Om een zo'n duidelijk mogelijk live-stream verslag te kunnen maken is er besloten om een aparte topic te openen.
Het is gebleken dat de verslagleggingen nogal eens onderbroken worden door vragen, goedbedoelde commentaren en aanvullingen.
Om de verslaggeving nog leesbaarder te maken (en het voor het nageslacht te behouden)is op verzoek van de stream-verslaggevers dit begeleidende topic geopend, dat speciaal voor dergelijke zaken is bedoeld.
Dus heb je...
- specifieke vragen aan de verslaggevers
- commentaren op de inhoud van de verslaggeving
- moeilijkheden met de interpretaties van de soms cryptische woorden van de bewoners (of verslagleggers)
- aanvullingen met informatie van elders
- steunbetuigingen aan, en aansporingen op, de verslaggevers
- vragen over hoe de streams te verslaan, wat te gebruiken en waneer
Dan zijn jouw reacties hier van harte welkom
laten we een mooi stukje geschiedenis mooi houden
Anouk was net te gast bij koffietijd en heeft haar ervaringen verteld. Wat mij opviel is dat ze zei dat die 30 minuten per dag die uitgezonden wordt dat dat wel erg over haar ging en veel haar huilend hebben laten zien, zelf vindt ze dat dat overtrokken is en over het algemeen heeft ze het best naar haar zin gehad. Dat bewijst maar weer dat VOO natuurlijk alleen datgene laten zien wat zij willen, maar tja dat is de bedoeling ook van deze livesoap
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 30 November 1999).]
Voorlopig is 1 ding duidelijk. VOO heeft zich met de nieuwe weekopdracht in de vingers gesneden. Het was al een beetje saai geworden, maar nu er in ploegen wacht wordt gehouden bij het kampvuur is er helemaal niets meer te beleven. Ik ben benieuwd wat voor beelden we in de avonduitzendingen te zien krijgen.
ik vraag me af of de sturing van het wacht-schema vanuit de regie hier mee te maken heeft?
Maar zelf weet ik niet meer wat we ermee moeten doen, als het vaker gebeurd zal het denk ik uitlopen tot een Topic die het doel voorbij gaat.
Please wie kan even mij vertellen wat we ermee moeten, ik wil niet de naam krijgen dat ik te streng, concequent ben.
quote:
op 11-30-1999 om 12:23 PM schreef oliebol2000 het volgende:
Even een serieuze vraag, ik zie vanmorgen nu al drie off-Topic opmerkingen in de dagstreams en weet eigenlijk niet meer of ik er nog op moet reageren, zelf heb ik het idee dat ik er dan alleen op aangesproken wordt en dat wil ik niet. Maar zelf vindt ik het nogal storend. Kan aan mij liggen natuurlijk, misschien heb ik wel teveel poedersuiker op mijn oliebol
He oliebol, hahahaha (doet ze het alweer)
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Het is gewoon erg vervelend als je de streams aan het lezen bent, en opeens komen er vragen tussen door. Het is dan erg onprettig lezen, vind ik. Maar ja, wie ben ik he?
En oliebol, van het commentaar moet je je niets aantrekken, als eenieder de topics goed leest, dan weten ze dat ze in deze topic hun ei kwijt kunnen, en vragen kunnen stellen!
Oef...
oke nu je koptelefoon op Binky
Mensen zijn nou eenmaal enthousiast soms en willen direct reageren op wat ze zien, mischien bang dat ze anders niet gelezen worden
gwoon stug doorgaan met verwijzen naar de goede topic en denken dat jij hetnog makkelijk hebt (denk aan phileine .. die heeft al menig haartje verloren)
Hai Jane, misschien is dat een idee, ik zal eens kijken of dat werkt . Bedankt !
------------------
quote:
op 11-30-1999 om 12:18 PM schreef luciano het volgende:Nogmaals even off-topic , daar de zoekmachine k*t wekt .
Waar kan ik iets vinden over de "frequentiezoeker" , radio , zender , ontvanger , die in de tuin zou zijn gegooid ?
Na 50 minuten zoeken ben ik het wel zat !
Géén reakties over off-topic , weet ik ook wel , maar alleen wáár graag , Oliebol?
Ik zou het helaas niet weten Luciano, iemand anders?
quote:
op 11-30-1999 om 12:05 PM schreef PINOK het volgende:
Het hoort niet hier, maar jullie kunnen het misschien beoordelen. Heeft het niet weergeven van beelden van het kampvuur soms te maken met de reclame die er op die zak staat waar ze een scherm mee gemaakt hebben.
Nogmaals sorry van gister. Ik heb net de reacties gelezen en er werd nogal wat ophef over gemaakt. Je hebt gewoon gelijk dat je er iets van zei. No hard feelings!
groetjes,
Margot
quote:
op 11-30-1999 om 12:23 PM schreef oliebol2000 het volgende:
Even een serieuze vraag, ik zie vanmorgen nu al drie off-Topic opmerkingen in de dagstreams en weet eigenlijk niet meer of ik er nog op moet reageren en wat ik ermee moet doen, zelf heb ik het idee dat ik er dan als enige op aangesproken wordt en dat wil ik niet. Maar zelf vindt ik het nogal storend. Kan aan mij liggen natuurlijk, misschien heb ik wel teveel poedersuiker op mijn oliebol
>> Teveel poedersuiker? Absoluut niet! Je hebt volkomen gelijk!
Maar zelf weet ik niet meer wat we ermee moeten doen, als het vaker gebeurd zal het denk ik uitlopen tot een Topic die het doel voorbij gaat.
>> Maar zodra er een nieuwe topic wordt geopend, wordt deze, vaak, gesloten
(ik verwijs nu even naar Phileine, die in een topic reageerde dat de berichtenuitwisseling maar moest worden voortgezet in een chattopic/forum.
Maar, topics als "danny zwanger", en "nieuwe smileys" horen, mijns inzien ook niet in het BB gedeelte.
Please wie kan even mij vertellen wat we ermee moeten, ik wil niet de naam krijgen dat ik te streng, concequent ben.
Wat je ermee moet? Je niets van de negatieve reacties aantrekken, en mensen (het is niet anders er steeds op wijzen dat men elders terecht kan.
Verder heb ik nog iets kleins, als er bij mij vragen komen m.b.t hetgeen ik verneem op de streams, ben ik absoluut niet van plan, om geschreven texten van de VOO site, in de streamverslagen over te nemen.
Ik volg het nieuws, kijk BB op tv, maar weiger de voorgekauwde verslagen van anderen over te nemen in de streamverslagen.
Daar is, volgens mij, de topic BB, stop de persen en kranten ,geschikt voor.
En O2k doet de verslagen het beste echt woordelijk verslaan is nog best lastig Ga zo door!
echt geweldig initiatief en ik lees het elke dag vooral grote bewondering voor oliebol! uiteraard voor iedereen, maar oliebol zit soms een hele dag zowat alleen!
en oliebol: ook ontzettend lief & gaaf dat je af en toe een screenshotje plaatst, ik kijk niet naar de streams nl en het is erg leuk om te zien hoe het eruit ziet allemaal
en geweldig bewijs ook: ja, kijk ruud zit echt aan een mc donalds beker te lurken (hmm is er al een *lurk* smiley?)
HAHA..ja die MC Donalds, toen ik Ruud zag lurken had ik direct zoiets van dat wordt een plaatje en bewijs
------------------
Toch moet ik even kwijt dat ik niet helemaal snap dat jullie je opwinden over de vragen die er tussendoor worden gesteld. Eerlijk gezegd vind ik dat juist wel grappig om te lezen en houden de vragen van de schrijvers mij allert bij het lezen. In de trant van: 'Hé, zo had ik het nog niet bekeken'.
Dit betekent echter niet dat ik deze topic overbodig vind, maar als je zelf geen vragen hebt, ben je ook minder snel geneigd om deze topic te lezen (oké, mijn fout).
Daarbij denk ik -en nu krijg ik waarschijnlijk iedereen over me heen- dat je, als je zo consequent wilt zijn, ook geen teksten tegen andere streamverslaggevers ertussen moet gaan zetten. (bijv. Hé ... ben jij er ook weer. Of, Welkom hier, etc.)Als je dat zelf doet, voelen anderen zich ook minder bezwaard om er off-topic tussendoor te gaan, denk ik.
Dit betekent niet dat ik het geen goed plan vind om iedereen te verwijzen naar dit topic, hoor! Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet zo goed snap waarom je je er zo aan ergert.
Ik neem weer een even waar voor O2K en de rest van de dagploeg.
Als je streams verslaat is dat echt hard werken. Je moet geconcentreerd luisteren, opletten op die vier beeldjes, het geluid schakelen, schrijven, etc.
Het storende is niet die tekst tussendoor. Het is ook het gevoel dat je van alles moet gaan doen onderdehand: bijvoorbeeld reageren, dingen nazoeken, etc.
Da's lastig. Bovendien weet je na een tijdje dat als je dat allemaal doet en dus er weer een reactie terug komt. Kortom het leidt gewoon af.
Vandaar dit neven-topic waar je echt alles kwijt kan qua vragen en opmerkingen. Soms krijg je zelfs antwoord
Zie reactie Voyeur hij omschrijft het precies zoals het is. Luisteren, tikken, inschatten en niet/wel relevante zaken scheiden kost veel inspanning en zoals jullie zelf schrijven lees je nu ook deze Topic voor aanvullingen, opmerkingen en vragen, dat is nu net de bedoeling dus prima Athena en renaisy dat jullie hier dus reageren, zo door blijven gaan zou ik zeggen. Afijn ik ga niet meer uitvoering in op de dingen die storend worden ervaren door de niet streamkijkers en de verslaggevers die zijn nu wel bekend, je weet precies wat er mee bedoeld wordt dat is vragen naar de bekende weg.
Verder wil ik het hier er erg graag bij laten want ik wordt er zo langzamerhand een klein beetje ziek van om eerlijk te zijn en dat ben ik al dus wil het zo beperkt mogelijk houden, ik blijf die dingen verwijzen die echt niet thuishoren in de streams totdat ik het hele forum over me heen krijg , dan trek ik mijn eigen conclusies.
Groetjes,
Margot
------------------
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 01 December 1999).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |