abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:53:30 #1
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_62495491
Dit ergert me al een tijdje. Vooral het nu ook weer kouder wordt. Het is niet alleen de toegang naar de garage, maar het gehele sousterrain, waar ook een koelkast en proviandkasten staan. Verder is er ook een separate werkplaats. Daar kwamen er muizennesten. Nu heb ik alle rommel opgeruimd. Maar deze ochtend vond vrouwtje muizekeuteltjes in de koelkast! Ik op zoek naar de bosdoener(s). Vond keuteltjes onder de grote werkbank. En daar zat ie, achter een stuk glaswol. Meteen een klap om zijn oor gegeven. Sorry mouse.

Terug naar de garagedeur. Cementvloer is niet waterpas. onder die deur. Nogal boogvormig. Dus een lange lat helpt ook niet. Daarom drie stukken. Maar dat is ook een gedoe.

Nu dacht ik aan een strook mortel. En daar de garagedeur op los laten, en die moet de mortel aansluitend aan de alu deur maken. Welke mix maken en is dit slijtvast?

Graag andere suggesties.
pi_62495601
Een bekisting maken en met snelcement/beton opvullen. Maak je bekisting wel zodanig dat je een soort drempel hebt en niet een stootblok.

Dus zo: /===\ en niet |===|
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:14:13 #3
201361 pepu
pi_62495889
Riedaukâh , thnx! Wat bedoel je met met snelcement/beton? Kant-en klaar spul? Sorry ik ben francofoon. Wat is steviger, cement of beton? Wat houdt beter vast aan de liggende cementvloer? De richel wordt iets van max. 2 à 3 cm hoog.
pi_62496055
Je hebt speciale "borstel" strips voor onder de garage deur.
Die zitten hier ook onder (helaas aan beide einde een paar CM ruimte zodat de muizen nogsteeds naar binnen kunnen. Maar een muizenval doet zijn werk.

Laatst nog wel een muis geplet die zich achter een plaat hout had verstopt..
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:40:03 #5
201361 pepu
pi_62496273
HarryP, daar dacht ik ook aan; eventueel met ribberstrips. Muizenval doet ut prima, maar ik toch wel een beetje geklieder. Liever preventief.

Overigens, die muis zat in de werkplaats onder een hoopje hout ook. Dat hout ruimde ik stuk voor stuk op; todat ie tegen de muur omhoog ging. Daar ik net een stuk hout in de hand had, kreeg hij die tussen de oren. Viel op de grond. Was nog aan het trekkepoten, en ik gaf er nog een goed gerichte tik op de kop. Trilde nog 3x en was toen bewegingsloos. Vijf minuten later beroerde ik um met een stokkie. No reaction. Ik was bezig met de regenwaterfilters te reinigen, en ik dacht, ik ruim hem later wel op. Uurtje later kijk ik onder die werkbank, muurtjes met balken erop.

En hij is weg! Zou hij afgetaaid zijn naar buiten? Of ergens een andere hoekje opgezocht hebben?

Ongelooflijk.
pi_62496324
ik kan je niet zo 1, 2, 3 een oplossing geven, maar alleen even een opmerking:
muizen kruipen (in nood) onder deuren door waarvan de kier 5mm is..

dus als je de boel idd van onderaf af wil dichten, dan moet je wel zorgen dat 't echt goed afsluit (rubber strip oid..)

ander verhaal:
ik weet niet hoe (on)uitputtelijk jouw muizenvoorraad is...maar muisjes zijn ook goed te vangen/doden met klemmen.
paar dingen die je in de gaten moet houden:
- muizen vangen werkt het best als het donker is
- valletje klaarzetten met op 't 'trigger'plaatje een beetje pindakaas (daar komen ze beter op af dan kaas of iets anders...raar maar waar..)
- muizen lopen gewoonlijk(in ongestoorde tijden, 's nachts dus) altijd langs de "muur". zet je vallen/klemmen dus altijd langs de muur. als je een vermoeden hebt van de looprichting (bv vd keuken naar de voorraadkast/andersom) kun je natuurlijk ook een mooie val met plankjes/dozen/whatever opzetten zodat de muisjes op hun gewone route alleen maar "door" jouw val kunnen lopen, door dus een muur/zoiets te faken.
gebruik je eigen inbeelding..maar hoe donkerder de ruimte 's nachts is, hoe makkelijker je zulke vallen op kunt zetten
(denk aan stand-by lampjes enzo...klein lichtje, maar in een 'absoluut' donker zie je daardoor toch nog een hoop silhouetten..)

't allerbeste resultaat (in muisjes vangen, 't doden zul je zelf moeten doen) krijg je met 't gebruik van muizen/rattenlijm. dat smeer je dus op een plankje/kartonnetje, leg je in de (verwachte) looprichting van de muisjes en elk muisje wat daarop of overheen wil zit simpelweg vast. (die muisjes moet je dan natuurlijk wel ff doodmaken ivm onnodig lijden)
illegaal maar erg effectief!
(maar dat mogen we dus jammergenoeg niet meer gebruiken.. :S )
(en ik ben erover begonnen omdat ik weet dat je er op sommige plekken "stiekem" toch nog aan kunt komen, op plekken (dierenvoeder/speciaalzaken) waar je 't wellicht niet verwacht..)

pm-en kan altijd als je nog wat te vragen hebt

oh...en wat ik prive (wat dus niet in een winkel/bedrijf geregeld kan worden) gemerkt heb is dat het in huis houden van een kat ook een geweldig wapen is tegen muizen. sinds wij(ouders) thuis een kat hebben is er nooit meer een muis bemerkt (en daarvoor dus wel, huis/wijk tegen open velden aangebouwd)
maar het grote nadeel daarvan is dus dat je dan wel een kat te verzorgen hebt..

[ Bericht 0% gewijzigd door Waterweg op 19-10-2008 00:50:25 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:08:20 #7
201361 pepu
pi_62496619
Waterweg ,

We wonen hier in de Ardennen sinds 6 jaar ; veel bosmuisjes dus.

Pindakaas staat op het inkooplijstje nu. Is er ook zoiets als pindakaaslijm?

Yep, een kat. Een hond heeft meer aandacht nodig.

Ik ga erover nadenken.
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 00:43 schreef Waterweg het volgende:
ik kan je niet zo 1, 2, 3 een oplossing geven, maar alleen even een opmerking:
muizen kruipen (in nood) onder deuren door waarvan de kier 5mm is..

dus als je de boel idd van onderaf af wil dichten, dan moet je wel zorgen dat 't echt goed afsluit (rubber strip oid..)

ander verhaal:
ik weet niet hoe (on)uitputtelijk jouw muizenvoorraad is...maar muisjes zijn ook goed te vangen/doden met klemmen.
paar dingen die je in de gaten moet houden:
- muizen vangen werkt het best als het donker is
- valletje klaarzetten met op 't 'trigger'plaatje een beetje pindakaas (daar komen ze beter op af dan kaas of iets anders...raar maar waar..)
- muizen lopen gewoonlijk(in ongestoorde tijden, 's nachts dus) altijd langs de "muur". zet je vallen/klemmen dus altijd langs de muur. als je een vermoeden hebt van de looprichting (bv vd keuken naar de voorraadkast/andersom) kun je natuurlijk ook een mooie val met plankjes/dozen/whatever opzetten zodat de muisjes op hun gewone route alleen maar "door" jouw val kunnen lopen, door dus een muur/zoiets te faken.
gebruik je eigen inbeelding..maar hoe donkerder de ruimte 's nachts is, hoe makkelijker je zulke vallen op kunt zetten
(denk aan stand-by lampjes enzo...klein lichtje, maar in een 'absoluut' donker zie je daardoor toch nog een hoop silhouetten..)

't allerbeste resultaat (in muisjes vangen, 't doden zul je zelf moeten doen) krijg je met 't gebruik van muizen/rattenlijm. dat smeer je dus op een plankje/kartonnetje, leg je in de (verwachte) looprichting van de muisjes en elk muisje wat daarop of overheen wil zit simpelweg vast. (die muisjes moet je dan natuurlijk wel ff doodmaken ivm onnodig lijden)
illegaal maar erg effectief!
(maar dat mogen we dus jammergenoeg niet meer gebruiken.. :S )
(en ik ben erover begonnen omdat ik weet dat je er op sommige plekken "stiekem" toch nog aan kunt komen, op plekken (dierenvoeder/speciaalzaken) waar je 't wellicht niet verwacht..)

pm-en kan altijd als je nog wat te vragen hebt

oh...en wat ik prive (wat dus niet in een winkel/bedrijf geregeld kan worden) gemerkt heb is dat het in huis houden van een kat ook een geweldig wapen is tegen muizen. sinds wij(ouders) thuis een kat hebben is er nooit meer een muis bemerkt (en daarvoor dus wel, huis/wijk tegen open velden aangebouwd)
maar het grote nadeel daarvan is dus dat je dan wel een kat te verzorgen hebt..
pi_62497026
Beton is cement met kiezels en zand in een andere verhouding. Je hebt zakken kant-en-klaar. die hoef je alleen aan te lengen met water. Qua sterkte ontloopt het elkaar niet zo.

Wat betreft een kat. Als de kat zelf buiten kan komen (kattenluik oid) dan heb je er verder geen omkijken naar. Ook geen eten geven, anders worden de muizen niet opgegeten, alleen doodgebeten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 19 oktober 2008 @ 02:30:29 #9
201361 pepu
pi_62497420
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:40 schreef Ridocar het volgende:
Beton is cement met kiezels en zand in een andere verhouding. Je hebt zakken kant-en-klaar. die hoef je alleen aan te lengen met water. Qua sterkte ontloopt het elkaar niet zo.

Wat betreft een kat. Als de kat zelf buiten kan komen (kattenluik oid) dan heb je er verder geen omkijken naar. Ook geen eten geven, anders worden de muizen niet opgegeten, alleen doodgebeten.
Ff nadenken. Katteluik. Weer werk. Waar moet ik dit maken? AchduJezus? Ik zie het niet zo. En die krabben je meubels af?
pi_62497569
Tocht maakt nogal ziek
gooi er een handdoek voor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:35:54 #11
201361 pepu
pi_62501769
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Tocht maakt nogal ziek
gooi er een handdoek voor
Uhh, wordt de kat ziet van tocht?
pi_62519558
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:35 schreef pepu het volgende:

[..]

Uhh, wordt de kat ziet van tocht?
...de poes!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 2 november 2008 @ 00:56:31 #13
201361 pepu
pi_62874421
D'r zit er nog eentje minstens. Kzag knaagresten onder de wijnflessen. Drie muizenvallen uitgezet met kaas+pindakaas. Kier onder garagedeur is praktisch dicht. Hoekjes dichtgemetseld. Plankjes maken ut dicht. Tzt komt er een rubberen rand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')