quote:ING Groep NV, the biggest Dutch financial-services firm, posted a record drop in Amsterdam trading on speculation the bank and insurer may need to raise capital.
ING slumped as much as 25 percent to 7.56 euros, the most since it was created in March 1991 in a merger of Nationale- Nederlanden and NMB Postbank Group. The shares traded 16 percent lower as of 1:20 p.m., valuing the Amsterdam-based company at 17.6 billion euros ($23.5 billion).
The Netherlands made 20 billion euros available to financial institutions on Oct. 10 to boost liquidity and strengthen capital amid a worsening global credit crunch. ING said at the time that it would assess the government package and the ``possible implications once more details are available.'' That statement still holds, spokeswoman Carolien van der Giessen said today.
``There seems to be ongoing speculation that ING doesn't have enough capital,'' said Joost de Graaf, a senior portfolio manager who helps oversee about $650 million at Kempen Capital Management in Amsterdam. Kempen doesn't hold ING stock.
Dutch Finance Ministry spokesman Jilles Heringa said today no company has made use of the 20 billion-euro fund yet. He declined to further comment.
The government, which earlier this month bought the Dutch units of Fortis and ABN Amro Holding NV for 16.8 billion euros, also offered to guarantee as much as 200 billion euros of interbank loans. Financial companies globally have raised more than $612 billion in capital since the credit crisis started last year, according to data compiled by Bloomberg.
`Additional Capital'
Goldman Sachs Group Inc. analysts said in a note to clients dated Oct. 15 that big insurers in the U.K. and the Netherlands, including ING, are more likely to need additional capital than their peers in Europe, which generally are better positioned than banks to endure financial stress.
``ING screens poorly as a result of the adjustments we have made to its calculated excess capital,'' London-based Goldman Sachs analysts Will Morgan and Johnny Vo wrote. ``We have assumed the bank needs to run on a core Tier 1 ratio of 6 percent, as opposed to the company's target of 5.4 percent.''
The core Tier I capital ratio is an indicator of a financial institution's ability to absorb losses.
ING, which said Oct. 10 that it was ``a financially solid organization'' declined further comment.
Aegon NV, the owner of U.S. insurer Transamerica Corp., fell 0.9 percent in Amsterdam trading after declining 18 percent over the preceding two days.
Ik heb héél veel INGquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:32 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
je klinkt als iemand met aandelen ING
En vooral ook zo vanuit 't niets (terwijl dat bericht op 't moment van de grote daling al uren oud was)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:08 schreef LXIV het volgende:
Wat mij zorgen baart is dat het in feite op basis van niets is gebaseerd. Dat rapport van GS is toch onvoldoende om op een dag als vandaag zó onderuit te gaan!
Ach mensen vrezen een herhaling van Foris.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:08 schreef LXIV het volgende:
Wat mij zorgen baart is dat het in feite op basis van niets is gebaseerd. Dat rapport van GS is toch onvoldoende om op een dag als vandaag zó onderuit te gaan!
Ik zat ook netjes onder de waarborg, totdat ING de Britse tak van Kaupthing overnam. Ondanks dat het een Engelse rekening in £ is valt het nu onder het Nederlandse garantiestelsel in plaats van het Britse.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:30 schreef merry77 het volgende:
Bij de Postbank zit ik onder de grens van de waarborg.
Persberichtquote:ING confirmed today that its capital position is in line with targets despite the turmoil in financial markets, which accelerated substantially in the third quarter. The tier-1 ratio of ING's banking operations is above target at 8.5% as of 30 September 2008, with a core tier-1 of 6.5%. The debt/equity ratio of ING Group is in line with internal limits at 15%. The ratio of available financial resources over economic capital for ING Group declined to 113% from 128%, but is above the 100% level which is calibrated to a AA rating.
fucked up... zo zie je maar weer dat je als kleine belegger een speelbal bent. Je hebt met lef gespeeld, en met een hoge inzet, en verloren.quote:
Knalt zo wel omhoog dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Persbericht
Weinig aan de hand. Volgens mij gaat die knallen maandag.
even vraag aan SeLang: Wat moet ik nou vinden van zo'n persbericht? Sowieso de meeste overheden en bedrijfsmedewerkers zeggen meestal niks anders dan dat alles snor zit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Persbericht
Inmiddels alweer naar -17% (fd.nl), alweer een procentpunt of 6 beter dan een half uurtje terug volgens mij.quote:
Waar vind je dat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:27 schreef merry77 het volgende:
en nu weer hard omlaag naar 8,11 en stilgelegd.
Voorlopig koop ik helemaal niks meer, want ben 100% long. Hooguit dat ik nog een leuke construnctie long uitschrijf. ofoz.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:18 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
fucked up... zo zie je maar weer dat je als kleine belegger een speelbal bent. Je hebt met lef gespeeld, en met een hoge inzet, en verloren.
De enige manier waarop de kleine man iets kan doen is dmv technische analyse en langetermijn investeringen. Speculeren is te lastig om te timen.
moge je de volgende keer meer geluk hebben ( en ffs, koop binnenkort geen financial)
Lijkt me een prima instapmoment.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:45 schreef karim. het volgende:
7.33 sluiting, ongelofelijk binnen seconden
veiling van 8 miljoen stuks, what the fuck
Uhm, heb je ooit van Fortis gehoord?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:16 schreef star_gazer het volgende:
Persbericht
Inderdaad, de gang van zaken rondom Fortis heeft aangetoond dat het bedrijf zelf, de toezichthouder en de minister van financiën mooi weer blijven spelen tot het echt niet meer anders kan. Allemaal onder het motto dat paniek voorkomen moet worden...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:51 schreef SjonLok het volgende:
Ok, maar ff serieus: een persbericht van het bedrijf met de mededeling dat alles goed zit, is natuurlijk geen reet waard. Ik zou er maar ver van weg blijven.
Volgens mij is dit gewoon een op sentiment gebaseerde kettingreactie geweest, omdat iedereen inderdaad met Fortis vergelijkt. Zover ik weet heeft ING een gezonde balans.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Uhm, heb je ooit van Fortis gehoord?
Dat was vroeger een groot bedrijf met zeer hoge ambities, dat ook altijd vol hield dat het goed ging. Het laatste wat er van is vernomen is dat 't aandeel nog geen euro waard is.
Ok, maar ff serieus: een persbericht van het bedrijf met de mededeling dat alles goed zit, is natuurlijk geen reet waard. Ik zou er maar ver van weg blijven.
Dat denk je, op basis van persberichten, jaarverslagen etc. Maar de jaarverslagen zijn al een hele tijd geleden gemaakt. Persberichten zijn dekmantels, en vertellen altijd dat alles goed gaat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:53 schreef star_gazer het volgende:
Zover ik weet heeft ING een gezonde balans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |