingen. Sterker nog, het is het grootse middenveld in Nederland. Die kan zichzelf financieel ook wel bedruipen.
Dat5 jij ze wil zien verdwijnen zegt eigenlijk meer over jouw hekel aan tegenspraak dan over, zoals ze onjuist worden aangeduid, "die clubjes".
Ik vind eigenlijk dat iemand die de reacties boven de zijne niet eens leest zich niet mag afficheren als "hersenchirurg".quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:13 schreef hersenchirurg het volgende:
De overheid die actiegroepen financiert is een beetje als de wetenschapper die geld doneert aan stichting anti-dierproeven welke dag in dag uit voor zijn huis protest-acties organiseert.
Ik vind het dus niet meer dan terecht dat dit soort subsidie stopt. Uberhaupt; als er kennelijk niet voldoende draagvlak is voor een dergelijke organisatie (wat zich uit in een teruglopend aantal donateurs), waarom dan subsidiëren?
Hetzelfde kan je zeggen van OV-bedrijven: NS, Prorail, busmaatschappijen... Het kan allemaal opdoeken zonder subsidie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:13 schreef hersenchirurg het volgende:
Uberhaupt; als er kennelijk niet voldoende draagvlak is voor een dergelijke organisatie (wat zich uit in een teruglopend aantal donateurs), waarom dan subsidiëren?
Dat zijn alle niet-verplichte bijdragen met een liefdadig, religieus of politiek karakter, Zegt dan dat je dát stom vindt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat donaties aan dergelijke clubs aftrekbaar zijn,
Het gaat hier niet over Afrika, zeg. Het gaat hier om het milieuquote:en dat ze veel subsidie krijgen. Dat ze bestaan vind ik prima, maar een "goed doel" kindertjes-in-Afrika-helpen geloof ik niet in. Lokaal zal het best helpen, tijdelijk, maar in het grote geheel hebben er over 10 jaar meer mensen honger dan nu, dankzij de "goede" doelen...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een kutbeleid zeg.Vaak is het zo dat bij dubbele topics slechts eentje het overleeft. Moet ik dan in twee topics discussie gaan voeren, of gewoon maar hopen dat het topic waar ík in zit het gaat halen?
Het komt op mij eerder over als een kinderachtig getouwtrek met POL. Is dit serieus het beleid wat je als NWS mod wil gaan volgen? De gemiddelde user heeft er namelijk geen fuck aan.
Nu is het wel mooi geweest. Ja, was niet mijn idee, maar is zo besloten en snap dat het niet anders kan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd.
Ook nog eentje in GC openen? En Klaagbaak?
Nee. Leg uit waarom ik lulquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is de overheid een natuurlijk persoon? Nee?
Wat lul je dan!
Alsof ik het perse met jou eens moet zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat iemand die de reacties boven de zijne niet eens leest zich niet mag afficheren als "hersenchirurg".
Luie donder.
Nee, maar je post was compleet onzinnig en niet doordacht op verdere consequenties. Al zeg je nou gewoon dat je een hekel hebt aan milieuverenigingen was je tenminste nog eerlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:08 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Alsof ik het perse met jou eens moet zijn
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:03 schreef JanJanJan het volgende:
Jan ten Hoopen die begrijpt het.
Hij gaat alleen niet ver genoeg. Alle subsidie naar dit soort clubjes politieke partijen zou gestopt moeten worden. Niet alleen die via de loterijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |