WOW!!quote:280 over 155
Stress geen last van, zout niet extreem, en in de familie: JUPS.... ik weet dus wat mij te wachten staatquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oorzaak kan van alles zijn, stress doet het goed, zout ook, en als het in de familie zit helpt dat ook mee...
Dat worden pillen, de rest van d'r leven gok ik, en ik denk dat ze blij mag zijn dat ze er nog is!
Oh yeah, spendeer even een paar honderd euro aan een kwaliteitsbloeddrukmeter, zodat ze dagelijks thuis kan meten (scheelt "witte jassen verhoging").
Paar honderd is niet nodig, goedkoopste betrouwbare model (Microlife BP AC1-1) is ¤89,99 uit mijn hoofd en dan heb je een uitstekende klinisch gevalideerde meter in huisquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh yeah, spendeer even een paar honderd euro aan een kwaliteitsbloeddrukmeter, zodat ze dagelijks thuis kan meten (scheelt "witte jassen verhoging").
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddrukquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:13 schreef Laton het volgende:
wat houdt dat eigenlijk in, hoge bloeddruk ? dat het te snel rondgepompt wordt of dat je teveel bloed hebt waardoor je vaten beschadigen ?
uiteraard wikiquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:15 schreef Slarioux het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddruk
Bloeddruk is dus inderdaad de druk in het slagadersysteem. In de meeste gevallen van te hoge bloeddruk (hypertensie) is er geen eenduidige oorzaak aan te wijzen (primaire hypertensie). Het is meestal een combinatie van factoren, zoals genetische aanleg, gewicht, stress, alcohol- en zoutgebruik. Je noemt wel direct een paar dingen die wel (enigszins) kloppen. De behandeling van (zeker de genoemde casus) hoge bloeddruk kan door het hart minder snel en voornamelijk minder krachtig te laten kloppen (beta-blokkers). Ook kan het volume van het bloed worden verminderd (zoutbeperking, diuretica). En inderdaad, een hoge bloeddruk is niet goed voor je vaten, waardoor bijvoorbeeld de nierschade is ontstaan in het verhaal van TS.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:13 schreef Laton het volgende:
wat houdt dat eigenlijk in, hoge bloeddruk ? dat het te snel rondgepompt wordt of dat je teveel bloed hebt waardoor je vaten beschadigen ?
Dat is goed om te horen!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:59 schreef LordLynx het volgende:
Mijn vader heeft een jaar of 20 geleden iets vergelijkbaars gehad (bloekdruk ook in de regio van wat jouw moeder heeft, 280 om 170, hij heeft toen bloedneuzen gekregen die waarschijnlijk hebben voorkomen dat hij een hersenbloeding kreeg) en heeft nu nog steeds medicijnen en gebruikt eten met weinig zout. Verder is er niet bijzonder veel veranderd, alleen moest hij het rustiger aan gaan doen met werk (had een bijzonder stressvolle baan) en hou je natuurlijk regelmatige checkups om alles in de gaten te houden.
Het gaat niet zo langzaam omdat het niet lukt, maar omdat je de bloeddruk niet zo snel omlaag wil. Als je lichaam gewend is aan de 280 en je gaat die in een dag naar de 120 proberen te krijgen kun je wel raden wat er gebeurtquote:Op maandag 20 oktober 2008 17:29 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen!!!
Mijn moeder is inmiddels verplaatst naar een prive kamer omdat de 2persoons te druk was, ze doen er alles aan om haar zo rustig mogelijk te houden zodat de bloeddruk omlaag gaat. Helaas lukt het niet echt, onderdruk was nogsteeds 140, en die moet richting de 80.... En in de tussentijd wordt de pillencocktail alleen maar groter
Ik zal vast een hint gevenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:12 schreef ralfie het volgende:
[..]
Het gaat niet zo langzaam omdat het niet lukt, maar omdat je de bloeddruk niet zo snel omlaag wil. Als je lichaam gewend is aan de 280 en je gaat die in een dag naar de 120 proberen te krijgen kun je wel raden wat er gebeurt
Inmiddels zijn we al een week verder, en ik weet dat ze niet te snel WILLEN zakken, maar het was wel de bedoeling dat ie nu al eens normaal zou zijn, maar dat LUKT dus niet echtquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik zal vast een hint geven: bij te snelle daling van de bloeddruk is er een verhoogde kans op het ontstaan van infarcten in o.a. hersenen, hart, nieren of netvlies. Meestal is het de bedoeling dat de diasystolische bloeddruk (onderdruk) naar 100 mmHg gebracht in 48 uur. De bloeddruk in zijn geheel moet in een paar dagen weer normaal worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |