Ik vind dat juist een van de redenen waarom deze serie me zo aanspreekt. Bij Terminator denk je aan Arnie, actie, schieten, robots, geweld, etcetera. Wat deze serie echter is. is de andere kant: de verhalen, de beleveniswereld en in dit geval: een goede Terminator die gedurende langere tijd met de Connors optrekt en van wie de AI duidelijk en steeds meer interesse in het concept menselijkheid krijgt. Denk aan de balletscene bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:55 schreef JK het volgende:
Moest wel lachen om dat stukje over die schildpad op z'n rug en dat Cameron eventjes Ellison ook omdraaide
Effe een persoange uitdiepen vind ik zelf ook Ok. Maar daarna het liefst snel verder met het verhaal. In films doen ze dat ook zo door tijdgebrek. Een flashback hier en daar, en een paar zinnen over een gevoel en klaar.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef Breuls het volgende:
Het feit dat deze aflevering ook ging over Sarah die dromen heeft en een ondervraging van een persoon uit de toekomst (overigens, Richard Schiff, leuk om hem weer eens te zien), of dat ze de aflevering van vorige week opsplitsten in karakter-gebaseerde onderdelen, of dat een volledige aflevering zich richtte op hoe Cameron tijdelijk dacht dat ze Allison was, geeft aan dat ze het hele plaatje laten zien. Hoe beleef je je leven als je een van de Connors bent? Hoe voel je je? Hoe slaap je? Hoe ziet je leven eruit? Wat is een T-XXX eigenlijk voor levende entiteit als 'the objective' prima in orde is?
quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:14 schreef 1shot1kill het volgende:
Je kan in een serie niet steeds 40 minuten actie verwachten, dat kost gewoon te veel en zou trouwens wel erg dom zijn. Met een serie als deze heb je juist de kans om het Terminator universum uit te diepen en dat doen ze prima, als je alleen voor de actie Terminator kijkt moet je deze serie links laten liggen en het bij de films houden die maar een uur of 2 duren met een budget wat vele malen hoger is dan wat zo'n serie voor dezelfde tijd heeft om uit te geven.
Maar wat wil je dan? Dat ze terminators opzoeken en doodmaken? het terminator verhaal is er één waar er niet gemakkelijk naar een eind kan worden gewerkt. Dat ze het verhaal uitdiepen heb ik helemaal geen problemen mee.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:50 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Effe een persoange uitdiepen vind ik zelf ook Ok. Maar daarna het liefst snel verder met het verhaal. In films doen ze dat ook zo door tijdgebrek. Een flashback hier en daar, en een paar zinnen over een gevoel en klaar.
Maar elke aflevering zitten ze nu met die emoties en gevoelens lijkt het. We weten nu wel dat John lievertiener wilt zijn, en dat Sarah eigenlijk geen zin heeft in die terminator-crap. Door dat teveel aan drama wordt het ook vergeleken met Dawsons Creek. Of de "Emo-chronicles".
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:07 schreef Mirel het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Dat ze terminators opzoeken en doodmaken? het terminator verhaal is er één waar er niet gemakkelijk naar een eind kan worden gewerkt. Dat ze het verhaal uitdiepen heb ik helemaal geen problemen mee.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:30 schreef Mirel het volgende:
Ik weet niet hoeveel eps er nog moet komen, maar als het de laatste 3 eps gebeurt dan ben ik daar uitermate tevreden mee ja.
Qua creativiteit ben ik het niet met je eens. Vond de episode over het meisje waaruit Cam's terminatorlijn kwam, heel goed. Of de toekomst ep met Derek, ook tof. En Weaver bij de kinderpsycholoog, allemaal heel goed uitgedacht als je het mij vraagt. Een terminator die gevoelens probeert te snappen.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:00 schreef planethugo het volgende:
ben t opzich wel ermee eens dat er niet echt een duidelijk verhaal aanwezig. Iedere aflevering is er weer een persoon die ze moeten pakken of beschermen zonder dat ze zelf weten wat hiervan de bedoeling is. Ze hebben ook niet 1 bepaalde missie, ze modderen maar een beetje aan terwijl toch de mensheid op het spel staat
En ik vind Battlestar Galactica weer nietsquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar er zit geen climax in. Het kabbelt maar een beetje voort. Wat een verschil met Battlestar Galactica, waar actie, drama, en karakter uitdieping wel zeer goed is weergegeven. Dit gaat nergens heen. Je kan geen Terminator serie produceren en dan met bijna alleen karakter episodes aan komen kakken.
Meet John Henry!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Ha, dat zou ik nog niet zo snel beweren. Je weet nooit wat ze nog uit de hoge hoed toveren.
Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:09 schreef sleutelboss1 het volgende:
Opzich een toffe aflevering met wat wat interessante wendingen.
Wist niet dat John Conner half Nederlands is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Burnt to the core but not broken
Nederlandse pa, volgens wikipedia.quote:
quote:Dekker was born in Las Vegas, Nevada to a Dutch father and a Welsh mother.[2] His mother is a concert pianist, acting coach, actress, and singer, and his father is an artist, set designer, opera singer and actor.[3] As a child he and his parents moved all over the world, spending time in the United States, Europe (Yorkshire, England, in particular) and Canada. He has a step sister named Diana and a step brother named Erik. Dekker is a vegan.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef PPL het volgende:
Volgende week:Ik zie het niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |