abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62507129
PvdA krabbelt op door kredietcrisis

AMSTERDAM - De PvdA is de afgelopen week verder gestegen in de gunst van de kiezers. Opiniepeiler Maurice de Hond schrijft dat toe aan waardering voor de manier waarop Wouter Bos, minister van Financiën én PvdA-leider, de kredietcrisis aanpakt.

De PvdA is in drie weken gestegen van 16 naar 23 zetels, tegenover 33 zetels in de Tweede Kamer. Afgelopen week kreeg de partij van Wouter Bos er twee zetels bij in de peiling. Bij de overige partijen zijn de verschuivingen in het nieuwste onderzoek nergens groter dan een zetel.
Als de kiezers zich zouden kunnen uitspreken over de premier, dan zou nu Bos 3 procent beter scoren dan de huidige premier, de CDA'er Jan Peter Balkenende. Tijdens de verkiezingen in 2006 lag Balkenende 8 procent voor op Bos in zo'n opinieonderzoek.
De Hond deed ook onderzoek naar aanleiding van de voordracht door de gemeenteraad van Rotterdam, die PvdA'er Ahmed Aboutaleb wil als nieuwe burgemeester. Van de ondervraagden is 45 procent positief over deze keuze, tegenover 28 procent negatief. Dat neemt niet weg, dat meer mensen een voorkeur hadden voor de CDA'er, Gerd Leers, de burgemeester van Maastricht.

(ANP)

- - - -

De PvdA is een meester als het gaat om het uitbuiten van angst. Mensen zijn bang om hun baan en hun huis te verliezen en de PvdA is er als de kippen bij om die mensen onderdak te bieden.

Een winst van 7 zetels. 20 miljard aan belastinggeld voor 7 zetels, dat is bijna 3 miljard per zetel. Ik wist niet dat democratie zo duur kon zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:30:50 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62507218
Tsja, niet-bestaand-geld cadeau geven en de rekening de komende jaren pas presenteren is natuurlijk niets nieuws voor de PvdA... En dit is al jaren waarmee ze kiezers lokken.
censuur :O
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:32:02 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62507248
Ik vind dat Bos het ook wel aardig lijkt te doen. Nog wel even ING afwachten.
Wat er precies is gebeurd tussen Balkenende, Bos en Wellink tijdens de overname van ABN-Amro door Fortis moet wat mij betreft nog wel zorgen voor enig vuurwerk. Kunnen ze nooit alle drie onbeschadigd uit te voorschijn komen, maar het blijft natuurlijk wel weer NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 19-10-2008 17:38:22 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62507313
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, niet-bestaand-geld cadeau geven en de rekening de komende jaren pas presenteren is natuurlijk niets nieuws voor de PvdA... En dit is al jaren waarmee ze kiezers lokken.
Het CDA en de CU zitten samen met de PvdA in het kabinet en vrijwel de gehele Tweede Kamer heeft z'n goedkeuring uitgesproken over het beleid van het kabinet.

Mis ik iets?
pi_62507359
Inderdaad, half nederland zei; bos is KUT. Nu ze bang zijn is het BOS

Gaat de belasting hiervan omlaag, of komen er minder regels?

pi_62507456
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:26 schreef Lyrebird het volgende:
De PvdA is een meester als het gaat om het uitbuiten van angst. Mensen zijn bang om hun baan en hun huis te verliezen en de PvdA is er als de kippen bij om die mensen onderdak te bieden.
Zo lang de rechtse partijen bij de kredietcrisis met hun neo-liberale programma's met hun mond vol tanden staan zal de PvdA verder profiteren.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:42:29 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62507468
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het CDA en de CU zitten samen met de PvdA in het kabinet en vrijwel de gehele Tweede Kamer heeft z'n goedkeuring uitgesproken over het beleid van het kabinet.

Mis ik iets?
Blijkbaar heb je gemist dat Wouter Bos als minister van financien nu wordt gezien als "grote redder". En gezien het feit dat hij uit de PvdA komt...
censuur :O
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:43:27 #8
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62507488
quote:

Mwoah..ik schrijf het uitbuiten van angst toch meer aan de rechtse partijen toe. En ik zie de PVDA het niet uitbuiten ofzo. Kom maar eens met bewijs waarin de PVDA die angst aan het uitbuiten is. Ik zie Bos juist er alles aan doen om de irreele angst in te dammen.

Ik mis Balkenende juist heel erg nu. Maar daadkrachtig is J.P. nog nooit echt geweest. Kenmerkend voor het CDA imho.
Dasvidanja
pi_62507891
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef Verluste het volgende:

[..]

Mwoah..ik schrijf het uitbuiten van angst toch meer aan de rechtse partijen toe. En ik zie de PVDA het niet uitbuiten ofzo. Kom maar eens met bewijs waarin de PVDA die angst aan het uitbuiten is. Ik zie Bos juist er alles aan doen om de irreele angst in te dammen.

Ik mis Balkenende juist heel erg nu. Maar daadkrachtig is J.P. nog nooit echt geweest. Kenmerkend voor het CDA imho.
Als het om terroristen of moslims gaat, dan zijn rechtse partijen inderdaad goed in het creeren van angst, terecht of niet. Maar de linkse coalitiepartijen met de PvdA voorop buiten nu de angst voor een recessie uit.

Het zwaard van Bos, oh hoe poetisch, snijdt aan twee kanten. Iedereen weet nu dat hij een daadkrachtige minister is, die het vertrouwen in banken en markten herstelt en daarmee het land van de afgrond redt. Als je in sprookjes gelooft.

De 20 miljard van Bos verergeren het probleem eerder dan dat het iets oplost, zal de inflatie opdrijven en een recessie onnodig langer en dieper maken. Maar daarmee kan hij weer meer mensen aan zich binden. De PvdA is afhankelijk van werkelozen en andere zielige mensen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:37:19 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62508859
Whehehe, zie al die rechtse mensen sidderen van woede nu de pvda eens iets goeds doet. Ze weten niet hoe snel ze alles moeten afschieten want o o o, stel je voor dat ze zouden toegeven dat de pvda iets goed heeft aangepakt. Nee, dan liever over alles zeiken en klagen op een forumpje op internet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62509023
Elke partij had dit toch gedaan mag ik hopen, of haaden de VVD en PVV banken laten omvallen?

Dat Bos nu als de brenger van het goede nieuws zetelwinst naar de PvdA sleept is gewoon geluk voor hun.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62509105
Dezelfde Bos die ze de nek omdraaide trekt ze nu weer uit de stront.
Tja, weet niet wat ik ervan moet vinden al vind ik hem wel sterk in deze crisis. (De vraag is natuurlijk of dat komt omdat hij een PVDA-er is. Ik denk zelf van niet. Shell ftw!)
pi_62509158
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:45 schreef DroogDok het volgende:
Elke partij had dit toch gedaan mag ik hopen, of haaden de VVD en PVV banken laten omvallen?
Uh, stel je voor Fleur Agema op Financien.
Ik denk niet dat ze had geweten wat ze uberhaupt had moeten doen.

Er Geert Wilders zelf?
Wel die had waarschijnlijk een deel van het leger van Gouda naar Reykjavik verplaatst.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62509238
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:51 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Uh, stel je voor Fleur Agema op Financien.
Ik denk niet dat ze had geweten wat ze uberhaupt had moeten doen.
Mwah, je moet niet vergeten dat Bos alleen het gezicht van deze operatie is geweest.
pi_62514547
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als het om terroristen of moslims gaat, dan zijn rechtse partijen inderdaad goed in het creeren van angst, terecht of niet. Maar de linkse coalitiepartijen met de PvdA voorop buiten nu de angst voor een recessie uit.
Tijdens een recessie heeft een gewone werknemer dan ook net wat meer te verwachten van een PvdA dan van een VVD, Wilders of Verdonk. Als de eigen portemonnee leeg lijkt te raken dan merk je maatregelen daartegen veel sneller dan een portie extra gehuil over Marokkanen.

Dus het is niet zozeer het uitbuiten van angst maar veel meer een logische beweging richting de gevestigde partijen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62514615
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:53 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Mwah, je moet niet vergeten dat Bos alleen het gezicht van deze operatie is geweest.
Klopt dit komt gewoon uit de koker van de topambtenaren. En die hadden een PVV'er hetzelfde geadviseerd. Maar hoe daadkrachtig die de maatregelen hadden kunnen uitdragen is een tweede.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62515836
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:06 schreef du_ke het volgende:

Klopt dit komt gewoon uit de koker van de topambtenaren. En die hadden een PVV'er hetzelfde geadviseerd. Maar hoe daadkrachtig die de maatregelen hadden kunnen uitdragen is een tweede.
Ik vond dat Bos toch veel steken heeft laten vallen bij de presentatie van de maatregelen. En ik denk niet dat een Wilders het slechter had gedaan. Agema is wat anders. Maar goed, als die in de schatkist gaat graaien schiet volgens mij iedereen in de stress, zelfs als ze er alleen maar lunchgeld uit wil halen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:01:38 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62517864
Bos heeft het gewoon uitstekend gedaan als minister van Financiën tijdens deze crisis. En wat TS zegt over de mensen angst aanjagen is de grootste onzin die er bestaat: hij heeft juist zijn uiterste best gedaan, oa ICESAVE, verhoging limiet tot 100K, ING, om de mensen weer gerust te stellen!

Stel je inderdaad voor dat Wilders nu minister van financiën geweest was! Die had bij het omtuimelen van Fortis 50 Marokkanen het land uitgeschopt, en in het geval ICEsave de oorlog aan IJsland verklaart. Dan hadden die spaarders nooit een cent terug gezien.
The End Times are wild
pi_62518000
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:01 schreef LXIV het volgende:
Bos heeft het gewoon uitstekend gedaan als minister van Financiën tijdens deze crisis. En wat TS zegt over de mensen angst aanjagen is de grootste onzin die er bestaat: hij heeft juist zijn uiterste best gedaan, oa ICESAVE, verhoging limiet tot 100K, ING, om de mensen weer gerust te stellen!

Stel je inderdaad voor dat Wilders nu minister van financiën geweest was! Die had bij het omtuimelen van Fortis 50 Marokkanen het land uitgeschopt, en in het geval ICEsave de oorlog aan IJsland verklaart. Dan hadden die spaarders nooit een cent terug gezien.
Het is een beetje als Bush, die na 9-11 ook geen kwaad kon doen (bij de mensen, wat hij ook zei).

Bos is minister van Financien, en doet wat volgens hem het juiste is, opzich doet hij enkel water gooien op het vuur, zo bijzonder is het ook weer niet, wat hij doet?
Maar door de mensen wordt hij opeens op handen gedragen, voornamelijk omdat de mensen bang zijn en hopen dat hij de angst kan wegnemen? Blijkbaar geeft hij ons dat gevoel.... Maar of het nu echte oplossingen zijn. Ik zeg niet dat hij een slechte minister is.. ik heb het dan ook meer over ons.

Morgen een Marokkaan die 4 nederlanders doodsteekt = 4 meer zetels voor wilders.

[ Bericht 5% gewijzigd door Billary op 20-10-2008 00:16:48 ]
pi_62518138
quote:

Een winst van 7 zetels. 20 miljard aan belastinggeld voor 7 zetels, dat is bijna 3 miljard per zetel. Ik wist niet dat democratie zo duur kon zijn.
Angst is het enige waarmee boos-links kiezers kan werven.
pi_62518742
quote:

Sorry hoor, maar ik heb zelden zoiets doms gelezen als dit stukje tekst. De financiële crisis is niet door de PvdA afgeroepen, die is vanuit de VS komen overwaaien; een land waar zelfs de middenklasse de hypotheek niet meer kan ophoesten. Veel daarvan valt rechtstreeks te wijten aan Republikeins beleid.

Overal in Europa nemen regeringen passende maatregelen om de economie zo goed mogelijk te beschermen tegen de gevolgen van de financiële crisis. In Nederland hebben we een regering van CDA, PvdA en ChristenUnie die wordt geacht om ons land te besturen. Dat doen ze; niet meer en niet minder. En toevallig is het dan zo dat de minister van financiën een PvdA-politicus is.

Wat de regering doet, is trouwens het tegenovergestelde van mensen angst inboezemen. De regering probeert juist het vertrouwen in de economie te herstellen, door onder meer garant te staan voor de spaarcenten van mensen. Verder is het zo dat het geld dat er nu in gepompt is, waarschijnlijk wel weer terugkomt wanneer de staat zijn aandelen weer kan verkopen.

Je bespottelijke geneuzel alsof dit een PvdA-zetelkoopactie is, neem ik niet met een korrel, maar met een heel blok zout. We hebben een regering die handelt in het landsbelang: precies wat van elke regering mag worden verwacht. Dat Bos hiermee aantoont een vakkundig politicus te zijn, is alleen maar mooi meegenomen. Dat was -ie trouwens vóór deze crisis ook al; een vakkundige minister van financiën, geschikt voor deze taak.

Mooi dat meer mensen beginnen in te zien dat Bos echt wel wat in huis heeft.
  maandag 20 oktober 2008 @ 04:09:52 #22
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62520061
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vond dat Bos toch veel steken heeft laten vallen bij de presentatie van de maatregelen. En ik denk niet dat een Wilders het slechter had gedaan. Agema is wat anders. Maar goed, als die in de schatkist gaat graaien schiet volgens mij iedereen in de stress, zelfs als ze er alleen maar lunchgeld uit wil halen.
Jij denkt dat Wilders de materie aan kan? Lijkt me zeer sterk namelijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62520355
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:53 schreef Elfletterig het volgende:
Wat de regering doet, is trouwens het tegenovergestelde van mensen angst inboezemen. De regering probeert juist het vertrouwen in de economie te herstellen, door onder meer garant te staan voor de spaarcenten van mensen. Verder is het zo dat het geld dat er nu in gepompt is, waarschijnlijk wel weer terugkomt wanneer de staat zijn aandelen weer kan verkopen.
Het reddingsplan van 20 miljard wordt verkocht als een methode om het vertrouwen in de economie te herstellen, maar ik voorspel dat het einde nog lang niet in zicht is, en dat deze actie meer kwaad dan goed heeft gedaan. We spreken elkaar over een jaar nog eens. Laten we hopen dat ik ongelijk krijg.
pi_62520495
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:37 schreef ethiraseth het volgende:
Whehehe, zie al die rechtse mensen sidderen van woede nu de pvda eens iets goeds doet. Ze weten niet hoe snel ze alles moeten afschieten want o o o, stel je voor dat ze zouden toegeven dat de pvda iets goed heeft aangepakt. Nee, dan liever over alles zeiken en klagen op een forumpje op internet.
Ik ben zelf absoluut niet rechts maar kan ik het optreden van Wouter Bos toch weinig anders zien dan de economische crisis aanwenden om enorm veel macht te proberen te krijgen. Waar hebben we dat eerder gezien?
pi_62521112
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 04:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

Jij denkt dat Wilders de materie aan kan? Lijkt me zeer sterk namelijk.
Het zijn exact dezelfde ambtenaren die de maatregelen voorstellen en uitwerken, dus het gaat helemaal niet om de vraag of Wilders het kan bedenken, maar of de ambtenaren het aan Wilders kunnen uitleggen.

Ik vertrouw de ambtenaren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')