Spannend spannend!!!quote:De gemeenteraad van Rotterdam draagt
vanmiddag een nieuwe burgemeester voor.
De raad kiest tussen staatssecretaris
Ahmed Aboutaleb van de PvdA of Gerd
Leers van het CDA,die nu burgemeester
van van Maastricht is.Dat hebben
betrouwbare bronnen gezegd.
De kandidaten zijn voorgedragen door
een vertrouwenscommissie.Een andere
kandidaat,de vroegere wethouder Wim van
Sluis,zou zijn afgevallen.De voordracht
die de gemeenteraad vanmiddag doet,moet
nog door de minister van Binnenlandse
Zaken worden goedgekeurd.
Burgemeester Opstelten neemt eind dit
jaar afscheid als burgemeester.
quote:Leers niet naar Rotterdam
Burgemeester Gerd Leers van Maastricht gaat niet naar Rotterdam. Dat heeft hij bevestigd tegenover de Limburgse kranten. De Rotterdamse gemeenteraad heeft gekozen voor PvdA-staatssecretaris Aboutaleb, als opvolger van burgemeester Opstelten. Leers en Aboutaleb waren door de vertrouwenscommissie geselecteerd.
In een poll van RTV Rijmond kreeg Leers overigens verreweg de meeste stemmen.
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen? Volgens mij gaat het toch vooral om bestuurlijke kwaliteiten en gevoel voor wat er leeft enz. Ik denk dat Aboutaleb wel bewezen heeft dat hij feeling heeft met de grote stadsproblematiek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef Pool het volgende:
Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam, die kerel is toch hartstikke Amsterdams? Als Marrokaan een minister in Nederland worden, dat is helemaal prima, maar een Amsterdammer als Rotterdamse burgemeester...![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Ik vraag me juist af of Leers wel zo geschikt is. Hij was een heel erg flets kamerlid en heeft in Maastricht natuurlijk vooral een thuiswedstrijd gespeeld. Maar of zo'n zachtaardige Limburger in het harde Rotterdam nou op zo'n plaats zou zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Hoezo?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
Leers is echter niet bepaald een stereotype CDAer. Hij is niet voor niets een van de weinige CDAers waar ik nog wel sympathie voor heb.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen?
Volgens mij is dat snel vergeten als je het gewoon goed doet en je snel in zo'n stad aanpast.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.quote:
Ach so, belangrijk zeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.quote:Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |