hoi
Hier een ervaringsdeskundige! Ik ben eigenlijk juist heel tevreden met de gang van zaken. Ik heb me een aantal maanden geleden aangemeld op
www.studiebaan.nl en werd toen een dag later gebeld door een adviseur van studiebaan. Zij stelde mij vragen over mijn huidige situatie, op het gebied van werkervaring en hoogst afgeronde opleiding e.d. Ze heeft in het kort het concept studiebaan uitgelegd en dat klonk goed. Ik moest mijn CV mailen, dat kon ik niet gelijk doen, want ik zou een dag later op vakantie gaan en had nog veel te doen. Dat was geen probleem. Toen ik terugkwam van vakantie heb ik mijn CV gestuurd en weer een dag later werd ik opnieuw gebeld en werd ik uitgenodigd voor een intakegesprek op het hoofdkantoor in Hilversum. In het gesprek ging het eerst over mijn cv en de keuze van mijn opleiding en vervolgens is studiebaan aan mij uitgelegd door middel van een presentatie. het klonkt na de presenatie eigenlijk te mooi voor woorden, dat heb ik ook tegen de adviseur gezegd. de hele bedoeling is dat studiebaan de opleiding voorschiet, zij kopen als het ware de opleiding in bij ncoi. zij zijn gelieerd aan ncoi en zitten overigs ook in hetzelfde pand. ik vond het wel prettig om ook ncoi eens van binnen te zien moet ik zeggen, het is uiteindelijk de opleider en het contact met cursisten is over het algemeen via e-mail of telefoon. je moet als cursist aan een aantal voorwaarden voldoen en je hebt ook een aantal rechten: je rechten zijn het volgen van de erkende voorgefinancierde opleiding, zonder dat je op dat moment een passende werkplek hebt, het meedoen aan het loopbaanbegeleidingsprogramma en uiteindelijk mocht je er niet in slagen een werkgever te vinden die in je investeert, een kwijtschelding van de kosten die gemaakt zijn met de opleiding. je plichten zijn 75% van de studiepunten van het eerste jaar behalen, meedoen met het loopbaanbegeleidingsprogramma en 2 keer per maand solliciteren. Ik heb het contract mee naar huis gekregen en heb alles goed doorgelezen, ook mijn ouders alles laten lezen en uiteindelijk getekend en teruggestuurd. in september begin ik aan mijn opleiding personeelsmanagement. ik heb er superveel zin in, het is namelijk iets wat ik al een tijdje wil doen. ik heb al wat werkervaring op dat gebied. In juni heb ik met eerste bijeenkomst gehad van het loopbaanbegeleidingsprogramma. het duurde ongeveer 3 uur en werd begeleid door een docent. ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, maar het was supernuttig. van andere studiebaan kandidaten heb ik wat tips gekregen wat voor bedrijven ik het beste kan aanspreken. Ik ben druk aan het solliciteren en heel erg eerlijk het is best lastig omdat er natuurlijk in deze tijd meerdere mensen zijn die solliciteren

maar ik heb volgende week een gesprek. in mijn brief heb ik aangegeven dat ik met een opleiding ga beginnen en deze werkgever stond hier positief tegenover! Dus ik ben benieuwd! Ik heb van de week mijn boeken gekregen!!! het ziet er zo leuk uit, ik kan niet wachten om te beginnen in september. ik ben er steeds meer van overtuigd dat als je zelf gelooft dat je de moeite waard bent om in de investeren, je dat ook uitstraalt. bovendien heb ik ooit een hbo opleiding gedaan, dat koste mij meer van ¤ 200 per maand. de opleiding die ik ga volgen kost de werkgever ¤ 170 per maand door een fiscaal voordeel vanuit de belastingdienst. desnoods betaal ik die ¤ 170 zelf wel! als ik mijn diploma maar behaal over 3 jaar!
[ Bericht 3% gewijzigd door Qavia op 12-08-2009 19:55:36 ]