Natuurlijk gun ik hem langer dan donderdag, maar het asiel was het met me eens dat hij niet langer hier kan blijven.. daarnaast ben ik ook te bang dat ik van gedachten ga veranderen, terwijl dat beestje gewoon beter af is bij iemand anders.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Ja, jeetje, zeg. Als je hem een goed nieuw huis gunt, dan geef je het toch hopelijk wel wat langer dan tot donderdag?
Dat ligt grotendeels bij mij. Ik vind het een enge gedachte om hem alleen te laten met mijn vissen (in principe gaat dat wel goed, op 1 keer na) en de open ramen (ramen moeten open omdat het hier anders niet te houden is. Daarnaast is de ruimte in het huis gewoon te klein.. ik merk steeds vaker dat hij toch naar buiten wil en dat kan hier (flat; 3 hoog) gewoon niet.Vandaar dat ik ook vraag om iemand met een tuin..quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:18 schreef ondeugend het volgende:
Waarom kan hij niet loslopen in huis eigenlijk?
Eens. Ik heb een stomme fout gemaakt ten koste van zo'n lief beestje.. Ik heb me ook nog nooit zo rot gevoeld..quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef Laton het volgende:
zou fijn zijn als mensen eens een keer verantwoordelijkheid nemen of eerst eens nadenken alvorens weer een dier het slachtoffer is van de incompetentie van de eigenaar.
Nee, mijn huis heb ik enorm onderschat wat betreft dat.. ik dacht dat het groot genoeg was, wat in theorie ook zo is. Maar in praktijk wil dat beestje gewoon lekker rondlopen en naar buiten (tuin; niet straat) terwijl ik dacht dat het een binnenkat was.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef Qwea het volgende:
Even he ; Waarom heb je hem uit het asiel gehaald? Je had toch wel kunnen weten dat je huis te klein zou zijn?
Verder is die foto met die bal op zn kop briljant![]()
Ooh, en wat lienekien zegt.
Het is ook absoluut kort-dag, maar dit was vooral een suggestie van het asiel uit. Vandaar dat ik toch een advertentie plaats..quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zo zet je mensen wel voor het blok zeg, voor donderdag een reactie anders asiel.
Maar waarom kan hij niet los rondlopen?
mja, maar ze zegt dat het geen huiskat is en graag rond wil lopen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef ondeugend het volgende:
Een kat kan heel goed in een flatje of klein appartementje, maar een kamer is natuurlijk te klein.
Het lijkt mij dat er voor vissen en open ramen tocht wel een oplossing te vinden is.
Voor de ramen kan je gaas doen en de vissen kunnen in een andere kamer? Of er ook iets overheen zodat kat er niet bij kan. Het komt me allemaal zo makkelijk over.
Tuurlijk wil hij rondlopen, dat lukt immers nauwelijks in een kamertje waar hij alleen is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:40 schreef HzHertz het volgende:
[..]
mja, maar ze zegt dat het geen huiskat is en graag rond wil lopen.
Volgende keer maar een kleine knorrige kitten kopen en die altijd binnen houden
Volgende keer maar geen kat meer dacht ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:40 schreef HzHertz het volgende:
[..]
mja, maar ze zegt dat het geen huiskat is en graag rond wil lopen.
Volgende keer maar een kleine knorrige kitten kopen en die altijd binnen houden
Kan best dat het allemaal makkelijk overkomt, maar dat is het echt niet.. Ik wil dat beestje heel graag houden, maar als ik er goed over nadenk is het gewoon beter om hem af te staan aan iemand die hem wel de ruimte kan geven.. dan kan ik nog wel gaan klussen met gaas, maar dat maakt mijn huis niet groterquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef ondeugend het volgende:
Een kat kan heel goed in een flatje of klein appartementje, maar een kamer is natuurlijk te klein.
Het lijkt mij dat er voor vissen en open ramen toch wel een oplossing te vinden is.
Voor de ramen kan je gaas doen en de vissen kunnen in een andere kamer? Of er ook iets overheen zodat kat er niet bij kan. Het komt me allemaal zo makkelijk over.
Ja neem me niet kwalijk hoor, het is ook anders op te lossen. Er zijn zat katten tevreden op een flat, het kan gewoon. En ja.. al wordt er zo voor gewaarschuwd om goed na te denken voor je een huisdier neemt. Volgens mij wordt je zelfs gescreend door het asiel als ze je een dier meegeven. Ik vind het gewoon te makkelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kan best dat het allemaal makkelijk overkomt, maar dat is het echt niet.. Ik wil dat beestje heel graag houden, maar als ik er goed over nadenk is het gewoon beter om hem af te staan aan iemand die hem wel de ruimte kan geven.. dan kan ik nog wel gaan klussen met gaas, maar dat maakt mijn huis niet groterIk weet dat ik overkom als een egoïstische eigenaar, maar ik ben van mening dat dit de beste oplossing is. Of het nou via internet gaat of via het asiel maakt me niet uit; zolang hij maar een goed tehuis krijgt. Het asiel waar ik hem naartoe breng is zo goed voor die beestjes, dus daar voel ik me in principe niet schuldig over.. ik voel me schuldiger dat ik hem niet de ruimte kan bieden die hij nodig heeft.
het lijkt me inderdaad beter dat ie bij je weggaatquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:53 schreef Maraca het volgende:
Joh mensen, ik snap nu wel dat jullie mij nu niet mogen, maar dit is geen 'haat mij' topic. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt door hem te adopteren en ik hoop nu dat ik hem een beter tehuis aan kan bieden. Ik kan niet voor het beestje zorgen dus wees blij dat ik hem niet hou. Ik reageer nu alleen nog even op reacties die met Dewey te maken hebben en niet op de andere reacties. Anders mag het topic van mij gewoon op slot. Dewey kan hier niet blijven punt uit.
Ok, toch even laatste reactie:quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja neem me niet kwalijk hoor, het is ook anders op te lossen. Er zijn zat katten tevreden op een flat, het kan gewoon. En ja.. al wordt er zo voor gewaarschuwd om goed na te denken voor je een huisdier neemt. Volgens mij wordt je zelfs gescreend door het asiel als ze je een dier meegeven. Ik vind het gewoon te makkelijk.
Het is wel duidelijk aan de reacties dat meer mensen er hier zo over denken.
Verder kan ik je niet helpen met 2 honden en een kat al zou ik graag willen. Wel hoop ik dat je de volgende keer wel 10 keer beter nadenkt of het gewoon maar bij vissen gaat houden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |