abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62437079
Ik krijg net een aanbieding in d e bus om mijn gas/stroom voor 3 jaar vast te zetten bij Essent, ze noemen dat zekerheids garantie..

Ten eerste ben ik benieuwd of iemand anders deze aanbieding ook heeft gehad want volgens het schrijve is het een gepersonaliseerd aanbieding, ben dus benieuwd welke prijzen er evt bij jullie op staan

Ten tweede probeer ik te achterhalen wat ik het afgelopen jaar heb betaald voor Kwh en m3 maar daar kom ik niet echt wijs uit...

de aanbieding voor Zekerheidsgarantie is:
Elektra Vaste kosten 1,99 p/mnd enkeltarief 11,08 cent / kwh
Gas Vast kosten 1,99 p/mnd 56,60 cent/m3

(allebei incl 19% btw)

Als ik kijk naar mijn jaar afrekening (ook van essent)
zie ik daar bij levering staan voor elektra
7,62 cent /kwh (+ 19,30 vaste kosten)
en bij gas
34,32 cent /m3 (ook +19,30 vaste kosten)
waarschijnlijk zijn deze bedragen nog excl BTW

maar dan nog dan is het niet interessant dat verschil is wel zo groot... en snap ik het nu goed als ik voor die zekerheidsgarantie/aanbieding kies die vaste kostn dan dus naar beneden gaan van 19,30 euro naar 1,99 euro???
pi_62437254
haha , ja mooi verhaal.
afgelopen jaar was goedkoper als dit jaar,
die mooie aanbieding is zo mooi niet trouwens, onlangs beldde nuon,

6,59 eurocent per kilowattuur bij enkeltarief en gas voor 44,74 eurocent per m3. maargoed dat was variabel, nu heb je dus prijzen voor je die 3jaar vast liggen, dat is opzich wel goed, want grote kans dat het alleen nog duurder wordt allemaal de komende 3jaar.
dan pik je nu dus iigeval nog 3jaar een redelijk tarief.
pi_62437491
waar ik eigenlijk op zoek nara ben is een soort vast contract van 3 jaar (voor gas en elektra prijzen) wat je elk jaar mag/kan herzien (en dat je dus niet 3 jr aan vast zit) in de zakelijke markt heb je dit al wel bij enkele aanbieders maar in de particuliere dus nog niet
pi_62440355
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:26 schreef tinny het volgende:
waar ik eigenlijk op zoek nara ben is een soort vast contract van 3 jaar (voor gas en elektra prijzen) wat je elk jaar mag/kan herzien (en dat je dus niet 3 jr aan vast zit) in de zakelijke markt heb je dit al wel bij enkele aanbieders maar in de particuliere dus nog niet
Euh.... dan is het toch geen vast contract meer als je het mag herzien?

Verder... op je jaarafrekening staan de *gemiddelde* prijzen over de berekende periode. Volgens mij haal je in jouw voorbeeld maand- en jaarbedragen en excl en incl btw door elkaar. Zo is vergelijken ook wel heel erg moeilijk. Zeker voor mede-topic-lezers.
pi_62450045
Als je denkt dat die aanbieding speciaal voor jou als trouwe klant van Essent is, dan heb je het mis. Het is puur een marketing truc om klanten vast te houden en jou meer te laten betalen (jawel..). Bovendien, mocht de inkoopprijs van gas/electra toch ineens erg veel stijgen zit er ergens in het contract nog wel wat kleine letters dat ze dan bij uitzondering de prijs omhoog mogen gooien.. Maar wat gebeurt er denk je als de prijs gaat dalen?? Dan blijf jij dus ook meer betalen..
pi_62451671
Je verbruikskosten gaat behoorlijk omhoog. Als je bijna niks verbruikt maar de vaste kosten zo'n beetje de hele nota bedragen, kan het best voordelig zijn. Maar hoe meer je verbruikt, hoe goedkoper de vaste kosten zijn in verhouding.

Ik zit niet bij Essent, dus geen aanbieding gehad.
Laatst wel bericht gehad van de Nuon maar dat heb ik zo weggegooid, niet naar de prijzen gekeken, sorry
pi_62608707
Ik krijg nu van de NUON een aanbod binnen!
(ze zijn echt bezig die energie maatschapijen)

Voor 3 jr gelden de volgende tarieven:

Elektra: 10,61 cent/kwh
GAS:48,09 cent /m3
allebei inclusief BTW

echter ik weet niet wat de vaste kosten zijn...(heb ik niet gevraagd)
edit:
maar als ik op de site van NUON kijk zie ik voor elktra een vaste bedrag van 1,99 p.mnd
en gas 2,49 p.mnd...

mhhh is dat NUON aanbod stukken beter (mn het gas)

Ook melden ze mij dat als ik al een contract had bij een andere aanbieder (al was het voor 3 jr) dat de NUON dan de boete zou betalen... dus dat dat geen belemmering was...

[ Bericht 27% gewijzigd door tinny op 23-10-2008 12:56:41 ]
pi_65280981
via een ander topic kwam ik hier op terecht
http://www.z24.nl/bedrijv(...)m_vaste_energie.html

lijkt me op zich een goede deal....
pi_65285040
energie is volgens mij gekoppeld aan de olieprijs, met een vertraging (als ik me niet vergis betaal je vanaf 1 jan gas en electra prijzen op basis van de olie prijs van 1 juli 2008). De kans is dan ook aanwezig dat de energieprijzen in de toekomst gaan dalen (omdat de olie reeds is gedaald).

Ik vind het wel heel verdacht dat er nu opeens allemaal zekerheids acties komen, in het verleden was de handtekening het belangrijkste, op dit moment lijkt de vaste prijs het belangrijkste (vanuit de verkoiper), waarom is dat?
pi_65299672
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:11 schreef frederik het volgende:
energie is volgens mij gekoppeld aan de olieprijs, met een vertraging (als ik me niet vergis betaal je vanaf 1 jan gas en electra prijzen op basis van de olie prijs van 1 juli 2008). De kans is dan ook aanwezig dat de energieprijzen in de toekomst gaan dalen (omdat de olie reeds is gedaald).

Ik vind het wel heel verdacht dat er nu opeens allemaal zekerheids acties komen, in het verleden was de handtekening het belangrijkste, op dit moment lijkt de vaste prijs het belangrijkste (vanuit de verkoiper), waarom is dat?
omdat de prijzen op dit moment torenhoog zijn..
  donderdag 22 januari 2009 @ 01:32:58 #11
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65305263
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:11 schreef frederik het volgende:
Gasprijs is gekoppeld, voor (oa) huisaansluitingen idd met vertraging (626 formule). Prijs voor elektra is niet aan olieprojs gekoppeld.
Ik heb al een boek.
pi_65307705
maar deze aanbieding (http://www.z24.nl/bedrijv(...)m_vaste_energie.html) is dus niet gebasseerd op die hoge olieprijs van medio 2008 zoals je nu wel vaak ziet bij andere aanbieders!! (essent)

een m3 prijs van gas voor 41 cent!! voor 3 jr vast (inclusief BTW, excl e-belasting!)

Dat is in verhouding met die essent aanbieding (56 cent voor 3 jr, ook incl BTW excl E-belasting) natuurlijk enorm!!!
pi_65312535
Ik zou de prijs sowieso niet voor 3 jaar vast zetten..
De kans dat de prijzen stijgen in die 3 jaar is wel groot, maar de kans dat jij meer gaat verdienen in 3 jaar is volgens mij net zo groot. En dus kun je die paar extra euro's aan gas/elektra ook wel missen.
Verder kunnen de prijzen dus ook dalen in die 3 jaar, en dat is iets wat je niet vooruit kan zien, dus waarom zou je het risico lopen om teveel te betalen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:46:57 #14
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65313819
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zou de prijs sowieso niet voor 3 jaar vast zetten..
De kans dat de prijzen stijgen in die 3 jaar is wel groot, maar de kans dat jij meer gaat verdienen in 3 jaar is volgens mij net zo groot. En dus kun je die paar extra euro's aan gas/elektra ook wel missen.
Verder kunnen de prijzen dus ook dalen in die 3 jaar, en dat is iets wat je niet vooruit kan zien, dus waarom zou je het risico lopen om teveel te betalen?
Denk jij met je hypotheekrente ook zo?
Ik heb al een boek.
pi_65314139
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:46 schreef Rio het volgende:

[..]

Denk jij met je hypotheekrente ook zo?
Nee, maar ik vind dat ook niet met elkaar te vergelijken. Bij een hypotheek gaat het om een hoop meer geld.
Wat is nou een paar cent op je gas/elektra verbruik? Tenzij je een enorm grootgebruiker bent.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:20:50 #16
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65319203
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:55 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind dat ook niet met elkaar te vergelijken. Bij een hypotheek gaat het om een hoop meer geld.
Wat is nou een paar cent op je gas/elektra verbruik? Tenzij je een enorm grootgebruiker bent.
Ik ben met je eens dat het nu geen goed moment is om je prijzen vast te zetten, maar je denkwijze is niet erg logisch. Wat is er op tegen om geld te besparen, los van het feit of je al dan niet meer gata verdienen? Zo doe je een eventuele loonstijging al snel teniet lijkt me.
Ik heb al een boek.
pi_67314208
mmmh inmiddels rommelt het wat meer op de e-markt..

Leveringskosten Electrabel
Gas + Elektriciteit EenJaarVast Groen actietarief Verbruik Tarief Bedrag Totaal
0 - 10000 kWh
Leveringskosten enkeltarief (stroom) 3500 kWh 9,282 ct ¤ 324,87
0 - 5000 m³
Leveringkosten prijs incl. regiotoeslag (gas) 1800 m³ 39,97 ct ¤ 719,50
Vastrecht levering (stroom) ¤ 25,00
Vastrecht levering (gas) ¤ 25,00
Eénmalige actiekorting - ¤ 325,00
Totale leveringskosten (incl. BTW) ¤ 769,37

dit is ook wel interessant.
Elk moment zonde rkosten op zegt baar... ik neem aan dat je wel die 12 maanden moet uitzitten dan...
pi_69282092
mmmhh en weer post van Essent met een aanbieding voor zekerheidsGarantie..

Nu wordt er natuurlijk vollop gestrooid met de info dat de tarieven per 1 juli omlaag gaan...
Dat levert de volgende aanbieding op:

Zekerheidsgarantie 3 jaar
Elektriciteit : 9,75 cent/kwh vaste kosten 24,99
Gas: 38,87 cent/m3 vaste kosten 24,99
(incl BTW , excl e-belasting

Zekerheidsgarantie 5 jaar
Elektriciteit : 10,27 cent/kwh vaste kosten 24,99
Gas: 41,25 cent/m3 vaste kosten 24,99
(incl BTW , excl e-belasting
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:43:02 #19
3542 Gia
User under construction
pi_69285920
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 01:04 schreef Sport_Life het volgende:
Als je denkt dat die aanbieding speciaal voor jou als trouwe klant van Essent is, dan heb je het mis. Het is puur een marketing truc om klanten vast te houden en jou meer te laten betalen (jawel..). Bovendien, mocht de inkoopprijs van gas/electra toch ineens erg veel stijgen zit er ergens in het contract nog wel wat kleine letters dat ze dan bij uitzondering de prijs omhoog mogen gooien.. Maar wat gebeurt er denk je als de prijs gaat dalen?? Dan blijf jij dus ook meer betalen..
Wij hebben zo'n contract vorig jaar en twee jaar daarvoor gehad. Mij viel na een jaar op dat de kosten toch gestegen waren. Toen ik daar verhaal over ging halen bleek dat de kosten van het onderhoud van het leidingennet bij een andere maatschappij zaten en dus wel mochten stijgen. Alleen de verbruikskosten waren niet gestegen.

Een wassen neus dus.

En inderdaad, als de kosten dalen, zit je mooi in de boot.

Wij beginnen er niet meer aan.
pi_73847424
Handig is te kijken naar je oude tarievenlijstjes. Ik heb dubbeltarief voor elektra en (natuurlijk) enkel tarief voor gas.

Alles in centen:
1 jan 09: Elektra1 12,67 per kWh (dagtarief)
1 jul 09 11,96
1 jan 10 10,31 (bij 3 jaar vast)

1 jan 09: Elektra2 7,50 per kWh (nachttarief)
1 jul 09 7,14
1 jan 10 6,47 (bij 3 jaar vast)

1 jan 09:Gas 49,56 per m3
1 jul 09 31,73
1 jan 10 35,58 (bij 3 jaar vast)

Wat je ziet is dat Essent netjes de prijs heeft laten zakken conform de marktontwikkeling, maar zich indekt door de gasprijs alvast omhoog te doen. Als je voor 5 jaar vast kiest nog sterker. Dan: 38,31
Op alle drie de lijstjes staan de vaste kosten per jaar op ¤ 24,99 p/jaar. De hoogte geeft te maken met enkel of dubbel tarief o.a.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')