abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3686251
Nou de muzikale hint is heel erg lang Ik maak er maar een subje van. Het onderstreepte gedeelte was het fragment
My Name is Prince
My name is Prince and I am funky
My name is Prince the one and only

I did not come 2 funk around
'Tll I get your daughter I won't leave this town
In the beginning God made the sea
But on the 7th day he made me
He was tryin' to rest y'all when He heard the sound
Sound like a guitar cold gettin' down
I tried to bust a high note, but I bust a string
My God was worried 'til he heard me sing

My name is Prince the one and only - hurt me

(Do that, do that, somebody)
Hurt me (Do that, do that, somebody)

When it come to funk I am a junky
I know from righteous I know from sin
I got 2 sides and they both friends
Don't try 2 clock 'em, they're much too fast
If u try to stop 'em they kick that ass
Without a pistol, without a gun
When u hear my music you'll be havin' fun
That's when I gottcha that's when u mine
To tell the truth, tell me what's my line?

My name is Prince and I am funky (You can't stop Prince)
My name is Prince the one and only - hurt me (You can't stop Prince)

Funky fresh 4 the 90's (Do that, do that, somebody) (Prince)

My name is Prince, I don't wanna be king
Cuz I've seen the top and it's just a dream
Big cars and women and fancy clothes
Will save your face but it won't save your soul
I'm here to tell you that there's a better way
Would our Lord be happy if He came 2 day?
I ain't sayin' I'm better, no better than u
But if u want 2 play with me, u better learn the rules

My name is Prince the one and only (You can't stop Prince)
I did not come 2 funk around (You can't stop Prince)
'Till I get your daughter I won't leave this town
I won't leave this town
I won't leave this town
I won't leave this - leave this - leave this

My name is Prince the one and only (You can't stop Prince)
Funky fresh 4 the 90's (Do that, do that, somebody)
Hurt me (Do that, do that, some....)

The funkier I be
The funkier I get, oh shit
Lickety split on the lyric
A new jack in the pulpit
Watch it deacon, your track is leakin'
What is this u're seekin'?
The syncopated rhymes are at their peak
When you jumped on my D.I.C.K.
That's the one thing that I don't play
The jock strap was 2 big 4 u anyway
U're just a simpleton
I'll bust u like a pimple, son
My star is 2 bright
Boy, I'll sink u like the ship Poseidon Adventure
U're bumpin' dentures 2 be cocksure
There must be more coming from
your mouth than manure.
So with a flow and a spray, I say hey
U must become a prince before u're king anyway

(Do that, do that somebody)

It's time I get ig-nig-nig-nig-nig-nig-n-ignorant
Def be the beat that I'm rockin'
Yo so, come get a hit
And put your thinking cap on
U've been forewarned
I call upon the inner forces that I've got brewin'
In my cauldron. That means my nugget...
Sometimes I'm rugged
The style I posses be havin'
The other brothers buggin' and this is 4 those who oppose
And propose 2 overexpose disclose
Pose a threat 2 my brother
Like any other man makin' a stand
I'll be damned if I let u play this hand
I'm the blackjack dealer and the cards are stacked
What do u expect 2 win when u're used to playing craps?

Hell yeah, let's get this under the hmm...

"Damn." It's gettin' tricky
I mean it's a sticky situation
2 resurrect a groove with feeling
And give it this much affection
Passion flows and who knows
What lurks in the gallows of my mind
I put my foot in the ass of Jim Crow
12 inches of non-stop sole
I'm on a roll with P, and it's time for the show
So do that, do that somebody
Wave your hands in the air
This is a motherfucking party
While u're laying back I'm on the attack paddywhack
Give yourself a bone
This is my house and I'm prone
2 layin' some chrome upside some motherfuckers dome
And I'm out...

My name is Prince the one and only

My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince

My name is Prince

Ik heb trouwens ook nog eens aflevering 2 (nou ja, een gedeelte dan) gekeken. Opzich wel rlx, je hebt maar 4 mensen op wie je hoeft te letten....

De sites nog een keer
http://go.to/jose.pinto.de.sousa
http://go.to/jorge.golaco
http://go.to/casa.da.crianca

Doeners: John (prince/harry)
Denkers: Jantien, George (karen)
Dromers: Ellen (dick/paméla/kerstin)

Al eerder besproken: telefoongesprekken tussen Prince en George liepen slecht. George zou dus kunnen hebben opgehangen.
Ook bij de 1e hint leek George heel verdacht. Hij keek naar zo'n bak die ze moesten hebben als hint, maar negeerde het. Jantien daarentegen riep meteen: "Daar! Daar issie!"
Nog even de beelden die de dromers voorgeschoteld kregen
1. vissen en duikers
2. man met boom/tak door water sjouwen (fiets)
3. vissen en koraal (gitaar)
4. vogels vlogen (tafel)

De gitaarfout bij dat gedicht van Ali Albazzaz was ook George's schuld die riep meteen blablabla koptelefoon

En, het kwam over als een soort van het spijt me voor deze mollige dag dus dit is een goed excuus, George zei: We kunnen maar €5000 winnen met deze opdracht he?

Conclusies
1. George is de Mol
2. George is gewoon te fanatiek en is daardoor mollig

De andere opdrachten (regatta en wijnstampen) heb ik nog niet gezien. komt vast nog wel

maandag 1 april 2002 @ 17:28:38 #127
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3687270
de aanwijzing: Prince????
we hadden al queen, nu prince.

is er een king george?

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_3687581
In de verhalen van Robin Hood (Was ook al eens een aanwijzing, Prince of the Thieves) komt een John voor. Prince John ofzo...
  maandag 1 april 2002 @ 21:19:31 #129
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3689191
quote:
Op maandag 01 april 2002 18:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
In de verhalen van Robin Hood (Was ook al eens een aanwijzing, Prince of the Thieves) komt een John voor. Prince John ofzo...
Ehm, we hebben bijvoorbeeld: Robin Hood and Little John
Little John (zo klein is John trouwens niet) is één van de 'merry men' (als in Shrek: "oow merry meheeen!, tadaam tadam tam TAM!)
pi_3689698
quote:
Op maandag 01 april 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

Al eerder besproken: telefoongesprekken tussen Prince en George liepen slecht. George zou dus kunnen hebben opgehangen.
Ook bij de 1e hint leek George heel verdacht. Hij keek naar zo'n bak die ze moesten hebben als hint, maar negeerde het. Jantien daarentegen riep meteen: "Daar! Daar issie!"
Nog even de beelden die de dromers voorgeschoteld kregen
1. vissen en duikers
2. man met boom/tak door water sjouwen (fiets)
3. vissen en koraal (gitaar)
4. vogels vlogen (tafel)

De gitaarfout bij dat gedicht van Ali Albazzaz was ook George's schuld die riep meteen blablabla koptelefoon

En, het kwam over als een soort van het spijt me voor deze mollige dag dus dit is een goed excuus, George zei: We kunnen maar €5000 winnen met deze opdracht he?

Conclusies
1. George is de Mol
2. George is gewoon te fanatiek en is daardoor mollig

De andere opdrachten (regatta en wijnstampen) heb ik nog niet gezien. komt vast nog wel

En george stopte met de geldwagenopdracht zeer vermoedelijk ook 2 biljetten in zijn zak... !
  dinsdag 2 april 2002 @ 00:48:14 #131
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3691697
quote:
Op maandag 01 april 2002 17:28 schreef evert het volgende:
de aanwijzing: Prince????
we hadden al queen, nu prince.

is er een king george?

ik ga mijn eigen bericht quoten (stom he).
er was een king george III. Die had een zoon George, prince of wales.
opmerkelijk (zie citaat):
George III was also having trouble with his high-spirited eldest son, George, Prince of Wales. On 5th November, 1788, the king attacked the Prince of Wales and tried to smash his head against the wall. One observer claimed that foam was coming from the king's mouth and his eyes were so bloodshot that they looked like current jelly. George was placed in a straight-jacket and eventually his doctors had a special iron chair made to restrain their patient. Other treatment included putting poultices of Spanish Fly and mustard all over the King's body; the idea was that the painful blisters which resulted would draw out the "evil humours". By April 1789, George's doctors came to the conclusion that he had recovered from his madness and he was allowed to carry on with his royal duties.

---
die spanish fly, is dat de aanwijzing red hot chili peppers?

gokkie: de volgende aanwijzing is King - love and pride, en dan weet ik het zeker.

dinsdag 2 april 2002 @ 00:51:17 #132
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3691721
o ja, nog even: wat waren alle muzikale aanwijzingen?

Queen - bicycle race (2x)
Red Hot chili peppers
Prince - my name is prince
Rolling stones - start me up
nummer van Clanned

welke mis ik?

[Dit bericht is gewijzigd door evert op 02-04-2002 01:01]

dinsdag 2 april 2002 @ 09:47:54 #133
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_3693210
Ben een tijdje niet geweest, dus heb een hoop in te halen. Sorry als ik af en toe van de hak op de tak spring.

Ten eerste: Mocht iemand nog interesse hebben in het exit-filmpje van Prince, dan staat hij hier mms://media.omroep.nl/avro/widm/interviewmetprince.wmv

Hierin vertelt Prince o.a. dat hij zeker weet dat hij de letter 'W' niet gemist heeft bij het vliegen! Als hij gelijk heeft, dan moet 1 van de anderen hem dus gemist hebben. Wie dat dan geweest is blijft speculeren, maar het staat vast dat Jantien en John beiden maar 1 letter vonden, terwijl Harry en Ellen er 2 gezien hadden.

Over de muzikale hints: Tja, die worden steeds vager, w.m.b.
Maar ik heb gisteren even op 'Prince John' gezocht op Google en toen kwam ik deze site tegen. Prince John (niet te verwarren met Little John) had ook met Robin Hood te maken en was de slechte broer van Richard Leeuwenhart. Een kleine quote van bovengenoemde site:

quote:
Prince John, knowing his brother was safely out of the way, began to tax the people of England for his own pockets.
Prince John klopte mensen dus geld uit de zak voor z'n eigen gewin. Hmmm.....
Het is misschien vergezocht en ik zou hier ook niet mee aan komen zetten, ware het niet dat een eerdere muzikale aanwijzing ook al met Robin Hood te maken had.

Tja, en dan mijn eigen verdenkingen....

Jantien valt voor mij af, omdat Harry vermoedelijk op haar gestemd heeft. Hij heeft i.i.g. zeker niet op Ellen gestemd (zie dagboek)! Ik geef toe dat Jantien wel probeert erg verdacht over te komen, maar het ligt er w.m.b. te dik bovenop. Bovendien heeft ze zich wel erg ingezet voor de zangopdracht.

Ellen is het voor mij ook niet, al heb ik daar een minder stevige fundering voor. Heeft teveel geld in de pot gebracht en is te weinig in de positie geweest om te 'mollen'. Zo viel bij haar deel van de koffertjes-opdracht helemaal niets te verdienen, behalve een vrijstelling voor haarzelf. Bovendien wordt ze (net als Jantien) al geruime tijd door anderen verdacht en dat past niet in het beeld van een 'verrassende mol'.

Blijven over George en John... en daar twijfel ik tussen.

George zou een hele verrassende mol zijn, want is zover we weten nog nooit door iemand verdacht. Heeft bovendien een aantal verdachte acties op zijn naam staan. Maar bovenal vond ik hem verdacht bij de koffertjes-opdracht.
I.m.o. was namelijk het gesprek met de Mol wel heel gevaarlijk voor de Mol zelf als die zijn/haar identiteit verborgen wilde houden. Ik ga ervan uit dat George in dat gesprek vragen mocht stellen en ben tot de conclusie gekomen dat, zelfs als sommige vragen verboden zouden zijn, je er al in een paar vragen uit kunt zijn. Als hij bijvoorbeeld vragen mocht stellen over de opdrachten, zou hij hebben kunnen vragen 'Was je bij de schapenopdracht?' en 'Zat je in de doeners-groep?' en dan zou hij het weten!
Kortom: De enige mogelijkheid om te zorgen dat niemand het gesprek met de Mol mocht voeren, was voor de Mol om zelf voor dat koffertje te gaan.
Of anders gezegd: Of George is de Mol, of George weet nu wie de Mol is. Als hij er a.s. vrijdag uitgaat, begrijp ik niet wat hij in dat gesprek heeft zitten doen!

En dan John: Al hoog op mijn lijstje sinds aflevering 3...
Mijn gevoel zegt dat hij het is, maar dat is niet de meest betrouwbare graadmeter. Hij heeft gewoon bijna nog niets goed gedaan. De enige keren, voorzover ik kan nagaan, dat John uit zichzelf iets aan de pot heeft bijgedragen waren:
- australisch abseilen (1.000 E extra)
- Karen herkennen bij het druivenstampen (2.500 E)
- boom kappen (5.000, al liet hij hier wellicht als ervaren bomenkapper 5.000 E liggen)
- geen geld kwijtgeraakt tijdens de familieopdracht (al heeft hij hier ook niet echt iets bijgedragen)

Eerder dacht ik dat hij met zijn zwakke maag ook de jeugdfoto-opdracht had helpen redden, maar toen ik gisteren de band terugkeek, viel het me op dat John er eigenlijk niks voor deed om zijn maagklachten goedgekeurd te krijgen. Hij kwam er ook pas mee na aandringen van Karen. Het was Angela die op een gegeven moment zei 'OK, dat rekenen we goed', maar dat was zeker niet omdat John zo aandrong.

Als je het zo bekijkt is het herkennen van Karen bij het druivenstampen zijn enige echte positieve bijdrage. Niet-Australisch abseilen was wellicht teveel opgevallen, net als opzettelijk de boom verkeerd kappen. George is natuurlijk ook niet gek en John weet hem wel te overtuigen dat de boom 'nooit' in het 10.000 E vak kan vallen!

OK, ik ga voor John dus, al hou ik ook George nog in de gaten.

BTW, niet vergeten: indien John a.s. vrijdag geen kabelbaan afgaat (tokkelen dus) dan haalt hij de finale, beweren redelijk betrouwbare bronnen die over het promo-filmpje beschikken

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 02-04-2002 10:26]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 2 april 2002 @ 10:16:52 #134
1986 Jane
pi_3693450
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 00:51 schreef evert het volgende:
o ja, nog even: wat waren alle muzikale aanwijzingen?
1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
  dinsdag 2 april 2002 @ 11:20:56 #135
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694009
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 10:16 schreef Jane het volgende:

[..]

1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince

Tnx.
George woont in A'dam.
En wie verving tijdelijk freddy mercury bij Queen? george michael (dus ook een george).
het abseilen was voor iemand met hoogtevrees (george) eigenlijk een mission impossible. Achteruit gedraaid impliceert dus (impossible) dat hij niet 'omgekeerd' naar beneden ging.
  dinsdag 2 april 2002 @ 11:24:04 #136
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694045
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 09:47 schreef Jane het volgende:George zou een hele verrassende mol zijn, want is zover we weten nog nooit door iemand verdacht. Heeft bovendien een aantal verdachte acties op zijn naam staan. Maar bovenal vond ik hem verdacht bij de koffertjes-opdracht.
I.m.o. was namelijk het gesprek met de Mol wel heel gevaarlijk voor de Mol zelf als die zijn/haar identiteit verborgen wilde houden. Ik ga ervan uit dat George in dat gesprek vragen mocht stellen en ben tot de conclusie gekomen dat, zelfs als sommige vragen verboden zouden zijn, je er al in een paar vragen uit kunt zijn. Als hij bijvoorbeeld vragen mocht stellen over de opdrachten, zou hij hebben kunnen vragen 'Was je bij de schapenopdracht?' en 'Zat je in de doeners-groep?' en dan zou hij het weten!
Kortom: De enige mogelijkheid om te zorgen dat niemand het gesprek met de Mol mocht voeren, was voor de Mol om zelf voor dat koffertje te gaan.
Of anders gezegd: Of George is de Mol, of George weet nu wie de Mol is. Als hij er a.s. vrijdag uitgaat, begrijp ik niet wat hij in dat gesprek heeft zitten doen!
precies! daarom verbaasde het mij ook dat niemand anders daar voor ging. Het was voor de mol de meest 'gevaarlijke' mogelijkheid, dus de mol kiest daar zelf voor. die kiest niet voor vrijstelling of 5 goede antwoorden.

En wat nog steeds blijft staan: dat gedoe met dat telefoonnumer dat men kon draaien om meer over de mol te weten te komen (die opengemaakte enveloppen). volgens mij is george de enige die dit nummer niet gedraaid heeft.

dinsdag 2 april 2002 @ 11:49:26 #137
1986 Jane
pi_3694268
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:20 schreef evert het volgende:

George woont in A'dam.

Heeeeee! Weet je dat zeker??? Ik ben al de hele tijd op zoek naar een kandidaat die in A'dam woont. Ok, Ellen misschien ook (haar bedrijf zit er wel gevestigd), maar George....?

En nog ff over dat bellen n.a.v. de enveloppen:
Ja, van George weten we inderdaad niet of hij gebeld heeft en of hij derhalve toen de vrijstelling aangeboden heeft gekregen.
Ik moet zeggen dat ik toch een beetje voorzichting ben met het trekken van conclusies uit dingen die je wel of niet ziet in de uitzending.
John hebben we ook niet zien bellen en ook geen brief van de Mol zien voorlezen (dit laatste in tegenstelling tot Jantien en Ellen)! We hebben hem alleen horen praten over de vrijstelling die eventueel vergeven zou worden. Maar, tja, als hij de Mol is weet hij dat ook wel, zou je denken...

Bovendien: Niets is zo makkelijk als een telefoongesprek in scene zetten en/of doen alsof je gebeld hebt. Omgekeerd is het mogelijk dat George wel gebeld heeft en de brief over de vrijstelling heeft ontvangen, maar dat men daar niks over heeft uitgezonden.
Ik durf er in ieder geval geen theorie op te baseren...

dinsdag 2 april 2002 @ 11:56:37 #138
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694335
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Heeeeee! Weet je dat zeker??? Ik ben al de hele tijd op zoek naar een kandidaat die in A'dam woont. Ok, Ellen misschien ook (haar bedrijf zit er wel gevestigd), maar George....?

je brengt me nu aan het twijfelen. stond dit niet op zijn eigen homepage of zie ik nu dingen die er niet zijn?

aanvullend: heb even gekeken, maar er staat geen adres op zijn site.
wel een expositie aan de Oude Gracht in Utrecht.

[Dit bericht is gewijzigd door evert op 02-04-2002 14:30]

dinsdag 2 april 2002 @ 14:33:24 #139
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3695827
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:56 schreef evert het volgende:

[..]

je brengt me nu aan het twijfelen. stond dit niet op zijn eigen homepage of zie ik nu dingen die er niet zijn?

aanvullend: heb even gekeken, maar er staat geen adres op zijn site.
wel een expositie aan de Oude Gracht in Utrecht.

er is wel een galerie langenberg in amsterdam aan een gracht, maar of deze van george is?

Galerie Langenberg Kunst en Vorm
Korte Prinsengracht 44 II 1013GT AMSTERD

pi_3696293
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 09:47 schreef Jane het volgende:

Hierin vertelt Prince o.a. dat hij zeker weet dat hij de letter 'W' niet gemist heeft bij het vliegen! Als hij gelijk heeft, dan moet 1 van de anderen hem dus gemist hebben. Wie dat dan geweest is blijft speculeren, maar het staat vast dat Jantien en John beiden maar 1 letter vonden, terwijl Harry en Ellen er 2 gezien hadden.

Uit de beelden bleek toch wel duidelijk dat hij de W wel had gemist.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 2 april 2002 @ 15:37:14 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3696824
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Uit de beelden bleek toch wel duidelijk dat hij de W wel had gemist.

Maar de beelden die wij zagen hoeven toch niet die beelden te zijn die Prince zag! Wie zegt dat de programmamakers voor de kijker of een kandidaat altijd 'eerlijk' zijn?
  dinsdag 2 april 2002 @ 16:33:14 #142
1986 Jane
pi_3697582
Ik denk (ben er eigenlijk wel van overtuigd) dat de luchtopnames van de letters gemaakt zijn buiten de vluchten van de kandidaten om en dat die beelden er later tussen gemonteerd zijn.
Men kan dus makkelijk doen alsof Prince de 'W' had gemist, terwijl een ander hem had kunnen zien.

Het definitieve antwoord zullen we pas krijgen in afl. 11, vrees ik.

dinsdag 2 april 2002 @ 19:18:51 #143
2432 Nimue
keep your magic
pi_3699596
Bij het schapen tellen vorige week impliceerde de montage dat John fout telde. Zijn tellen klopte in ieder geval niet met het aantal schapen dat je over het hek zag gaan, maar het leek of hij meer schapen over het hek zette. Dat is dan misschien ook weer niet zo slim als Mol, want het is logischer dat je er een paar kwijt raakt onderweg.

Ik vond het dagboek stukje van Jantien op de officiele site over die opdracht trouwens erg vermakelijk!

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 april 2002 @ 19:19:32 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3699607
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 16:33 schreef Jane het volgende:
Ik denk (ben er eigenlijk wel van overtuigd) dat de luchtopnames van de letters gemaakt zijn buiten de vluchten van de kandidaten om en dat die beelden er later tussen gemonteerd zijn.
Men kan dus makkelijk doen alsof Prince de 'W' had gemist, terwijl een ander hem had kunnen zien.

Het definitieve antwoord zullen we pas krijgen in afl. 11, vrees ik.

Het lijkt me logisch dat je niet alles te zien krijgt, en dat ook bepaalde informatie wordt achtergehouden als die te duidelijke aanwijzingen bevat. Maar met die letters werden bij alle kandidaten de letters getoond die zij meldden. Alleen bij Prince niet. En dus leek het alsof hij de W miste. Maar Ellen wist het woord toch te raden. Ze wisten volgens mij ook hoeveel letters ze moesten hebben, dat scheelt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_3703473
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:20 schreef evert het volgende:George woont in A'dam.
Tot voor kort werkte hij als kok in een hotel in Utrecht. Volgens mij woont hij ook gewoon in Utrecht.
  woensdag 3 april 2002 @ 08:56:32 #146
1986 Jane
pi_3705977
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Maar Ellen wist het woord toch te raden. Ze wisten volgens mij ook hoeveel letters ze moesten hebben, dat scheelt.
That reminds me:
In het filmpje vertelt Prince dat ook hij al wist welk woord het moest worden. De opmerking dat Ellen hem wilde testen, slaat wat dit betreft dus nergens op. Ook zal hij zal dus wel bewust naar die 'W' hebben uitgekeken. Hij vertelt ook geen last te hebben van hoogtevrees of vliegangst en dat hij opdracht heel gaaf vond. Nogmaals, zeker weten kunnen we het nu nog niet, maar het lijkt mij sterk dat hij die letter gemist heeft.
pi_3714428
quote:
Op maandag 01 april 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou inmiddels heb ik de rest ook nog weer eens gekeken.

-Enveloppen openscheuren
Weinig opvallends, behalve dan dat toen Dick zijn envelop niet wou openscheuren John erg boos werd. Ook George, maar die in mindere mate. Erg onmols van John dus.

-Regatta
John: waterfiets (250 m)
Ellen: waterfiets (250 m)
George: waterskiën (1400 m)
Jantien: zeilbootje (-50 m)

Volgens Ellen waterfietste John veel te langzaam, hij zou sneller kunnen terwijl John zei dat hij vond dat hij het erg goed deed, hij had geen puf meer

Ik zat ook te denken: voor de Mol is het natuurlijk het slimst om verder te komen (denk aan Jantien die achteruit ging). Per meter verder kwam er €1 in de pot en per meter achteruit ging er €1 af. Dick moest terugzwemmen. Per minuut dat Dick zwom ging er €25 uit de pot. Dus per 25 afgelegde meters mocht Dick 1 minuut zwemmen. Als je dan ver vooruit gaat doet Dick er langer over om terug te gaan en gaat er relatief meer uit de pot.
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst (John in mindere mate omdat hij niet hard fietste)

bij het wijnstampen zag ik weinig molse activiteiten

Nou even de test, wie hebben op de 4 overgebleven kandidaten gestemd en wie moesten eruit dus

code:
Ellen           George en Jantien (er nog allebei in)
Jantien         Karen, is exit
John            Ellen, zit er nog in
George          Prince en Dick, zijn er allebei uit

Dit zijn dus de verdenkingen in afl. 2. Als die zo zijn doorgegaan vallen Jantien en George dus eerder af qua mol zijn.

Op wie er toen is gestemd

code:
John    Karen
Jant10  Ellen
Ellen   John
George  Karen/Ellen
Paméla  Had geen idee

En nog even over die lettertjes bij als er een naam komt, die snel weg'flipperen'
Bij alle namen enzo die ik heb gekeken kwam ik tegen raymondrul, robertisok en hgismol. Dus ik denk dat die letters gewoon vaststaan.
  woensdag 3 april 2002 @ 23:52:55 #148
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3716856
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
¤1 in de pot
...
¤1 af
...
¤25 uit de pot
...
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst
klinkt als goed rekenwerk: George is de mol
  donderdag 4 april 2002 @ 00:48:10 #149
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3717471
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:22 schreef Tom_Tom- het volgende:

-Regatta
John: waterfiets (250 m)
Ellen: waterfiets (250 m)
George: waterskiën (1400 m)
Jantien: zeilbootje (-50 m)

Volgens Ellen waterfietste John veel te langzaam, hij zou sneller kunnen terwijl John zei dat hij vond dat hij het erg goed deed, hij had geen puf meer

Ik zat ook te denken: voor de Mol is het natuurlijk het slimst om verder te komen (denk aan Jantien die achteruit ging). Per meter verder kwam er €1 in de pot en per meter achteruit ging er €1 af. Dick moest terugzwemmen. Per minuut dat Dick zwom ging er €25 uit de pot. Dus per 25 afgelegde meters mocht Dick 1 minuut zwemmen. Als je dan ver vooruit gaat doet Dick er langer over om terug te gaan en gaat er relatief meer uit de pot.
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst (John in mindere mate omdat hij niet hard fietste)

precies! george kende als mol de opdracht en moest dus alles doen om zover mogelijk te komen. daarmee word hij 1. minder verdacht en 2. doet hij toch een mol actie.
pi_3725827
... en hij (George)heeft geld in zijn zak gestopt bij de geldwagen opdracht...

Kan er eens worden terug gekeken wat hij misschien toch nog meer heeft uitgespookt (onopvalllend als hij als mol te werk gegaan zou kunnen zijn... ?).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')