abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:29:17 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62485672
Ik reed net langs het Alexandrium in Rotterdam en zag dat het oude V&D-pand verbouwd werd tot een Primark vestiging.
Nieuwsgierig dat ik ben, ging ik net natuurlijk meteen even kijken of ik kon vinden wat Primark is.

oa. dit kwam ik tegen
quote:
De Ierse modeketen Primark opent in Nederland. De allereerste winkel van de keten opent in Rotterdam. Dat valt op te maken uit een artikel in de Rotterdamse editie van het AD. De Ieren hebben een huurcontract afgesloten met de eigenaar van een groot leegstaand pand aan het Poolsterplein. Beleggingsmaatschappij Urban Interest uit Den Haag beheert het pand.

Primark is een modeketen die in 1969 is opgericht. Primark - in Ierland heet de formule Penneys – telt 177 winkels. De retailer is voornamelijk actief in Ierland, Groot-Brittannië en Spanje.

Betaalbare mode
Primark profileert zich als keten met betaalbare mode. Primark beweegt zich in het segment tussen H&M en het Spaanse Zara. In Groot-Brittannië is het de grootste kledinghandel, voor bijvoorbeeld het gerenommeerde Marks & Spencer.

November
De Nederlandse winkel van Primark gaat open in november. Volgens een woordvoerder van de Rotterdamse deelgemeente Prins Alexander wordt dat wellicht iets eerder. De deelgemeente is blij dat er eindelijk een nieuwe 'bewoner' is, na lange tijd van leegstand.

Aangekocht
Het leegstaande warenhuis werd al eerder aangekocht door Urban Interest, dat belegt in vastgoed in Nederland en Duitsland. In 2006 liet de deelgemeente Prins Alexander nog een studie uitvoeren naar de toekomst van het 3500 vierkante meter tellende voormalige warenhuis.
Nog niet bekend in Nederland dus..

Iemand hier ervaring mee, vanuit het buitenland?

Kan ik los gaan voor mezelf? Voor de kinderen?
Moet ik denken aan bijv. Zeeman? of is het meer richting H&M? (Zara ben ik niet zo bekend mee, dus daar kan ik geen vergelijk mee trekken).

En natuurlijk, als ie open is over een paar weken, ga ik zeker kijken

Overigens is er een heuse Primark hyves, met mensen die het liefst speciaal voor deze winkel af en toe de Noordzee overvliegen, maar als leek werd ik daar niet echt wijzer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:30:04 #2
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_62485691
H&M na-aap!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:05:04 #3
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62488103
Werd wel tijd dat er wat kwam in dat laagstaande gebouw
We fear that which we cannot see
pi_62488335
Primark Heb hier een hele stapel kleding in de kast liggen van de Primark, goede kleding voor weinig geld. De mega grote Primark winkel in hartje Londen word elke dag werkelijkwaar geplunderd, aan het einde van de dag is het er een grote bende en in het weekend is het er zo druk dat winkelen bijna niet te doen is.

Nu nog hopen dat ze ook een winkel openen die iets centraler, in bijv. utrecht of amsterdam, ligt.

Ik weet niet of ze veel kleding hebben, mannenafdeling in Londen was niet zo heel groot, vooral dus op vrouwen gericht. Qua prijs is het in Londen in elk geval erg goedkoop ben benieuwd of dat hier ook zal zijn.

Het is een soort van mainstream/hippe/algemeen geaccepteerde wibra/zeeman. In Engeland erg populair, hier zie ik het nog wel gebeuren dat mensen er niet heen willen omdat het goedkoop is, en goedkoop staat hier helaas bij nogal veel mensen gelijk aan slechte kwaliteit/mensen met een laag inkomen/weinig status, daarnaast is het merkloze kleding dus alle mensen die het leuk vinden om met een trui te lopen met in mega letters "gstar" daarop die zullen er gelukkig niet komen.
pi_62491526
Lijkt me wel wat!
01-08-2008
pi_62491699
Het is dacht ik een aldi-lidl maar dan voor kleding. Mooie kleding van onbekende merken als Atmospehere op een hoop gegooid in dozen. En iedereen die komt en graait en mekaar naar het leven staat. Aan het eind ligt alles door elkaar. Althans dat las ik op ebay.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:29:46 #8
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_62492360
Hmm ik ben er vorig jaar een aantal keer geweest vanwege een Britse vriendin die weg was van die winkel en heb er een aantal dingetjes gekocht die naderhand qua kwaliteit best wel tegenvielen. Truitjes van irritante kriebelstof, petje van irritante kriebelstof. Misschien ben ik wel allergisch voor Primark! Ik vond veel dingen ook erg op kleding van de H&M lijken in de vorm van een nog goedkopere namaak. Maar goed mijn mening is gebasseerd op een collectie van vorig jaar! Wie weet wat ze nu hebben. Mensen die een winkel niet ingaan vanwege het goedkope imago lopen best vaak leuke dingen mis!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_62493763
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:57 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het is dacht ik een aldi-lidl maar dan voor kleding. Mooie kleding van onbekende merken als Atmospehere op een hoop gegooid in dozen. En iedereen die komt en graait en mekaar naar het leven staat. Aan het eind ligt alles door elkaar. Althans dat las ik op ebay.
Het ligt niet in dozen, is van binnen gewoon een c&a. Aan het einde van de dag ligt de vloer wel bezaaid met kleding en tassen enzo.
pi_62494359
Ik lul ook maar wat hoor.
Op "ebay.co.uk" is Primark erg bekend.
pi_62497663
Wij komen regelmatig in Engeland en gaan dan ook altijd even naar de Primark om te kijken of ze wat leuks hebben. Je kan daar echt allerlei kleding kopen voor een prikkie. Laatst voor omgerekend ¤2,60 per stuk 4 joggingbroeken gekocht. Zelfs in de was blijven ze prima. We hebben een bloedhekel aan strijken dus mijn man draagt van de overhemden die "easycare" zijn. Dat noemen ze hier in Nederland zelfstrijkend. Zo'n overhemd is hier in NL best duur. Bij Primark heb je er al eentje voor omgerekend ¤5,20, en ze blijven prima in de was. T-shirts haal ik daar ook en sokken en en....
De meeste Primark winkels in Engeland is het echt een enorme puinzooi. Je ziet ook iedereen van alles tussen de stapels uitsjorren en dan na even passen of bekijken er weer bovenop gooien. De vloeren liggen ook bezaaid met van alles. Aan het eind van de dag lijkt het of er een bom ontploft is in de zaak
Van binnen lijkt de winkel op C&A alleen is die "ietsie meer" opgeruimd.

We zijn hartstikke benieuwd wat de prijzen hier zullen zijn. Als de vestiging open is gaan we er zéker even kijken. Laat maar komen dat bedrijf en liefst ook eentje hier in de buurt.
pi_62497751
m.i. een rare plek. kledijzaken liggen normaliter centraler gelegen, dit is en snelweglocatie.
pi_62498243
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 03:01 schreef Mirre het volgende:
We zijn hartstikke benieuwd wat de prijzen hier zullen zijn. Als de vestiging open is gaan we er zéker even kijken. Laat maar komen dat bedrijf en liefst ook eentje hier in de buurt.
De Hollandse handelsgeest kennende zullen de prijzen wel een stuk hoger liggen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:36:52 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62498701
Als ik zie dat de normale prijs 2,60 voor een joggingbroek is, zou ik (in het kader van de hollandse handelsgeest) best kunnen leven met een verdubbeling van de prijzen

En Koewam, dit is niet eens echt een snelweglocatie, sterker nog.. het zit volledig uit 'de loop'. De meeste mensen die winkelen in Alexandrium/Oosterhof slaan dat buitenstukje over, tenzij je er echt moet zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:59:16 #15
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62498849
ik heb er in ierland vanalles gekocht, twee leuke jurkjes voor 19 euro per stuk, een tas voor 7 euro.

ze hebben ook heel goedkoop ondergoed en bh's maar die zin te verschrikkelijk cheap en syntetisch en kriebelig voor woorden.

een hoop junk maar met even zoeken ook veel leuke dingen.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62500098
Primark is geweldig !!!!!!!!!!!!!!! Ik ga gelijk naar R"dam als ze geopend zijn

In Engeland zit het vol met Primarken en ik heb er bijv. een pak gekocht voor 22,50 serieus een heel mooi pak!

En verder hebben ze echt van alles... het is niet de beste kwaliteit (kleding, tassen, siraden etc.) maar het is wel heel hip. Veel goedkope winkels hebben nét niet kleren maar Primark heeft echt heel veel leuke dingen!!!
Strawberry Flavour..
pi_62501728
Primark !!

Ben in London geweest en het lijkt daar wel gratis!!
Ze hebben iets van tig kassa's naast mekaar open en dan nog sta je er een heule tijd te wachten,
iedereen past de kleding midden in de winkel en het personeel staat de gehele dag kleding op te vouwen zodat het een paar seconde later weer door klanten op de grond wordt gegooid
pi_62502120
Oh wat gaaaaaaaaaf. In Dublin heb ik bij de Penneys aardig ingeslagen een paar jaar geleden en nog steeds spijt dat ik niet een stapel flanellen pyama's meegenomen heb. Leuk winkelen met van die grappige waszaknetmandjes, alleen wel een klerezooi bij de paskamers. Megagoedkoop een erg leuke rok gescoord, jammer dat hij me niet meer past. Mijn reisgezelschap is maar op een bankje op de schoenenafdeling gaan zitten om te wachten totdat ik eindelijk uitgeshopt was. Je mocht maar weinig kledingstukken mee de paskamer in nemen, dus ik heb meerdere pas-sessies gehad.
Binnenkort maar eens een shoppingdagje richting Rotterdam plannen (ik verheug me nu al op het duwen en dringen en graaien )
pi_62502340
Is het een winkel alleen voor de dames?
pi_62502713
Een link gevonden naar persfoto's:

http://www.prshots.com/?i=primark
pi_62504486
Weet iemand wanneer het geopend wordt?!
Strawberry Flavour..
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:39:22 #22
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62504717
Hey wat cool! Eindelijk een bestemming voor het pand, en nog een goeie ook. Tof!
Whatever I want.
pi_62505084
Primark Mijn lievelings spijkerbroek komt er vandaan. Heb er ook hele fijne trainingsbroeken gekocht. Kwaliteit is bij die dingen niets mis mee.

Degene waar ik ben geweest, was altijd wel netjes opgeruimd en niet zo een troep.
pi_62505812
Als ik zo een beetje google, lijkt het wel alsof ze echt grappige dingen hebben.. fotoshoots zien er h&m like uit, ik ben benieuwd!!
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:15:59 #25
331 Merel
Be here now.
pi_62506941
Klinkt goed!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')