Als Jantien de mol is, dan heeft ze knap geacteerd, maar is ze als mol niet slim bezig geweest. Als mol had ze dan de goede antwoorden natuurlijk al geweten en had daarmee de ondervragingen makkelijker kunnen sturen.
'2.500 Euro maar?, Weet je zeker dat het niet meer is?'
'Jawel, ik zie dat je liegt'
'Waarom bewaart Ellen het geld?'
'Weet je zeker dat je het zelf niet hebt?'
enz, enz...
Over de vragen van de test:
Volgens mij had Ellen er 11 goed, George 9 en John 4 of 5.
en het doorslaan. ellen als mol had toeschietelijker moeten zijn, john niet zo keihard liegen en als jantien de mol was had ze alles geweten en hen met de leugens geconfronteerd.
quote:ehm, Sanshine, mooi plaatje
Op zaterdag 06 april 2002 14:06 schreef Sanshine het volgende:
[afbeelding]
maar wat moeten we er op zien, behalve de 4 kandidaten?
quote:Effe terugkomend op die geldloper opdracht, die was in aflevering 3. In aflevering 2 hadden we de denkers- doeners en dromers opdracht, de regatta waterrace en de herken 2 kandidaten uit een stel portugezen.
Op vrijdag 05 april 2002 22:49 schreef QBZZ het volgende:[..]
Dat slaat misschien op de geldloper-opdracht in de 2e (?) aflevering. Er was toen al een vermoeden dat De Mol geld zou hebben weggemoffeld. George is degene die dat had kunnen doen; Jantien leidde de opdracht en haalde dus geen geld op en John was (net) te laat.
Er was ook na de "meezing-avond" geld verdwenen uit de pot. De pot werd toen beheerd door Harry die met het geld heeft lopen strooien. Misschien dat de mol toen een paar biljetjes heeft opgeraapt?
Een over de meezing avond, volgens Karen (in haar vragenfilmpje van de officiele site) had George met het geld lopen strooien, Harry zat het na te tellen. Maar volgens Karen ontbrak er geen geld, maar ze weet het niet zeker. Maar ik denk toch dat ze 5000 euro missen.
quote:Heen en weer zwalken is ook meters maken en is dus goed de dynamo opladen. Hoe beter die dynamo is opgeladen, hoe langer het duurt voordat de bal valt. Hoe meer moe iedereen is van het hele nacht wachten. De bal viel tegen de ochtend, toch niet echt het meest heldere moment voor een mens, zeker niet omdat ze in ploegen konden slapen. Je slaapt altijd veel te kort, waardoor je concentratie is verslapt. Dit kan zeer zeker een bewuste Mollenstreek zijn geweest van George.
Op vrijdag 05 april 2002 14:02 schreef QBZZ het volgende:[..]
Wat ik me herinner leek het alsof George zich enorm ingespand had. Maar volgens mij was hij meer van de ene naar de andere kant van de weg aan het zwalken dan dat hij echt meters aan het maken was.
quote:Hey, jah... je hebt gelijk! Dat aspect van die dynamo die moest worden opgeladen was ik helemaal vergeten! Nahja, in ieder geval meer en meer aanwijzingen die op George duiden.
Op zondag 07 april 2002 11:23 schreef Barb het volgende:[..]
Heen en weer zwalken is ook meters maken en is dus goed de dynamo opladen. Hoe beter die dynamo is opgeladen, hoe langer het duurt voordat de bal valt. Hoe meer moe iedereen is van het hele nacht wachten. De bal viel tegen de ochtend, toch niet echt het meest heldere moment voor een mens, zeker niet omdat ze in ploegen konden slapen. Je slaapt altijd veel te kort, waardoor je concentratie is verslapt. Dit kan zeer zeker een bewuste Mollenstreek zijn geweest van George.
Maar ondertussen is George helemaal niet meer zo onopvallend en als je al zijn acties eens bekijkt, zie je dat het best logisch is dat hij de Mol kan zijn. Waardoor de uitspraak van Angela weer wegvalt. Ergo: George is niet de Mol?
Kijk ik dan naar John en Jantien, dan vind ik het al een stuk moeilijker worden. Heeft iemand op een rijtje staan welke opdrachten zijn gelukt en mislukt, waar zij bij aanwezig waren en dus eventueel de hand in gehad hebben?
quote:Leden van de produktie kijken denk ik op een heel andere manier naar de kandidaten dan de TV-kijkers. George is ook voor zijn mede-kandidaten nooit echt DE MOL geweest. Kan me voorstellen dat de leden van het produktieteam hem dan ook niet echt in beeld hadden. John is in de laatste uitzending volgens mij de eerste die hem bij de test in zijn hoofd had. Jantien is vanaf het begin wel steeds een belangrijke verdachte geweest.
Op zondag 07 april 2002 15:53 schreef Barb het volgende:
Ik zit vanaf het begin al te denken aan de uitspraak van Angela, dat de Mol zo onopvallend was en dat zelfs leden van de productie die het niet wisten, zeer verbaasd waren over deze Mol. Met dat gegeven heb ik steeds George in mijn achterhoofd gehad.Maar ondertussen is George helemaal niet meer zo onopvallend en als je al zijn acties eens bekijkt, zie je dat het best logisch is dat hij de Mol kan zijn. Waardoor de uitspraak van Angela weer wegvalt. Ergo: George is niet de Mol?
Kijk ik dan naar John en Jantien, dan vind ik het al een stuk moeilijker worden. Heeft iemand op een rijtje staan welke opdrachten zijn gelukt en mislukt, waar zij bij aanwezig waren en dus eventueel de hand in gehad hebben?
quote:Toevallig had ik dus i.v.m. het verdwenen geld vorige week alle afleveringen t/m afl. 8 versneld nagekeken en daarvan wat aantekeningen gemaakt.
Op zondag 07 april 2002 15:53 schreef Barb het volgende:
Aflevering 1
Abseilen: Jantien en George gaan op z'n Amerikaans, hetgeen 1000 Euro p.p. oplevert. John gaat Australisch, goed voor 2000 E.
Totaal 34.000 in kas.
Portvatenopdracht: Opdracht mislukt en dat betekent -10.000 E. in de pot. Jantien en George zitten in hetzelfde groepje. John in een andere.
Totaal 24.000 in kas.
Aflevering 2
Denkers/Doeners/Dromers: George en Jantien zitten bij de denkers. Jantien herkent het gebouw (waterzuivering?) langs de treinrails. George overtuigt de anderen dan er een koptelefoon gekocht moet worden, terwijl dit een gitaar/snaren moest zijn. Herkent (ik dacht daarna) wel het gebouw van het plaatje. John zit bij de doeners. De opdracht mislukt en daarmee verliezen ze 5.000 E.
Totaal 19.000 in kas.
Regatta: John legt met Ellen 250 m. af op de waterfiets. Ellen beschuldigt hem er achteraf van zich niet ingezet te hebben. John zegt dat hij alles gegeven heeft. George legt 1400 m. af op de waterskies en Jantien vaart 50 m. achteruit in haar zeilbootje. Uiteindelijk winnen ze 3.500 Euro voor de pot.
Totaal 22.500 in kas.
Wijnplukken/stampen: John herkent Karen bij het wijnstampen. George denkt dat het Karen is bij het plukken, maar Prince is er van overtuigd dat het Kerstin is dus dit deel van de opdracht slaagt ook. Winst: 5.000 E.
Totaal 27.500 in kas.
Aflevering 3
Geldwagenopdracht: Jantien is samen met Dick aangewezen om de anderen te sturen. Zij onderhoudt het contact via de telefoon. John haalt geen geld op omdat hij als een kip zonder kop alle winkels afrent, i.p.v. te wachten om te zien waar de bestuurder heen loopt. George haalt 1.000 Euro op, maar in beeld lijkt het alsof hij meer biljetten van de kassiere ontvangt dan hij later inlevert bij Dick. Er wordt 2.300 E. gewonnen.
Totaal 29.800 in kas.
Fietsen: George zit in het groepje van Prince dat het eerste bovenkomt. Hij lijkt echter niet goed vooruit te komen. John en Jantien zitten in het andere groepje. John ligt gelijk achter bij Prince en wil wel heel snel wisselen voor zo'n jonge vent. Opdracht mislukt en de groep verliest 5.000 Euro.
Totaal 24.800 in kas.
Bal vangen: Kerstin vangt uiteindelijk de bal en wint zo 5.000 E. George reageert verontwaardigd als Harry de vraag stelt of ze de bal wel willen vangen.
Totaal 29.800 in kas.
Aflevering 4
Driehoeksopdracht: George wordt gestuurd door Kerstin, John door Karen en Jantien stuurt Prince. John en Prince gaan na samenkomst allebei naar dezelfde plek om de telefoon te zoeken. George zoekt alleen op een andere plek want 'Hij vertrouwde ze voor geen meter'. Mislukt: 0 E.
Totaal 29.800 in kas.
Bagageopdracht: 3.000 E. gewonnen
Totaal 32.800 in kas.
Parallellen: George en Jantien komen beiden aan de overkant. George moet wel even stoppen tussendoor, maar het gaat toch vrij soepel. John overtuigt Prince dat er maar 5 aan de overkant zullen komen, waardoor ze 4.000 E. mislopen. Winst: 6.000 E.
Totaal 38.800 in kas.
Aflevering 5
Paintball: John laat zich wel heel makkelijk neerschieten door Ellen, terwijl hij voorspeld had dat hij zelf ging winnen. 10.000 Euro verloren.
Totaal 28.800 in kas.
Zangopdracht: Vooral Jantien lijkt erg haar best te doen, maar ook George draagt zijn steentje bij. 5.000 Euro gewonnen.
Totaal 33.800 in kas.
Ontvoering: George en John zitten in het groepje dat de sleutel vind. John lijkt echter informatie die hij van Angela aan de telefoon kreeg niet goed te hebben doorgegeven. Uit de beelden blijkt wel dat hij de hoorn eerst aan Jantien wilde geven, maar die gebaart dat hij het maar moet doen. Jantien's groepje vindt de sleutel niet. Opdracht mislukt: -5.000 Euro
Totaal 28.800 in kas.
Aflevering 6
Rondleiding: John en Jantien zitten in het groepje dat wordt rondgeleid. Jantien schrijft informatie op. John observeert het geheel. Jantien is actief bij het doorvertellen aan George en Harry. George moet 5 vragen beantwoorden. Als hij dat slechter doet dan Harry (die voor hem geweest is) dan wint de groep 5.000 Euro. Doet hij het net zo goed dan winnen ze niks en als hij het beter doet verliezen ze 5.000 E. Hij doet het net zo goed, dus niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 28.800 in kas.
Vliegen: John en Jantien zien beiden maar 1 letter. Op de beelden lijkt het dat Prince de missende 'W' gemist heeft, maar in het filmpje waarin hij vragen van kijkers beantwoordt, zegt hij zeker te weten dat hij de letter niet gemist heeft. Hij vond het vliegen niet eng en hij wist van tevoren al wat het woord moest worden, dus waarom zou hij de letter gemist hebben? Winst: 10.000 Euro.
Totaal 38.800 in kas.
Jeugdfoto's/jeugdkwalen: George zegt dat hij al naar de foto van John had staan kijken, maar herkent hem niet. Als Karen zegt te twijfelen, zegt hij heel resoluut 'Ik niet!', terwijl zij gelijk heeft. Opdracht slaagt (tenauwernood): 7.500 Euro.
Totaal 46.300 in kas.
Aflevering 7
Schapen: John en Jantien hanteren een hele vreemde werkwijze. Opdracht mislukt: -10.000 Euro
Totaal 36.300 in kas.
Terras:George laat geen gedicht voor hem schrijven (en dat als kunstenaar!), dus Ellen's voorspelling komt niet uit. Daarna voorspelt hij dat Harry het meisje wel geld voor de taxi zal lenen, maar dat doet Harry niet. Niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 36.300 in kas.
Uitspraken/familieopdracht: John kiest de goede uitspraak. George en Jantien moeten geld betalen om hun familie/vrienden te zien. Mislukt: -12.000 E.
Totaal 24.300 in kas.
Aflevering 8
Koffertjes: John en Jantien kiezen allebei de 5 goede antwoorden en zorgen daarbij dat beiden niks hebben. George wint het telefoongesprek met de mol! Opdracht mislukt, maar Harry weet het geld alsnog binnen te slepen. 5.000 Euro.
Totaal 29.300 in kas.
Geblindeerde bus: Jantien beschikt over erg weinig richtingsgevoel, wordt misselijk en zorgt er zo voor dat ze op een steenworp afstand van de finish stoppen. Niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 29.300 in kas.
Boom omhakken: John overtuigt George dat de boom nooit in het +10.000 vak kan vallen, terwijl dat naast het +5.000 vak ligt. Uiteindelijk valt de boom nog net in het +5.000 vak, maar vlak bij het -10.000 vak.
Totaal 34.300 in kas.
Aflevering 9
Estafette: John en Jantien onthouden zonder problemen hun nummers en leggen hun traject snel af, zodat er ruim tijd over is op het moment dat George zijn deel kan beginnen. George laat echter het koffertje een keer vallen en doet er vrij lang over om het te pakken. Later haalt hij nummers door elkaar, waardoor het koffertje nog maar net binnen de tijd opengaat. Winst: 10.000 Euro
Totaal 44.300 in kas.
Ondervraging: Jantien doet haar best, maar lijkt bij de ondervraging niet meer te weten dan ze zelf gezien heeft. John vertelt dat ze een test hebben gedaan en dat hij het rode scherm kreeg. Later liegt hij wel over het bedrag en de bewaarder van het geld, zodat Jantien op het verkeerde been wordt gezet. George geeft de meest belangrijke informatie prijs: Dat ze bij de test in het hoofd van Jantien moesten kruipen en dat het de test van aflevering 2 was. Winst: 10.000 Euro.
Totaal 54.800 in kas.
Nog even over dat verdwenen geld:
Na de jeugdfoto-opdracht zegt Angela: 'Als het goed is zit er nu 46.300 in de pot.
Harry: 'Zou kunnen...'
A.: 'Jullie hebben het gisteren geteld!'
H.: 'Ja, maar dat ben ik weer vergeten. Wat was het....?
23.800, dat was het. (!)
A.: 'Dus jullie zijn 5.000 kwijt?'
H.: 'Ja, die zijn we toen toch verloren....? Ik weet het niet meer, in de kroeg is ermee gestrooid'
Kortom, voor of na de rondleiding hebben ze het geld geteld. Er had toen 28.800 in kas moeten zitten, maar Harry heeft het over 23.800. Conclusie is dus dat Harry verkeerd geteld heeft OF er 5.000 verdwenen is. Wanneer dat gebeurd is weten we niet, want dat kan op elk moment gebeurd zijn. Bij de zangopdracht, maar ook al daarvoor. Ze hebben het waarschijnlijk zelf niet door, omdat ze de tel kwijt zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 07-04-2002 23:20]
857 8726 930 613
Als je nu de eerste 2 cijfers bij elkaar optelt, dan krijg je
8+5=13=M
8+7=15=O
9+3=12=L
6+1=7=G
George is vanaf het begin al mijn Mol en ook in deze aflevering heeft niets me daar vanaf kunnen brengen. In het code-spel kon hij weinig doen doordat hij zijn deel van de opdracht voor de ogen van de anderen moest uitvoeren, al had ie het best sneller gekund volgensmij.
De manier waarop hij doorsloeg in het ondervragingsspel vond ik heel vreemd en onnatuurlijk.
John gaat winnen omdat hij nu George als Mol begint te zien.
Toch blijf ik maar bij George. En als hij de Mol niet is, dan moet ie maar de winnaar zijn hoor! Het is in ieder geval de leukste kandidaat.
P.S. Barb, Nice was móóói!
Jantien -> 5 vragen
Harry -> lege koffer
George -> belminuten met de mol
John -> 5 vragen
Wat zou jij doen als jij de mol was en je wist wat de anderen hadden ingevuld?
Ik zou iets nemen dat een ander ook had, zodat die persoon niets meer aan zijn/haar koffer had en je ook nog eens Ellen om de tuin zou leiden en de vrijstelling door haar neus kan boren, want die gaat er van uit dat iedereen wat anders neemt.
Harry was al buiten spel gezet, want die gaat voor de lege koffer. Dan is het natuurlijk dom om de lege koffer te nemen, want daar heb je als mol niets aan.
Als John de mol zou zijn, dan moet hij kiezen tussen Jantien een hak zetten of George een hak zetten. Ik denk dat ik voor Jantien zou gaan. Met 5 goede antwoorden kom je veel verder, dan een telefoongesprek met jezelf (als mol), want dat telefoongesprek kun je precies naar je eigen hand zetten en zo veel vertellen als je wilt of de kandidaat op het verkeerde spoor zetten. 5 goede antwoorden richten daarintegen veel meer schade aan voor de mol...
Dit verhaal kan ook opgaan voor Jantien, als zei de mol zou zijn.
Als George de mol zou zijn... dan wist hij dat John en Jantien hetzelfde hadden gekozen en dat die dus niets zouden krijgen. Hij wist dat Harry de lege koffer had gekozen. Dus dan kon hij ongestraft de belminuten nemen, zodat je de andere kandidaten nog meer kan verwarren en jaloers kan maken, zoals door niets te vertellen over het gesprek.
Maar het lijkt me aannemelijker dat de mol in dit geval de opdracht heeft gesaboteerd door iets te nemen dat een ander ook al had genomen. Jantien of John dus.
* Jojogirl heeft het idee dat dat warrige van George erg gespeeld/overdreven is.
Jantien vind ik trouwens echt te warrig om Mol te zijn (maargoed, misschien is dat ook juist wel gespeeld).
John zou kunnen, maar ik heb hem toch wel erg vaak goed zien meewerken.
* Jojogirl blijft bij George als Mol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |