abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62434866
quote:
De gemeenteraad van Rotterdam draagt
vanmiddag een nieuwe burgemeester voor.
De raad kiest tussen staatssecretaris
Ahmed Aboutaleb van de PvdA of Gerd
Leers van het CDA,die nu burgemeester
van van Maastricht is.Dat hebben
betrouwbare bronnen gezegd.

De kandidaten zijn voorgedragen door
een vertrouwenscommissie.Een andere
kandidaat,de vroegere wethouder Wim van
Sluis,zou zijn afgevallen.De voordracht
die de gemeenteraad vanmiddag doet,moet
nog door de minister van Binnenlandse
Zaken worden goedgekeurd.

Burgemeester Opstelten neemt eind dit
jaar afscheid als burgemeester.
Spannend spannend!!!

Spannend?

No way, wat een poppenkast weer in de hollandse spruitjespolitiek. Zelfs een ezel ziet nog dat een CDA'er de volgende burgemeester wordt van een grote stad, daar hoef je geen groot politiek licht voor te zijn. Rotterdam, sterkte met Leers.
En Aboutaleb? die komt er wel (want hij is een zeer capabele man), zijn bedje is al gespreid als nieuwe burgemeester van Amsterdam. Wat een mooie symboliek: een jood die wordt vervangen door een moslim In het stadhuis van Rotterdam zijn sinds het middaguur extra veiligheidsmaatregelen van kracht.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 14:54:39 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62435017
Dan wint Leers al is het alleen al dat Amsterdam een pvda stad is.

[ Bericht 45% gewijzigd door borisz op 16-10-2008 19:51:43 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:00:29 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62435170
Leers is geen verkeerde keuze denk ik... Uitgebreide bestuurlijke ervaring, uitgesproken mening en bovendien niet bij voorbaat omstreden bij een grote politieke partij.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:00:53 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62435180
Doe maar Leers. Nog beter zou het zijn om zelf de burgemeester te mogen kiezen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62435225
Wordt Aboutaleb.

Staat hier al: http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4 en hier http://www.limburger.nl/a(...)EUWS01/16125508/1056
quote:
Leers niet naar Rotterdam

Burgemeester Gerd Leers van Maastricht gaat niet naar Rotterdam. Dat heeft hij bevestigd tegenover de Limburgse kranten. De Rotterdamse gemeenteraad heeft gekozen voor PvdA-staatssecretaris Aboutaleb, als opvolger van burgemeester Opstelten. Leers en Aboutaleb waren door de vertrouwenscommissie geselecteerd.

In een poll van RTV Rijmond kreeg Leers overigens verreweg de meeste stemmen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:04:45 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62435263
Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam, die kerel is toch hartstikke Amsterdams? Als Marrokaan een minister in Nederland worden, dat is helemaal prima, maar een Amsterdammer als Rotterdamse burgemeester...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:05:19 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62435274
Bah, Aboutaleb
pi_62435339
Slechte zaak!
pi_62436602
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:07 schreef _The_General_ het volgende:
Slechte zaak!
Waarom?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 15:57:14 #11
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_62436668
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:02:28 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62436810
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Een CDA'er in rotterdam had ik eerlijk gezegd ook wel wat raar gevonden. Beiden lijken me overigens geschikt om objectief boven de partijen te kunnen staan.
Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
pi_62436834
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef Pool het volgende:
Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam, die kerel is toch hartstikke Amsterdams? Als Marrokaan een minister in Nederland worden, dat is helemaal prima, maar een Amsterdammer als Rotterdamse burgemeester...
Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen? Volgens mij gaat het toch vooral om bestuurlijke kwaliteiten en gevoel voor wat er leeft enz. Ik denk dat Aboutaleb wel bewezen heeft dat hij feeling heeft met de grote stadsproblematiek.

Het is wel een klap voor het CDA, die hebben nu nog steeds geen grote stad.
pi_62436858
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt twee grote blokken in Rotterdam, Leefbaar en de PvdA... No way dat Aboutaleb geschikt is om boven die partijen te staan.
Waarom niet?
pi_62436884
Gemiste kans voor Rotterdam als Leers het niet wordt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62436946
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Ik vraag me juist af of Leers wel zo geschikt is. Hij was een heel erg flets kamerlid en heeft in Maastricht natuurlijk vooral een thuiswedstrijd gespeeld. Maar of zo'n zachtaardige Limburger in het harde Rotterdam nou op zo'n plaats zou zijn.
pi_62437004
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:05 schreef marcodej het volgende:
Hoezo?
Ik vind Leers geen verkeerde vent maar vind hem niet ontzettend geschikt voor Rotterdam, precies om de reden wat SCH geeft.
ijs_beer fan!
pi_62437008
Gevoelsmatig verkies ik Leers boven Aboutaleb. Ben erg benieuwd in ieder geval en denk dat beiden goede burgemeesters zouden kunnen zijn.
X
pi_62437010
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:57 schreef kingmob het volgende:
Leers is echter niet bepaald een stereotype CDAer. Hij is niet voor niets een van de weinige CDAers waar ik nog wel sympathie voor heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:09:40 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62437014
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet een burgemeester uit de stad zelf komen?
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.
pi_62437052
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat hoeft natuurlijk niet. Maar een Amsterdammer in Rotterdam is niet zomaar iemand uit 'een' andere stad.
Volgens mij is dat snel vergeten als je het gewoon goed doet en je snel in zo'n stad aanpast.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:15:28 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62437178
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.

Het gaat wel vuurwerk opleveren met Leefbaar, dat dan weer wel
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:43:28 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62437998
Ik vind het in ieder geval een opmerkelijke ontwikkeling omdat nu weer duidelijk wordt dat de benoeming van burgemeesters steeds meer een lokale aangelegenheid wordt, in plaats van een centraal aangestuurde operatie.

Beide kandidaten zouden wel geschikt zijn geweest voor de positie, op het eerste oog; Aboutaleb is toch wel een exponent van PvdA-nieuwe-stijl (het combineren van sociaal-democratisch gedachtegoed met een zero tolerance opstelling), terwijl Leers nou juist de moed heeft gehad de bestuurscultuur in Maastricht aan de kaak te stellen, zonder daarbij de lokale steun te verliezen. Dat Aboutaleb uit Amsterdam komt vind ik het soort sentiment waar je op een dergelijk niveau overheen zou moeten kunnen stappen; het is helaas wel een forse aderlating voor het kabinet.
pi_62438213
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als Islamitische PvdA'er uit Amsterdam zonder ervaring als burgemeester, begin je gewoon met een achterstand. Tuurlijk kan ie die nog wel inhalen (over Opstelten bestonden ook twijfels), maar ik vind het geen gelukkige keuze.
Ach so, belangrijk zeg.
quote:
Hoezo? Ik denk dat de Leefbaren blijer met hem zijn dan met Leers.
pi_62438283
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik weet het zo net nog niet hoor. Aboutaleb heeft meer niet lullen, maar poetsen mentaliteit dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')