Euh.... dan is het toch geen vast contract meer als je het mag herzien?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:26 schreef tinny het volgende:
waar ik eigenlijk op zoek nara ben is een soort vast contract van 3 jaar (voor gas en elektra prijzen) wat je elk jaar mag/kan herzien (en dat je dus niet 3 jr aan vast zit) in de zakelijke markt heb je dit al wel bij enkele aanbieders maar in de particuliere dus nog niet
omdat de prijzen op dit moment torenhoog zijn..quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:11 schreef frederik het volgende:
energie is volgens mij gekoppeld aan de olieprijs, met een vertraging (als ik me niet vergis betaal je vanaf 1 jan gas en electra prijzen op basis van de olie prijs van 1 juli 2008). De kans is dan ook aanwezig dat de energieprijzen in de toekomst gaan dalen (omdat de olie reeds is gedaald).
Ik vind het wel heel verdacht dat er nu opeens allemaal zekerheids acties komen, in het verleden was de handtekening het belangrijkste, op dit moment lijkt de vaste prijs het belangrijkste (vanuit de verkoiper), waarom is dat?
Gasprijs is gekoppeld, voor (oa) huisaansluitingen idd met vertraging (626 formule). Prijs voor elektra is niet aan olieprojs gekoppeld.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:11 schreef frederik het volgende:
energie is volgens mij gekoppeld aan de olieprijs, met een vertraging (als ik me niet vergis betaal je vanaf 1 jan gas en electra prijzen op basis van de olie prijs van 1 juli 2008). De kans is dan ook aanwezig dat de energieprijzen in de toekomst gaan dalen (omdat de olie reeds is gedaald).
Denk jij met je hypotheekrente ook zo?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zou de prijs sowieso niet voor 3 jaar vast zetten..
De kans dat de prijzen stijgen in die 3 jaar is wel groot, maar de kans dat jij meer gaat verdienen in 3 jaar is volgens mij net zo groot. En dus kun je die paar extra euro's aan gas/elektra ook wel missen.
Verder kunnen de prijzen dus ook dalen in die 3 jaar, en dat is iets wat je niet vooruit kan zien, dus waarom zou je het risico lopen om teveel te betalen?
Nee, maar ik vind dat ook niet met elkaar te vergelijken. Bij een hypotheek gaat het om een hoop meer geld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:46 schreef Rio het volgende:
[..]
Denk jij met je hypotheekrente ook zo?
Ik ben met je eens dat het nu geen goed moment is om je prijzen vast te zetten, maar je denkwijze is niet erg logisch. Wat is er op tegen om geld te besparen, los van het feit of je al dan niet meer gata verdienen? Zo doe je een eventuele loonstijging al snel teniet lijkt me.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:55 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind dat ook niet met elkaar te vergelijken. Bij een hypotheek gaat het om een hoop meer geld.
Wat is nou een paar cent op je gas/elektra verbruik? Tenzij je een enorm grootgebruiker bent.
Wij hebben zo'n contract vorig jaar en twee jaar daarvoor gehad. Mij viel na een jaar op dat de kosten toch gestegen waren. Toen ik daar verhaal over ging halen bleek dat de kosten van het onderhoud van het leidingennet bij een andere maatschappij zaten en dus wel mochten stijgen. Alleen de verbruikskosten waren niet gestegen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:04 schreef Sport_Life het volgende:
Als je denkt dat die aanbieding speciaal voor jou als trouwe klant van Essent is, dan heb je het mis. Het is puur een marketing truc om klanten vast te houden en jou meer te laten betalen (jawel..). Bovendien, mocht de inkoopprijs van gas/electra toch ineens erg veel stijgen zit er ergens in het contract nog wel wat kleine letters dat ze dan bij uitzondering de prijs omhoog mogen gooien.. Maar wat gebeurt er denk je als de prijs gaat dalen?? Dan blijf jij dus ook meer betalen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |