Voor mij wordt het morgen spannend. Ik dacht eerder deze week dat Julius echt aan de eindspurt was begonnen, slecht eten, afvallen, duidelijk ziek gevoel. Mijn verwachting dat zijn nieren nu definitief ermee ophielden werd echter ontkracht door het onderzoek, ze zijn er niet best aan toe, maar dat is al jaren zo. Hij had twee echte problemen, zijn schildklier-activiteit was weer te hoog, en de toestand van zijn gebit is erbarmelijk.
De arts stelde voor om het schildklier-probleem eerst aan te pakken (dosering van 2 naar 3 pilletjes daags), en als dat niet hielp zijn gebit aan te pakken. Ik besloot uiteindelijk maar direct de afspraak voor het gebit te maken, ook als het primaire probleem de schildklier was, moet het gebit toch een keer gedaan worden, en dan wordt het in ieder geval gedaan terwijl hij nog in een goede gezondheid verkeert (behalve dan zijn overactieve schildklier, te weinig actieve nieren, doofheid, versleten rugwervels, klemzittende rugzenuw, ...).
Het verhogen van de Felimazol-dosis werkte binnen een dag, en hij is al weer wat zwaarder geworden (gelukkig is hij toch een paar onsjes zwaarder dan vroeger, zo heeft hij een buffertje), maar maandag gaat dan toch de gebits-sanering gebeuren, en dat is voor een kat van bijna 20 jaar met bekend problemen met wakker worden na een narcose toch een risico.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.