abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62462022
Yo

Loop al een tijdje met dit idee rond, dus ga maar 's even polsen hoe jullie het zouden vinden

Er worden hier veel topics geopend met vragen over 'hoe is deze studie' en 'hoe ziet een dag/week eruit' en 'hoeveel verschillen dezelfde studies op een andere universiteit/hogeschool'

Daarom leek het me wel tof om als een soort 'Fok!kers voor Fok!kers' te kijken of er mensen zijn die het leuk vinden om mensen met deze vragen een dagje mee te laten lopen.

Zelf studeer ik Informatiekunde aan de RU in Nijmegen en zou het helemaal tof vinden als ik iemand mee kon laten lopen en zo kon laten zien wat de studie (bij ons) inhoudt.

Dus vind jij het leuk om andere mensen (fok!kers in dit geval) enthousiast te maken voor jouw opleiding én universiteit, meld je dan hier!

Wil je meedoen? Post dan de volgende regel:

Naam: <invullen>, Studie(s): <invullen>, Instelling(en) <invullen>

Geef ook even aan bij studie of het HBO of WO is, dus bijvoorbeeld "HBO Economie" of "WO Economie"

Als je mee wilt lopen, laat dan duidelijk weten welke steden een optie zijn en of je op zoek bent naar WO, HBO of dat het niet uitmaakt.

Alvast bedankt

PS. uitdeinlijke doel is dus een soort van 'koppelings-topic' waarin een lijst staat van vrijwilligers en hun studie + stad waar n00bs (5e en 6e klassers, maar ook mensen die van studie willen switchen) zich kunnen melden om zo een afspraak met elkaar te maken

Dus tot nu toe:

Studenten:

Alfastudies:
Naam: Dwoezel, Studie: Culturele Antropologie, Instelling: Universiteit Utrecht
Naam: Friek_, Studie: Filosofie, Instelling: Universiteit Tilburg
Naam: donroyco, Studie(s): 2e jaars Communicatie & Multimedia Design (CMD), Instelling(en): Informatica & Communicatie Academie (ICA), onderdeel van Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN)
Naam: Pietmans, Studie(s): Lerarenopleiding Geschiedenis, Instelling(en) Faculteit Educatie, Hogeschool Utrecht
Naam: Mjan Studie(s): 6e jaars Humanistiek Instelling(en): Universiteit voor Humanistiek, Utrecht
Naam: Coastertommm Studie: Klassiek slagwerk Instelling: Conservatorium van Amsterdam

Gammastudies:
Naam: MinderMutsig, Studie: Sociaal Juridische Dienstverlening, Instelling: Hanze Hogeschool Groningen
Naam: Casparovvv, Studie: International Development, Instelling: Wageningen Universiteit
Naam: Breathtaking, Studie(s): International Business (WO), Instelling(en) Universiteit van Maastricht
Naam: Nimke, Studie: 5e jaars Geologie (aardwetenschappen) (WO), Instelling: Universiteit Utrecht
Naam: Gonza, Studie: 5e jaars Algemene Sociale Wetenschappen (WO), Instelling: Universiteit Utrecht
Naam: Sylvana, Studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening ( 2e jaar) Instelling Windesheim Zwolle
Naam: kwiwi Studie: 3e jaars Bedrijfskunde/Bedrijfswetenschappen (WO) Instelling: Universiteit Twente
Naam: Finitio Studies: Economie & Bedrijfseconomie en Nederlands Recht Instelling: Erasmus Universiteit Rotterdam
Naam: -Trinity-, Studie(s): 1e jaars Rechtsgeleerdheid (WO), Instelling(en): Universiteit Leiden
Naam: Sharkdoggie, Studie(s):Psychologie 2e jaars & Bestuurskunde "1e" jaars Instelling(en): Universiteit Leiden
Naam: DanielSmith, Studie(s): Rechtsgeleerdheid, Instelling(en) Vrije Universiteit, Amsterdam

Bèta-studies:
Naam: MoBlo, Studie: Informatiekunde, Instelling: Radboud Universiteit Nijmegen
Naam: Dzy Studie: Bedrijfswiskunde (HBO) Locatie: Amsterdam
Naam: Innocence Studie(s): Luchtvaart- en Ruimtevaart Techniek (WO) Instelling(en): TU Delft

Technische studies:
Naam: zquinig, Studie: Electrotechniek/Technische bestuurskunde Instelling: Technische Universiteit Delft
==========================================================================

Meelopers:

Alfastudies:
Naam: Opperkwal, Studie: 'iets met film', Instelling: HBO/WO?

Gammastudies:
Naam: MinderMutsig, Studie: Internationaal Recht, Instelling: (in het noorden?)
Naam: Sport_Life, Studie: Beschrijfseconomie, Instelling: Leiden/Amsterdam/Nijmegen
Naam: Fip, Studie(s): WO Rechten, Instelling(en) Leiden

Bètastudies:
Naam: Kloontje_de_reuzenkloon, Studie: Geneeskunde, Instelling: WO, stad maakt niet uit?

Zie je een student staan met een studie waar je wel eens bij mee wilt lopen? PM deze dan even

[ Bericht 4% gewijzigd door GlowMouse op 13-01-2009 20:46:23 ]
Ja doei.
pi_62462394
lijkt me geweldig motorbloempje:D
pi_62462454
Heb m'n broertje al een keer meegenomen, bleek een van de saaiste colleges ooit..
weet ie in ieder geval wat ie niet wil
pi_62462587
Echt een leuk idee
pi_62462654
Leuk maar ik zit niet meer op school werk al hele dagen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:59:21 #6
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_62462791
iemand die mij een dagje geneeskunde kan laten zien?
Op weg naar sint juttemes.
pi_62463368
kijk, daar is de eerste geinteresseerde al

Ja doei.
pi_62463606
iemand met een film opleiding

[ Bericht 22% gewijzigd door Opperkwal op 17-10-2008 16:44:11 ]
pi_62464142
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:44 schreef Finitio het volgende:
Heb m'n broertje al een keer meegenomen, bleek een van de saaiste colleges ooit..
weet ie in ieder geval wat ie niet wil
ben je bereid om dit ook voor Fok!kers te doen? En om welke studie gaat het, en waar?
Ja doei.
pi_62464159
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:29 schreef Opperkwal het volgende:
'een filmopleiding'.

Nogal breed huh?

HBO? WO?

Nog een voorkeur voor een stad of streek?
Ja doei.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:50:36 #11
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_62464190
is wel een tof plan
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_62464198
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:53 schreef Scorpie het volgende:
Leuk maar ik zit niet meer op school werk al hele dagen
Misschien dat je mensen mee kunt laten lopen op je werk? Om te laten zien wat je met een bepaalde opleiding kunt doen?

Van sommige opleidingen krijg je ook écht pas een beeld, denk ik, als je precies weet en ziet wat je er mee kunt doen als je eenmaal klaar bent

Op je werk wordt het moeilijker om elke week een Fok!ker mee te slepen, maar wie weet valt er iets in te passen? weet niet wat voor werk je doet, dus kan niet bedenken of het een stormloop wordt op jouw meeloopmogelijkheid
Ja doei.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:53:23 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_62464269
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:29 schreef Opperkwal het volgende:
Hoe praktisch wil je het hebben? Als het je echt alleen om film gaat dan is Media & Entertainmentmanagement wellicht niet zo'n goede keus, daar krijg ik ook allemaal HRM-ongein (waar ik niet echt op zit te wachten). Misschien dat je op de HKU dan beter zit
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_62465227
Ik zou het denk ik niet erg vinden om iemand mee te laten lopen bij Bedrijfswiskunde HBO in Amsterdam, dus mocht er interesse zijn!
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_62465365
tof!!
Ja doei.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:24:22 #16
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_62466160
Ik doe een bachelor aan een prestigieuze Amerikaanse universiteit. Als je het ruim van tevoren aangeeft, kan ik misschien wel een meeloper huizen.
pi_62466191
'een bachelor' aan 'een prestigieuze universiteit in Amerika'.

Je zult toch echt wat duidelijker moeten zijn vrees ik
Ja doei.
pi_62466419
Leuk idee! Ik vind het altijd wel leuk om meelopers te hebben, zeker als je zelf heel enthousiast bent over wat je doet. En dat ben ik

Culturele Antropologie in Utrecht, trouwens.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:39:34 #19
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_62466430
ik doe momenteel hbo elektrotechniek op het saxion in enschede en ik heb daar ook hbo werktuigbouw gedaan en afgerond.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_62466501

jullie staan erbij
Ja doei.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:49:02 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62466635
O wat een tof idee, Moblo! Helaas kan niemand met mij mee lopen, want ik ben afgestudeerd
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:50:14 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62466665
Oh, informatiekunde is bij ons trouwens gewoon een alfastudie hoor . Krijg je volgens mij ook de titel Master of Arts .
Niet meer actief op Fok!
pi_62466699
ik word Master of Science
Ja doei.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:55:32 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62466776
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
ik word Master of Science
Whahaha, wat debiel! .

.
Niet meer actief op Fok!
pi_62466843
ja, maargoed, is studeer dan ook niet voor het naampje van de titel, maar voor een toffe baan

vind het wel heel raar dat blijkbaar studies per universiteit zó verschillen dat ze onder een compleet andere master vallen Daarom moet je ook echt naar meerdere universiteiten gaan voor dezelfde studie om te kijken welke weg jou het meest aanstaat...

Universiteit Utrecht iig heeft bijvoorbeeld al een heel ander curriculum voor Informatiekunde en als het in Groningen een Arts-Master oplevert dan moet je écht gaan kijken om te zien wat jij wilt van die studie
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')