abonnement Unibet Coolblue
pi_62479360
Zijn naam is bij volgers van het amateurvoetbal al geruime tijd bekend. Toen het Amsterdamse FC Türkiyemspor nog in de top speelde, was hij één van de smaakmakers. De zondagtitel in het seizoen 2005/06 werd mede door zijn inbreng behaald. De later vermoorde voorzitter Nedim Imaç doopte hem liefdevol tot De Maradona van de Bosporus. Het gaat hier natuurlijk over de 25-jarige Amsterdammer met Turkse roots, Hursut Meriç.



In de zomer van 2007 durfde ADO Den Haag het aan om Meriç een kans te bieden als prof. De liefhebbers smulden van de gedachte om deze authentieke dribbelkoning op een hoger niveau te zien. Maar natuurlijk waren er ook wel twijfels. Zou hij in de Jupiler League ook fysiek zijn mannetje staan? In het vreemde seizoen van ADO Den Haag in de Jupiler League draaide Meriç de eerste weken prima. Na een dipje, stond hij er tegen het einde van het seizoen weer en speelde nog een behoorlijke rol in de promotie. In de competitie speelde hij 36 duels en maakte daarin vier goals.



De straatvoetballer, die je zelfs in een telefooncel nog kan passeren, ging dus weer een stapje mee omhoog. Zou hij dat kunnen, de eredivisie? Het antwoord is voorlopig ja. Trainer André Wetzel, altijd gecharmeerd van dit soort balkunstenaars, gebruikt Meriç vooral als invaller. Dat gaat hem goed af. Met zijn techniek en onvoorspelbaarheid kan hij in het laatste gedeelte van een wedstrijd iets forceren. Tot nu toe maakte Meriç al twee goals. Een schitterende sleep tegen AZ werd afgerond met een heerlijk nonchalante goal die eigenlijk niet kon vanuit die hoek.

(scroll naar 1.28)

FC Volendam ging pas op de knieën na het inbrengen van deze technicus. Eerst leidde hij de 1-0 van Lex Immers in, later maakte hij zelf de 2-0.

Waar gaat het heen met Hursut Meriç? Hoe dan ook is hij een speler waar je voor naar het stadion komt. Volg deze heerlijke pingelaar in dit topic.



[ Bericht 10% gewijzigd door methodmich op 18-10-2008 10:58:23 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:39:30 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_62479456
Leuke voetballer, blijft ook wel bescheiden. Kan volgens mij wel af en toe een Ibrahimovic-elleboogje uitdelen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_62479574
Temperament natuurlijk, soms wel eens wat opvliegend. Maar dat hoort erbij. Zulke spelers krijgen ook veel schoppen, dus soms delen ze ook wel iets uit, maar dan minder "slim" dan een verdediger.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62479620
Als je nu nog niet weet dat je zijn linkerbeen moet verdedigen en rechts behoorlijk mag vrijlaten heb je er weinig van begrepen.

Zeker als je al een aantal keer tegen hem gespeeld hebt zoals de Volendam defensie.

[ Bericht 2% gewijzigd door groenen op 18-10-2008 11:00:22 ]
- verwijderd door admin -
pi_62481415
Mooie foto met zn ogen dicht

Ik vind het een mooie speler. Durft Wetzel hem geen verantwoordelijkheden als basisspeler te geven of is hij gewoon niet goed genoeg?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:55:29 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62481804
Altijd al een fan van hem geweest bij Turkiyemspor. Pingelaar pur sang.

@EnGCatjuh: hij is niet goed genoeg voor de basis nee. Ten minste, het is niet iemand die goed meeverdedigd en het is ook geen goede voetballer ofzo. Dat is bij ADO toch wel noodzakelijk.

Maar hij is wel een ideale invaller als je iets wilt forceren, of als je een voorsprong verdedigd en er veel ruimt ontstaat.
pi_62490226
Wat is geen goede voetballer? Hij moet niet met een man meelopen idd. Maar hij heeft wel specifieke kwaliteiten natuurlijk. Voor de basis komt hij denk ik ook nog wel tekort, maar het is wel erg mooi om te zien allemaal.

En ik vind wel dat hij de stap van hoofdklasse naar eredivisie redelijk snel zet, al zie ik geen Dirk Kuijt-achtige ontwikkeling voor hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62497909
Heerlijke voetballer om te zien ja. Al had hij bij die goal van Immers liever zelf geschoten volgens mij, het is dat hij neergehaald werd.

Als aanvaller een supersub, maar verdedigend echt onnozel, hij kan niet niet een pion dekken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_62506437
Dat dekken moeten de verdedigers dan maar doen. Met Türkiyemspor speelde hij ooit in de heenwedstrijd van de finale om de landstitel IJsselmeervogels gek. Spelers van die club hebben het daar nu nog over. Tekenend voor zijn grilligheid was wel dat het een week later totaal niet lukte. Straffe dekking, paar charges en toen was hij ietwat uit het veld geslagen.

Ben wel benieuwd wat voor moois hij dit seizoen nog meer in petto heeft. Voordeel van de eredivisie is wel dat er meer ruimte is om te voetballen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:56:12 #10
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62506547
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:56 schreef methodmich het volgende:
Wat is geen goede voetballer? Hij moet niet met een man meelopen idd. Maar hij heeft wel specifieke kwaliteiten natuurlijk. Voor de basis komt hij denk ik ook nog wel tekort, maar het is wel erg mooi om te zien allemaal.

En ik vind wel dat hij de stap van hoofdklasse naar eredivisie redelijk snel zet, al zie ik geen Dirk Kuijt-achtige ontwikkeling voor hem.
Met goede voetballer bedoel ik: Positioneel, inzicht, inspeelpass, looplijnen etc. Dat is allemaal heel matig. Hij zal teveel balverlies leiden en te weinig in het spel voorkomen denk ik. Maar als er ruimte is achter een verdediging, en hij niet al teveel met het spel moet bemoeien, heeft hij avonden waar ie echt geweldig is.
pi_62506627
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:47 schreef groenen het volgende:
Als je nu nog niet weet dat je zijn linkerbeen moet verdedigen en rechts behoorlijk mag vrijlaten heb je er weinig van begrepen.

Zeker als je al een aantal keer tegen hem gespeeld hebt zoals de Volendam defensie.
Inderdaad. Onehitwonder-gevoel bekruipt me bij het aanschouwen van die 'magistrale' dribbels.
  Trouwste user 2022 woensdag 22 oktober 2008 @ 17:15:47 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_62587375
Ik ken hem niet.

Zal eens op hem gaan letten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62867978
Deze week een leuk stuk met Meriç in VI. Vertelt o.a. over zijn tijd bij Türkiyem, over Imaç, maar ook over ADO en de supporters.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62899275
Vatsige Robben
pi_63196206
Inmiddels ook in het toernooi om de KNVB-beker op twee treffers. Gisteren goed bezig tegen Fortuna Sittard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63206239
Z'n loopje is zo grappig, hij doet alles puur op intuitie en dat is ook zijn makke.
That's all folks!
pi_63224870
Ach, makke. Dat is ook maar trainerstaal natuurlijk. Sommige spelers moet je niet willen volstoppen met opdrachten. Daar hebben ze Soltani voor, dan kan die na zestig tot zeventig minuten bewegen in de bedachte looplijnen mooi plaatsmaken voor iemand die een wedstrijd kan beslissen en het publiek iets moois geeft. ADO-fans zijn maar mazzelaars!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:42:37 #18
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63249882
Na 45 minuten al twee gele kaarten voor Veloso en, zijn vervanger na 20 minuten, Van Eijden. Allen overtredingen op Hursut.
pi_65002019
Jammer genoeg gaat hij de Nederlandse competitie dus voorlopig verlaten. Gençlerbirligi. Voor hem een droom om in Turkije te spelen. Hopelijk gaat hem er goed, maar liever zie ik hem snel weer in Nederland!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:32:20 #20
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_65004265
Zonde. Onder Wetzel had hij denk ik uit kunnen groeien tot een volwaardig Eredivisiespeler. In Turkije zal hij wel na 3 mislukte acties op rij op de transferlijst worden gezet..
pi_66206215
http://www.genclerbirligi.org.tr/hursut_meric.asp

Als ik dit goed zie, heeft ie nog niet gespeeld. Iemand die de Turkse competitie een beetje volgt en er meer van weet? DatMeenJeNiet wellicht?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_66314658
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:57 schreef methodmich het volgende:
http://www.genclerbirligi.org.tr/hursut_meric.asp

Als ik dit goed zie, heeft ie nog niet gespeeld. Iemand die de Turkse competitie een beetje volgt en er meer van weet? DatMeenJeNiet wellicht?
Ik vind dat niet zo raar. Turkse clubs halen wel vaker Nederlandse of Duitse Turken die ze vervolgens nooit opstellen en vrij snel weer dumpen.

Meric zal volgend seizoen wel weer in Nederland spelen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:56:53 #23
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66317642
Hij heeft wel degelijk gespeeld. Volgens mij één keer ingevallen een kwartiertje voor het einde tegen Bursaspor. Verder heb ik hem niet gezien eerlijk gezegd. Waarom weet ik ook niet..

Zijn voetbalnaam is nu btw Hursit.
pi_66323374
Vanwaar die verandering van een u in een i, weet jij dat?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69234786
Hurşit Meriç heeft tegen Galatasaray gespeeld. Hij viel 72e minuut in. Dankzij het schot van Hurşit (halve assist ) heeft Genclerbirligi een goal kunnen maken.

Zie minuut 1:28
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')