abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:15:16 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62528020
Met pijn in mijn hart plaats ik deze advertentie, maar het is niet anders.. als ik voor donderdag geen reactie heb gaat hij naar het asiel. Maar via deze weg probeer ik nog een goed huisje voor hem te vinden

Naam huisdier: Dewey (bij het asiel bekend als Maggie)
Soort: Kat
Ras: Europese Korthaar
Leeftijd: 5
Dierenpaspoort beschikbaar: Vaccinatiebewijs + registratieformulier voor eigenaars
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting 09-04-2008
Datum laatste dierenartsbezoek: n.v.t
Reden laatste dierenartsbezoek: n.v.t
Aard van het beestje: Vind iedereen lief, is rustig, houdt ervan om op de vensterbank te liggen en gewoon lekker te dromen, niet speels en actief (speeltjes interesseren hem niet en hij is bang voor bewegende speelgoedmuizen ), kruipt lekker bij je op schoot als je een film zit te kijken.
Omgang met kinderen:Geen idee, ik verwacht geen problemen, alleen als je hem op zijn buikje aait, wil hij onder het mom 'spelen' nog wel eens zachtjes bijten..
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Niet bekekend
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee, eet alles
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Via het asiel
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: De ruimte in mijn woning is te klein.. hij kan niet los rondlopen hier en zit dus vaak in een kamertje. Dat gun ik het beestje niet want hij verdiend beter..
Verdere dingen: Houdt er niet van om aan een tuigje vast te zitten of in een kleine gesloten ruimte te zitten. Is zindelijk en went snel aan nieuwe omgevingen. Hij heeft een beschadiging aan zijn oor door een gevecht met een hond (hij is waarschijnlijk door een ander gezin gewoon gedumpt en hij heeft een tijdje op straat rondgezworven). Oh ja, en hij is dol op kussentjes

Wat ik zoek voor Dewey is een huisje waar hij lekker rond kan lopen.. ik denk dat hij het geweldig zal vinden om een (gesloten) tuin te hebben waar hij lekker van het zonnetje kan genieten Je hoeft niet 24/7 thuis te zijn want hij vermaakt zich wel..

Mocht je interesse hebben om Dewey te adopteren, laat het me dan even weten. Ophalen kan in Hengelo (OV) en ik heb een reismandje voor hem. Als je meer informatie of foto's wilt mag je het gerust vragen. Als je hem komt ophalen krijg je ook voedsel mee en tegen betaling heb ik ook nog een krabpaal, mandje (zie foto) en kattenbak (Pixi)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:17:50 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62528083
Ja, jeetje, zeg. Als je hem een goed nieuw huis gunt, dan geef je het toch hopelijk wel wat langer dan tot donderdag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_62528094
Waarom kan hij niet loslopen in huis eigenlijk?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_62528129
zou fijn zijn als mensen eens een keer verantwoordelijkheid nemen of eerst eens nadenken alvorens weer een dier het slachtoffer is van de incompetentie van de eigenaar.
underground forever baby
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:31:08 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62528431
Even he ; Waarom heb je hem uit het asiel gehaald? Je had toch wel kunnen weten dat je huis te klein zou zijn?

Verder is die foto met die bal op zn kop briljant

Ooh, en wat lienekien zegt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:34:33 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62528532
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Ja, jeetje, zeg. Als je hem een goed nieuw huis gunt, dan geef je het toch hopelijk wel wat langer dan tot donderdag?
Natuurlijk gun ik hem langer dan donderdag, maar het asiel was het met me eens dat hij niet langer hier kan blijven.. daarnaast ben ik ook te bang dat ik van gedachten ga veranderen, terwijl dat beestje gewoon beter af is bij iemand anders.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:18 schreef ondeugend het volgende:
Waarom kan hij niet loslopen in huis eigenlijk?
Dat ligt grotendeels bij mij. Ik vind het een enge gedachte om hem alleen te laten met mijn vissen (in principe gaat dat wel goed, op 1 keer na) en de open ramen (ramen moeten open omdat het hier anders niet te houden is. Daarnaast is de ruimte in het huis gewoon te klein.. ik merk steeds vaker dat hij toch naar buiten wil en dat kan hier (flat; 3 hoog) gewoon niet.Vandaar dat ik ook vraag om iemand met een tuin..
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef Laton het volgende:
zou fijn zijn als mensen eens een keer verantwoordelijkheid nemen of eerst eens nadenken alvorens weer een dier het slachtoffer is van de incompetentie van de eigenaar.
Eens. Ik heb een stomme fout gemaakt ten koste van zo'n lief beestje.. Ik heb me ook nog nooit zo rot gevoeld..
pi_62528541
Zo zet je mensen wel voor het blok zeg, voor donderdag een reactie anders asiel.
Maar waarom kan hij niet los rondlopen?
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:36:12 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62528579
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef Qwea het volgende:
Even he ; Waarom heb je hem uit het asiel gehaald? Je had toch wel kunnen weten dat je huis te klein zou zijn?

Verder is die foto met die bal op zn kop briljant

Ooh, en wat lienekien zegt.
Nee, mijn huis heb ik enorm onderschat wat betreft dat.. ik dacht dat het groot genoeg was, wat in theorie ook zo is. Maar in praktijk wil dat beestje gewoon lekker rondlopen en naar buiten (tuin; niet straat) terwijl ik dacht dat het een binnenkat was.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:37:47 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62528612
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zo zet je mensen wel voor het blok zeg, voor donderdag een reactie anders asiel.
Maar waarom kan hij niet los rondlopen?
Het is ook absoluut kort-dag, maar dit was vooral een suggestie van het asiel uit. Vandaar dat ik toch een advertentie plaats..
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:39:36 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62528663
Een kat kan heel goed in een flatje of klein appartementje, maar een kamer is natuurlijk te klein.
Het lijkt mij dat er voor vissen en open ramen toch wel een oplossing te vinden is.

Voor de ramen kan je gaas doen en de vissen kunnen in een andere kamer? Of er ook iets overheen zodat kat er niet bij kan. Het komt me allemaal zo makkelijk over.
pi_62528688
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef ondeugend het volgende:
Een kat kan heel goed in een flatje of klein appartementje, maar een kamer is natuurlijk te klein.
Het lijkt mij dat er voor vissen en open ramen tocht wel een oplossing te vinden is.

Voor de ramen kan je gaas doen en de vissen kunnen in een andere kamer? Of er ook iets overheen zodat kat er niet bij kan. Het komt me allemaal zo makkelijk over.
mja, maar ze zegt dat het geen huiskat is en graag rond wil lopen.
Volgende keer maar een kleine knorrige kitten kopen en die altijd binnen houden
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:42:48 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62528736
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:40 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Tuurlijk wil hij rondlopen, dat lukt immers nauwelijks in een kamertje waar hij alleen is.
Het kan best zijn dat als ie meer ruimte ter beschikking heeft hij best een tevreden poezebeest kan worden.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:43:20 #13
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62528748
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:40 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Volgende keer maar geen kat meer dacht ik.
pi_62528786
Wat een leukerd. Ik vind hem lief
You're talking to me about stuff.Why? I can't have sex with your personality,and I can't put my penis in your college degree and I can't shove my first in your childhood dreams.So why are you sharing all this information with me?
pi_62528793
als hij beschikking heeft over het hele huis is een flat ruim zat om een kat tevreden te houden; als alleen de vissen en open raam het probleem zijn doet ts er dus ook niet echt haar best voor om de kat te willen houden.

zeg dan gewoon dat je er liever vanaf wilt
underground forever baby
pi_62528815
Overigens is een hor een prima oplossing voor open ramen en een aquarium is af te dekken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:48:07 #17
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_62528875
Doe dan je vissen weg of in een aquarium waar de kat niet bij kan, en doe een hor/gaas voor je raam. Je kiest meer dan duidelijk de makkelijkste weg.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:48:38 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62528896
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef ondeugend het volgende:
Het lijkt mij dat er voor vissen en open ramen toch wel een oplossing te vinden is.

Kan best dat het allemaal makkelijk overkomt, maar dat is het echt niet.. Ik wil dat beestje heel graag houden, maar als ik er goed over nadenk is het gewoon beter om hem af te staan aan iemand die hem wel de ruimte kan geven.. dan kan ik nog wel gaan klussen met gaas, maar dat maakt mijn huis niet groter Ik weet dat ik overkom als een egoïstische eigenaar, maar ik ben van mening dat dit de beste oplossing is. Of het nou via internet gaat of via het asiel maakt me niet uit; zolang hij maar een goed tehuis krijgt. Het asiel waar ik hem naartoe breng is zo goed voor die beestjes, dus daar voel ik me in principe niet schuldig over.. ik voel me schuldiger dat ik hem niet de ruimte kan bieden die hij nodig heeft.
pi_62528920
En alsie zichzelf een weg door de hor maakt en van 3 hoog naar beneden gaat is dat nog niet zo'n probleem waarschijnlijk.
Een kat gaat pas omlaag als hij denkt dat het lukt
en dat lukt.
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:51:17 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62528963
Maakt Dewey nu zo'n ongelukkige indruk, Maraca? Misschien ga je over een jaar of wat verhuizen naar iets groters?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:53:42 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62529032
Joh mensen, ik snap nu wel dat jullie mij nu niet mogen, maar dit is geen 'haat mij' topic. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt door hem te adopteren en ik hoop nu dat ik hem een beter tehuis aan kan bieden. Ik kan niet voor het beestje zorgen dus wees blij dat ik hem niet hou. Ik reageer nu alleen nog even op reacties die met Dewey te maken hebben en niet op de andere reacties. Anders mag het topic van mij gewoon op slot. Dewey kan hier niet blijven punt uit.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:54:16 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62529053
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Kan best dat het allemaal makkelijk overkomt, maar dat is het echt niet.. Ik wil dat beestje heel graag houden, maar als ik er goed over nadenk is het gewoon beter om hem af te staan aan iemand die hem wel de ruimte kan geven.. dan kan ik nog wel gaan klussen met gaas, maar dat maakt mijn huis niet groter Ik weet dat ik overkom als een egoïstische eigenaar, maar ik ben van mening dat dit de beste oplossing is. Of het nou via internet gaat of via het asiel maakt me niet uit; zolang hij maar een goed tehuis krijgt. Het asiel waar ik hem naartoe breng is zo goed voor die beestjes, dus daar voel ik me in principe niet schuldig over.. ik voel me schuldiger dat ik hem niet de ruimte kan bieden die hij nodig heeft.
Ja neem me niet kwalijk hoor, het is ook anders op te lossen. Er zijn zat katten tevreden op een flat, het kan gewoon. En ja.. al wordt er zo voor gewaarschuwd om goed na te denken voor je een huisdier neemt. Volgens mij wordt je zelfs gescreend door het asiel als ze je een dier meegeven. Ik vind het gewoon te makkelijk.

Het is wel duidelijk aan de reacties dat meer mensen er hier zo over denken.

Verder kan ik je niet helpen met 2 honden en een kat al zou ik graag willen. Wel hoop ik dat je de volgende keer wel 10 keer beter nadenkt of het gewoon maar bij vissen gaat houden....
pi_62529161
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:53 schreef Maraca het volgende:
Joh mensen, ik snap nu wel dat jullie mij nu niet mogen, maar dit is geen 'haat mij' topic. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt door hem te adopteren en ik hoop nu dat ik hem een beter tehuis aan kan bieden. Ik kan niet voor het beestje zorgen dus wees blij dat ik hem niet hou. Ik reageer nu alleen nog even op reacties die met Dewey te maken hebben en niet op de andere reacties. Anders mag het topic van mij gewoon op slot. Dewey kan hier niet blijven punt uit.
het lijkt me inderdaad beter dat ie bij je weggaat
underground forever baby
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:58:09 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62529163
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja neem me niet kwalijk hoor, het is ook anders op te lossen. Er zijn zat katten tevreden op een flat, het kan gewoon. En ja.. al wordt er zo voor gewaarschuwd om goed na te denken voor je een huisdier neemt. Volgens mij wordt je zelfs gescreend door het asiel als ze je een dier meegeven. Ik vind het gewoon te makkelijk.

Het is wel duidelijk aan de reacties dat meer mensen er hier zo over denken.

Verder kan ik je niet helpen met 2 honden en een kat al zou ik graag willen. Wel hoop ik dat je de volgende keer wel 10 keer beter nadenkt of het gewoon maar bij vissen gaat houden....
Ok, toch even laatste reactie:

1. Ja, er zijn katten tevreden te houden op een flat alleen deze kat dus niet.
2. Ja, je wordt inderdaad goed gewaarschuwd, en ik leg de fout ook absoluut bij mezelf. Alleen is Dewey geen complete binnenkat, maar wil hij ook naar buiten. Dat kan gewoon niet. Ik kan geen tuin aanleggen op 3 hoog. Ik vind het gewoon te zielig voor dat beestje om hier te blijven..
3. Ik ben niet gescreend. Ik heb de kat gewoon meegekregen..
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:58:14 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_62529168
rigoreus zeg zo'n ultimatum tot donderdag, komt bij niet echt over dat je om het beestje geeft. Bovendien passen katten zich aan aan de situatie waarin ze leven. Ken ook iemand die vissen heeft en (kat)ten maar zij spant een rooster boven de vissenbak, nog nooit iets mis gegaan. Mn buren hebben ook een kat en een balkon maar het balkon hebben ze met gaas afgezet zodat kat niet naar beneden kan.
Vwb de ruimte: Het is een kat geen st bernardhond!
Bovendien zitten de asiels meer dan vol met katten, denk niet dat Dewey veel kans maakt omdat hij wat ouder is, ik heb met hem te doen want donderdag is zn ultimatum afgelopen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')