Ik reed net langs het Alexandrium in Rotterdam en zag dat het oude V&D-pand verbouwd werd tot een Primark vestiging.
Nieuwsgierig dat ik ben, ging ik net natuurlijk meteen even kijken of ik kon vinden wat Primark is.
oa. dit kwam ik tegen
quote:
De Ierse modeketen Primark opent in Nederland. De allereerste winkel van de keten opent in Rotterdam. Dat valt op te maken uit een artikel in de Rotterdamse editie van het AD. De Ieren hebben een huurcontract afgesloten met de eigenaar van een groot leegstaand pand aan het Poolsterplein. Beleggingsmaatschappij Urban Interest uit Den Haag beheert het pand.
Primark is een modeketen die in 1969 is opgericht. Primark - in Ierland heet de formule Penneys – telt 177 winkels. De retailer is voornamelijk actief in Ierland, Groot-Brittannië en Spanje.
Betaalbare mode
Primark profileert zich als keten met betaalbare mode. Primark beweegt zich in het segment tussen H&M en het Spaanse Zara. In Groot-Brittannië is het de grootste kledinghandel, voor bijvoorbeeld het gerenommeerde Marks & Spencer.
November
De Nederlandse winkel van Primark gaat open in november. Volgens een woordvoerder van de Rotterdamse deelgemeente Prins Alexander wordt dat wellicht iets eerder. De deelgemeente is blij dat er eindelijk een nieuwe 'bewoner' is, na lange tijd van leegstand.
Aangekocht
Het leegstaande warenhuis werd al eerder aangekocht door Urban Interest, dat belegt in vastgoed in Nederland en Duitsland. In 2006 liet de deelgemeente Prins Alexander nog een studie uitvoeren naar de toekomst van het 3500 vierkante meter tellende voormalige warenhuis.
Nog niet bekend in Nederland dus..
Iemand hier ervaring mee, vanuit het buitenland?
Kan ik los gaan voor mezelf? Voor de kinderen?
Moet ik denken aan bijv. Zeeman? of is het meer richting H&M? (Zara ben ik niet zo bekend mee, dus daar kan ik geen vergelijk mee trekken).
En natuurlijk, als ie open is over een paar weken, ga ik zeker kijken

Overigens is er een heuse Primark hyves, met mensen die het liefst speciaal voor deze winkel af en toe de Noordzee overvliegen, maar als leek werd ik daar niet echt wijzer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.