abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_225717
Dit is het weer maagdelijke vervolg van een discussie die al vanaf het begin
van BB loopt.
Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wie zijn die mensen en what makes them tick
-hoe liggen de verhoudingen in de groep
-overleven ze BB of zijn ze definitief gebroken
-overleeft Nederland BB of is het eind nu zoek
is hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voor
psychologen x"
Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan
de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.
De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer
deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het oude topic.
Als het net heel druk is: citeer de laatste post ook weer even hier. Zo
hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in
ere houden. Voyeur is watching you !
Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst
Here we are now, entertain us.
pi_225718
De laatste drie dan maar voor deze keer...

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 11-30-1999 om 02:27 AM schreef tanjalies het volgende:
Als zelfs een leek als ik op dit gebied, ziet dat deze stoelactie niet verantwoord is, hoe deskundig is dan VOO. Of is de zovaak beweerde stelling “het programma gaat voor de bewoners” hier maar weer eens mee aangetoond?? Wat is jouw mening over mijn kampvuur verhaal??

--------------------------------------------------------------------------------

Tanjalies,
ik schreef een aantal weken geleden al:
"het enige waar het nog aan ontbreekt, is sleep-deprivation". En kijk eens: er is een stukje slaap-onthouding geintroduceerd..
Op die manier raken de bewoners nog meer gedestabiliseerd, en heeft V. (zoals je al opmerkte) de kans om "roddelgesprekken rond het kampvuur" weer te geven.
Het zou me verder niets verbazen als V. in de tussentijd nog een extra stukje stress introduceerde: briefjes van de kindertjes, wellicht, zodat de (door het slaapgebrek makkelijk los te weken) traantjes overvloedig gaan vloeien?

Murphy

tanjalies
FOK!member
Van tanjalies - 30 November 1999 @ 02:55. (458)

Voyeur,
Leuk die methode van ze om via merknamen te voorkomen dat het gesprek/onderwerp gebruikt kan worden. Het blijft overigens een risico, een beetje goede editer kan in de audio een handig knipje maken en als je daar een snijshot over zet blijft de essentie van het gesprek goed overeind.

.

voyeur
beschaamd maar verslaafd

Van voyeur - 30 November 1999 @ 03:03. (350)

Tanjalies, you're right, maar dit is kennelijk de nieuwe televisie generatie. Ze herhalen woorden (Maurice voorkeur is Kawasaki) vele malen en dat midden in de zinnen. Dat maakt de knips echt lastig; zeker omdat de aangesprokene net zo slim reageren....
Ik heb er nog eens technisch naar gekeken, maar ook mijn handige editors kregen het niet voor elkaar om daar goed lip-sync beeldmateriaal op te baseren.
Overigens is het nu niet meer van belang. Slaapkamergesprekken worden vrijwel niet meer uitgezonden. Karin heeft haar zin gekregen en VOO houdt zich daaraan. Pity voor de voyeurs; goed voor de mensen.
Ever since trekken ze zich gewoon terug...

------------------

Met excuus voor het citeren van mezelf. Ik eindigde per ongeluk onder aan.

Nu jullie weer...

------------------
voyeur is watching

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 30 November 1999).]

pi_225719

Ik heb eerder op de avond iets geschreven over Ruud die meer naar Bart toe trekt. Nu zie ik op de streams dat de tweede kampvuurwacht door Ruud en Bart uitgevoerd zal worden. E.a. houdt in dat Willem om 6 uur alleen zijn dienst zal doen. Heeft Willem soms een fout gemaakt in zijn mening over Ruud bij het stoelenspel?? Hij komt op deze mannier voorlopig een beetje alleen te staan. Is Willem hier wel zo blij mee of denkt hij dat hij uiteindelijk toch wel de winnaar is??. Voor mij een aantal vraagtekens.
pi_225720
quote:
op 11-30-1999 om 01:43 AM schreef tanjalies het volgende:
<snip>
Na een periode van nieuwe bewoners er in en vervolgens er weer uit, heeft VOO een eindsprint ingezet. Het begon met een stoel, die in zijn spelvorm de bedoeling heeft de gezapige stemming te doorbreken. Een op het oog onschuldig spel, maar in de praktijk kunnen dit soort groepsgesprekken zonder professionele begeleiding behoorlijke schade aanrichten.

Verkeerd begrepen meningen die niet goed vertaald worden, kunnen in deze van de buitenwereld afgesloten groep tot grote misverstanden, en al dan niet tijdelijke of blijvende geestelijke schade lijden. Bij Ruud als zwakste van de groep is dat nu al waar te nemen.

Het idee van de 'hotchair' dateert uit de psychologische technieken, ontwikkeld in de universitaire Esalen-kringen in Californië uit de jaren '70, evenals de 'encounter-technieken' en 'sensitivity-trainings'. Door velen tegenwoordig als 'onethisch en manipulerend, met risico van beschadigend' verworpen, toendertijd soms effektief bij behandeling van drugs-verslaafden.
Hoe dan ook - vér boven het kaliber van de eenvoudige BB-bewoner die voor een 'spannend spel heeft ingetekend'. En laten ze mij maar eens een contract-passage laten zien waarmee zit dit gebruik van zo'n techniek denken te rechtvaardigen - de eerste de beste jurist knoopt ze aan de hoogste boom wegens 'onrechtmatig misbruik van vertrouwen' (civiel) en, in geval van psychische schade achteraf (aantoonbaar) voor 'geestelijke mishandeling' (strafrechtelijk).

Wie heeft advocaat Gerard Spong gevolgd in de laatste uitzending van VPRO's "Het blauwe licht" over machts-misbruik in de journalistiek. Erg verhelderend over wat juridisch acceptabel is en wat niet. Er moet dan wel een aanklacht zijn om het op te baseren... en van wie gaat die komen, is dat niet de vraag ?

Tweede voorbeeld van de 'sportieve' Eindsprint van BB:
Waar de bewoners zich NIET van bewust zijn, zoals vanavond weer bleek, is HOE VOO zorgt dat ze eruitzien en naar voren komen op TV iedere dag. Voorbeeld vanavond: Maurice. Een bijna allerwege als 'inhoudsloos' bestempelde jongen, loopt op onverklaarbare wijze al weken mee, en ontloopt iedere kans op wegstemming. Zelfs veroorzaakt hij - relatief - minder irritatie bij zijn medebewoners dan menig ander. En wat gebeurt in de eindfase ? Maurice in de DBK. En wel met 3 verhalen, waarin hij duidelijk 'lauw', tamelijk 'karakterloos', en vooral "scheit hebbend aan de verfilming van zijn met-Karin-in-bed-liggen" wordt getoond. Daarna doet hij voor de vorm, "omdat Hans hem omgeluld heeft" de groeten aan zijn vriendin. Duidelijke message aan het publiek.
Vanavond. Yeah right - vanavond.... En waarom dan in de DBK met haar dat 3 cm korter is ???
Rara, hoe kan dat nu ? Of hebben we dat allemaal gemist ? Is ons zelfs ontgaan dat de inhoud van het besprokene in de DBK absoluut niet actueel was ? Dat was mijn eerste observatie. Maar hoe te bewijzen ? Eenvoudig - zei mijn vriendin - kijk maar naar zijn haar ! Check voor uzelf, beste lezer, morgenochtend nog 1 herhaling...

En dat is er maar 1 van de 5. Maar vermoedt hij, hoe hij VANDAAG is afgeschilderd ? En dat dit materiaal wekenlang bewaard is, totdat het de Regie van pas kwam, voor het komende duel tussen hem en bv. Bart als genomineerden ? Zie de uitspraak die Rolphie met tafelgetrommel van de ennyaloog lospeuterde, afgelopen donderdag.

pi_225721
quote:
op 11-30-1999 om 03:21 AM schreef tanjalies het volgende:

Ik heb eerder op de avond iets geschreven over Ruud die meer naar Bart toe trekt. Nu zie ik op de streams dat de tweede kampvuurwacht door Ruud en Bart uitgevoerd zal worden. E.a. houdt in dat Willem om 6 uur alleen zijn dienst zal doen. Heeft Willem soms een fout gemaakt in zijn mening over Ruud bij het stoelenspel?? Hij komt op deze mannier voorlopig een beetje alleen te staan. Is Willem hier wel zo blij mee of denkt hij dat hij uiteindelijk toch wel de winnaar is??. Voor mij een aantal vraagtekens.

Hoi Tanjalies, ze hebben een schema gemaakt waarin iedereen een uur overlap heeft met het andere stel en een uur alleen zit. Op zich een verstandig schema en daar zijn ze samen uitgekomen.

Moor, Niet te hard van stapel gaan..

Je schreef:
"Het idee van de 'hotchair' dateert uit de psychologische technieken, ontwikkeld in de universitaire Esalen-kringen in Californië uit de jaren '70, evenals de 'encounter-technieken' en 'sensitivity-trainings'. Door velen tegenwoordig als 'onethisch en manipulerend, met risico van beschadigend' verworpen, toendertijd soms effektief bij behandeling van drugs-verslaafden.
Hoe dan ook - vér boven het kaliber van de eenvoudige BB-bewoner die voor een 'spannend spel heeft ingetekend'. En laten ze mij maar eens een contract-passage laten zien waarmee zit dit gebruik van zo'n techniek denken te rechtvaardigen - de eerste de beste jurist knoopt ze aan de hoogste boom wegens 'onrechtmatig misbruik van vertrouwen' (civiel) en, in geval van psychische schade achteraf (aantoonbaar) voor 'geestelijke mishandeling' (strafrechtelijk)."

Los van het feit dat een hele generatie vrijwillig en enthousiast in de sensitivity trainingen gedoken is [jij niet, toen ?] is er zeker niets strafbaars aan het plaatsen van een stoel. Geen jurist kan wat met die gedachte.

Vrijheid van handelen en denken, -het concept van zelfbeschikking- is echt dat grote goed dat geen westerse jurist zal willen betwisten. Het zou het beeld aantasten van de mens als subject en hem/haar weer tot object maken. Het is niet alleen juridisch maar ook filofisch geen gangbare opvatting meer... Zou een filosofische set back van minstens dertig jaar zijn en dat terwijl de juristen net bij de tijd raken ....

------------------
voyeur is watching

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 30 November 1999).]

dinsdag 30 november 1999 @ 04:04:00 #6
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_225722
quote:
op 11-30-1999 om 03:45 AM schreef voyeur het volgende:
Los van het feit dat een hele generatie vrijwillig en enthousiast in de sensitivity trainingen gedoken is [jij niet, toen ?] is er zeker niets strafbaars aan het plaatsen van een stoel. Geen jurist kan wat met die gedachte van die gedachtes.
Vrijheid van handelen en denken, -het concept van zelfbeschikking- is echt dat grote goed dat geen westerse jurist zal willen betwisten. Het zou het beeld aantasten van de mens als subject en hem/haar weer tot object maken. Het is niet alleen juridisch maar ook filofisch geen gangbare opvatting meer... Zou een filosofische set back van minstens dertig jaar zijn en dat terwijl de juristen net bij de tijd raken ....

Kijker/Moor,
mag ik het mat jullie allebei even oneens zijn?
Nee, de stoel op zich is geen echt groot gevaar, en nee, de juristen kunnen hier waarschijnlijk effe weinig mee. Maar: het gebruik van "de stoel" zonder deskundige begeleiding lijkt me niet erg bevorderlijk voor de onderlinge harmonie. Ik denk dat Bart het aan het juiste eind had, toen hij iets zei in de trant van "dit gaat leiden tot ruzies/confrontanties". Die confrontaties/ruzies[1] dienen volgens mij niet het wel en wee van de bewoners, maar slecht 1 ander iets: leuke TV, kijkcijfertjes, en daardoor dus omzet.

Kort en goed: die stoel is er in gezet om eens wat leuke taferelen a-la Jerry Springer [2] te veroorzaken. Gelukkig zijn de bewoners niet zo sensatiebelust als filmers..

Murphy

[1] leuke term trouwens: "confrontatie". Rusland en Tsjetsjenie hebben geen oorlog, maar gewoon een confrontatie. En de servische politie leerde geen marteltechnieken, maar "confrontatietechnieken".. Anyway, confrontatie, dus.
[2] Sorry, pet peeve: ik snap niet dat mensen gillend van het lachen voor de buis kunnen liggen kijken naar een burenruzie waar ze normaal de Nationale Reserve voor zouden bellen.

pi_225723
Kijker/Moor,
mag ik het mat jullie allebei even oneens zijn?

Sure, Murph
En natuurlijk heb je groot gelijk. Het gaat inderdaad niet om de juristen, maar om de mensen daar in Almere.

Bevorderlijk voor de onderlinge harmonie zal die stoel niet zijn. Overigens ook met deskundige begeleiding zal dat niet zo zijn. De club die er nu zit is geselecteerd op en gespitst op het vermijden van conflicten. Ze doen alles (implosie van persoonlijkheden liet ik vrij pompeus in de Vara gids noteren ) om te overleven in diecaravan.

Wat de redactie probeert is de latente conflicten naar buiten te krijgen. Dat heeft niks met wetenschap te maken, maar is niet niet dom. 't Is goed voor televisie, maar het is ook goed voor de bewoners. Van die implosies krijg je maagzweren. Een goede ruzie is zo slecht nog niet. Voor de kijkcijfers, maar ook voor die mensen. Vooral bij mensen zijn implosies gevaaarlijker dan explosies.

pi_225724
Nu jullie het toch over de stoel hebben, tijdens Willem's sessie viel me weer eens op dat Bart zich kennelijk een hele hoop kan veroorloven om de plannetjes van V te frustreren. Tenminste, het lukt mij niet om zijn opmerking 'jij kookt het eten en ik eet het op' als iets anders dan sabotage te interpreteren. Verder was bart ook al tegen het uitspreken van irritaties en dergelijke omdat dat alleen maar tot ruzies zou leiden. Met andere woorden; de favoriet van Hummie verpest een beetje de leuke TV die V wil hebben voor hogere kijkcijfers. Ik kan één en ander niet helemaal goed plaatsen. Is dit nou een risico voor Bart (gaat V. 'm straks kraken om van de dwarsligger af te zijn) of is het juist een sterke strategie (Bart kan leuk en krachtig uit de hoek komen en de anderen blijven oninteressante sufkousen) ?? Ik weet het antwoord nog niet
pi_225725
HiZ,
zoals al eerder dacht ik is opgemerkt, heeft Bart via de DBK bepaalde 'verzekeringen' gekregen, met name sindsdien is zijn houding inderdaad veel 'revolutionairder' t.o. de BB-regie dan van wie ook, maar steeds verweven in 'een geintje' of 'dapper aandoend protest'. Een Bianca zou voor zo'n opmerking meteen de DBK ingeroepen zijn. Ik denk dat het precies de 'mixture' is waarmee VOO voor Bart één winnaar-script heeft klaarliggen: vele malen genomineerd en tóch winnaar (erg geloofwaardig, nl. zonder steun),
'lekker rebels en toch het sterkst van allen'
- precies het type Young One wat bij VOO's doelgroep in de smaak valt.
De grootste 'bevoordeling', door het publiek gretig gepikt, was de "zogenaamd spontane" support-actie van zijn dienst-maatjes buiten de schutting. (Minstens 2 dagen voorbereiding vereisend en toestemming van leger-hiërarchie - spontaan: vergeet 't maar!)
pi_225726
Even een berichtje uit een gesprek van vannacht:

B zegt dat Veronica graag wil dat ze dingen tegenover elkaar uitspreken, maar B vindt dat niet zo'n goed idee.
Hij zegt: 'Als je echt zegt wat je misschien op je lever hebt, leidt dat tot irritaties, daarna mogelijk tot een conflict en dat krijg je er waarschijnlijk niet meer uit.

Nu is het juist Bart die de laatste tijd voor irritaties zorgt binnenshuis, terwijl hij hier aangeeft dat dat eigenlijk niet zo goed is. Doet me vermoeden dat Bart precies weet wat er gebeurd en mogelijk dus in de DBK gebriefd wordt over de situatie en hoe hij zich het beste kan gedragen.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_225727
voor wat betreft de herhaling van bb die mij uitsluitsel zou moeten geven over de lengte (en dus opname periode van de dbk scene)van het haar van maurice, is die bewust zonder vooraankondiging door VOO naar de middag (15.05 uur) verhuisd??? Juist om te voorkomen dat ons iets zou opvallen, omdat mischien daardoor een deel van het publiek die bewuste uitzending zou missen??? Verder begrijp ik dat jullie vermoeden dat Bart door Voo wordt gepromoot, omdat hij het "standaard" VOO publiek zou behagen. Wordt hier ook aan verbonden dat wanneer Bart bij mij als kijker in de smaak valt (al dan niet door gemannipuleerde beelden) dit mij reduceerd tot "standaard" VOO kijker of dat nog net niet?? Ik moet toegeven dat het feit dat bart niet zomaar klakkeloos aan alles meedoet mij wel bevalt. En voor wat betreeft confrontaties/conflicten/RUZIE in het BB huis, ik weet niet of dit mij zou verblijden dan wel afschrikken, niet dat een goede ruzie op z'n tijd niet vermakkelijk of goed zou zijn, maar wat nou als ze in het huis zo schrikken van een flinke rel dat helemaal niemand meer z'n mond open doet of nog erger iedereen besluit en mass naar huis te gaan, zitten wij mooi met die verslaving opgescheept zonder rustig te kunnen afkikken omdat je weet dat het einde naderd. Ik denk trouwens wel dat we bij een ruzie mits VOO die in z'n geheel uitzend, van alle bewoners een beter beeld zouden krijgen.
pi_225728

Voyeur,

Ik heb alle reacties op mijn “VOO zet nu de eindsprint is” gelezen en los van wat kleine verschillen zijn we het eigenlijk allemaal met elkaar eens. We kunnen er helaas weinig mee.

Ik wil je toch wijzen op een misverstand aan jouw zijde. In eerste instantie was er inderdaad spraken van een overlappend schema. Ik weet niet waarom ze dat hebben veranderd, maar afgelopen nacht hebben Karin en Maurice van 12 tot 3 de wacht samen gehad en Ruud en Bart hebben dat van 3 tot 6 gedaan. Waarna Willem alleen is op gekomen. Misschien is er iemand anders die weet waarom ze die verandering hebben doorgevoerd.?

.

pi_225729
Vanavond,30 nov,20.20 ned3,Noorderlicht:Bigger Brother.
Bij het instituut voor Medische en Biologische Problemen (IMBP0) in Moskou worden al sinds 35 jaar proeven op mensen gedaan ten behoeve v.d. ruimtevaart.Nu loopt er o.a. een onderzoek waarbij een testploeg van vier proefpersonen (m/v) gedurende 240 dagen in een aards ruimteschip van 100m3 wordt opgesloten.

Mischien zijn er nog overeenkomsten te ontdekken.

Well,we all shine on...

woensdag 1 december 1999 @ 00:32:00 #14
1464 ART
FOK!member
pi_225730
Imagine,

Ik heb hierover een apart topic geopend (Russische Bigger Brother), omdat ik het idee heb dat er vooral interessante dingen werden gezegd over de rol van een vrouw in het groepsproces, maar misschien is de discussie hier beter op zijn plaats. Ik zie het wel en lees belangstellend toe.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_225731
quote:
op 12-01-1999 om 12:32 AM schreef ART het volgende:
Imagine,

Ik heb hierover een apart topic geopend (Russische Bigger Brother), omdat ik het idee heb dat er vooral interessante dingen werden gezegd over de rol van een vrouw in het groepsproces, maar misschien is de discussie hier beter op zijn plaats. Ik zie het wel en lees belangstellend toe.

De conclusie van het programma was dat de beste strategie voor vrouwen (in zo'n geisoleerde mannenomgeving) is of een moeder rol, of een kleine zus rol spelen. Proberen op gelijk niveau te acteren wordt niet geaccepteerd door mannen. Dan hebben ze liever een echte man.
Wat dit betreft het Karin de goede strategie gekozen met haar moeder rol. Ook Anouk had met haar kleine zus rol een goede strategie gekozen.

pi_225732
M.b.t. de hot chair zullen niet veel extra conflicten ontstaan. Ten eerste omdat vrij omzichtig de gesprekken gedaan worden, en
er wordt aan damage control gedaan. Zaken die tijdens de hot chair sessies niet goed uitgesproken zijn worden naderhand verder
doorgesproken, bijv. Ruud-Karin.

Wel is het opvallend dat Bart nu regelmatig wordt aangevallen op zijn zwakste punt: zijn psychisch en sociaal functioneren wordt nu regelmatig ter sprake gebracht.
Dit ligt hem totaal niet en vandaar waarschijnlijk ook zijn grondige hekel aan Bianca.
Kennelijk wilde hij daarom met alleen Willem erbij die hot chair sessie doen, om zo in een wat veilige setting proef te draaien.
Overigens was Willem de slechtste keuze wat dat betreft, omdat Willem de verschillende
bewoners tegen elkaar uitspeelt met zijn roddelen.

woensdag 1 december 1999 @ 01:43:00 #17
622 spider
in the worldwide web
pi_225733
quote:
op 11-30-1999 om 09:07 AM schreef Goeroe Pavlov het volgende:

Nu is het juist Bart die de laatste tijd voor irritaties zorgt binnenshuis, terwijl hij hier aangeeft dat dat eigenlijk niet zo goed is. Doet me vermoeden dat Bart precies weet wat er gebeurd en mogelijk dus in de DBK gebriefd wordt over de situatie en hoe hij zich het beste kan gedragen.

Hmm,een beetje intuitie kan nooit kwaad.
Ook ik denk dat Bart gebriefd wordt.
In de laatste tijd is zijn stijl toch wat opvallend, en vooral als hij in z'n eentje
voor de camera staat, geeft hij nog wat kleine shows, die ook weer toevallig uitgezonden worden.
Bart zit duidelijk in de "the making of a star" machine.
Wat geinterpreteert wordt als "irritant" zie ik als auditie, en het volbrengen van een opdracht om wat leven in de brouwerij te brengen.
Als je good kijkt zie je Bart al als presentator.Lekker verassend uit de hoek komen en nooit met een mond vol tanden.
Maar ik ben zeker dat de briefing gegeven wordt onder het mom van populariteit verhogen,met andere worden,Bart zelf blijft in onzekerheid.Dat moet ook zo, want deze jongen presteerd het beste onder druk en so blijft het natuurlijk voor de kijker.

Hoe dan ook, niet voor niets vanavond the opmerking dat voor Bart zoveel briefen binnenkomen, dat Sint het niet meer aan kan.
En dit sluit aan op de manier waarop hij binnenkwam. Hij was de enigste die wist te vertellen, dat hem een grote kans voorspelt was om te winnen.
Niet voor niets steeds meer beelden van een stralende Bart.
En als hij niet in beeld is, wordt over hem gepraat.
Ook zijn houding in de dagbook kamer is tamelijk een van jongens onder elkaar geworden, tenminste als je daar nog opnames van te zien krijgt.
Eerder kon zijn opvallende gedrag nog verklaart worden met revanche gevoelens naar de bewoners toe, maar juist vanavond heeft hij verklaard, dat hij zich nu toch heel anders in de groep voelt.
Ik denk dat Willem op dit moment zo veel over Bart "roddelt" omdat hij iets aanvoelt wat hij niet zo goed onder worden weet te brengen.En ook in zijn gesprekken met Bart voel ik dat hij naar iets vist, vooral in het gesprek waarbij W. zei, dat hij zich voor kon stellen, dat Bart toch als een geweldige jongen gezien wordt. Iets te doorzichtig, iets te vet.
Daarbij Bart niet aan kijkend,en duidelijk wachten of Bart zou happen naar de troll.

Bovendien wat is mooier dan een winnar die het zo moeilijk heeft gehad in het spel?
3 keer genomineerd, een liede op het spel gezet, buitengesloten door de groep, toch weer contact krijgen, leven in de brouwerij
brengen en de leukste thuis is.

Bart is een aardige jongen, maar zijn gedrag verschillt me teveel met dat van eerst.

Wil de Mental Coach van Bart nu opstaan?

pi_225734
Precies zoals ik erover denk Spider. Bart begon als een arrogant mannetje dat alles beter dacht te weten. Dat minderde pas toen hij geen aanspraak meer had van anderen, en verliefd werd op Sabine. Samen gingen ze zich afzetten tegen de groep en na haar vertrek bleef Bart dat doen.
Allemaal wel te verklaren uit het perspectief van iemand die verlegen was en veel geplaagd is.
Maar opeens staat daar Bart de entertainer, een vrij plotsklapse overgang. Ik kan niks bedenken wat dat kan verklaren behalve dat hij gebriefd is.

Hij is op deze manier inderdaad welleuker dan de Bart die we erder te zien kregen maar of het ook de werkelijke Bart is????

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_225735

Goeroe Pavlov,

Als ik denk aan de uitspraken van Hummie over Bart, dan mag ik er van uit gaan dat Bart de voorkeur heeft bij Hummie. Wie kan er beter dan Hummie, Bart vertellen waar het grote publiek op zit te wachten. Het dubieuze verleden van Hummie staat daar garant voor.

pi_225736
En om Bart 'omhoog te trekken', kan het best zijn directe concurrentie - W., R. en M. - omlaag worden gehaald, oa. dmv. alcohol (een door Endemol véél gebruikt gereedschap: zie prog. Love Test):

quote:

op 12-01-1999 om 09:44 AM schreef Jumparound het volgende:
al een over nagedacht dat dit allemaal inkomsten zijn voor Voo, over de rug
van de bewoners, die kunnen niet zeggen, "grolsch, pleur op geef mij maar
amstel", want ze krijgen dat dan tog niet. Zelfde als met Mac D, wordt ze gewoon door de strot geduwd, het zou wel klasse van Voo zijn als ze over een week een Burger King Burger kregen, met een kratje amstel en weer
een week later Pizza hut met een kratje Heineken, maar dat zal wel niet.... Unquote.

Beste Jumparound,
in het standaard vivisectie-laboratorium van de firma l'Oreal test men toch ook geen
producten van de Etos ?
Hoe anders kan Grolsch zijn nieuwe verpakking "Morgen" van dezelfde 'oude wijn' beter
'promoten' (lees: door de strot gieten van bier-minnend Nederland) dan via de dorstige
keeltjes van 5 zieltogende proef-aapjes ?
<snip>
Gauw maar een hele krat bezorgen in dat BB-huis, dan snijdt het mes aan 2 kanten:
Grolsch blij, en de aapjes in hun alcohol-roes gecombineerd met wekenlange sensory- en nu ook sleep-deprivation,
weer iets feller uithalend naar elkaar - de eerste schaafwondjes en ziele-kneuzinkjes
worden zichtbaar, op breedbeeld,
en straks massaal toegejuichd in het wekelijks donderdagavond-Colosseum...

woensdag 1 december 1999 @ 12:46:00 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_225737
ik zal wel weer naief overkomen maar lopen we niet een beetje te hard van stapel door uit voorgekauwde uitzendingen van V gelijk Bart als de main man te bestempelen.

Bart is vanaf het begin zeer camara bewust en adrem op situaties. Ik zie nou niet echt de plotsklapse verandering.

Hoe zou ik me een briefing voor moeten stellen dan?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_225738
Lijkt me een vraag voor Tanjalies, Re .
Die heeft al meerdere malen verwezen naar de uitgebreide vóór-briefing van TV-spelletjes-kandidaten.

Verder geeft mij de insinuerende stem van Hans en consorten, als ik hem in de DBK weer eens K. en W. (stelling-briefje-doorscheur-incident),
of M. en Cyrille (praten in bed zonder zender)
een 'third degree' hoorde geven,
voldoende bewijs, hoe zeker de Regie inmiddels ervan is, het gedrag en de gehoorzaamheid/manipuleerbaarheid van de bewoners volledig in handen te hebben. Mooiste voorbeeld: Willem die met 'kersvers aangepraat "leiderschap"' uit de DBK terugkomt en gaat blunderen voor een verbijsterde groep medebewoners - tot K. van louter tenenkrulling wegvlucht.
Dat W. daarbij zijn eigen (spel-)ondergang orchestreerde (dezer dagen ras voortschrijdend) werd hem helaas iets te laat duidelijk en zal pas, naast Rolphie staand met zijn koffertje, als een klap tot hem doordringen.... hopelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 01 December 1999).]

woensdag 1 december 1999 @ 13:07:00 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_225739
briefjes uitwisselings incident Mona en Bart?

zou Bart gewoon niet zelf kunnen denken en zich gesterkt voelen door de zovele nominaties en nog steeds niet gegestemd zijn... soms kunnen mensen zellf conclusies trekken zonder de hupl van anderen toch?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 december 1999 @ 13:26:00 #24
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_225740
briefings van VOO?

sorry hoor, maar door die dwaze pseudo psych word IEDEREEN een schuldgevoel aangepraat.

En over het bewust zijn van de camera"s...HALLO, de onderlinge uitwisseling van blikken als Bart iets zegt waardoor hij zichzelf bij het publiek "zou kunnen" schaden, of, eerder, als Mona iets vertelde over zichzelf, Zodra DAT gebeurt, ze je een bliksemsnel oogcontact tussen Karin en Willem, en, na een paar minuten meestal een opmerking van Karin, dat je DAT toch ECHT NIET kan zeggen op TV.
Vraag ik me meteen af, wie is zich nu het meeste bewust van de eventuele stukjes die mogelijk voor de uitzending gebruikt gaan worden?
(en dat is Bart dus echt niet)

Het "gespeel met de camera's door Bart, is nogal logisch te verklaren, stel, je wordt smorgens wakker, als enige, (wat in Bart's geval erg vaak gebeurt) de camera's HOOR je dus telkens draaien , dan is het ,als je je verveeld, toch "geinig" om een spelltje met de mensen die die camera's op dat moment bedienen, te beginnen?
Ook Bianca en Karin deden dit in het begin, toen ze zich een moment verveelden.

Net als het speculeren door de bewoners "wie er "dienst" hebben.......er worden zelf namen genoemd door de bewoners, dus......

donderdag 2 december 1999 @ 01:22:00 #25
622 spider
in the worldwide web
pi_225741
quote:
op 12-01-1999 om 09:05 AM schreef PINOK het volgende:

Goeroe Pavlov,

Als ik denk aan de uitspraken van Hummie over Bart, dan mag ik er van uit gaan dat Bart de voorkeur heeft bij Hummie. Wie kan er beter dan Hummie, Bart vertellen waar het grote publiek op zit te wachten. Het dubieuze verleden van Hummie staat daar garant voor.

Guroe Pavlov en ik voelen al wat nattigheid.
Maar jij tovert me hier toch een bijzondere conspiracy van Hummie voor ogen.

Lieve hemel...hahahahahaha
Ik moet toegeven Bart past in de Zwitserse Garde van elke vrouw.
Zou Sabine daarom het huis zo vroeg moeten hebben verlaten?
Wilde Hummie Bart onbewust voor zichzelf?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')