quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:07 schreef Aspergerst het volgende:Om ook even te reageren, authisten en niet-authisten zullen elkaar niet snel begrijpen (en ook niet langzaam), ik denk echter dat vooral degene die hieraan lijdt zich zal moeten aanpassen en niet andersom want dat werkt niet.
TS moet echter niet onderschatten dat juist mensen met Asperger veel meer aan deze discussies kunnen hebben dan ze aan jou direct zullen toegeven, ik zou zeggen ga ze niet uit de weg maar verwacht niet meteen dat ze jou gelijk zullen geven omdat ze dat in sommige gevallen ook niet kunnen.
Dat je het hier zo openlijkkan bespreken is eigenlijk al voor iedereen een plus situatie.
over "go see the docter"
Als ik op internet en hier lees dan kan ik niet anders concluderen dat ik er zelf ook aan/onder lijdt, terwijl ik zelf ook "onder behandeling" ben geweest is hier nooit wat over genoemd, wel ben ik volgepompt met medicijnen wat zich later zou ontwikkelen tot een psychose met nog zwaardere medicijnen, als ik het zo lees zijn de kenmerken zo duidelijk (voor een proffesional) dat ik me niet kan voorstellen dat dat allemaal gemist is.
Bij de eerste zogenaamde behandeling gaf mijn behandelaar mij sterk het gevoel dat ik gek was (anders nog dan neuro typische mensen) waardoor mijn enige hoop, een psychiater die mij wel zou begrijpen ook vervloog (achteraf was dit dus ook ijdele hoop voor mensenmet autistische-achtige storrnissen) dit heeft zo'n grote impact op mij gehad dat het eigenlijk een wonder is dat ik hier nog ben om dit verhaal te typen. ook bij verdere behandelingen is nooit iets genoemd over autisme spectrum of Asperger. Dus mensen die maar roepen laat je behandelen zou ik zeggen nee dat werkt ook voor alle mensen niet.
Als ik dit lees zou ik bijna denken dat je een kloon van TS bent, net zo'n chaotische manier van schrijven met doorelkaar gehaalde terminologie en bovendien net aangemeld, maar dat daargelaten:
Zelfdiagnose via internet is een gevaarlijk iets, elke stoornis heeft veel symptomen waar "normale" mensen ook last van habben en die ook bij andere stoornissen voorkomen.
Wil je meer lezen over autisme (zonder h) ga dan eens kijken in de
serieuze topics want hier gaat het nergens over.
Als je er veel van herkent bespreek je dat met je huisarts\ psycholoog\ psychiater.