abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62543996
Dat dat er al een topic over bestond, maar kan het niet meer vinden.

Het schminken van kinderen is zo leuk! Het lijkt moeilijk, maar als je een beetje oefent is het zo te doen. Hier dus een topic met tips en trucs.

Mijn eerste tip: zorg voor goede schmink, dat is het halve werk. Bijvoorbeeld van Grimas. Op waterbasis en je wast het er zo af, met water en een washandje.

Mijn tweede tip: zorg voor goede voorbeelden. Er zijn boeken te koop met de meest ingewikkelde kunstwerken als voorbeeld. Dat is helemaal niet nodig. Kinderen willen meestal iets als: een prinses, piraat, hond, poes, leeuw of clown. Dat kan eenvoudig en effectief.

Dit boek is duidelijk en goed te begrijpen voor beginners.

Tip 3: schmink alleen een kind dat dit zelf wil. Zo niet, begin er dan niet aan. Jonge kinderen vinden het vaak eng. Je kunt ze dan zelf het kwastje vast laten houden of iets of hun hand schilderen, dan vinden ze het al snel leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 06:43:31 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62546011
Leuk topic!
Ik schmink de kinderen regelmatig, op hun eigen verzoek maar foto's heb ik er niet van eigenlijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62546074
Wat vind je leuk om te maken, doe je dat met behulp van voorbeelden en ga je snel foto's maken?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_62546278
Ik heb toevallig pas nog een cursus gevolgd, en toen inderdaad een set van Grimas makeup aangeschaft.
Het is erg leuk. Eva is nog te jong maar ik oefen zo nu en dan op de kindjes uit de klas!
  Jubileum moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:38:34 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62546618
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 07:08 schreef YPPY het volgende:
Wat vind je leuk om te maken, doe je dat met behulp van voorbeelden en ga je snel foto's maken?
Ja sorry Ik vind het leuk om verschillende dieren te maken maar de kinderen hebben zelf meestal maar 1 verzoek, Iris wil prinses en Eva wil tijger of vlinder.
Ik doe dat uit mijn hoofd, en met een kwastje met grime op waterbasis. Inmiddels heb ik een uitgebreide doos met verschillende kleuren gekocht, daar wil ik dan wat meer mee gaan experimenteren.
Eva schminken is altijd een hele uitdaging, ze wil het wel heel graag maar stil zitten is er niet bij als er iemand zo dicht bij je moet zitten
Foto's zal ik eens gaan maken!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62547617
Oeh!
Een onbeschofte TVP

Ik heb als animatrice op verschillende campings in Frankrijk gewerkt en daar deden we ook vaak de kindjes schminken. Zij (de Franse eigenaren) hadden vaak van die goedkope supermarkt-krijtjes enzo en ik merkte dat een hoop kindjes daar toch op reageerden qua rode huid enzo. Ik had van mijn moeder een doos Grimas schmink meegenomen, witte doos. Was ze niet blij mee maar ze gebruikte hem zelf verder eigenlijk nooit meer. Mijn ervaring met die doos was wel altijd dat het wit zo enorm snel op was. Dus daar zou ik denk ik een apart potje van halen.

De kindjes vonden het altijd heel erg spannend en de meesten wilden inderdaad helemaal geen ingewikkelde dingen. Prinses, vlinder, leeuw/tijger en piraat waren de meest voorkomende bij ons. Jongetjes die eigenlijk niet durfden gingen meestal niet verder dan een piraten-litteken en dan kwamen ze de volgende dag terug om toch maar wel helemaal als piraat te gaan
Kindjes die van hun ouders niet geschminkt mochten worden begon ik dus ook niet aan, je weet immers nooit waarom dat is.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:49:30 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_62547699
Leuk topic! Ik heb Maria dus laatst geschminkt, maar wel met het meest simpele Hema-spul. Een verfkwastje gebruikt en dat ging net. Ik wil ook goed spul!
(Heb haar geschminkt aan de hand van een fotootje op internet.)

Zo werd het:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_62547797
sug, volgens mij zit er in Geldrop ofzo een winkeltje waar je het kan kopen, die grimas make-up.
Mooi gelukt trouwens.

Wit is inderdaad snel op. Ik zelf heb een bruine 'cake' voor de ondergrond. Die gaan ook hard. Je hebt die 'cake' ook in het wit.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:58:49 #9
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62547883
Hier ook iemand die dol is op schminken. Heb het vroeger vaak gedaan op kinder- en themafeesten. En nu kan het bij mijn eigen kinderen.
Tijger is mijn favriet, en bij Luuke prinses. Ik gebruik schmink van Grimas.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:03:03 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62547966
Een vriendinnetje van mij gaat binnenkort een workshop doen. Ik zal eens aan haar vragen waar ze dat doet.
Ze heeft idd ook een hele mooie doos met spul gekocht en hoopt het wat meer te kunnen gaan doen op school en bij feestjes enzo.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:50:08 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_62550184
Ik heb het ook tijden gedaan, toen ik nog bij een kinderclub leiding was Vind het nog steeds erg leuk om te doen, maar heb het al tijden niet meer gedaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:48:30 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62553351
kan iemand die spullen van grimas heeft kijken naar ingredienten ? ( met name is het verwerkt met gluten/tarwe/lactose/soja/notenachtig iets)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62553589
Dit kan ik online vinden
quote:
Productkenmerk & Verkrijgbaarheid
Grimas Water Make-up (Pure)* is een ongeparfumeerde en glutenvrije water make-up, bedoeld voor gezichts- en lichaamsbeschildering. De Water Make-up (Pure) is verkrijgbaar in paletten met 6, 12 of 24 napjes van 2,5 ml. Daarnaast zijn de kleuren los te bestellen in doosjes van 15, 25 en 60 ml.
* Pure betekent dat het betreffende product geen chemische conserveermiddelen (zoals bijvoorbeeld parabenen) of halogeen organische verbindingen bevat. Ook zijn de ‘pure’ producten, zoals alle Grimas producten, glutenvrij en ongeparfumeerd.
Dit zit in de kleur wit
quote:
001 - WATER MAKE-UP PURE

Grondstoffen
INCI Max % Functie
Talc 45 Matterend
Kaolin 45 Matterend
Glycerin 30 Bevochtiger
Aqua 20 Oplosmiddel
Lanolin 8 Verzorgend
Coco-caprylate/caprate 8 Verzorgend
Cetearyl alcohol <1 Emulgator
Cetearyl glucoside <1 Emulgator
Caprylyl glycol <1 Bevochtiger
p-Anisic acid <1 Stabilisator
Glyceryl caprate <1 Bevochtiger
Glyceryl caprylate <1 Bevochtiger
Sodium lauroyl lactylate <1 Emulgator
Tocopheryl acetate <1 Vitamine E,
Verzorgend
Ascorbyl palmitate <1 Vitamine C,
Verzorgend

Kleurstoffen
CI 77891 50 Kleurstof
De gebruikte grondstoffen / kleurstoffen zijn met maximum percentages aangegeven. De uitleg over de gebruikte grondstoffen / kleurstoffen vindt u door op de grondstofnaam / kleurstofnaam te klikken.

Kun je daar iets mee?
*OUD heilige*
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:58:59 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62553690
zoals ik met mijn leken oog kan zien zou het in principe mogen woeheeey
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62553742
Je kunt het per kleur opzoeken en als je dan op die moeilijke woorden klikt, kun je een uitleg zien. Maar jij begrijpt die termen vast beter.

Ik heb nooit een kind gezien dat er niet tegen kon, bij Arwen is het wel lastiger natuurlijk. Zou wel super zijn als het kan.
*OUD heilige*
pi_62554602
yppy, wat een goed topic!

ik ga me er ook eens in verdiepen. heb 't nog nooit gedaan, ben ook altijd een beetje huiverig dat de huid van piet & anna er niet tegen kan, maar zo te lezen is dat Grimas redelijk huidvriendelijk spul?
pi_62554646
Je kunt het altijd eerst op een handje proberen, maar het is erg huidvriendelijk.
*OUD heilige*
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:36:36 #18
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62554736
Leuk topic! Ik denk niet dat ik echt een superster zou zijn met schminken, maar wel dat het leuk is! Nu Simon nog leren stil te zitten!

In wat voor winkels koop je schmink? Toen ik zelf in de speelgoedwinkel werkte, verkochten we het ook, maar ik weet eigenlijk niet meer welk merk het was.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62555045
nou ik heb wel eens in gewone speelgoedwinkels gevraagd, maar daar hebben ze vaak echt alleen maar erg belabberd spul, van die krijtjes die nauwelijks afgeven bijvoorbeeld.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:52:52 #20
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62555155
Bix, ik heb ook van die gevoelige dochters maar Luuke kan er goed tegen. En anders een laagje nivea eronder en niet te lang laten zitten.

(O, tip: schoonmaken gaat goed met billendoekjes. Heel.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:00:17 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62555345
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:48 schreef bixister het volgende:
nou ik heb wel eens in gewone speelgoedwinkels gevraagd, maar daar hebben ze vaak echt alleen maar erg belabberd spul, van die krijtjes die nauwelijks afgeven bijvoorbeeld.
Onze winkel was dan ook geen 'gewone' speelgoedwinkel Maar het is inderdaad de soort die jij beschrijft, óf hele dure. Maar dat was geen Grimas volgens mij.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:38:41 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_62556328
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:12:49 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_62558929

ook heel handig voor het maken van vlinders..
pi_62563423
Je kunt ook in feestkleding/fopwinkels kijken. Of bij de zaken die veel carnavalskleding (in het geval van de zuiderlingen) verkopen.
*OUD heilige*
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:38:45 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_62565951
Ik denk dat als ik het zou halen, ik het bij Wienk zou halen in Hengelo ja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: